Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Kootje

#45
Citaat van: monaco2011 op 23 augustus 2011 - 15:09:42
DRS wordt uitgeschakeld door te remmen en dat doen ze voor Eau Rouge niet, dus da's ook geen optie.

ik lees trouwens net dat er tijdens de trainingen en kwalificatie ook geen DRS mag worden gebruikt in Eau Rouge. Dan moeten ze het of handmatig deactiveren of het gewoon vanaf la source niet toestaan

Twee opmerkingen:
1: Het berichtje ging juist over de VT's en Q omdat tijdens de race de DRS-zone pas na Eau Rouge/Raidillon komt te liggen. ???
2: Naar mijn weten wordt DRS geactiveerd door het indrukken van 'n knopje en gedeactiveerd door dat zelfde knopje weer los te laten.  Remmen is dus onnodig ,de rijwind doet 't werk. ::)

monaco2011

#46
Citaat van: Kootje op 23 augustus 2011 - 15:31:15
Citaat van: monaco2011 op 23 augustus 2011 - 15:09:42
DRS wordt uitgeschakeld door te remmen en dat doen ze voor Eau Rouge niet, dus da's ook geen optie.

ik lees trouwens net dat er tijdens de trainingen en kwalificatie ook geen DRS mag worden gebruikt in Eau Rouge. Dan moeten ze het of handmatig deactiveren of het gewoon vanaf la source niet toestaan

Twee opmerkingen:
1: Het berichtje ging juist over de VT's en Q omdat tijdens de race de DRS-zone pas na Eau Rouge/Raidillon komt te liggen. ???
2: Naar mijn weten wordt DRS geactiveerd door het indrukken van 'n knopje en gedeactiveerd door dat zelfde knopje weer los te laten.  Remmen is dus onnodig ,de rijwind doet 't werk. ::)
1. Ik reageerde in 1e instantie op het berichtje van Marc, die had het over een DRS zone van La Source to Eau Rouge tijdens de race
2. Naar mijn weten wordt DRS gedeactiveerd door te remmen, in de race iig wel, misschien dat het tijdens trainingen ook met knopjes kan. Maar als het tijdens de race ook handmatig zou kunnen, moet er wel weer gecontroleerd worden of het op tijd wordt gedeactiveerd, lijkt me vrij ingewikkeld (in het geval van DRS zone van La Source tot Eau Rouge).

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 23 augustus 2011 - 16:32:25
1. Ik reageerde in 1e instantie op het berichtje van Marc, die had het over een DRS zone van La Source to Eau Rouge tijdens de race
2. Naar mijn weten wordt DRS gedeactiveerd door te remmen, in de race iig wel, misschien dat het tijdens trainingen ook met knopjes kan. Maar als het tijdens de race ook handmatig zou kunnen, moet er wel weer gecontroleerd worden of het op tijd wordt gedeactiveerd, lijkt me vrij ingewikkeld.
Oke .....
1, Sorry  ;)
2, Ik weet 't ook niet zeker hoor ,maar nav Rosbergs reacties aan het begin van het seizoen omtrend de veiligheid van dit systeem ,begrijp ik iig dat het echt handmatig bediend wordt.
Hij zei toen iets in de trend van:
En wat als ik nu de button loslaat en de vleugel klapt niet dicht ??
Vandaar.

rafael25

Ik zie Hamilton trouwens wel weer winnen dit weekend!

monaco2011

Citaat van: Kootje op 23 augustus 2011 - 16:38:19
Citaat van: monaco2011 op 23 augustus 2011 - 16:32:25
1. Ik reageerde in 1e instantie op het berichtje van Marc, die had het over een DRS zone van La Source to Eau Rouge tijdens de race
2. Naar mijn weten wordt DRS gedeactiveerd door te remmen, in de race iig wel, misschien dat het tijdens trainingen ook met knopjes kan. Maar als het tijdens de race ook handmatig zou kunnen, moet er wel weer gecontroleerd worden of het op tijd wordt gedeactiveerd, lijkt me vrij ingewikkeld.
Oke .....
1, Sorry  ;)
2, Ik weet 't ook niet zeker hoor ,maar nav Rosbergs reacties aan het begin van het seizoen omtrend de veiligheid van dit systeem ,begrijp ik iig dat het echt handmatig bediend wordt.
Hij zei toen iets in de trend van:
En wat als ik nu de button loslaat en de vleugel klapt niet dicht ??
Vandaar.
ik denk ook dat dat zo werkt in trainingen en kwalificaties, maar daar is het gewoon vrij te gebruiken. In de race lijkt het mij het meest logisch als ie gewoon bij het intrappen van het rempedaal automatisch dichtklapt en dat is ook altijd wat ik er van begrepen heb. Hoe dan ook, als je de DRS laat aflopen in Eau Rouge, dan zou daar bv een lijn moeten liggen waarvoor de coureurs handmatig hun vleugels weer dicht moeten klappen met 300 en dan zal dat ook op één of andere manier gecontroleerd moeten worden.

Kootje


Jozef

Ik vind het verbod wel raar. Alsof iemand door Eau Rouge zou WILLEN rijden met de achtervleugel open. ???

Trouwens, vanop de site: Zondag zal de DRS zone zich bevinden op het Camel rechte stuk tot Les Combes.
Sinds wanneer is het Camel en geen Kemmel? ;)

Edwin90

Citaat van: Jozef op 23 augustus 2011 - 23:52:02
Trouwens, vanop de site: Zondag zal de DRS zone zich bevinden op het Camel rechte stuk tot Les Combes.
Sinds wanneer is het Camel en geen Kemmel? ;)

Scherp! Heb het aangepast :) En ik rook niet eens :p
Bedankt voor de aanwijzing. ;)



JimPunkRawker


F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

robbert

Citaat van: JimPunkRawker op 24 augustus 2011 - 14:02:40
Zaterdag regen, regen en nog een regen!!   :D
http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569

niet te vroeg juichen. Voor je het weet hebben we urenlange rode vlag periode en daarna rondenlange sc. Geef mij maar wisselvallig weer, dat is het beste

Folkert

Citaat van: robbert op 24 augustus 2011 - 17:12:23
Citaat van: JimPunkRawker op 24 augustus 2011 - 14:02:40
Zaterdag regen, regen en nog een regen!!   :D
http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Spa/4055569

niet te vroeg juichen. Voor je het weet hebben we urenlange rode vlag periode en daarna rondenlange sc. Geef mij maar wisselvallig weer, dat is het beste
Nou nou, niet zo negatief Robbert.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

2004 tot met 2006 -wisselvallige (licht regen)
2007 -zon
2008- wisselvallige
2009 droog
2010-wisselvallige (regen)
2011- ?

Gerard

Citaat van: rafael25 op 24 augustus 2011 - 18:44:07
2004 tot met 2006 -wisselvallige (licht regen)
2007 -zon
2008- wisselvallige
2009 droog
2010-wisselvallige (regen)
2011- ?
ik zie.. wisselvallig, droog/zonnig, wisselvallig, ...?
Laten we de "trend" wisselvallig, droog eens doorbreken en weer wisselvallig weer krijgen  :D