Zal er voor het eerst dit jaar geen RB op Pole staan?

Gestart door Folkert, 19 augustus 2011 - 20:23:29

« vorige - volgende »

Volgende week zal er geen RBR op pole staan.

Dat denk ik ook, er staat geen RBR op pole
9 (50%)
Dat denk ik niet, er staat wel een RBR op pole.
9 (50%)

Totaal aantal stemmen: 15

Enzo

De 2 weken rust in de zomerstop is niet verplicht en niet op last van de Fia.(@kootje)
Het is een afspraak tussen de teams, Gentleman's agreement.

Theoretisch kan je dus lak hebben aan deze afspraak en 4 weken doorklussen.
Al verwacht ik niet dat de teams dat doen, hoewel je het nooit zeker weet natuurlijk.

Kan me goed voorstellen dat een team als MercedesGP, die er nu slecht voor staan, wel door wil werken van de zomer... ::)

Kootje

Citaat van: Monaco2011Ok, discussiëren over feiten heeft weinig zin natuurlijk. Hamilton lag bij het 2e meetpunt 2/10 achter.

Dat heeft idd weinig zin.
Ik kreeg echter uit jou eerdere comment het idee dat jij het ook niet zeker meer wist. :-\
En aangezien mij juist bijstaat dat hij op dat moment sneller was ??

Maar goed ,ik ga jouw verhaal niet in twijfel trekken.
Daarvoor ben jij teveel van tijden bijhouden of terugzoeken. 8)
Dus als jij beweerd dat hij 2/10e langzamer was ,geloof ik je direct.

Citaat van: Enzo op 20 augustus 2011 - 21:00:18
De 2 weken rust in de zomerstop is niet verplicht en niet op last van de Fia.(@kootje)
Het is een afspraak tussen de teams, Gentleman's agreement.

Weet je dat wel zeker ?? ???
Meen me toch echt te herinneren dat de FIA olv Mosley dat toen in het leven geroepen heeft.
Daarbij kan ik me maar moeilijk voorstellen dat sommige teams hiermee akkoord zijn gegaan.
Hier moet ik toch ff de reglementen op na slaan.  ;)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 20 augustus 2011 - 20:38:34
Citaat van: Kootje op 20 augustus 2011 - 19:46:50
Citaat van: monaco2011
neem aan dat je dat foutje in de laatste bocht bedoeld?? daarvoor zat ie toch ook al 2/10 boven de tijd van Vettel?? Iedereen maakt wel ergens een foutje in zn kwalificatierondje, perfecte rondjes zie je zelden.
Citaat van: Burorri2 tiende boven de tijd van Vettel? Volgens mij zat hij er juist onwijs dicht bij of zelfs onder. Maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet meer herinneren. Maar dan nog had hij dus wat terug gewonnen als het 2 tiende was voor de laatste bocht, want op start finish was het slechts 0,136. En klein foutje kan al snel een tiende kosten, dus ja Hamilton had hem kunnen pakken.

In mijn herinnering staat juist dat Hamilton 2/10e sneller was bij het 2e meetpunt. ::)
Dat foutje kostte hem dan ook wel degelijk z'n pole.
Nu is er natuurlijk ook 'n verschil tussen 'n net niet perfect rondje of echt 'n fout maken.
Hamilton kwam wegens 'n remfout te wijd de laatste bocht door ,en dat nekte hem.
Burorri heeft volgens mij dan ook gelijk dit keer. :o

