Banaan Van De Race: Spa-Francorchamps, België!!

Gestart door Wizard, 28 augustus 2011 - 15:49:53

« vorige - volgende »

Wie is de banaan van de race, Spa-Francorchamps?

Senna
4 (28.6%)
Glock
1 (7.1%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
8 (57.1%)
Kovalainen
0 (0%)
Trulli
0 (0%)
Iemand anders? Laat even weten, dan wordt deze toegevoegd.
1 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Vieze baas

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 17:09:48
Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 17:01:30
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 16:54:41
Wel opvallend dat Het Hamilton direct zo zwaar werd aan gerekend. Niet slim, geef ik toe. Maar hij doet gewoon wat iedreen doet als je bijna hele auto voor rijd. Hij kon niet zien dat Koba zo vlak achter hem reed.

Jawel. Daarom zitten er spiegels op een auto. Hij verdedigd Kobayashi, dus hij weet dat hij daar zit en komt zoals Niki Lauda dat treffend omschreef, onnodig naar links. Overigens ben ik van mening dat 'Hamilton heeft het niet gezien' tegenargument 1 is. Telkens als Hamilton de fout in gaat zie ik deze zin verschijnen.

Na zijn spin: Hamilton zag Jaime niet aankomen.
Stuurbeweging: Hamilton zag Pastor niet.
Touché: Hamilton heeft Koba niet gezien.

Is Hamilton blind ofwat?
Nope, Hamilton is niet blind, jij echter wel. Want je ziet zoals altijd weer dingen die er niet zijn. Ok, hij ziet Koba wel, maar die zit toch wel erg achter Hamilton.

Maar jou standaard reactie is ook: Hamilton maakt stuur beweging en moet de andere rijder ook zien, want ik zie het ook.

volgens mij reed hamilton gewoon op koba in, hij kan niet van koba verwachten dat ie het gras opgaat omdat hamilton hem afsnijdt. wel jammer want kobayashi lag weer mooi 5e toen volgens mij

Wizard

Ja. Inderdaad jammer. Op de BBC waren ze zelfs verbaasd over het uitblijven van een 'investigation'. Ze mompelde wat over Mansell maar kon er geen chocola van maken.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 17:15:42
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 17:09:48
Nope, Hamilton is niet blind, jij echter wel. Want je ziet zoals altijd weer dingen die er niet zijn. Ok, hij ziet Koba wel, maar die zit toch wel erg achter Hamilton.

Oh, ik zie dingen die er niet zijn??? Volgens mij geven zelfs de grootste Hamilton-fans ruiterlijk toe dat dit niet héél erg slim was evenals het ander forum waar je je hebt aangemeld. Alleen jij gaat de kritiek weer verdedigen. En dan ben ik blind? Nou, ok. Even goede vrienden. Zijn we vlug klaar.

CitaatMaar jou standaard reactie is ook: Hamilton maakt stuur beweging en moet de andere rijder ook zien, want ik zie het ook.

Aha. Ok. Nou als dit alles is wat je te zeggen hebben kunnen we met deze post afronden.
Ik geef toe dat het niet slim was en dat hij beter recht door had kunnen rijden, maar hij stuurde ook maar minimaal weer naar buiten. Dat Koba daar nog zat had hij met geen mogelijkheid kunnen zien. Iiig niet dat hij zo close daar zat.


En ja, je bent blind en redelijk aan het bashen dit weekend. Even goede vrienden, maar zelfs met jou anti bril op kan je wel wat genuanceerder zijn, ipv zo gefocused zijn op je gelijk halen en LH af branden.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 17:05:40
Wie is volgens jou de banaan, Makke?

Ik heb er geen. Eer ik daar een naam voor uitkies dan moet het iemand die zijn die echt de zwakste was, en zo iemand vind ik niet echt. Hamilton had moeten kijken waar Koba zat, maar om hem daarvoor tot "banaan van de race" te noemen, dat vind ik net te ver gaan. Senna zijn fout vergeef ik graag omdat dit zijn eerste start sinds lang was, zoals hij zelf verklaarde was het zijn eerste keer met een volgetankte Renault. Dan lijkt een foutje me niet zo onlogisch. Blijkbaar deed Glock hetzelfde? Dat is dan al iets anders, maar om dat tot "banaan van de race" gekroond te worden... Daarbij, ik heb die actie van Glock niet eens gezien, dus kan ik hem daar sowieso niet voor kiezen.


