Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:19:05
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:56:21
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 18:50:53
Wil hem ook zeker niet van alles vrijpleiten.
Maar hij heeft, mede door de media, wel al snel de schijn tegen zich.

Gek hé, dat alleen hij de schijn tegen heeft. De andere 21 niet.....

Kom op .....
Je hoeft 't echt niet met me eens te zijn als ik zeg dat Lewis sneller bestraft wordt dan 'n ander, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat alles wat Lewis doet onder 'n vergrootglas gelegd wordt.

Neem de GP van Canada.
Niemand hoorde je na afloop over Heidfeld ,één van de Saubers of de Force India's die hun vleugel kapot reden.
Er werd zelfs amper gesproken over het Massa vs Karthikeyan incident.

Maar over Hamilton barstte de hel al los toen hij Webber raakte in bocht 1.
Nadat hij ook nog eens met Button in aanraking kwam, werd er om z'n hoofd geschreeuwd in de media.
En jij denkt niet dat zoiests 'n race later van invloed kan zijn bij 'n eventuele beslissing van de stewards.
Nou sorry hoor, je noemde mij al eens naiëf, maar dan bij jij dat nu.
het valt niet uit te sluiten, maar ik zie weinig aanknopingspunten eerlijk gezegd. Maar goed, ik denk dat Hamilton pas echt van zn fouten gaat leren als mensen om hem heen en zijn fans eens stoppen met m altijd maar te verdedigen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:22:23
Kootje, laten we het houden voorwat het is. Hier komen we niet uit. Ik geloof nog steeds in de objectiviteit van de wedstrijdleiding, jij niet.

Zo ver wil ik 't ook weer niet doorvoeren.
Maar ik geloof wel dat ook zij beinvloed worden door wat er om hen heen gezegd en geschreven wordt.
Dat is namelijk menselijk.

CitaatEven goede vrienden. Maar breng het dan wel als mening, niet als feit. En...hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Dat staat los van Hamilton in persona.

Ik dacht dat ik dat ook deed.
Zei niet voor niets: "Zo weet ik voor mezelf namelijk 100% zeker"
Dacht daardoor dat dat wel duidelijk was en het bij m'n 2e 100% zekerheidje niet meer nodig was dit te herhalen.
Blijkbaar niet dus.  :D

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:30:23
het valt niet uit te sluiten, maar ik zie weinig aanknopingspunten eerlijk gezegd. Maar goed, ik denk dat Hamilton pas echt van zn fouten gaat leren als mensen om hem heen en zijn fans eens stoppen met m altijd maar te verdedigen.

Tsja .... iemand moet t doen.  ;)

Maar goed, als hij echt fout zit zeg ik dat ook.
Z'n fout op Massa was voor mij reden om hem geen "Man of the Match" te maken.
Z'n fout op Kobayashi in België leverde hem "de Banaan" op.

Maar het is echt niet altijd zijn fout als er weer eens iets gebeurt.
En zolang er dus mensen zijn die ons dat wel willen laten geloven, zal ik hem verdedigen.

Jozef

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!

monaco2011

Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:38:38
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!
aansluiten op 1 meter is wel iets anders dan de 5 meter die je normaal hebt bij het uitkomen van de busstop chicane. Hoe vaak wordt er nou ingehaald tussen busstop en la source??

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:36:24
Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:30:23
het valt niet uit te sluiten, maar ik zie weinig aanknopingspunten eerlijk gezegd. Maar goed, ik denk dat Hamilton pas echt van zn fouten gaat leren als mensen om hem heen en zijn fans eens stoppen met m altijd maar te verdedigen.

Tsja .... iemand moet t doen.  ;)

Maar goed, als hij echt fout zit zeg ik dat ook.
Z'n fout op Massa was voor mij reden om hem geen "Man of the Match" te maken.
Z'n fout op Kobayashi in België leverde hem "de Banaan" op.