Ok, discussiëren over feiten heeft weinig zin natuurlijk. Hamilton lag bij het 2e meetpunt 2/10 achter. Maar goed, zoals ik al zei iedereen maakt in zn kwalificatierun foutjes, Vettel reed in sector 3 nl een 22.7  waar ie in zn eerste, minder snelle run een 22.5 deed. Hamilton reed in sector 3 ook een 22.7 waar ie in zn eerste run een 22.4 deed. Als ie dat weer had gedaan had ie pole gehad, als Vettel echter een 22.5 had gereden zoals daarvoor, zou hamilton alsnog een tiende tekort zijn gekomen.
@Burrori; het verschil was 0,163, niet 0.136, bovendien kwam die tijd uit Hamilton zn eerste run, de 2e was paar honderste langzamer.
Klopt, tik foutje geweest. Maar dacht dat zijn laatste run ook langzamer was dan zijn eigen tijd wist ik niet. Maar je noemt nu alle tijden van sector 3 op, niet van andere sectoren. Kan je laten zien dat Hamilton ook echt 2/10 langzamer was voor hij de fout maakte?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Kootje op 20 augustus 2011 - 21:43:24



Citaat van: Enzo op 20 augustus 2011 - 21:00:18
De 2 weken rust in de zomerstop is niet verplicht en niet op last van de Fia.(@kootje)
Het is een afspraak tussen de teams, Gentleman's agreement.

Weet je dat wel zeker ?? ???
Meen me toch echt te herinneren dat de FIA olv Mosley dat toen in het leven geroepen heeft.
Daarbij kan ik me maar moeilijk voorstellen dat sommige teams hiermee akkoord zijn gegaan.
Hier moet ik toch ff de reglementen op na slaan.  ;)

Redelijk zeker, heb het via verschillende nieuwsbronnen gelezen.
Maar hoor graag wat er in het reglement staat, waarschijnlijk niks als het goed is.

Kootje

Citaat van: EnzoMaar hoor graag wat er in het reglement staat, waarschijnlijk niks als het goed is.

Bij deze.  ;)
Jij en Burorri hebben toch gelijk. ::) :-X :-[

Ook al is er wel degelijk sprake van 'n verbod ,gaat dit niet zover dat de fabriek dicht moet.
Het verbod geld alleen voor het testen met 'n in 2010 ,2011 of 2012 onderdelen uitgevoerde auto op het circuit in de maand augustus.
Maar natuurlijk zou de FIA de FIA niet zijn als daar geen uitzonderingen op zijn gemaakt.

Voor het volledige verhaal klik op de link en ga naar artikel 22.3 B van de sporting regulations.
http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html

Enzo

Wel cool dat je het even hebt nagezocht, ik had daar even geen trek in.  :)

Kootje


monaco2011

#22
Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 21:56:27
Citaat van: monaco2011 op 20 augustus 2011 - 20:38:34
Citaat van: Kootje op 20 augustus 2011 - 19:46:50
Citaat van: monaco2011
neem aan dat je dat foutje in de laatste bocht bedoeld?? daarvoor zat ie toch ook al 2/10 boven de tijd van Vettel?? Iedereen maakt wel ergens een foutje in zn kwalificatierondje, perfecte rondjes zie je zelden.
Citaat van: Burorri2 tiende boven de tijd van Vettel? Volgens mij zat hij er juist onwijs dicht bij of zelfs onder. Maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet meer herinneren. Maar dan nog had hij dus wat terug gewonnen als het 2 tiende was voor de laatste bocht, want op start finish was het slechts 0,136. En klein foutje kan al snel een tiende kosten, dus ja Hamilton had hem kunnen pakken.

In mijn herinnering staat juist dat Hamilton 2/10e sneller was bij het 2e meetpunt. ::)
Dat foutje kostte hem dan ook wel degelijk z'n pole.
Nu is er natuurlijk ook 'n verschil tussen 'n net niet perfect rondje of echt 'n fout maken.
Hamilton kwam wegens 'n remfout te wijd de laatste bocht door ,en dat nekte hem.
Burorri heeft volgens mij dan ook gelijk dit keer. :o

