Wie komt er het beste uit de zomerstop??

Gestart door Enzo, 12 augustus 2011 - 23:22:18

« vorige - volgende »

Welk team maakt de grootste stap na de zomerstop?

Red Bull
3 (16.7%)
McLaren
12 (66.7%)
Ferrari
2 (11.1%)
Renault
0 (0%)
Mercedes
0 (0%)
Sauber
0 (0%)
Force India
1 (5.6%)
Williams
0 (0%)
STR
0 (0%)
HRT
0 (0%)
Virgin
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Folkert

Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 17:18:56
Citaat van: Enzo op 13 augustus 2011 - 16:49:21
Spa is samen met Monza en Montreal echt een hogesnelheidscircuit.
Red Bull heeft zelf ook al aangegeven onlangs dat de komende twee races lastig voor ze gaan worden.

Oke .... maar er is toch ook wel 'n degelijk verschil tussen Spa en Monza/Montreal.
Die laatste 2 zijn zogenaamde stop and go circuits waar Spa juist bijna allemaal hoge snelheidsbochten heeft.
Aangezien Red Bull in dat soort bochten al het gehele jaar z'n winst pakt. ::)

Maar goed ,als ze zelf aan geven dat Spa wel eens lastig kan worden ,zal dat 'n reden hebben.
Wellicht dat de rechte stukken zo lang zijn dat ze op topsnelheid de in de bochten geboekte tijdswinst weer verspelen.

Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 16:35:34
Maar Spa heeft volgens mij niet heel veel hoge snelheidsbochten. Alleen rechte stuk achter op het circuit voor de busstop, maar dat is plankgas voor bijna elk team.

Niet ??
Met Eau Rouge/Raidilon (2-3-4) ,Pouhon (10-11) ,Stavelot (14-15) en Blanchimont (16-17) heb je toch 9 hogesnelheidsbochten van de 19 bochten op de baan.
Is bijna de helft.  ;)
Mmmm, heb ik me dan zo vergist? Dacht dat die bochten allemaal middellangzaam waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

#16
Aangezien de fabrieken het grootste deel van die zomerstop dicht moeten blijven verwacht ik geen grote veranderingen en/of updates.
Ferrari werkt gewoon het langste door na de laatste race, terwijl de rest gewoon onmiddelijk of niet lang daarna de deuren vand e fabriek dicht deden, maar die zullen dan vroeger weer van start.

Degene die het beste uit de F1 zomerstop komt ben ik, de dag dat zij hun eerste meters rijden op Francorchamps ben ik al halverwege Frankrijk. ;)

Kootje

Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 19:19:01
Mmmm, heb ik me dan zo vergist? Dacht dat die bochten allemaal middellangzaam waren.

Dat is natuurlijk relatief.
Wanneer is 'n bocht "hogesnelheids" en wanneer nog niet ?? ::)

Voor de verduidelijking:
Eau Rouge/Raidilon (2-3-4) snelheid erin +/- 300 kmu ,snelheid eruit +/- 290 kmu
Pouhon (10-11) erin +/- 290 kmu ,eruit +/- 275 kmu
Stavelot (14-15) erin +/- 145 kmu :-\ ,maar eruit +/- 230 kmu
Blanchimont (16-17) erin +/- 305 kmu ,eruit +/- 310 kmu


Op Stavelot (14) na ,kun je dan (denk ik toch) echt wel over hogesnelheidsbochten spreken.

Folkert

Denk dat ik me wat vergist heb dus. Maar dat maakt het misschien wel eerder een Mac baan omdat die minder verliest in de langzame bochten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Natuurlijk niet te vergeten dat er nog nooit een Red Bull won in Spa... (En dat wil ik liefst zo houden) :P

Kootje

Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 22:26:41
Denk dat ik me wat vergist heb dus. Maar dat maakt het misschien wel eerder een Mac baan omdat die minder verliest in de langzame bochten.

Blijkbaar is de snelheid er gemiddeld zo hoog dat McLaren en Ferrari toch het voordeel hebben op Spa.
Ik zou dit jaar dankzij de superieure blown diffuser van Red Bull denken van niet ,maar wie ben ik om de verwachting die ze daar zelf hebben tegen te spreken.  ;)

Folkert

Citaat van: Kootje op 14 augustus 2011 - 10:10:00
Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 22:26:41
Denk dat ik me wat vergist heb dus. Maar dat maakt het misschien wel eerder een Mac baan omdat die minder verliest in de langzame bochten.