Maar het is echt niet altijd zijn fout als er weer eens iets gebeurt.
En zolang er dus mensen zijn die ons dat wel willen laten geloven, zal ik hem verdedigen.
tja, je gaat m zelfs nog verdedigen als hamilton zelf maldonado belt om zn excuses aan te bieden.

Jozef

Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:44:49
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:36:24
Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:30:23
het valt niet uit te sluiten, maar ik zie weinig aanknopingspunten eerlijk gezegd. Maar goed, ik denk dat Hamilton pas echt van zn fouten gaat leren als mensen om hem heen en zijn fans eens stoppen met m altijd maar te verdedigen.

Tsja .... iemand moet t doen.  ;)

Maar goed, als hij echt fout zit zeg ik dat ook.
Z'n fout op Massa was voor mij reden om hem geen "Man of the Match" te maken.
Z'n fout op Kobayashi in België leverde hem "de Banaan" op.

Maar het is echt niet altijd zijn fout als er weer eens iets gebeurt.
En zolang er dus mensen zijn die ons dat wel willen laten geloven, zal ik hem verdedigen.
tja, je gaat m zelfs nog verdedigen als hamilton zelf maldonado belt om zn excuses aan te bieden.

Wat hij alleen maar doet omdat hij weet dat hij anders nog meer doorgebrand wordt door de media.

Wizard

Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:38:38
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!

Nee dat deed hij niet. Hij reed er naast om vervolgens achter hem langs te duiken doordat Raïkkonen niet de ideale lijn kon rijden. Dan heb je profijt. Plus wat monaco2011 zegt.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:44:49
tja, je gaat m zelfs nog verdedigen als hamilton zelf maldonado belt om zn excuses aan te bieden.

Excuses voor z'n uitspraken na de race waarin hij Maldonado 'n idioot noemde.
Niet voor de aanrijding zelf.

Althans ..... niet volgens Pastor zelf, die daar rond die tijd in 'n interview op de Williams site naar gevraagd werd.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:54:46
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:38:38
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!

Nee dat deed hij niet. Hij reed er naast om vervolgens achter hem langs te duiken doordat Raïkkonen niet de ideale lijn kon rijden. Dan heb je profijt. Plus wat monaco2011 zegt.

Dan geef je de positie dus terug.
Er staat nergens in de regels dat dit inhoud dat je 'n bepaalde afstand moet nemen.
Er stond nergens in de regels dat je niet direct 'n nieuwe aanval mag plaatsen.
Ergo: Lewis deed niets wat niet mocht.

Overigens zat Raikkonen niet op de racelijn.
Raikkonen had de binnenlijn bij het ingaan van de Busstop, de racelijn ligt aan de buitenzijde.
Had Kimi de racelijn gehad, had Lewis nooit buitenom kunnen komen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:55:16
Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:44:49
tja, je gaat m zelfs nog verdedigen als hamilton zelf maldonado belt om zn excuses aan te bieden.

Excuses voor z'n uitspraken na de race waarin hij Maldonado 'n idioot noemde.
Niet voor de aanrijding zelf.

Althans ..... niet volgens Pastor zelf, die daar rond die tijd in 'n interview op de Williams site naar gevraagd werd.
ff opgezocht:

"Mijn telefoon ging en het was Lewis. We hebben een tijdje gepraat en hij zei dat hij me belde om zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag op de baan en zijn opmerkingen na de race", aldus Maladondo. "Hij zei me dat hij in Monaco erg onder druk stond en hij feliciteerde me met mijn race en mijn prestaties gedurende het seizoen. Hij heeft dan ook veel spijt van het incident."

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:59:19
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:54:46
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:38:38
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!

Nee dat deed hij niet. Hij reed er naast om vervolgens achter hem langs te duiken doordat Raïkkonen niet de ideale lijn kon rijden. Dan heb je profijt. Plus wat monaco2011 zegt.

Dan geef je de positie dus terug.
Er staat nergens in de regels dat dit inhoud dat je 'n bepaalde afstand moet nemen.
Er stond nergens in de regels dat je niet direct 'n nieuwe aanval mag plaatsen.
Ergo: Lewis deed niets wat niet mocht.