Wizard

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 17:27:18
Ik geef toe dat het niet slim was en dat hij beter recht door had kunnen rijden, maar hij stuurde ook maar minimaal weer naar buiten. Dat Koba daar nog zat had hij met geen mogelijkheid kunnen zien. Iiig niet dat hij zo close daar zat.

En ja, je bent blind en redelijk aan het bashen dit weekend. Even goede vrienden, maar zelfs met jou anti bril op kan je wel wat genuanceerder zijn, ipv zo gefocused zijn op je gelijk halen en LH af branden.

Luister kerel, ik bash niet, ik projecteer een objectieve mening. Ik vind Hamilton's actie niet slim en ik vind dat banaanwaardig. Met mij zijn er diverse Hamilton-fans, die mij in deze mening voorgingen. Dus hun allen zijn evenals mij stekeblind? Net als de commentatoren en Lauda? Los daarvan, hou toch eens op met het irritante beschuldigen van bashen zodra ik kritiek uit. Je lijkt wel een kleuter wiens tekening niet mooi wordt gevonden zodra ik Hamilton bekritiseer.

Lauda sprak vandaag over Hamilton en daar kan ik mij volledig in vinden: Hamilton is één van de beste van het huidige F1-veld als hij geen domme dingen doet. Dit is zo treffend en ben het roerend met Lauda eens. Al eerder heb ik uitgelegd, Hamilton een fantastische coureur te vinden maar hij heeft zijn momenten waarin ik mij wel eens afvraag: Waarom?? Je kunt beter. Ik heb het idee dat Lewis met heel veel emotie rijdt en daardoor wat impulsiever handelt dan gewenst. Dat kan positief uitvallen maar ook negatief. De laatste paar races vind ik Lewis een tikkeltje gefrustreerd rijden. En terecht. Lewis weet ook dat het now or never is, hij weet dat de McLaren te kort schiet en overmaximaliseerd. Dat is niet bashen maar een mening. Zint het je niet, lees je het niet. Maar hou op met mij op de man uit te spelen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 17:43:53
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 17:27:18
Ik geef toe dat het niet slim was en dat hij beter recht door had kunnen rijden, maar hij stuurde ook maar minimaal weer naar buiten. Dat Koba daar nog zat had hij met geen mogelijkheid kunnen zien. Iiig niet dat hij zo close daar zat.

En ja, je bent blind en redelijk aan het bashen dit weekend. Even goede vrienden, maar zelfs met jou anti bril op kan je wel wat genuanceerder zijn, ipv zo gefocused zijn op je gelijk halen en LH af branden.

Luister kerel, ik bash niet, ik projecteer een objectieve mening. Ik vind Hamilton's actie niet slim en ik vind dat banaanwaardig. Met mij zijn er diverse Hamilton-fans, die mij in deze mening voorgingen. Dus hun allen zijn evenals mij stekeblind? Net als de commentatoren en Lauda? Los daarvan, hou toch eens op met het irritante beschuldigen van bashen zodra ik kritiek uit. Je lijkt wel een kleuter wiens tekening niet mooi wordt gevonden zodra ik Hamilton bekritiseer.

Lauda sprak vandaag over Hamilton en daar kan ik mij volledig in vinden: Hamilton is één van de beste van het huidige F1-veld als hij geen domme dingen doet. Dit is zo treffend en ben het roerend met Lauda eens. Al eerder heb ik uitgelegd, Hamilton een fantastische coureur te vinden maar hij heeft zijn momenten waarin ik mij wel eens afvraag: Waarom?? Je kunt beter. Ik heb het idee dat Lewis met heel veel emotie rijdt en daardoor wat impulsiever handelt dan gewenst. Dat kan positief uitvallen maar ook negatief. De laatste paar races vind ik Lewis een tikkeltje gefrustreerd rijden. En terecht. Lewis weet ook dat het now or never is, hij weet dat de McLaren te kort schiet en overmaximaliseerd. Dat is niet bashen maar een mening. Zint het je niet, lees je het niet. Maar hou op met mij op de man uit te spelen.
Je bedoelt je projecteert een hoogst discutabele mening. Je begon gister al met een zeer subjectieve versie van de gebeurtenissen.
En zelfs ik kan me vinden in de woorden van Lauda, echter moet Hamilton wel, want in een RBR was hij ook ruim en ruim aan de leiding gegaan.

