Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 11:41:14
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 11:22:53
Jou kritiek verwerp ik inderdaad tot in den treure omdat jou kritiek vaak onterecht is. Zie ook Hongarije en Silverstone. Ik ga niet alle kritiek verwerpen, alleen zal ik veel kritiek wel wat nuanceren omdat het soms te veel kritiek is en kritiek is die niet terecht is.

Mijn inziens ben ik objectief maar kritisch en als jij het oneens bent met kritiek op Hamilton is dat absoluut zeer zeker weten geen feit en staat het zelfs vaker ver verwijdert van wat jij noemt een feit. Jij neemt het namelijk structureel op voor Lewis. Je hoeft de H maar te typen, en jij vliegt er bovenop. Dat noem ik niet nuanceren maar kritiek negeren en verwerpen.

CitaatMaar welke stuurbeweging zie jij Hamilton maken? De enige stuurbeweging die hij maakt is juist van PM af toen hij er achter kwam dat hij daar reed. Vervolgens volgt hij gewoon de race lijn omdat de sessie toch al voorbij is en niemand die meer op volle snelheid zal nemen. En je roept al dat Hamilton PM opwachte, maar waar uit maak je dat op? Omdat hij langzaam reed?
Dus als we die theorie gaan volgen dan was Alonso ook van plan iemand op te wachten en van de baan af te rammen.  ::)

Welke stuurbeweging Hamilton maakt?? Dat is nu EXACT wat ik bedoel met de bovenstaande alinea. Je wilt het gewoon niet zien. Als ik de stuurbeweging zie, zie jij hem ook. Daar ga ik geen eens over discussiëren.
Jij ziet dus echt dingen die er niet zijn. Als ik hem niet zie, zou jij hem ook niet moeten zien(om jou woorden even te gebruiken.) Zie je hem wel, dan zie je spoken.

En ja ik neem het op Voor Meneer H, want sommige kritiek is gewoon onterecht. Maar kennelijk mag ik jou kritiek en die van Monaco2011 niet verwerpen want jullie kritiek is 100% terecht en op feiten gebaseerd? Je bedoelt denk ik dat ik de feiten anders interpreteer. Maar het is vaker voor gekomen dat jij iets niet leest en niet gebruikt in je quote fest.

En als je doelt op Hongarije, vind ik het niet meer dan normaal dat ik jou kritiek over verkeerde bande keuze en keuze voor banaan van de wedstrijd verwerp. Ik had zelfs toegeven dat zijn foutje daar dom was. Je zou een punt hebben als ik hem daarmee ook tot man van de race zou hebben gemaakt. 

Opvallend is dat jij bij hoog en laag vast houd aan "Het opwachten van Lewis". Hij remt af om niet volgas zijn outlap te rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 01:54:02
Bewust of onbewust is niet de vraag, wel waar het over gaat. Hamilton die Pastor opwacht en trakteert op een stuurbeweging en Pastor die reageert om Hamilton te knijpen/snijden. Hoe dan ook, richting beide had de wedstrijdleiding een punt kunnen maken. Hamilton had gewoon kunnen doorrijden zonder een punt te willen maken en Pastor had op zijn beurt het gedrag van Lewis kunnen negeren. Beide gaan hier de fout in en gaan buiten hun boekje. Dan is het niet terecht dat de één een andere straf krijgt dan een ander. Als ik op de kleuterschool een stomp kreeg en ik stopmpte terug moesten we beide evenlang in de hoek en niet diegene die het hardst stompte. Dat is hier het zelfde. Nogmaals, haantjes gedrag van beide maar nog steeds zie ik Lewis als aanstichter. Hoeft niet. Onnodig. Dat kan niemand ontkennen. Of zijn er écht mensen die met droge ogen beweren dat dit tof is?

Stop toch eens met uw actie-reactie nonsens kerel. Heb gisteren reeds het voorbeeld De Bilde - Porte gegeven, en zo gebeuren er in het voetbal wekelijks acties waarbij de ene speler de andere uitdaagt, waarop de andere reageert en rood krijgt. Er is een enorm groot verschil tussen een beetje uitdagen (klein tikje naar rechts geven zoals LH deed voordat Maldonado hem wou inhalen), en een wraakactie uitvoeren (los op LH knallen).