Ok, discussiëren over feiten heeft weinig zin natuurlijk. Hamilton lag bij het 2e meetpunt 2/10 achter. Maar goed, zoals ik al zei iedereen maakt in zn kwalificatierun foutjes, Vettel reed in sector 3 nl een 22.7  waar ie in zn eerste, minder snelle run een 22.5 deed. Hamilton reed in sector 3 ook een 22.7 waar ie in zn eerste run een 22.4 deed. Als ie dat weer had gedaan had ie pole gehad, als Vettel echter een 22.5 had gereden zoals daarvoor, zou hamilton alsnog een tiende tekort zijn gekomen.
@Burrori; het verschil was 0,163, niet 0.136, bovendien kwam die tijd uit Hamilton zn eerste run, de 2e was paar honderste langzamer.
Klopt, tik foutje geweest. Maar dacht dat zijn laatste run ook langzamer was dan zijn eigen tijd wist ik niet. Maar je noemt nu alle tijden van sector 3 op, niet van andere sectoren. Kan je laten zien dat Hamilton ook echt 2/10 langzamer was voor hij de fout maakte?
als je van beiden de 3e sectortijd weet, dan kun je toch zelf uitrekenen wat het verschil daarvoor was?? beiden hadden een 3e (en laatste) sector van 22.7, dat betekend dat het verschil op de meet ongeveer gelijk was als het verschil op het vorige meetpunt ;) maar voor de volledigheid dan, ook al is het behoorlijk off topic -> Vettel; 28.4, 28.6, 22.7   Hamilton; 28.4, 28.8 en 22.7

Folkert

Tuurlijk weet je dan de andere sectoren niet. Dat is gis werk en dat moet je niet doen in de F1, niet op die manier. Hamilton was in S1 sneller dan Vettel, of hij sneller was in S2 weet ik niet, hij had daar moeilijke run en ook moeilijke S3. Er was zeker mogelijkheid dat hij pole had kunnen hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 00:00:52
Citaat van: Wizard op 19 augustus 2011 - 23:50:13
Citaat van: Burorri op 19 augustus 2011 - 23:07:18
Citaat van: Wizard op 19 augustus 2011 - 22:29:45
Tot nu toe heb ik niks om aan te nemen dat Red Bull niet vanaf P1 zal vertrekken. Ja, hoop. Maar daar houd het op. Red Bull laat het vooral de zondag liggen, tijdens de kwalificaties zijn ze tot nu toe onklopbaar.
Behalve dan dat er afgelopen races toch 2 coureurs heel dicht al bij pole zaten. Hamilton 2 keer, Alonso 1 keer. Is dus genoeg om aan te nemen dat het mogelijk is. Of maak ik een denk fout of begrijp ik jou verkeerd?

Nee, helemaal niet. De teams zitten kort op elkaar, dus het kán! Desalniettemin zijn de Red Bulls nog steeds de 'polegetters'. Dus logischerwijs voorspel ik hun zeker op de eerste startrij. Ik heb niet direct handgrepen om aan te nemen, zeker gezien de gesloten agreement, om aan te nemen dat ze daar in Spa niet zullen staan.
En gelijk heb je. Maar dat is de laatste races ook steeds krapper geworden. RBR was voornamelijk in de kwalificaties oppermachtig en dat is ook al flink verminderd. Vorige race had Hamilton al op pole kunnen staan, maar greep er dankzij eigen foutje net naast.
Mede daaom denk ik ook dat nu in België de eerste keer zal zijn dat er geen RBR op pole staat. Maar goed, zoals jij eerder al zei is het natuurlijk ook een hoop die ik heb, want het is nog steeds niet gebeurd. 

