Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Gerard

#285
Wow, wat een race! En wat een chaotische start! Nico als een kanon van P5 naar P1, geweldig!
Jammer dat de Merc te langzaam is om dat vast te houden :(
Zonde van Lewis! Ik moet met Lauda meegaan; was Lewis 'rechtdoor blijven rijden', was er niets aan de hand! Hij hoefde niet weer naar links..
Koba reed al bijna op het gras...
Zeer puike race gereden van Schumi, en wat mij betreft man van de race, Jenson Button! Van P19 (na het halen van een nieuwe neus) naar P3, heel mooi!

Wizard

De inhaalactie van Jenson op Rosberg was briljant! Had niet genoeg snelheid, duikt nog even achter Rosberg in om middels de slipstream snelheid te genereren. Toerental schiet omhoog, Button duikt ernaast en pakt Rosberg. Machtig mooi! Dit vind ik racen met je volle verstand. Weten wat je doet. Was voorheen nooit een fan van Button maar wat heb ik mij verschrikkelijk vergist in het kennen en kunnen van deze man!

Wizard

Hebben we geen 'Man Van De Race' topic meer??

Kootje

#288
Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 18:14:05
Hebben we geen 'Man Van De Race' topic meer??

Nu wel !!!  :P


0634

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 17:16:37
Ik vond de DRS-zone inderdaad niet erg tactisch.
Nee, die was helemaal kut dit keer.

Gerard

Tja, DRS was overbodig, en in Monza krijgen we dat 2x... Jammer weer

Kootje

Citaat van: Gerard op 28 augustus 2011 - 21:17:46
Tja, DRS was overbodig, en in Monza krijgen we dat 2x... Jammer weer

Nou ja .... als de zone niet zo lang is dat de verdedigende partij ook nog 'n kans heeft, vind ik DRS prima.

Op Spa wlas het net als in Turkije te lang, lag het op 'n plek waar sowieso al ingehaald werdt, en was daardoor absoluut overbodig.
En ik ben bang dat dit op Monza niet anders zal zijn.



0634

Ben ik ook bang voor. Bij uitkomen Parabolica mag je dan je vleugel opendoen en dan ben je compleet kansloos als verdediger. DRS is een hulpmiddel dat goed kan werken, maar je moet er wel iets beter over nadenken waar je hem mag activeren.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 21:52:13
Ben ik ook bang voor. Bij uitkomen Parabolica mag je dan je vleugel opendoen en dan ben je compleet kansloos als verdediger. DRS is een hulpmiddel dat goed kan werken, maar je moet er wel iets beter over nadenken waar je hem mag activeren.

Precies .... het is 'n hulpmiddel.

Maar zoals het op sommige circuits gebruikt wordt, is het inhalen wel erg makkelijk.
Zeker omdat ze het gebruik ook nog eens toestaan op plaatsen waar altijd al ingehaald werd.

In dat geval denk ik: Leg de zone op 'n plek waar inhalen nu nog net niet mogelijk is.
                                 Ook hoeft niet persé iedere baan zo'n zone te hebben.
                                 
Maar goed, volgens mij hadden we hier al 'n topic voor.  ::)


0634

ik wist trouwens niet dat JB zoveel schade aan zijn auto had. Maakt het wel extra knap dan!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/94077

Enzo

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 22:21:22
http://www.gppits.net/magazine/belgie_twintig_jaar_na_dato/

Nice geschreven, mooie ode aan Schumacher ook.  8)

Hoewel de Duitser dit weekend wel erg veel media aandacht wist op te eisen met zijn 20jarige feestje etc.
Coulthard had zelfs een Schumacher T-shirt aan, wie had dat ooit gedacht... ;D

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 22:29:23
ik wist trouwens niet dat JB zoveel schade aan zijn auto had. Maakt het wel extra knap dan!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/94077
gebeurd ook regelmatig dat ze door dit soort dingen juist ineens een betere balans hebben zo. En aangezien hij zeer tevreden was over zn balans denk ik niet dat ie er enige hinder van ondervonden heeft. Wat je trouwens ook niet moet vergeten dat de SC wel heel erg in het voordeel van Button was. Ook van Webber en Vettel trouwens.

0634

En Schumacher ook. Alonso en Rosberg juist weer niet.