Als ik u tegen kom op straat, en jij roept een of ander scheldwoord naar mij, waarop ik uw gezin uitmoord en uw huis plat brandt vind je dus dat we beiden even hard bestraft moeten worden (want actie-reactie)? Dat is gewoon absolute bullshit!

Zie nu toch eens in dat zo'n reacties gewoon niet thuis horen in de sport. Als sportman wordt je vaak uitgedaagd/geintimideerd, maar je moet daar mee leren omgaan in plaats van er zwaar op te reageren (en als je reageert, zal je nu eenmaal boeten)...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 12:18:39
Jij ziet dus echt dingen die er niet zijn. Als ik hem niet zie, zou jij hem ook niet moeten zien(om jou woorden even te gebruiken.) Zie je hem wel, dan zie je spoken.

En Pastor ook? De enige die op dat moment achter Lewis rijdt. En het is toeval dat het vertragen (als in: meer vertragen dan nodig is) wat ons opviel wordt bevestigd?

CitaatEn ja ik neem het op Voor Meneer H, want sommige kritiek is gewoon onterecht.

Nee. Is terecht.

CitaatMaar kennelijk mag ik jou kritiek en die van Monaco2011 niet verwerpen want jullie kritiek is 100% terecht en op feiten gebaseerd? Je bedoelt denk ik dat ik de feiten anders interpreteer. Maar het is vaker voor gekomen dat jij iets niet leest en niet gebruikt in je quote fest.

Dan kunnen we ons de hand schudden.

CitaatEn als je doelt op Hongarije, vind ik het niet meer dan normaal dat ik jou kritiek over verkeerde bande keuze en keuze voor banaan van de wedstrijd verwerp. Ik had zelfs toegeven dat zijn foutje daar dom was. Je zou een punt hebben als ik hem daarmee ook tot man van de race zou hebben gemaakt. 

Opvallend is dat jij bij hoog en laag vast houd aan "Het opwachten van Lewis". Hij remt af om niet volgas zijn outlap te rijden.

Nee. Zie ook Maldonado. En nogmaals, ik dacht zelfs dat Lewis stilviel, zo langzaam reed Lewis. En dat hoeft natuurlijk niet.

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 augustus 2011 - 12:22:57
Stop toch eens met uw actie-reactie nonsens kerel. Heb gisteren reeds het voorbeeld De Bilde - Porte gegeven, en zo gebeuren er in het voetbal wekelijks acties waarbij de ene speler de andere uitdaagt, waarop de andere reageert en rood krijgt. Er is een enorm groot verschil tussen een beetje uitdagen (klein tikje naar rechts geven zoals LH deed voordat Maldonado hem wou inhalen), en een wraakactie uitvoeren (los op LH knallen).

Het gaat zich er niet om wie wie raakt. Als Pastor niet uitweek voor Lewis, hadden ze elkaar daar ook geraakt. En nogmaals, het is haantjes gedrag van beide. De kwalificatie is gestreden, dus het opwachten en stuurbwegingen zijn nergens voor nodig. Basta. Mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, even goede vrienden. Dan zien wij het anders. Moet kunnen!

CitaatAls ik u tegen kom op straat, en jij roept een of ander scheldwoord naar mij, waarop ik uw gezin uitmoord en uw huis plat brandt vind je dus dat we beiden even hard bestraft moeten worden (want actie-reactie)? Dat is gewoon absolute bullshit!

Nee, maar als ik jou sla (maar mis) en jij slaat terug zijn we beide schuldig. En zo zie ik het.

CitaatZie nu toch eens in dat zo'n reacties gewoon niet thuis horen in de sport. Als sportman wordt je vaak uitgedaagd/geintimideerd, maar je moet daar mee leren omgaan in plaats van er zwaar op te reageren (en als je reageert, zal je nu eenmaal boeten)...

