Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Kootje

Jij kan je niet voorstellen dat Brawn daar aan mee werkte ??  :o

Volgens mij heeft hij daar in z'n Ferrari tijd ook nooit moeilijk over gedaan.
Oke .... hij was toen geen teambaas, maar hij sprak zich er ook niet negatief over uit.
En hoewel we hem bij Honda, Brawn GP en Mercedes nog niet op 'n directe teamorder hebben kunnen betrappen, zou ik er ook niet raar van op kijken als het in dit geval er wel eentje was.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 03 september 2011 - 18:16:33
Jij kan je niet voorstellen dat Brawn daar aan mee werkte ??  :o

Volgens mij heeft hij daar in z'n Ferrari tijd ook nooit moeilijk over gedaan.
Oke .... hij was toen geen teambaas, maar hij sprak zich er ook niet negatief over uit.
En hoewel we hem bij Honda, Brawn GP en Mercedes nog niet op 'n directe teamorder hebben kunnen betrappen, zou ik er ook niet raar van op kijken als het in dit geval er wel eentje was.
staat er nu een wereldtitel op het spel?? in dit geval zou het echt puur om die 5e plek gaan en dat kan ik niet geloven. Zou het echt heel triest vinden als het wel zo is en ik kan het me ook echt niet voorstellen. Ik weet ook wel dat Brawn er in het verleden geen problemen mee had, maar toen hadden ze maar 1 doel en dat was WK worden!

Kootje

Ik wil ook niet beweren dat het 'n teamorder was.
Maar ongelooflijk vind ik 't idee ook niet.
Dat het "maar" om 'n 5e plek gaat vind ik daarin iig irrelevant.

0634

Het lijkt mij ook sterk, maar uitsluiten kan je het inderdaad niet. Formule 1 teams zitten soms raar in elkaar... Maar goed, laten we maar uitgaan van het goede, want zoals gezegd lijkt het mij erg raar om teamorders uit te voeren in zon situatie. Het doet sowieso niets af aan de prima prestatie van MS in Spa :).

robbert

stel je eens voor dat het alonso en massa was op de zelfde plaatsen. En het gaat om dezelfde boodschap nl benzine sparen, dat massa te horen krijgt. Alonso gaat hem voorbij. Is het dan een teamorder? of zou het ook degelijk benzine sparen zijn

0634

Bij Ferrari zou ik het me beter kunnen voorstellen omdat zij nog een mathematische kans hebben op de titel. Bij Mercedes kan geen van beiden nog de titel pakken. Overigens zijn orders legaal, dus Ferrari kan ook gewoon zeggen dat Massa aan de kant moet.

Kootje

Teamorders zijn dan wel legaal, maar nog steeds controversieel.
Dat wordt nu weer gedemonstreerd door de vermeende teamorder bij Mercedes.
Nu zal Ferrari inderdaad gewoon roepen dat de één aan de kant moet, zij hebben nu eenmaal nooit onder stoelen of banken gestoken teamorders te gebruiken.
Maar bij teams als bv Red Bull of McLaren, die altijd faliekant tegen waren, kan ik me goed voorstellen dat ze dit verhuld gebruiken.
Zeker na de heisa die Red Bull over zich heen kreeg toen ze onlangs wel 'n duidelijke order aan Webber uitdeelden.
En dat kan nu ook bij Mercedes het geval geweest zijn, al denk ik niet dat er 'n order nodig was.
Schumi had de betere banden en kon DRS gebruiken.
Ik denk dan ook dat hij ook zonder order wel voorbij Rosberg was gekomen.
Echter of hij 't ook zonder order gedaan heeft, vind ik twijfelachtig.

robbert

Citaat van: Jeroen op 04 september 2011 - 09:46:50
Bij Ferrari zou ik het me beter kunnen voorstellen omdat zij nog een mathematische kans hebben op de titel. Bij Mercedes kan geen van beiden nog de titel pakken. Overigens zijn orders legaal, dus Ferrari kan ook gewoon zeggen dat Massa aan de kant moet.

waarom altijd bij ferrari, maar als het een ander team doet, dan kan het nooit, zij zijn altijd eerlijk dan. Geef gewoon toe, dat iedereen kon zien, dat er verborgen teamorders waren.

0634

Bij Mercedes? Nee, dat geef ik niet toe.

Kootje

Das ook het probleem van 'n "verborgen" teamorder.
Je kunt nooit met 100% zekerheid zeggen of het er eentje was of niet.
Vandaar dat Ferrari vorig jaar bij de WMSC vrijuit ging na hun overduidelijk verborgen teamorder in Duitsland.

Jozef

Citaat van: robbert op 04 september 2011 - 12:22:52
Citaat van: Jeroen op 04 september 2011 - 09:46:50
Bij Ferrari zou ik het me beter kunnen voorstellen omdat zij nog een mathematische kans hebben op de titel. Bij Mercedes kan geen van beiden nog de titel pakken. Overigens zijn orders legaal, dus Ferrari kan ook gewoon zeggen dat Massa aan de kant moet.

waarom altijd bij ferrari, maar als het een ander team doet, dan kan het nooit, zij zijn altijd eerlijk dan. Geef gewoon toe, dat iedereen kon zien, dat er verborgen teamorders waren.

Lol, eerst zelf vragen wat hij ervan zou vinden als het bij Ferrari zou gebeuren, en dan komen klagen dat mensen altijd op Ferrari kappen. Sterk. ;D ;D

Niels_

Ai ai, opnieuw 5,5 miljoen verlies... En zelfs minder toeschouwers. :( Op GPupdate staat het volgende:

De Grand Prix van België heeft dit jaar bijna 5,5 miljoen euro verlies geleden. Zo maakte de Waalse overheid deze week bekend. Het tekort is daarmee iets minder groot dan vorig jaar. Toen werd er een verlies van bijna zes miljoen euro genoteerd.

De omzet bedroeg 12,8 miljoen euro, wat een fractie hoger is dan in 2010. Ondanks dat er met Jerome d'Ambrosio weer een Belg aan de start van de race stond, daalde het aantal verkochte kaarten met vijf procent. In totaal gingen er 45.289 tickets over de toonbank. Om break-even te draaien, moeten er 65.000 kaarten worden verkocht.

Mogelijk wordt de Belgische race in de toekomst afwisselend met eenFranse Grand Prix gehouden. Een definitieve beslissing hierover wordt nog dit jaar verwacht.


Tja...

Enzo

Nou dat zou ik echt klote vinden... >:(
Denk dat Spa niet het enige circuit is die het krap heeft, denk dat er iets moet veranderen m.b.t. FOM FIA, de races moeten goedkoper worden.
De kaartjes ook trouwens dus er is een hoop te sleutelen... ::)