Geen GP van Turkije in 2012

Gestart door vakantie2012, 31 juli 2011 - 00:36:41

« vorige - volgende »

vakantie2012

De geruchten waren er dit seizoen al in de aanloop naar de GP van Turkije, maar nu ziet het er echt wel slecht uit voor de Turkse F1-fans.




De FIA maakte immers de nieuwe voorlopige F1-kalender bekend en daar staat de GP van Turkije niet op. In de aanloop naar de GP van Turkije opperde Bernie Ecclestone nog dat hij aan het onderhandelen was voor een nieuwe overeenkomst.
"De race zorgt voor heel wat volk, is belangrijk voor de zakenwereld, en er is heel wat publiciteit voor de stad," zei Ecclestone toen tegenover Daily Express. "Ik ben enigszins teleurgesteld en ik hoop dat we tot een akkoord komen."
Maar blijkbaar heeft Turkije het dus moeten afleggen tegenover andere landen want de vraag naar een plaatsje op de F1-kalender is groot. Bovendien kunnen er niet zomaar nog enkele races bijkomen op de kalender. Organisatoren en overheden die dus klagen, die mogen zich zorgen maken over hun plaats op de F1-kalender. Er zijn immers kandidaten genoeg.


JimmySPA

Mwah meer opvulling van de kalender. Oke races als Valencia en Bahrein zijn erger om te kijken. Dan maar 2 x Spa rijden? (a)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Vind het geen groot verlies, het circuit wat niet heel slecht (wel een Tilke baan), oke bocht 9 was super. Maar de atmosfeer? Er kwam bijna niemand naar die Grand-Prix kijken. Zelfs een simpele voetbalwedstrijd in Istanbul trok een veelvoud aan toeschouwers.

Dan heb ik liever een circuit zoals bijv. Silverstone of Spa waarbij het bij de fans wel echt leeft  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 31 juli 2011 - 22:23:47
Vind het geen groot verlies, het circuit wat niet heel slecht (wel een Tilke baan), oke bocht 8 was super. Maar de atmosfeer? Er kwam bijna niemand naar die Grand-Prix kijken. Zelfs een simpele voetbalwedstrijd in Istanbul trok een veelvoud aan toeschouwers.

Dan heb ik liever een circuit zoals bijv. Silverstone of Spa waarbij het bij de fans wel echt leeft  :)

In die zin is het ook geen verlies.
Maar als je dan ziet dat circuits als Valencia op de kalender blijven ,dan vind ik dit toch wel slecht nieuws.
Uiteindelijk gaat het mij als tv kijker om de race die ik voor geschoteld krijg.
En de races in Turkije waren meestal wel vermakelijk te noemen.

SDG

Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 21:46:21
In die zin is het ook geen verlies.
Maar als je dan ziet dat circuits als Valencia op de kalender blijven ,dan vind ik dit toch wel slecht nieuws.
Uiteindelijk gaat het mij als tv kijker om de race die ik voor geschoteld krijg.
En de races in Turkije waren meestal wel vermakelijk te noemen.

De Hungaroring is in normale omstandigheden ook nogal een banaan van een baan (met dank aan Wizard  ;)), vind ik. Het feit dat er het dit jaar nog eens regende zorgde voor een andere afloop, maar doorgaans zijn de races daar ook nogal saaie optochten die op een voorspelbaar eindresultaat uitdraaien. Eigenlijk vind ik het wat teveel eer voor dit circuit dat het inmiddels al meer dan vijfentwintig jaar onafgebroken op de kalender staat.

gloudiesaurus

De GP van Hongarije heeft anders wel leuke races gehad hoor...
Kan ik van Valencia niet zeggen, dat circuit heeft gewoon totaal niets. Dat circuit mag van mij als eerste van de kalender verdwijnen ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

#7
Citaat van: gloudiesaurus op 01 augustus 2011 - 23:13:42
De GP van Hongarije heeft anders wel leuke races gehad hoor...
Kan ik van Valencia niet zeggen, dat circuit heeft gewoon totaal niets. Dat circuit mag van mij als eerste van de kalender verdwijnen ;)