Mee eens. Maar dan moeten we niet doen alsof Lewis helemaaaaaaaaaaaaaaaal niks fouts deed. Dat Pastor reageert kunnen we Pastor alleen aanrekenen, maar van beide is het niet tof.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 12:28:17
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 12:18:39
Jij ziet dus echt dingen die er niet zijn. Als ik hem niet zie, zou jij hem ook niet moeten zien(om jou woorden even te gebruiken.) Zie je hem wel, dan zie je spoken.

En Pastor ook? De enige die op dat moment achter Lewis rijdt. En het is toeval dat het vertragen (als in: meer vertragen dan nodig is) wat ons opviel wordt bevestigd?

CitaatEn ja ik neem het op Voor Meneer H, want sommige kritiek is gewoon onterecht.

Nee. Is terecht.

CitaatMaar kennelijk mag ik jou kritiek en die van Monaco2011 niet verwerpen want jullie kritiek is 100% terecht en op feiten gebaseerd? Je bedoelt denk ik dat ik de feiten anders interpreteer. Maar het is vaker voor gekomen dat jij iets niet leest en niet gebruikt in je quote fest.

Dan kunnen we ons de hand schudden.

CitaatEn als je doelt op Hongarije, vind ik het niet meer dan normaal dat ik jou kritiek over verkeerde bande keuze en keuze voor banaan van de wedstrijd verwerp. Ik had zelfs toegeven dat zijn foutje daar dom was. Je zou een punt hebben als ik hem daarmee ook tot man van de race zou hebben gemaakt. 

Opvallend is dat jij bij hoog en laag vast houd aan "Het opwachten van Lewis". Hij remt af om niet volgas zijn outlap te rijden.

Nee. Zie ook Maldonado. En nogmaals, ik dacht zelfs dat Lewis stilviel, zo langzaam reed Lewis. En dat hoeft natuurlijk niet.
Maar jullie hebben het over opwachten{(vooral jij dan) en Pastor over uitvallen.  Hij remde heel erg af ja, maar om daar nu direct wat van te denken vind ik bulshit.

Trouwens goed argument van je: "nee is terecht".

Trouwens, na die vermeende eerste stuurbeweging zie ik Lewis toch ook heel hard naar links gaan, richting de vangrail. Dan zou ik eerder de neiging hebben dat Lewis Pastor niet zag dan eventueel uitlokken van een drijg stuurbeweging.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 12:32:56

CitaatAls ik u tegen kom op straat, en jij roept een of ander scheldwoord naar mij, waarop ik uw gezin uitmoord en uw huis plat brandt vind je dus dat we beiden even hard bestraft moeten worden (want actie-reactie)? Dat is gewoon absolute bullshit!

Nee, maar als ik jou sla (maar mis) en jij slaat terug zijn we beide schuldig. En zo zie ik het.

Dat is ook zo, maar dit was hier totaal niet het geval. Hamilton daagde hem wat uit (maar heeft op geen enkel moment geprobeerd om Maldonado er uit te knallen), terwijl Maldonado dan reageerde door los op LH te knallen. Vandaar dat beide even hard straffen omwille van het actie-reactie principe nergens op slaat. Een beetje intimideren vs. een collega doelbewust aanrijden liggen mijlenver uit elkaar, deze reactie was buiten alle proporties en verdiende gewoon een (zeer zware) straf.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 11:57:09
Je hebt dus gemist dat Hamilton remt, hetgeen wat Maldonado, die nota bene achter hem rijdt, bevestigd?

Kijk, ik hiervoor ben ik niet opgeleid en ik ga me dus proberen te bedwingen om daar nog verder op in te gaan. Ik heb enkele posts geleden gezegd dat het normaal is dat een piloot na de sessie traag naar de pits bolt. Dat impliceert dus ook dat ik weet dat Hamilton traag aan het rijden was. Ofwel heb je daar dus overgelezen, ofwel negeer je het bewust ofwel kan je het niet langer dan een paar uur onthouden. Ik hoop dat het één van de eerste 2 is, voor we hier met een 2de ******* (ik zal de naam maar niet noemen) zitten.