Jij dicht Lewis heelveel toe, zowel positief als negatief. Echter de negatieve dingen zijn onterecht, aangezien het of niet zijn schuld is, of verkeerde gok.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat mag je vinden. Mij is een andere mening toegedaan. Helaas.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 17:43:53Met mij zijn er diverse Hamilton-fans, die mij in deze mening voorgingen. Dus hun allen zijn evenals mij stekeblind? Net als de commentatoren en Lauda?

Los van de situatie Hamilton-Kobayashi, maar met de 'mening' van Lauda hou ik al lang geen rekening meer. Die man is zo seniel als het maar zijn kan.

Wizard

Hahaha, ja dat wel. Zo af en toe plaats ik ook vraagtekens bij de uitspraken van Lauda. Dus we kunnen elkaar een hand geven.

Jozef

Hamilton keek, wat geheel natuurlijk is, richting de bocht en dus niet in zijn linkerspiegel, wat hij wel had moeten doen.

Desalniettemin was Kobayashi duidelijk de achterliggende coureur en in tegenstelling tot wat o.a. Eddie Jordan beweerde, had hij wel degelijk aan zijn linkerkant nog een meter ruimte waar hij heen had kunnen gaan om Hamilton te ontwijken. Hamilton maakte ook geen enkele bruuske beweging dus Kobayashi kon hem al lang zien aankomen. Het incident was dan ook meer de fout van Kobayashi dan van Hamilton.

P.S. Zijn er nog topics op dit forum waar Burrori en Wizard geen irritante discussies met elkaar zitten te voeren? Dan wil ik die misschien nog wel lezen.

Kootje

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:54:44
Zijn er nog topics op dit forum waar Burrori en Wizard geen irritante discussies met elkaar zitten te voeren? Dan wil ik die misschien nog wel lezen.

Dat zullen de topics waar Hamilton niet ter sprake komt zijn.  ::)

;D ;D ;D

0634

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 16:48:33
Waarom niet Glock? Die heeft veel meer recente ervaring dan Senna. Zelfde actie, veel meer ervaring, dus waarom een 'debutant' zwaarder straffen dan een ervaren coureur?
Waarschijnlijk omdat ik dat van Glock dan helaas heb gemist... Is me dan ontgaan.

Kootje

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 18:59:06
Ik mag Wizard niet meer prive benaderen op dit forum, dus ik denk dat je soms wat heen en weer gediscusieer zult zien tussen mij en Wizard.

Nu niet de verongelijkte persoon uit gaan hangen Burorri.
Wizzard heeft je meerdere malen aangegeven het niet op prijs te stellen om dmv PBtjes buiten het forum om te discussiëren.

_Makke_

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2011 - 18:54:44Het incident was dan ook meer de fout van Kobayashi dan van Hamilton.

Natuurlijk niet. Hamilton moest in zijn spiegels gekeken hebben én Kobayashi was daar te optimistisch. That's it. Niemand moet daar de schuld voor krijgen.

0634

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 16:54:41
Wel opvallend dat Het Hamilton direct zo zwaar werd aan gerekend. Niet slim, geef ik toe. Maar hij doet gewoon wat iedreen doet als je bijna hele auto voor rijd. Hij kon niet zien dat Koba zo vlak achter hem reed.
Mja, hij kon het wel zien natuurlijk, daarvoor zijn spiegels uitgevonden. De andere kant is dat Koba eerder in leek te sturen dan Lewis, en dat kan niet. Tja, raceongeval. Beide schuld. Die dingen gebeuren.