Banaan Van De Race: Spa-Francorchamps, België!!

Gestart door Wizard, 28 augustus 2011 - 15:49:53

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van de race, Spa-Francorchamps?

Senna
4 (28.6%)
Glock
1 (7.1%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
8 (57.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Trulli
0 (0%)
Iemand anders? Laat even weten, dan wordt deze toegevoegd.
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

0634

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 18:59:06
Ik mag Wizard niet meer prive benaderen op dit forum, dus ik denk dat je soms wat heen en weer gediscusieer zult zien tussen mij en Wizard.
Het lijkt mij handig als je het gewoon niet doet. Negeer elkaar als het iedere keer zo uit de hand loopt. Doe je iedereen een plezier mee. Anders gaan wij het doen.

Jozef

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 19:02:44
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 18:59:06
Ik mag Wizard niet meer prive benaderen op dit forum, dus ik denk dat je soms wat heen en weer gediscusieer zult zien tussen mij en Wizard.

Nu niet de verongelijkte persoon uit gaan hangen Burorri.
Wizzard heeft je meerdere malen aangegeven het niet op prijs te stellen om dmv PBtjes buiten het forum om te discussiëren.

Ik zou het anders wel op prijs stellen als ze dat wat meer zouden doen, dan hoef ik al die zever niet meer te lezen...

Citaat van: Kootje op 28 augustus 2011 - 18:59:34
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:54:44
Zijn er nog topics op dit forum waar Burrori en Wizard geen irritante discussies met elkaar zitten te voeren? Dan wil ik die misschien nog wel lezen.

Dat zullen de topics waar Hamilton niet ter sprake komt zijn.  ::)

;D ;D ;D

En waar die niet ter sprake komt, zorgen ze er zelf wel voor dat hij ter sprake komt of wat? ;D

Jozef

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:03:06
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:54:44Het incident was dan ook meer de fout van Kobayashi dan van Hamilton.

Natuurlijk niet. Hamilton moest in zijn spiegels gekeken hebben én Kobayashi was daar te optimistisch. That's it. Niemand moet daar de schuld voor krijgen.

Ik denk dat we het (zo goed als?) eens zijn met elkaar. ;) Ik vind niet dat Kobayashi bestraft moet worden maar als ik iemand zou aanwijzen, dan zou het de Japanner zijn. Hamilton kon het vermijden, maar het is absoluut niet zijn schuld, Koba is wel de "dader" imo.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 19:04:30
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 18:59:06
Ik mag Wizard niet meer prive benaderen op dit forum, dus ik denk dat je soms wat heen en weer gediscusieer zult zien tussen mij en Wizard.
Het lijkt mij handig als je het gewoon niet doet. Negeer elkaar als het iedere keer zo uit de hand loopt. Doe je iedereen een plezier mee. Anders gaan wij het doen.

Waarom, wat is er mis met wat discussie/animo? Zolang het niet té persoonlijk wordt? Meningen kunnen nu eenmaal botsen, en er zijn mensen die hun mening lang verdedigen. Waaronder ik dus. Ik ben blij dat ik af en toe eens een deftig geargumenteerde mening kan lezen. Ik lees liever dat dan gebrabbel dat wordt neergepend omwille van haat/wrevel/... jegens een bepaald individu/team.


0634

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:20:27
Waarom, wat is er mis met wat discussie/animo? Zolang het niet té persoonlijk wordt? Meningen kunnen nu eenmaal botsen, en er zijn mensen die hun mening lang verdedigen. Waaronder ik dus. Ik ben blij dat ik af en toe eens een deftig geargumenteerde mening kan lezen. Ik lees liever dat dan gebrabbel dat wordt neergepend omwille van haat/wrevel/... jegens een bepaald individu/team.
Niet als wij mopperende PMs krijgen.

Enzo

Lastig hoor, denk dat de start van Glock en Senna er wel voor in aanmerking komt.
Glock had beter moeten weten, Senna was ambitieus onervaren.

Glock dus!

Enzo

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 19:18:14
Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 19:03:06
Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:54:44Het incident was dan ook meer de fout van Kobayashi dan van Hamilton.

Natuurlijk niet. Hamilton moest in zijn spiegels gekeken hebben én Kobayashi was daar te optimistisch. That's it. Niemand moet daar de schuld voor krijgen.

Ik denk dat we het (zo goed als?) eens zijn met elkaar. ;) Ik vind niet dat Kobayashi bestraft moet worden maar als ik iemand zou aanwijzen, dan zou het de Japanner zijn. Hamilton kon het vermijden, maar het is absoluut niet zijn schuld, Koba is wel de "dader" imo.

Ja, dat vind ik ook! Koba kon al veel eerder zien dat hij er niet voorbij ging komen voor de bocht.
Hij had gewoon moeten liften...

