Vandaag in de F1-geschiedenis....

Gestart door 0634, 05 augustus 2011 - 09:06:36

« vorige - volgende »

janke

Oud F1 coureur John Watson wordt vandaag 69 jaar. Hier een foto van zijn Penske waar Watson zijn eerste overwinning mee pakte. GP Oostenrijk 1976. (That are racingcars ;))

Some things are too important to be left in the past.

0634

Paar fraaie zeges, die Watson. Als ik me niet vergis heeft hij nog steeds het record op zijn naam staan van overwinning vanaf de laagst genoteerde plek op de grid.

janke

#1082
Volgens mij klopt dat. Met een McLaren. Maar deze laat ik nog wel eens hier thuis voorbij komen. Heerlijke fight met Mario Andretti. Schitterend. Mario is mijn F1 held. Vandaar mijn avatar. ;)



Edit Gloudiesaurus: haal de s uit https://, dus http:// en het filmpje verschijnt meteen hier  ;)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Mooie vent, Andretti. Helaas (nou ja) ben ik te jong om hem in de F1 te hebben gezien. Schitterende wagen trouwens, die Lotus op jouw avatar.

Volgens mij startte Watson die ene race toen vanaf P22 in een McLaren en won hij, wat nog altijd een record is, en startte teamgenoot Lauda die dag van P23 en werd die dan ook 2e. In Amerika was dat, één van de twee Amerikaanse races van destijds.

Jehoentelaar

Van die fraaie anekdotes die altijd leuk blijven om over te lezen en beelden van te zien.

SDG

Citaat van: Jeroen op 04 mei 2015 - 21:11:43
Mooie vent, Andretti. Helaas (nou ja) ben ik te jong om hem in de F1 te hebben gezien. Schitterende wagen trouwens, die Lotus op jouw avatar.

Volgens mij startte Watson die ene race toen vanaf P22 in een McLaren en won hij, wat nog altijd een record is, en startte teamgenoot Lauda die dag van P23 en werd die dan ook 2e. In Amerika was dat, één van de twee Amerikaanse races van destijds.

Grote Prijs van Long Beach 1983.  ;)

0634

Dat was hem inderdaad. Dank je :)

janke

Some things are too important to be left in the past.

0634

Maar die had ik al genoemd  ;).

janke

Some things are too important to be left in the past.

0634


janke

Some things are too important to be left in the past.


janke

Is het alweer 33 jaar geleden dat Gilles Villeneuve verongelukte op het circuit van Zolder.



Some things are too important to be left in the past.

0634

Ik blijf erbij dat dat de meest overschatte rijder ever is.