Maar ik vraag me af wat het trage tempo van Lewis te maken heeft met die aanrijding. Er was dus echt wel plaats genoeg om Lewis in te halen. Maar in plaats van hem in te halen en ook die flauwe bocht te nemen, blijft hij gewoon rechtdoor rijden en knalt zo tegen Lewis aan. Zo hebben onder andere ik, de meerderheid hier, de BBC, de RTBF en de stewards dat gezien.

Er is verder volgens mij ook geen minimum snelheid, enkel een minimum tijd. Dus Lewis deed al hélemaal niets verkeerds als het op dat vertragen aankomt. Het enige dat je hem kan aanwrijven is die kleine beweging toen Pastor nog achter hem zat. Maar dat weegt dus hoegenaamd niet op tegen het betere beukwerk van Pastor.

Wizard

@Burorri: Waarom zou ik het vertragen moeten negeren?? Dat is pas bullshit. Mijn uitspraak "nee, is terecht" is een koekje van eigen deeg. Door herhaaldelijk te schreeuwen dat mijn kritiek onterecht is, maakt het nog geen feit. Dus als jij blijft roepen dat het onterecht is, pas ik mij aan en ga ik roepen dat het terecht is. Dat je het weet. Wat je met het laatste bedoelt is me onduidelijk. Maar goed, we worden het niet eens, dus ik laat het erbij.
@McLaren_über_alles: Kijk, tenminste één die toegeeft dat Lewis 'uitdaagde'. Dat biedt perspectief. Mijn complimenten. Dat Lewis hiermee geen kwade bedoelingen had, duidelijk. Althans, niet om iemand te elimineren, maar dat geloof ik ook niet van Pastor. Toegegeven zijn reactie was niet handig maar vloeit ergens uit voort. Vandaar dat ik zeg: Haantjes gedrag van beide, en laten we héél eerlijk zijn, maakt het dan uit wie begonnen is en wie iets meer of minder schuldig is?

0634

Goed, ik hou er verder over op :).

Vanmiddag is er veel te verwachten. Snellere jongens als Alonso, Button en Schumacher hebben een hoop werk te doen op een baan waar het kan. En in potentie langzamere jongens zitten juist weer wat naar voren. Ook als het droog is verwacht ik wel wat vuurwerk.



Wizard

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 12:45:29
Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 11:57:09
Je hebt dus gemist dat Hamilton remt, hetgeen wat Maldonado, die nota bene achter hem rijdt, bevestigd?

Kijk, ik hiervoor ben ik niet opgeleid en ik ga me dus proberen te bedwingen om daar nog verder op in te gaan. Ik heb enkele posts geleden gezegd dat het normaal is dat een piloot na de sessie traag naar de pits bolt. Dat impliceert dus ook dat ik weet dat Hamilton traag aan het rijden was. Ofwel heb je daar dus overgelezen, ofwel negeer je het bewust ofwel kan je het niet langer dan een paar uur onthouden. Ik hoop dat het één van de eerste 2 is, voor we hier met een 2de ******* (ik zal de naam maar niet noemen) zitten.

Maar ik vraag me af wat het trage tempo van Lewis te maken heeft met die aanrijding. Er was dus echt wel plaats genoeg om Lewis in te halen. Maar in plaats van hem in te halen en ook die flauwe bocht te nemen, blijft hij gewoon rechtdoor rijden en knalt zo tegen Lewis aan. Zo hebben onder andere ik, de meerderheid hier, de BBC, de RTBF en de stewards dat gezien.

Er is verder volgens mij ook geen minimum snelheid, enkel een minimum tijd. Dus Lewis deed al hélemaal niets verkeerds als het op dat vertragen aankomt. Het enige dat je hem kan aanwrijven is die kleine beweging toen Pastor nog achter hem zat. Maar dat weegt dus hoegenaamd niet op tegen het betere beukwerk van Pastor.