Blijkbaar is de snelheid er gemiddeld zo hoog dat McLaren en Ferrari toch het voordeel hebben op Spa.
Ik zou dit jaar dankzij de superieure blown diffuser van Red Bull denken van niet ,maar wie ben ik om de verwachting die ze daar zelf hebben tegen te spreken.  ;)
Nou ja van mijn verwachtingen en bedenkingen hoef je ook niet veel te verwachten, want ik baseer het nu op hoop en giswerk ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 14 augustus 2011 - 10:21:14
Nou ja van mijn verwachtingen en bedenkingen hoef je ook niet veel te verwachten, want ik baseer het nu op hoop en giswerk ;)

En ik hoop volop met je mee.

HAMILTON for CHAMP !!!  ;D ;D ;D

Wizard

Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 22:26:41
Denk dat ik me wat vergist heb dus. Maar dat maakt het misschien wel eerder een Mac baan omdat die minder verliest in de langzame bochten.

Volgens mij was McLaren niet zo heel erg snel op Silverstone. Wat wel werd verwacht. Dus ook nu verwacht ik geen McLaren op P1. Ferrari en Red Bull voerde de boventoon op Silverstone waar McLaren zich juist sterk toond op banen met een lagere 'average speed'. Race daarna is Monza, ook een baan met een hoge gemiddelde snelheid. Nu ik erover nadenk, McLaren kan nog wel eens een moeilijke eindsprint tegemoet gaan. Mja, hoe dan ook, Vettel is zo goed als kampioen en wie ook hoe snel wordt, deze gaat hij niet weggeven.

Wizard

Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 13:46:22
Citaat van: Enzo op 13 augustus 2011 - 12:59:35
Citaat van: Kootje op 13 augustus 2011 - 09:16:37
Denk idd ook dat McLaren er het beste uit zal komen ,al is Spa wel 'n "echt" Red Bull circuit.

Spa is juist niet een Red Bull circuit, evenals Monza... ;)
Dacht toch echt dat Red Bull het van z'n grip in de hoge snelheidsbochten moest hebben dit jaar.
En als ze iets hebben in Spa ,dan zijn dat wel snelle bochten.

Monza is inderdaad geen Red Bull baantje.
Daar zou McLaren in principe de beste zaken moeten doen.


Eigenlijk moet je dat loslaten. Want eigenschappen veranderen. Zo werd Silverstone McLaren op het lijf geschreven maar niks blijkt minder waar. McLaren is juist snel op de circuits met een lagere gemiddelde snelheid. In Hongarije waren ze niet te kloppen. Ferrari en Red Bull zijn juist sneller op de banen met een hogere bochtensnelheid. En dan speelt temperatuur ook nog een parte. Zo, heb ik al eens begrepen, heeft Red Bull meer problemen met hogere temperaturen. Dus Monza hoeft niet persé een Red Bull feestje te worden. In Spa kan het alle kanten uit. Het wisselvallige typische Nederlandse/Belgische weer gaat wellicht ook nog gewicht in de schaal leggen!

Kootje

Citaat van: Wizard op 14 augustus 2011 - 11:23:31
Volgens mij was McLaren niet zo heel erg snel op Silverstone. Wat wel werd verwacht.
Klopt ,maar vergeet niet dat er op Silverstone 'n algeheel verbod op Blown Diff's was.
McLaren werd zoals verwacht daar het hardst door getroffen.

CitaatDus ook nu verwacht ik geen McLaren op P1. Race daarna is Monza, ook een baan met een hoge gemiddelde snelheid. Nu ik erover nadenk, McLaren kan nog wel eens een moeilijke eindsprint tegemoet gaan.
Geef ze toch wel 'n goede kans.
McLaren is altijd sterk op die banen ,en ik zou niet weten waarom dat nu niet zo zou zijn.

CitaatMja, hoe dan ook, Vettel is zo goed als kampioen en wie ook hoe snel wordt, deze gaat hij niet weggeven.

Dat lijkt me idd ook sterk.
Dan moeten er wel heel veel rare dingen gebeuren.
Zijn geluk is natuurlijk ook dat de concurentie ook elkaar bestrijdt.

