Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Edwin90

Hamilton maakt de eerste stuurbeweging richting Maldonado meteen na La Source Onsportief? Ja. Contact? Nee.

De tweede stuurbeweging waarbij het lijkt dat hij op Maldonado instuurt is mijnsinziens gewoon de stuurbeweging voor de bocht. Maldonado laat zijn wagen duidelijk rechtuitlopen. Waarschijnlijk om Lewis af te schrikken. Waarschijnlijk nooit de bedoeling geweest om hem te raken maar toch gebeurd. Penalty waardig volgens mij.

Overigens gaat Hamilton echt niet met Q3 in het vooruitzicht zijn wagen kapotbeuken aan een Maldonado.

McLaren_über_alles

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:40:28
is dat zo?? volgens mij was er nog tijd voor een volgend rondje en aangezien ze op inters stonden en de baan sneller werd had maldonado nog wel een rondje willen doen denk ik. Hamilton was met zijn tijd op dat moment safe!

Kerel, sessie was reeds afgevlagd...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:40:28
volgens mij was er nog tijd voor een volgend rondje en aangezien ze op inters stonden en de baan sneller werd had maldonado nog wel een rondje willen doen denk ik. Hamilton was met zijn tijd op dat moment safe!

Nee, er was geen tijd meer.

_Makke_

Citaat van: Edwin90 op 27 augustus 2011 - 15:46:08Waarschijnlijk om Lewis af te schrikken. Waarschijnlijk nooit de bedoeling geweest om hem te raken maar toch gebeurd.

Als je zo iemand de pas gaat afsnijden dan is een contact quasi onvermijdelijk. Volgens mij schoot hij in een Venezolaanse colère en heeft ie er ondertussen al lang spijt van.

Edwin90

Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:46:23
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:40:28
volgens mij was er nog tijd voor een volgend rondje en aangezien ze op inters stonden en de baan sneller werd had maldonado nog wel een rondje willen doen denk ik. Hamilton was met zijn tijd op dat moment safe!

Nee, er was geen tijd meer.

Correct, Hamilton maakte zo'n drukte op Maldonado omdat de laatste 5 seconden van de sessie liepen en dus geen rondje extra zou kunnen doen.

monaco2011

Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:46:23
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:40:28
volgens mij was er nog tijd voor een volgend rondje en aangezien ze op inters stonden en de baan sneller werd had maldonado nog wel een rondje willen doen denk ik. Hamilton was met zijn tijd op dat moment safe!

Nee, er was geen tijd meer.
Citaat van: McLaren_über_alles op 27 augustus 2011 - 15:46:17
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:40:28
is dat zo?? volgens mij was er nog tijd voor een volgend rondje en aangezien ze op inters stonden en de baan sneller werd had maldonado nog wel een rondje willen doen denk ik. Hamilton was met zijn tijd op dat moment safe!

Kerel, sessie was reeds afgevlagd...

ok, dat gaan we ff nazoeken dan. Volgens mij was er nl nog wel tijd

McLaren_über_alles



LH maakt inderdaad nogal een vreemde beweging naar rechts (wou hij water opzoeken om z'n banden af te koelen net toen hij Maldonado in z'n spiegels zag?). Maar wat die laatste daarna doet is er gewoon los over. Er naast gaan rijden en dan los op LH insturen. Zo'n gedrag hoort niet thuis in de F1, en hij mag wat mij betreft een race of 2 langs de kant staan.

Walgelijk!
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:49:28ok, dat gaan we ff nazoeken dan. Volgens mij was er nl nog wel tijd

Dan moet je maar naar de BBC kijken, daar wordt je correct geïnformeerd.

Wizard

Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:44:44
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 15:29:01
Sowieso al het remmen en de stuurbeweging van Lewis. Het slaan gewoon nergens op!

Meestal remmen ze wanneer ze afgevlagd worden. Nog niet vaak zien gebeuren dat ze vol risico naar de pits rijden. Verder volgde Hamilton de rijlijn en sneed Maldonado hem gewoon de pas af. Waarschijnlijk omdat hij vond dat Hamilton hem foutief passeerde in de voorlaatste bocht, wat uiteraard niet het geval is.

Er zit verschil tussen langzaam rijden en langzaam rijden. Ik dacht dat Hamilton daar stuk ging voordat duidelijk werd waarom hij daar remde. Dan rijdt je echt wel langzamer dan nodig. En hoe dan ook, zijn stuurbeweging verklapt de intentie. Zoals ik dat zie, zie jij dat ook. Ik vind dit erg jammer. Ik spring verdomme van de bank af met een gebalde vuist om Hamilton toe te juichen. Toffe actie in de laatste bocht om hem een halve minuut later dit te zien doen!

Wizard

Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:52:18
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:49:28ok, dat gaan we ff nazoeken dan. Volgens mij was er nl nog wel tijd

Dan moet je maar naar de BBC kijken, daar wordt je correct geïnformeerd.

Is het relevant? Hamilton wacht daar Maldonado op om te laten zien wat hij er van vindt. En dat gaat hem plaatsen kosten...

_Makke_

Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

monaco2011

Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:52:18
Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 15:49:28ok, dat gaan we ff nazoeken dan. Volgens mij was er nl nog wel tijd

Dan moet je maar naar de BBC kijken, daar wordt je correct geïnformeerd.
dat heb ik gedaan, maar dat wil toch niet zeggen dat ik het ook allemaal correct onthoud??  Ik heb het idd ff nagezocht en dr was idd geen tijd meer. Maar goed, hoe dan ook kunnen dit soort dingen niet door de beugel, ik zou ze gewoon beiden niet laten starten morgen.

Wizard

Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.
t is idd duidelijk hamilton die instuurt op Maldonado

McLaren_über_alles

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

De beweging veroorzaakt geen botsing hé, Maldonado die er langs komt rijden en dan los op LH instuurt wél. Case closed dus...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.