Voor de laatste keer: BEIDE vertonen haantjes gedrag. Laten we niet doen alsof Lewis roomser is dan de paus en hier nul-komma-nul aandeel in heeft. Want dat heeft hij wel. Hij vertraagd meer dan nodig en maakt een stuurbeweging. Kunnen we wel zeggen dat er geen minimum is om te vertragen maar als ik zelfs denk dat hij stilvalt, vertraagd hij meer dan wat je verwacht. En met een reden. De stuurbeweging verklapt dat Lewis zijn onvrede wilde overbrengen aan Pastor. Even laten zien dat 'ik' niet tevreden/blij ben. Pastor reageert vervolgens door Hamilton te snijden. Ook niet sjiek, mee eens. Maar beiden treffen hier blaam. Maar goed, genoeg hierover, ik ga verder tot de orde van de dag en ik denk dat alles zo'n beetje gezegd is. Als we het nu nog niet eens zijn, worden we het ook niet.

En nu een regendans!!

McLaren_über_alles

Hoe zit het trouwens met de wagen van LH? Die was flink beschadigd, en de sidepod werd tijdens de kwalificaties voor een deel met tape terug dichtgeplakt. Mag men in zulke omstandiheden nog delen van het bodywork vervangen na de kwalificaties (want wagenpark is normaal gesloten tussen kwalificatie en race)? Zo niet bestaat de kans dat de wagen na een aantal ronden terug openscheurt door de snelheden...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 12:52:02
Goed, ik hou er verder over op :).

Vanmiddag is er veel te verwachten. Snellere jongens als Alonso, Button en Schumacher hebben een hoop werk te doen op een baan waar het kan. En in potentie langzamere jongens zitten juist weer wat naar voren. Ook als het droog is verwacht ik wel wat vuurwerk.

Alonso heeft volgens mij nog wat goed maken met een goede start. Hij moet dit jaar zowat degene zijn die het best uit de startblokken schiet. Al komt de eerste bocht er natuurlijk wel snel aan. Voor Button is het te hopen dat hij snel voor Koba geraakt. Want die kan het je écht wel moeilijk maken. Gelukkig voor Button beschikt de McLaren over een betere snelheid op de rechte stukken. Schumacher kan zich dan weer wat gaan uitleven. Hopelijk blijven ze vaak genoeg bij hem want de meeste inhaalacties zullen op zijn naam komen te staan. Alleen jammer dat hij net nu zulk een pech moet trotseren.

_Makke_

#252
Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 12:54:34
Als we het nu nog niet eens zijn, worden we het ook niet.

Dat had ik reeds enige tijd door. Niets mis mee ook. Anders zou het hier nogal een saaie bedoening zijn. Alleen kan ik me écht niet vinden in jou mening. Maar bon, zoals ik al zei, niets mis mee.

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 augustus 2011 - 12:57:24
Hoe zit het trouwens met de wagen van LH? Die was flink beschadigd, en de sidepod werd tijdens de kwalificaties voor een deel met tape terug dichtgeplakt. Mag men in zulke omstandiheden nog delen van het bodywork vervangen na de kwalificaties (want wagenpark is normaal gesloten tussen kwalificatie en race)? Zo niet bestaat de kans dat de wagen na een aantal ronden terug openscheurt door de snelheden...

That makes 2. Ik vroeg me dat ook al af.

Wizard

Volgens mij mag men een kapot bodywork vervangen. Sterker nog, is het geen veiligheidseis?

KVDracer

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 13:01:06
Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 12:54:34
Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 12:45:29Als we het nu nog niet eens zijn, worden we het ook niet.

Dat had ik reeds enige tijd door. Niets mis mee ook. Anders zou het hier nogal een saaie bedoening zijn. Alleen kan ik me écht niet vinden in jou mening. Maar bon, zoals ik al zei, niets mis mee.

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 augustus 2011 - 12:57:24
Hoe zit het trouwens met de wagen van LH? Die was flink beschadigd, en de sidepod werd tijdens de kwalificaties voor een deel met tape terug dichtgeplakt. Mag men in zulke omstandiheden nog delen van het bodywork vervangen na de kwalificaties (want wagenpark is normaal gesloten tussen kwalificatie en race)? Zo niet bestaat de kans dat de wagen na een aantal ronden terug openscheurt door de snelheden...

That makes 2. Ik vroeg me dat ook al af.

Ze mogen dit vervangen. Ze gaan Schumacher toch ook niet met een kapotte wagen laten starten. Defecte of kapotte onderdelen mogen vervangen worden, al dan niet met een gridpenalty tot gevolg.