Citaat van: Wizard op 14 augustus 2011 - 11:31:37
Eigenlijk moet je dat loslaten. Want eigenschappen veranderen. Zo werd Silverstone McLaren op het lijf geschreven maar niks blijkt minder waar. McLaren is juist snel op de circuits met een lagere gemiddelde snelheid. In Hongarije waren ze niet te kloppen. Ferrari en Red Bull zijn juist sneller op de banen met een hogere bochtensnelheid. En dan speelt temperatuur ook nog een parte. Zo, heb ik al eens begrepen, heeft Red Bull meer problemen met hogere temperaturen. Dus Monza hoeft niet persé een Red Bull feestje te worden. In Spa kan het alle kanten uit. Het wisselvallige typische Nederlandse/Belgische weer gaat wellicht ook nog gewicht in de schaal leggen!

Daar heb je gelijk in.
Ieder jaar is wat dat betreft anders en ook speelt 't weer altijd 'n belangrijke rol.
Toch is het meestal wel zo ,dat teams die in voorgaande jaren sterk waren op 'n bepaald type baan ,dat ook de jaren erna weer zijn.
Maar goed ,we zullen 't gaan zien over 2 hele lange weken.

Gerard

Alles hangt natuurijk ook af van het wer he? ;) Is het warm en droog op Spa, ofnat en koud? Zelfde geldt voor Monza...

Wizard

Dat zeg ik. ;) @Kootje, ik had het diffuser-verbod inderdaad weggelaten. Mja, we zien het wel.

Folkert

Citaat van: Wizard op 14 augustus 2011 - 11:23:31
Citaat van: Burorri op 13 augustus 2011 - 22:26:41
Denk dat ik me wat vergist heb dus. Maar dat maakt het misschien wel eerder een Mac baan omdat die minder verliest in de langzame bochten.

Volgens mij was McLaren niet zo heel erg snel op Silverstone. Wat wel werd verwacht. Dus ook nu verwacht ik geen McLaren op P1. Ferrari en Red Bull voerde de boventoon op Silverstone waar McLaren zich juist sterk toond op banen met een lagere 'average speed'. Race daarna is Monza, ook een baan met een hoge gemiddelde snelheid. Nu ik erover nadenk, McLaren kan nog wel eens een moeilijke eindsprint tegemoet gaan. Mja, hoe dan ook, Vettel is zo goed als kampioen en wie ook hoe snel wordt, deze gaat hij niet weggeven.
Zoals Kootje al aangaf, was daar het algehele diffuser verbod van kracht wat Mclaren toch behoorlijk benadeelde. Daarnaast is Mclaren ook beter geworden afgelopen races en leken zij het te kloppen team. Of dat door de updates komt of door de banen zelf is natuurlijk niet helemaal uit te sluiten, maar denk wel dat Mclaren hele goede kans maakt op P1 in komende races. Denk juist dat komende races enorm spannend worden en Mclaren wel goede slag kan slaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Tsja, toen ik riep dat McLaren beter is dan Ferrari was ik malle Jantje. Nu ik, ik geen rekening houd diffuser verhaal, en McLaren daardoor niet als snelste voorspel, ben ik wederom malle Jantje?? Wat is het nu? Want we waaien met alle windrichtingen mee. Dan zijn ze snel en het te kloppen team, maar vallen de prestaties tegen is Ferrari ineens de snellere? We lullen in cirkeltjes op deze manier.

Verder ben ik het met je eens en denk ik inderdaad dat McLaren nog wel eens goed voor de dag kan komen. Maar de concurentie zit natuurlijk ook niet stil en de achterstand van Lewis en Jenson is dusdanig, dat ik dit Vettel niet zie weggeven. Daarvoor vind ik Red Bull te snel. Met nog 5 races te gaan heeft Vettel 90(?) punten voorsprong. Vettel zou dan al 3 races moeten uitvallen of niet scoren. De kans dat Hamilton/Button mee kunnen vechten is in mijn opinie, mathematisch. Maar goed, de wonderen zijn de wereld niet uit, dus we zullen zien wie waar staat en wat nog allemaal gebeurd. Ergens zou ik het fantastisch vinden als Lewis dit zou flikken maar ik misgun het Vettel niet. Gezien over het hele seizoen heeft hij het verdient.