Het blijft speculeren en eigenlijk niet te voorspellen. Het lijkt dan ook meer hoop dan dat het ergens op gebaseerd is. Natuurlijk kan het, alles kan. Eén klein pieterpeuterig stuurfoutje en 'je hebt' geen pole. Maar gezien Red Bull het hele seizoen al heer en meester is, er weinig ontwikkelingswerkzaamheden hebben plaatsgevonden, ga ik toch voor de lijn der verwachting. En mocht iemand instaat zijn, de Red Bulls van de pole af te houden, dan acht ik Lewis daartoe in staat. Of hij daadwerkelijk ook daarin zal slagen zien we zaterdag.

monaco2011

Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 22:47:29
Tuurlijk weet je dan de andere sectoren niet. Dat is gis werk en dat moet je niet doen in de F1, niet op die manier. Hamilton was in S1 sneller dan Vettel, of hij sneller was in S2 weet ik niet, hij had daar moeilijke run en ook moeilijke S3. Er was zeker mogelijkheid dat hij pole had kunnen hebben.
sorry, dat begrijp ik niet. Als Vettel op de streep 2 tiende sneller is en de laatste sector was gelijk, dan heeft ie die 2 tiende dus daarvoor gepakt. Jij vroeg of ik kon laten zien of Hamilton daarvoor al 2 tiende kwijt was en dat had je dus zelf al kunnen uitrekenen. Maar goed, nu heb ik je ook nog de sectortijden gegeven en dan lees je blijkbaar nog niet goed. Hamilton en Vettel waren in sector 1 gelijk, in sector 2 pakt Vettel 2 tiende.
Dr was zeker een mogelijkheid op pole, zeker gezien het feit dat Vettel in sector 3 ook tijd liet liggen. Maar dat telt niet. Zoals ik al zei, iedereen maakt fouten, Vettel deed dat in zijn rondje ook. Waarom zou je die bij Hamilton wel weg willen strepen en die bij Vettel niet??

monaco2011

Citaat van: Wizard op 21 augustus 2011 - 00:09:50
Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 00:00:52
Citaat van: Wizard op 19 augustus 2011 - 23:50:13
Citaat van: Burorri op 19 augustus 2011 - 23:07:18
Citaat van: Wizard op 19 augustus 2011 - 22:29:45
Tot nu toe heb ik niks om aan te nemen dat Red Bull niet vanaf P1 zal vertrekken. Ja, hoop. Maar daar houd het op. Red Bull laat het vooral de zondag liggen, tijdens de kwalificaties zijn ze tot nu toe onklopbaar.
Behalve dan dat er afgelopen races toch 2 coureurs heel dicht al bij pole zaten. Hamilton 2 keer, Alonso 1 keer. Is dus genoeg om aan te nemen dat het mogelijk is. Of maak ik een denk fout of begrijp ik jou verkeerd?

Nee, helemaal niet. De teams zitten kort op elkaar, dus het kán! Desalniettemin zijn de Red Bulls nog steeds de 'polegetters'. Dus logischerwijs voorspel ik hun zeker op de eerste startrij. Ik heb niet direct handgrepen om aan te nemen, zeker gezien de gesloten agreement, om aan te nemen dat ze daar in Spa niet zullen staan.
En gelijk heb je. Maar dat is de laatste races ook steeds krapper geworden. RBR was voornamelijk in de kwalificaties oppermachtig en dat is ook al flink verminderd. Vorige race had Hamilton al op pole kunnen staan, maar greep er dankzij eigen foutje net naast.
Mede daaom denk ik ook dat nu in België de eerste keer zal zijn dat er geen RBR op pole staat. Maar goed, zoals jij eerder al zei is het natuurlijk ook een hoop die ik heb, want het is nog steeds niet gebeurd. 