Maar dan liefst niet laten vervangen door alweer een circuit ergens in Verweggistan voor alweer een ontbijttelevisie-Grand Prix, zou ik zeggen. Misschien dat ze in Portugal (Portimao) eens een race kunnen organiseren? Is ook nog dichtbij en gezien het weer ter plaatse vaak ook nog leuk om naartoe te gaan.  ;) Ik weet dat er veel mensen heimelijk hopen dat er nog eens een paar 'klassieke' Europese omlopen op de kalender terugkeren, maar als ik die zo'n beetje overloop, zie ik daar momenteel toch niet veel kanshebbers tussen, eerlijk is eerlijk. Zandvoort of Imola? Lijkt me onwaarschijnlijk dat de F1 daar snel weer gaat terugkeren. Zolder of Brands Hatch: totaal niet meer aangepast aan de huidige Formule 1. Misschien dat Paul Ricard of de onlangs helemaal vernieuwde A1-Ring nog een redelijke kans maken?

SDG

#8
Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 21:46:21
In die zin is het ook geen verlies.
Maar als je dan ziet dat circuits als Valencia op de kalender blijven ,dan vind ik dit toch wel slecht nieuws.
Uiteindelijk gaat het mij als tv kijker om de race die ik voor geschoteld krijg.
En de races in Turkije waren meestal wel vermakelijk te noemen.

Voor Ecclestone is en blijft het belangrijkste dat de tribunes vol zitten. Zolang de mensen daar blijven komen kijken en de plaatselijke overheid zonder morren zijn wensen uitvoert, gaat hij de GP in Valencia echt niet zomaar van de kalender halen, hoe saai de race soms ook mag zijn. De dag dat het volk wegblijft uit Valencia, gaat ook de race daar weg. Nee, dat jij anderhalf uur zit in te dommelen bij een saaie optocht, zal Ecclestone worst wezen, aangezien hij immers toch al zeker is van de tv-rechten.

SDG

#9
PS Bovenstaande bericht was uiteraard in hypothetische wijze geschreven ('als' het volk blijft komen en 'als' de plaatselijke overheden niet morren, ondertussen is het bij verschillende races anders).

Kootje

Het maakt Bernie helemaal niets uit of er mensen komen ja of nee.
De realiteit leert ons dat als Turkije gewoon de vraagprijs betaald had ,deze omloop nog steeds op de kalender stond.
Kijk naar China bijvoorbeeld.
Daar hebben ze wegens gebrek aan bezoek 'n aantal tribunes maar tot reclamebord omgetoverd.
Toch gaan we daar (gelukkig) volgend jaar gewoon weer heen.

Nee .... Bernie gebruikt nu de lege tribunes als excuus om z'n eigen hebberigheid goed te praten.
Maar daar trapt deze jongen niet in.

SDG

Citaat van: Kootje op 02 augustus 2011 - 17:59:54
Het maakt Bernie helemaal niets uit of er mensen komen ja of nee.
De realiteit leert ons dat als Turkije gewoon de vraagprijs betaald had ,deze omloop nog steeds op de kalender stond.
Kijk naar China bijvoorbeeld.
Daar hebben ze wegens gebrek aan bezoek 'n aantal tribunes maar tot reclamebord omgetoverd.
Toch gaan we daar (gelukkig) volgend jaar gewoon weer heen.

Nee .... Bernie gebruikt nu de lege tribunes als excuus om z'n eigen hebberigheid goed te praten.
Maar daar trapt deze jongen niet in.

Maar ik schreef ook 'zolang de plaatselijke overheden zonder morren zijn wensen uitvoeren'. Dat valt daar uiteraard ook onder.

Kootje

Precies.

Maar het publiek doet er echt niet toe.  >:(
Dat is alleen van belang voor het circuit zelf.  ::)
Niet voor Bernie.  ;)

Gerard

Ik vind het niet zo erg dat deze GPP van de kalender gehaald is... Zolang races als Spa,Monza,Silverstone en Canada gewoon door blijven gaan,maakt het me niet uit welke ze van de kalender halen.. Liever Valencia dan Abu Dhabi,dat wel ;)