Wizard

Lewis denkt daar anders over.

http://www.f1today.nl/20110828/lewis-hamilton-de-crash-was-100-procent-mijn-schuld.html

CitaatLewis Hamilton: "De crash was 100 procent mijn schuld"

Lewis Hamilton heeft na afloop van de Grand Prix in België toegegeven dat hij de enige coureur is die schuld heeft aan zijn crash met Kamui Kobayashi. Daarbij verdedigde de Brit zijn positie tegenover die van de Sauber-coureur nadat Hamilton hem eerder al had gepasseerd en kwamen daarna met elkaar in aanraking. Voor Hamilton zat de race er al na twaalf ronden op.

Hamilton liet niet genoeg ruimte voor Kobayashi bij het insturen voor Les Combes en dat zag de Brit ook na het bekijken van de herhaling. "Nadat ik de replay heb bekeken zie ik dat het 100 procent mijn eigen fout was. Ik dacht dat ik Kobayashi voorbij was, ik gaf hem niet genoeg ruimte", aldus Hamilton. "Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan Kamui en mijn eigen team. Zij verdienen beter werk van mij."

Kobayashi vertelde na afloop van de race: "Ik wist dat ik niet het gevecht met hem kon aangaan, omdat hij veel sneller was. Hij haalde me in met behulp van het DRS en ik gebruikte mijn KERS. We reden met erg weinig downforce en daarom kon ik hem bijhouden. Op het einde van het rechte stuk reed ik aan de linkerkant en hij was op het midden van de baan. Hij kwam terug mijn kant op en we maakten contact."

Vieze baas

No way dat kobayashi fout zit. Hij kan toch moeilijk verdwijnen als hamilton zijn kant op komt rijden, dat kan je niet van hem verwachten want hij mag zijn plek gewoon verdedigen. ZOals hamilton zelf zei is het gewoon zijn fout, maar kan gebeuren

Wizard

Mja, hij toont wel karakter door het toe te geven. Als hij dat nu eens doet voordat hij een interview geeft, komt het helemaal goed met Lewis. En ik blijf het jammer vinden. Want met de nulscore van Lewis is de strijd zo goed als gestreden.

Enzo

Citaat van: Vieze baas op 28 augustus 2011 - 23:36:58
No way dat kobayashi fout zit. Hij kan toch moeilijk verdwijnen als hamilton zijn kant op komt rijden, dat kan je niet van hem verwachten want hij mag zijn plek gewoon verdedigen. ZOals hamilton zelf zei is het gewoon zijn fout, maar kan gebeuren

Tuurlijk, Hamilton had beter in zijn spiegels moeten kijken. Dat is zijn fout.
Maar Koba ging hem echt niet terugpakken voor de bocht, hij hoefde niet zoveel risico te nemen.

Vieze baas

Waarom staat Webber ertussen? Die heeft op een slechte start na een prima race gereden volgens mij.

Senna was jammer
Hamilton foutje, maar reed wel goed
gaan we toch voor massa, was matig, wanneer heeft die man uberhaupt voor het laatst iemand ingehaald?

Jozef

Citaat van: Vieze baas op 28 augustus 2011 - 23:36:58
No way dat kobayashi fout zit. Hij kan toch moeilijk verdwijnen als hamilton zijn kant op komt rijden, dat kan je niet van hem verwachten want hij mag zijn plek gewoon verdedigen. ZOals hamilton zelf zei is het gewoon zijn fout, maar kan gebeuren

Dan heb je toch niet goed gekeken. Kobayashi kon inderdaad zijn plek niet verdedigen, want die was hij al kwijt en hij reed dus al achter Hamilton. En de achterligger moet uitkijken voor de voorligger, niet andersom. Bovendien had Kobayashi wel nog genoeg ruimte aan zijn linkerkant, die hij onbenut liet.

Kootje

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2011 - 04:41:38
Citaat van: Vieze baas op 28 augustus 2011 - 23:36:58
No way dat kobayashi fout zit. Hij kan toch moeilijk verdwijnen als hamilton zijn kant op komt rijden, dat kan je niet van hem verwachten want hij mag zijn plek gewoon verdedigen. ZOals hamilton zelf zei is het gewoon zijn fout, maar kan gebeuren

Dan heb je toch niet goed gekeken. Kobayashi kon inderdaad zijn plek niet verdedigen, want die was hij al kwijt en hij reed dus al achter Hamilton. En de achterligger moet uitkijken voor de voorligger, niet andersom. Bovendien had Kobayashi wel nog genoeg ruimte aan zijn linkerkant, die hij onbenut liet.

Wat jij nu eigenlijk zegt is dat Kobayashi, omdat hij al gepasseerd was, maar van z'n gas af had gemoeten ??
Sorry .... maar daar kan ik 't niet mee eens zijn.
Hamilton had gewoon in het midden moeten blijven, zoals Lauda ook al zei, en dan was er niets aan de hand geweest.
Gelukkig ziet Lewis dat zelf ook. ::)

Niels_

Wil Senna echt niet tot banaan van de race stemmen. Kwalificatie van hem was een topprestatie (ook al hoort dat dan niet tot de race zelf) en heeft het excuus dat hij nog nooit met een wagen vol benzine een eerste bocht in ging.