Het blijft speculeren en eigenlijk niet te voorspellen. Het lijkt dan ook meer hoop dan dat het ergens op gebaseerd is. Natuurlijk kan het, alles kan. Eén klein pieterpeuterig stuurfoutje en 'je hebt' geen pole. Maar gezien Red Bull het hele seizoen al heer en meester is, er weinig ontwikkelingswerkzaamheden hebben plaatsgevonden, ga ik toch voor de lijn der verwachting. En mocht iemand instaat zijn, de Red Bulls van de pole af te houden, dan acht ik Lewis daartoe in staat. Of hij daadwerkelijk ook daarin zal slagen zien we zaterdag.
t is ook puur giswerk en met name gebaseerd op hoop, daar heb je helemaal gelijk in. Op basis van vorige circuits kun je ook weinig zeggen, Hongarije en Duitsland lijken sowieso weinig op Spa, misschien Silverstone nog het meest, maar daar zat je weer met dat engine mapping gedoe. Ik geef Ferrari wel een goede kans, maar Red Bull en waarschijnlijk McLaren gaan ook gewoon meedoen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 21 augustus 2011 - 00:14:04
Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 22:47:29
Tuurlijk weet je dan de andere sectoren niet. Dat is gis werk en dat moet je niet doen in de F1, niet op die manier. Hamilton was in S1 sneller dan Vettel, of hij sneller was in S2 weet ik niet, hij had daar moeilijke run en ook moeilijke S3. Er was zeker mogelijkheid dat hij pole had kunnen hebben.
sorry, dat begrijp ik niet. Als Vettel op de streep 2 tiende sneller is en de laatste sector was gelijk, dan heeft ie die 2 tiende dus daarvoor gepakt. Jij vroeg of ik kon laten zien of Hamilton daarvoor al 2 tiende kwijt was en dat had je dus zelf al kunnen uitrekenen. Maar goed, nu heb ik je ook nog de sectortijden gegeven en dan lees je blijkbaar nog niet goed. Hamilton en Vettel waren in sector 1 gelijk, in sector 2 pakt Vettel 2 tiende.
Dr was zeker een mogelijkheid op pole, zeker gezien het feit dat Vettel in sector 3 ook tijd liet liggen. Maar dat telt niet. Zoals ik al zei, iedereen maakt fouten, Vettel deed dat in zijn rondje ook. Waarom zou je die bij Hamilton wel weg willen strepen en die bij Vettel niet??
Jij komt niet met iets waar ik kan zien dat jij gelijk hebt. En nergens blijkt dat Hamilton 2 tiende te kort kwam voor zijn foutje. Ik vroeg hard bewijs. Anders heb ik hier een mooie voor jou.

Hamilton was in eerste sector 2 seconde sneller, maar FIA heeft de tijd meting gemanipuleerd en daardoor kwam hij op de streep 0,163 te kort.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 21 augustus 2011 - 00:46:33
Citaat van: monaco2011 op 21 augustus 2011 - 00:14:04
Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 22:47:29
Tuurlijk weet je dan de andere sectoren niet. Dat is gis werk en dat moet je niet doen in de F1, niet op die manier. Hamilton was in S1 sneller dan Vettel, of hij sneller was in S2 weet ik niet, hij had daar moeilijke run en ook moeilijke S3. Er was zeker mogelijkheid dat hij pole had kunnen hebben.
sorry, dat begrijp ik niet. Als Vettel op de streep 2 tiende sneller is en de laatste sector was gelijk, dan heeft ie die 2 tiende dus daarvoor gepakt. Jij vroeg of ik kon laten zien of Hamilton daarvoor al 2 tiende kwijt was en dat had je dus zelf al kunnen uitrekenen. Maar goed, nu heb ik je ook nog de sectortijden gegeven en dan lees je blijkbaar nog niet goed. Hamilton en Vettel waren in sector 1 gelijk, in sector 2 pakt Vettel 2 tiende.
Dr was zeker een mogelijkheid op pole, zeker gezien het feit dat Vettel in sector 3 ook tijd liet liggen. Maar dat telt niet. Zoals ik al zei, iedereen maakt fouten, Vettel deed dat in zijn rondje ook. Waarom zou je die bij Hamilton wel weg willen strepen en die bij Vettel niet??
Jij komt niet met iets waar ik kan zien dat jij gelijk hebt. En nergens blijkt dat Hamilton 2 tiende te kort kwam voor zijn foutje. Ik vroeg hard bewijs. Anders heb ik hier een mooie voor jou.

