Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

0634

Tja, van wat ik zie en lees is het nog een schande ook dat Lewis een reprimande krijgt hiervoor. Je had hem kunnen geven voor de dreigende stuurbeweging, als je daar een soort van uitlokking in zou hebben gezien.

Maar Lewis krijgt de reprimande voor 'causing a collision' wat ronduit schandalig is, want aan die aanrijding kon hij sowieso helemaal niets doen. Hij reed rechtdoor op een recht stuk...

Kootje

CitaatMaar Lewis krijgt de reprimande voor 'causing a collision' wat ronduit schandalig is, want aan die aanrijding kon hij sowieso helemaal niets doen. Hij reed rechtdoor op een recht stuk...

Volgens mij krijgt hij de reprimande voor de actie in de Busstop.
Daar was hij te agressief en raakte hij Maldonado.

Vervolgens wordt Maldonado bestraft voor het inrijden op Hamilton na La Source.
Hoewel je dit alles als één incident kunt zien (actie-reactie), zijn de straffen voor twee verschillende momenten gegeven.

0634

Ik had begrepen dat ze allebei een straf kregen voor het verbreken van 16.1, wat çausing a collision schijnt te zijn. En aan die 'collision' had hij geen schuld.

Zo begreep ik het van Autosport.com, maar wellicht is het niet volledig.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 22:59:53
Citaat van: Burorri op 27 augustus 2011 - 22:41:53
Dan zie jij echt dingen die er niet zijn hoor. Hij volgt gewoon de race lijn en dan rijd PM ineens recht door. Maar jij en Wizard maken je zelf wel beetje ongeloofwaardig nu.

Welke racelijn?? Het is een inlap en Hamilton remt af om Pastor vervolgens te trakteren op een stuurbeweging. Nergens voor nodig.

CitaatEn zoals Franky ook al zei: Wizard, voor iemand die er prat opgaat geen Hamilton basher te zijn, ga je tot het uiterste om Hamilton de schuld op te leggen.

En jij tot het uiterste om het te verwerpen. Keer op keer op keer tot in den treure. Kom ik terug op alinea 1: Geloofwaardigheid...

Citaat
Onterechte reprimande voor LH en redelijk terechte straf voor PM. Mag wel iets hoger.

De straf voor Lewis? Mee eens. Waar 2 vechten hebben immers 2 schuld. Gelukkig dat jij dat ook inziet.

CitaatPS: leg mij eens uit waarom LH geschorst zou moeten worden. Aangezien jij en Wizard dat allebei keihard roepen.

Euhm, dat staat 6(?) 8(?) pagina's uitgelegd en dan ga je vragen om uitleg??? Beetje vreemd. Je kunt beter het topic doorlezen en reageren waarmee je het niet eens bent in plaats van te vragen om te herhalen wat reeds herhaald is.
Jou kritiek verwerp ik inderdaad tot in den treure, omdat jou kritiek vaak onterecht is. Zie ook Hongarije en Silverstone. Ik ga niet alle kritiek verwerpen, alleen zal ik veel kritiek wel wat nuanceren omdat het soms te veel kritiek is en kritiek is die niet terecht is.

Maar welke stuurbeweging zie jij Hamilton maken? De enige stuurbeweging die hij maakt is juist van PM af toen hij er achter kwam dat hij daar reed. Vervolgens volgt hij gewoon de race lijn omdat de sessie toch al voorbij is en niemand die meer op volle snelheid zal nemen. En je roept al dat Hamilton PM opwachte, maar waar uit maak je dat op? Omdat hij langzaam reed?
Dus als we die theorie gaan volgen dan was Alonso ook van plan iemand op te wachten en van de baan af te rammen.  ::)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 10:53:18
Tja, van wat ik zie en lees is het nog een schande ook dat Lewis een reprimande krijgt hiervoor. Je had hem kunnen geven voor de dreigende stuurbeweging, als je daar een soort van uitlokking in zou hebben gezien.

Maar Lewis krijgt de reprimande voor 'causing a collision' wat ronduit schandalig is, want aan die aanrijding kon hij sowieso helemaal niets doen. Hij reed rechtdoor op een recht stuk...

Lijkt mij dat dit gaat over zijn actie voor start/finish niet hetgeen wat daarna gebeurd.

