Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Enzo

Jullie hebben wel een punt, het is inderdaad een plek waar al ingehaald kan worden.
Maar aan de andere kant vind het wel gaaf als ze er strak achter moeten zitten voor eau rouge om op Kemmel ervoorbij te blazen. Denk dat het hele mooie beelden en acties gaat opleveren.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 21 augustus 2011 - 22:30:30
Inderdaad.  :(
Waarom toch elke keer weer die zone daar plaatsen waar al ingehaald wordt ?? ???
Ook de "busstop" is wat dat betreft geen optie. ::)

Spa heeft helemaal geen DRS nodig.  >:(

En als 't dan toch moet vind ik Fagnes (bocht 12) 'n betere plek.  :)
Kijken of ze dan nog steeds vol door Pouhon (bochten 10 en 11) heen durven.  ;)
De uitloopzone is daar iig groot genoeg voor 'n extra risicootje.  :P
in de busstop wordt volgens mij toch een stuk minder ingehaald, dus wat dat betreft zou het wel een goede toevoeging zijn. Fagnes gaat ook met DRS denk ik geen inhaalacties opleveren

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 21 augustus 2011 - 23:19:50
in de busstop wordt volgens mij toch een stuk minder ingehaald, dus wat dat betreft zou het wel een goede toevoeging zijn. Fagnes gaat ook met DRS denk ik geen inhaalacties opleveren
De busstop ?? .... daar wordt (voor F1 begrippen) juist volop ingehaald.

Wat Fagnes betreft heb je wel gelijk denk ik.
Maar ja ,naast Les Combs en de Busstop is dat de enige plek waar er in de aanloop zga voilgas gereden wordt.
Dus als er dan toch persé 'n DRS-zone moet komen.  ::)
Ik verwacht alleen niet dat de meesten DRS in Pouhon al durven / kunnen gebruiken.
En dat zal wel nodig zijn om 'n actie te plaatsen.

Kootje

Citaat van: Enzo op 21 augustus 2011 - 22:53:09
Jullie hebben wel een punt, het is inderdaad een plek waar al ingehaald kan worden.
Maar aan de andere kant vind het wel gaaf als ze er strak achter moeten zitten voor eau rouge om op Kemmel ervoorbij te blazen. Denk dat het hele mooie beelden en acties gaat opleveren.

In Eau Rouge zal het mooie beelden opleveren ,maar vervolgens is Kemmel zo lang ,dat er net als in Turkije niet ingehaald ,maar simpel voorbij gereden wordt.
Weg actie dus.

Maar goed ,hopelijk krijg ik geen gelijk.
Wat dat betreft heeft DRS me wel vaker positief verrast.

Folkert

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2011 - 08:55:55
Citaat van: Enzo op 21 augustus 2011 - 22:53:09
Jullie hebben wel een punt, het is inderdaad een plek waar al ingehaald kan worden.
Maar aan de andere kant vind het wel gaaf als ze er strak achter moeten zitten voor eau rouge om op Kemmel ervoorbij te blazen. Denk dat het hele mooie beelden en acties gaat opleveren.

In Eau Rouge zal het mooie beelden opleveren ,maar vervolgens is Kemmel zo lang ,dat er net als in Turkije niet ingehaald ,maar simpel voorbij gereden wordt.
Weg actie dus.

Maar goed ,hopelijk krijg ik geen gelijk.
Wat dat betreft heeft DRS me wel vaker positief verrast.
Kan volgens mij wel makkelijk weg gehaald worden als ze DRS korter maken.

Maar Les Combes en Busstop zijn al plekken waar veel actie plaats vind, maar wel de enige plekken op de baan waar in mijn ogen DRS kan worden geplaatst. De andere stukken zijn denk ik te kort.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 22 augustus 2011 - 10:31:10
Maar Les Combes en Busstop zijn al plekken waar veel actie plaats vind, maar wel de enige plekken op de baan waar in mijn ogen DRS kan worden geplaatst. De andere stukken zijn denk ik te kort.
Daarom opperde ik ook Fagnes.
Daar ligt iig nog 'n hogesnelheidsbocht (Pouhon 1&2) met zéér ruime uitloopstrook voor ,waar men dan de mannen van de jongens kan scheiden.

Maar goed ,zelfs als dat idiotie van het hoogste nivo is :P :D ,waarom moet er persé 'n DRS zone op elk circuit ?? ??? :-\
Ik dacht dat het de bedoeling was om méér inhaalmogelijkheden te scheppen en zo spanning in de raceste verhogen.
En dan moet je het niet daar neerleggen waar A: al ingehaald wordt ...
                                                                  .. en B: de races sowieso al spannend zijn.