Hamilton was in eerste sector 2 seconde sneller, maar FIA heeft de tijd meting gemanipuleerd en daardoor kwam hij op de streep 0,163 te kort.
ga het dan lekker zelf uitzoeken. Ik heb je de sectortijden gegeven, wat wil je nog meer?? ik begrijp het niet  ??? en nogmaals als de tijden van de laatste sector gelijk zijn maar dr is op de streep toch 2/10e verschil, dan is dat verschil dus daarvoor ontstaan, lijkt me toch vrij simpel. Ik ga hier verder niet meer op in, dit gaat toch nergens meer over zeg?

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 21 augustus 2011 - 00:56:50
Citaat van: Burorri op 21 augustus 2011 - 00:46:33
Citaat van: monaco2011 op 21 augustus 2011 - 00:14:04
Citaat van: Burorri op 20 augustus 2011 - 22:47:29
Tuurlijk weet je dan de andere sectoren niet. Dat is gis werk en dat moet je niet doen in de F1, niet op die manier. Hamilton was in S1 sneller dan Vettel, of hij sneller was in S2 weet ik niet, hij had daar moeilijke run en ook moeilijke S3. Er was zeker mogelijkheid dat hij pole had kunnen hebben.
sorry, dat begrijp ik niet. Als Vettel op de streep 2 tiende sneller is en de laatste sector was gelijk, dan heeft ie die 2 tiende dus daarvoor gepakt. Jij vroeg of ik kon laten zien of Hamilton daarvoor al 2 tiende kwijt was en dat had je dus zelf al kunnen uitrekenen. Maar goed, nu heb ik je ook nog de sectortijden gegeven en dan lees je blijkbaar nog niet goed. Hamilton en Vettel waren in sector 1 gelijk, in sector 2 pakt Vettel 2 tiende.
Dr was zeker een mogelijkheid op pole, zeker gezien het feit dat Vettel in sector 3 ook tijd liet liggen. Maar dat telt niet. Zoals ik al zei, iedereen maakt fouten, Vettel deed dat in zijn rondje ook. Waarom zou je die bij Hamilton wel weg willen strepen en die bij Vettel niet??
Jij komt niet met iets waar ik kan zien dat jij gelijk hebt. En nergens blijkt dat Hamilton 2 tiende te kort kwam voor zijn foutje. Ik vroeg hard bewijs. Anders heb ik hier een mooie voor jou.

Hamilton was in eerste sector 2 seconde sneller, maar FIA heeft de tijd meting gemanipuleerd en daardoor kwam hij op de streep 0,163 te kort.
ga het dan lekker zelf uitzoeken. Ik heb je de sectortijden gegeven, wat wil je nog meer?? ik begrijp het niet  ??? en nogmaals als de tijden van de laatste sector gelijk zijn maar dr is op de streep toch 2/10e verschil, dan is dat verschil dus daarvoor ontstaan, lijkt me toch vrij simpel. Ik ga hier verder niet meer op in, dit gaat toch nergens meer over zeg?
Met uitrekenen kom je nergens mee. op de streep was het verschil met Vettel 3 tiende in Lewis zijn laatste rondje, als hij daarvoor een 22,4 laat noteren en nu maar een 22,7 verliest hij daar toch ook 3tiende? En ja je hebt gelijk dat hij daarvoor al 2 tiende achter lag dan, maar waar heb je dat gevonden? Dat vroeg ik, want ik kan ook wel wat neer zetten qua tijden, maar dan weten we nog niets.
Ik bedoel dus dat hij zijn tijd verloor in de laatste sector, omdat hij daar een fout maakte. En volgens mij ook in sector 2 en ik wil dus helemaal niet de fout van Vettel weg vegen, hoe kom je daar nu bij?
Trotse vader van Rosalie(L)