0634

Dat stuk heb ik niet gezien, moet ik eerlijk zeggen. Alleen vanaf uitkomen LaSource...

Wizard

#231
Citaat van: Burorri op 28 augustus 2011 - 11:22:53
Jou kritiek verwerp ik inderdaad tot in den treure omdat jou kritiek vaak onterecht is. Zie ook Hongarije en Silverstone. Ik ga niet alle kritiek verwerpen, alleen zal ik veel kritiek wel wat nuanceren omdat het soms te veel kritiek is en kritiek is die niet terecht is.

Mijn inziens ben ik objectief maar kritisch en als jij het oneens bent met kritiek op Hamilton is dat absoluut zeer zeker weten geen feit en staat het zelfs vaker ver verwijdert van wat jij noemt een feit. Jij neemt het namelijk structureel op voor Lewis. Je hoeft de H maar te typen, en jij vliegt er bovenop. Dat noem ik niet nuanceren maar kritiek negeren en verwerpen.

CitaatMaar welke stuurbeweging zie jij Hamilton maken? De enige stuurbeweging die hij maakt is juist van PM af toen hij er achter kwam dat hij daar reed. Vervolgens volgt hij gewoon de race lijn omdat de sessie toch al voorbij is en niemand die meer op volle snelheid zal nemen. En je roept al dat Hamilton PM opwachte, maar waar uit maak je dat op? Omdat hij langzaam reed?
Dus als we die theorie gaan volgen dan was Alonso ook van plan iemand op te wachten en van de baan af te rammen.  ::)

Welke stuurbeweging Hamilton maakt?? Dat is nu EXACT wat ik bedoel met de bovenstaande alinea. Je wilt het gewoon niet zien. Als ik de stuurbeweging zie, zie jij hem ook. Daar ga ik geen eens over discussiëren.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 11:32:13
Dat stuk heb ik niet gezien, moet ik eerlijk zeggen. Alleen vanaf uitkomen LaSource...

De bocht voor start/finish raakte beide mekaar. Maldonado werd door, ik dacht Trulli, opgehouden. Had 2 man voor zich, Lewis stampte zijn McLaren ernaast, raakte Maldonado en vervolgde. Daardoor ontstond de onenigheid tussen beide.

Wizard

Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 10:46:11
Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 09:16:53Maar goed, misschien mis ik wat andere beelden...

Ik denk dat we, de leden hier (met uitzondering van Wizard en monaco20011) & de kenners/analisten/stewards, allemaal wat beelden missen. Namelijk de beelden waar Hamilton Maldonado gaat opzoeken, op dat klein manoeuvre na voor het contact. Op de beelden die ik zie, is het duidelijk dat Maldonado gewoon op Hamilton instuurt.

Je hebt dus gemist dat Hamilton remt, hetgeen wat Maldonado, die nota bene achter hem rijdt, bevestigd? Niet doen alsof het feitelijk incorrect is en monaco en ik de zogenaamde kenners en stewards tegenspreken. Want hetgeen wat wij riepen werd later door Maldonado bevestigd tijdens een interview. Ik dacht zelfs dat Lewis ging stilvallen, zo langzaam reed hij.

Om de uitspraken van Pastor er even bij te halen:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/266762/maldonado-hamilton-reed-heel-erg-langzaam/

Over het incident met Hamilton zei hij: "Hij remde heel erg af dus ik probeerde hem te passeren. Ik voelde toen wat contact en ik weet eigenlijk niet echt wat er gebeurd is. Het was een lastig moment."

Lijkt mij dat Pastor dit beter kan beoordelen dan jij en ik aan de hand van de beelden hoewel de oplettende kijker dit zeker weten moet zijn opgevallen. Dat Hamilton ineens vertraagd is geen overtreding  vandaar dat er geen aandacht aan wordt geschonken maar dat betekent niet dat Hamilton daar niet vertraagde. Dus ook niet doen alsof 2 man dit verkeerd zien. Maldonado roept zelf wat monaco en ik beweren....of denk je dat wij Pastor hebben opgebeld?

Pastor: Hey Wizard! Vertel!
Ik: Hey Pastor! We zitten in een discussie op een F1-forum en nu heb ik geroepen dat Lewis vertraagd. Kun je dit bevestigen tijdens een interview??
Pastor: Dus ik moet roepen dat Lewis vertraagd? Maar dat deed Lewis niet.
Ik: Jaaaa, dat weet ik wel, maar kun je niet 'gewoon liegen'? Dan zeg ik dat je de beste bent!!