Kootje

BTW: Kijk natuurlijk wel uit naar de race.
Zal er voor het eerst sinds '86 niet bijzijn (bewuste keuze) ,maar zit echt wel vooor de tv.

Hopelijk komt McLaren net zo sterk uit de zomerstop als dat ze erin gingen ....
.... bezwijkt Vettel onder de druk of gaat hij gewoon kapot ....
.... en scoort Williams ook weer eens 'n mooi resultaat.

En dan kan mijn weekend niet meer stuk.  ;)

Gerard

Zo jammer weer met dat DRS! Je hebt gelijk Kootje, Spa heeft geen DRS nodig!
Najah, laat dit dan weer een 'leermoment' zijn.. Al snap ik absoluut niet dat ze juist dát punt kiezen... Man, wie verzint dat?? Kies dan voor start/finish, dat is een relatief kort stuk, na een heel lang recht stuk en chicane..

Folkert

Je hebt gelijk hoor Kootje, je oppering was een goeie. Maar denk ook dat België dat helemaal niet nodig heeft. En als ze het doen, laat het ze dan kort doen en niet heel Kemmel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 22 augustus 2011 - 11:55:15
Je hebt gelijk hoor Kootje, je oppering was een goeie. Maar denk ook dat België dat helemaal niet nodig heeft. En als ze het doen, laat het ze dan kort doen en niet heel Kemmel.

Daar zal het hem in zitten inderdaad, hoe lang de DRS-zone zal worden.
De plek vind ik opzich wel prima, zolang het niet een te lang of te kort stuk word, zoals in Canada of Turkije.
Maar we mogen toch hopen dat de heren van de FIA dit ook bedacht hebben.

Kootje

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2011 - 12:51:03
Daar zal het hem in zitten inderdaad, hoe lang de DRS-zone zal worden.
De plek vind ik opzich wel prima, zolang het niet een te lang of te kort stuk word, zoals in Canada of Turkije.
Maar we mogen toch hopen dat de heren van de FIA dit ook bedacht hebben.

Als ik kijk naar het nog niet bevestigde kaartje wat je zelf gepost hebt ,wordt het heel Kemmel en dus sowieso te lang.  ::)

monaco2011

#26
Citaat van: Kootje op 22 augustus 2011 - 08:51:36
Citaat van: monaco2011 op 21 augustus 2011 - 23:19:50
in de busstop wordt volgens mij toch een stuk minder ingehaald, dus wat dat betreft zou het wel een goede toevoeging zijn. Fagnes gaat ook met DRS denk ik geen inhaalacties opleveren
De busstop ?? .... daar wordt (voor F1 begrippen) juist volop ingehaald.

Wat Fagnes betreft heb je wel gelijk denk ik.
Maar ja ,naast Les Combs en de Busstop is dat de enige plek waar er in de aanloop zga voilgas gereden wordt.
Dus als er dan toch persé 'n DRS-zone moet komen.  ::)
Ik verwacht alleen niet dat de meesten DRS in Pouhon al durven / kunnen gebruiken.
En dat zal wel nodig zijn om 'n actie te plaatsen.
in de busstop kan idd ingehaald worden, maar ik kan me daarvan veel minder inhaalactie's herinneren dan bij les combes (zeker de laatste jaren), ik denk dat het daar nog wel een klein stimulansje kan gebruiken. Dus daarom liever daar dan een DRS op de kemmel. Maar helemaal geen DRS zou op zich ook niet gek zijn, het moet iig niet op de Kemmel daar zijn we het allemaal wel over eens volgens mij, daar hoeft inhalen echt niet bevorderd te worden.

RobbertF1

Ik vind dat een prima DRS-Zone. Daar sta ik komende Zondag, mooi wat actie voor de tribune!!

Enzo

Heb een leuke pagina voor jullie gebouwd, gezien de huidige weersvoorspellingen lijkt me dit leuk om in de gate te houden. 8)

http://www.gppits.net/magazine/live_weerupdate_spa_francorchamps/

Enzo

Citaat van: Kootje op 22 augustus 2011 - 14:05:29
Citaat van: Enzo op 22 augustus 2011 - 12:51:03
Daar zal het hem in zitten inderdaad, hoe lang de DRS-zone zal worden.
De plek vind ik opzich wel prima, zolang het niet een te lang of te kort stuk word, zoals in Canada of Turkije.
Maar we mogen toch hopen dat de heren van de FIA dit ook bedacht hebben.

Als ik kijk naar het nog niet bevestigde kaartje wat je zelf gepost hebt ,wordt het heel Kemmel en dus sowieso te lang.  ::)

Denk niet dat dit kaartje exact is, eerder een schatting van een fan.
Laten we even wachten op de officiëlle FIA berichten hierover. :)