Overigens zat Raikkonen niet op de racelijn.
Raikkonen had de binnenlijn bij het ingaan van de Busstop, de racelijn ligt aan de buitenzijde.
Had Kimi de racelijn gehad, had Lewis nooit buitenom kunnen komen.

Dat is niet je plaats teruggeven maar schijn teruggeven. De aanval, welke voortvloeide uit het afsnijden, heeft hij nooit afgebroken. Vandaar ook de straf.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:59:19
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:54:46
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:38:38
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!

Nee dat deed hij niet. Hij reed er naast om vervolgens achter hem langs te duiken doordat Raïkkonen niet de ideale lijn kon rijden. Dan heb je profijt. Plus wat monaco2011 zegt.

Dan geef je de positie dus terug.
Er staat nergens in de regels dat dit inhoud dat je 'n bepaalde afstand moet nemen.
Er stond nergens in de regels dat je niet direct 'n nieuwe aanval mag plaatsen.
Ergo: Lewis deed niets wat niet mocht.

Overigens zat Raikkonen niet op de racelijn.
Raikkonen had de binnenlijn bij het ingaan van de Busstop, de racelijn ligt aan de buitenzijde.
Had Kimi de racelijn gehad, had Lewis nooit buitenom kunnen komen.
is de regel niet dat je er geen voordeel van mag hebben. Dat had ie wat mij betreft onmiskenbaar wel!!

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 20:01:52
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:55:16
Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 19:44:49
tja, je gaat m zelfs nog verdedigen als hamilton zelf maldonado belt om zn excuses aan te bieden.

Excuses voor z'n uitspraken na de race waarin hij Maldonado 'n idioot noemde.
Niet voor de aanrijding zelf.

Althans ..... niet volgens Pastor zelf, die daar rond die tijd in 'n interview op de Williams site naar gevraagd werd.
ff opgezocht:

"Mijn telefoon ging en het was Lewis. We hebben een tijdje gepraat en hij zei dat hij me belde om zijn excuses aan te bieden voor zijn gedrag op de baan en zijn opmerkingen na de race", aldus Maladondo. "Hij zei me dat hij in Monaco erg onder druk stond en hij feliciteerde me met mijn race en mijn prestaties gedurende het seizoen. Hij heeft dan ook veel spijt van het incident."

Zo stond het niet op de Williams site.
Zal is kijken of ik dat terug kan vinden, maar niet nu.
Nu ga ik Jeff Dunhamm kijken.  ;D

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 20:03:20
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 19:59:19
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 19:54:46
Citaat van: Jozef op 26 september 2011 - 19:38:38
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:55:49
@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Euhm, hij sloot wel ACHTER Räikkönen aan na de chicane, hij remde hem gewoon opnieuw uit voor La Source!

Nee dat deed hij niet. Hij reed er naast om vervolgens achter hem langs te duiken doordat Raïkkonen niet de ideale lijn kon rijden. Dan heb je profijt. Plus wat monaco2011 zegt.

Dan geef je de positie dus terug.
Er staat nergens in de regels dat dit inhoud dat je 'n bepaalde afstand moet nemen.
Er stond nergens in de regels dat je niet direct 'n nieuwe aanval mag plaatsen.
Ergo: Lewis deed niets wat niet mocht.

Overigens zat Raikkonen niet op de racelijn.
Raikkonen had de binnenlijn bij het ingaan van de Busstop, de racelijn ligt aan de buitenzijde.
Had Kimi de racelijn gehad, had Lewis nooit buitenom kunnen komen.
is de regel niet dat je er geen voordeel van mag hebben. Dat had ie wat mij betreft onmiskenbaar wel!!


Wat dus destijds NIET was geregeld!
Men had gewoon ervan moeten leren, om daarna te verkondigen dat je in zulke gevallen voortaan een bocht moet wachten, ivm enig voordeel.


Nu werd Hamilton destijds gewoon gestraft omdat de FIA die lacune niet had voorzien?!
Kom op, zeg!