De rest van het telefoongesprek laat ik achterwege. Wel denk ik dat Pastor één van de betere zoniet de beste coureurs is. :D

0634

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 11:45:33
Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 11:32:13
Dat stuk heb ik niet gezien, moet ik eerlijk zeggen. Alleen vanaf uitkomen LaSource...

De bocht voor start/finish raakte beide mekaar. Maldonado werd door, ik dacht Trulli, opgehouden. Had 2 man voor zich, Lewis stampte zijn McLaren ernaast, raakte Maldonado en vervolgde. Daardoor ontstond de onenigheid tussen beide.
Okee, dat heb ik gemist en kan ik helaas op Youtube (nog) niet terugvinden.

Wizard

Niks bijzonders, maar heb hem toch even voor je opgezocht:

0634

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 12:05:11
Niks bijzonders, maar heb hem toch even voor je opgezocht:
Dank je.

Maar dit is toch helemaal niets? Gewoon een goed uitgevoerde inhaalactie.

Wizard

Geen idee. Misschien te wild? Ik heb geen idee waarvoor Hamilton nu exact een waarschuwing heeft gekregen maar niet waarvoor hij er één verdient.

0634

Naja, hij verdient helemaal geen enkele straf i.m.o..

0634

Citaat van: Wizard op 28 augustus 2011 - 11:57:09
Citaat van: Makke op 28 augustus 2011 - 10:46:11
Citaat van: Jeroen op 28 augustus 2011 - 09:16:53Maar goed, misschien mis ik wat andere beelden...

Ik denk dat we, de leden hier (met uitzondering van Wizard en monaco20011) & de kenners/analisten/stewards, allemaal wat beelden missen. Namelijk de beelden waar Hamilton Maldonado gaat opzoeken, op dat klein manoeuvre na voor het contact. Op de beelden die ik zie, is het duidelijk dat Maldonado gewoon op Hamilton instuurt.

Je hebt dus gemist dat Hamilton remt, hetgeen wat Maldonado, die nota bene achter hem rijdt, bevestigd? Niet doen alsof het feitelijk incorrect is en monaco en ik de zogenaamde kenners en stewards tegenspreken. Want hetgeen wat wij riepen werd later door Maldonado bevestigd tijdens een interview. Ik dacht zelfs dat Lewis ging stilvallen, zo langzaam reed hij.

Om de uitspraken van Pastor er even bij te halen:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/266762/maldonado-hamilton-reed-heel-erg-langzaam/

Over het incident met Hamilton zei hij: "Hij remde heel erg af dus ik probeerde hem te passeren. Ik voelde toen wat contact en ik weet eigenlijk niet echt wat er gebeurd is. Het was een lastig moment."

Lijkt mij dat Pastor dit beter kan beoordelen dan jij en ik aan de hand van de beelden hoewel de oplettende kijker dit zeker weten moet zijn opgevallen. Dat Hamilton ineens vertraagd is geen overtreding  vandaar dat er geen aandacht aan wordt geschonken maar dat betekent niet dat Hamilton daar niet vertraagde. Dus ook niet doen alsof 2 man dit verkeerd zien. Maldonado roept zelf wat monaco en ik beweren....of denk je dat wij Pastor hebben opgebeld?

Pastor: Hey Wizard! Vertel!
Ik: Hey Pastor! We zitten in een discussie op een F1-forum en nu heb ik geroepen dat Lewis vertraagd. Kun je dit bevestigen tijdens een interview??
Pastor: Dus ik moet roepen dat Lewis vertraagd? Maar dat deed Lewis niet.
Ik: Jaaaa, dat weet ik wel, maar kun je niet 'gewoon liegen'? Dan zeg ik dat je de beste bent!!

De rest van het telefoongesprek laat ik achterwege. Wel denk ik dat Pastor één van de betere zoniet de beste coureurs is. :D
Maldonado's uitspraken zijn van geen belang. Hij heeft zichzelf volkomen ongeloofwaardig gemaakt door te claimen dat zijn actie niet opzettelijk was. Kan niet anders, of dat was het wel namelijk.