Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 23:06:35
Citaat van: monaco2011 op 01 augustus 2011 - 22:46:42
nee, als het team Hamilton niet kan horen, kan hij toch moeilijk zijn bandenkeuze doorgeven??
Nee, maar hij had ook door kunnen rijden, zoals de rest.
Ha nee, hij moest sowieso binnenkomen want z'n supersofts waren versleten...

0634

Toen nog niet. Zoals ik het begreep zou hij zonder regen nog langer buiten zijn gebleven.

Jozef

Stond in ieder geval vast dat hij hoe dan ook nog een pitstop moest doen in tegenstelling tot Button en Vettel, waardoor de keuze voor inters een stuk makkelijker gemaakt is (je moet namelijk met je inters geen 19 seconden goedmaken, want die 19 seconden ben je sowieso kwijt).

Folkert

Citaat van: Jeroen op 02 augustus 2011 - 20:14:28
Naja, Button voelt blijkbaar dat inters niet the way to go zijn en negeert zijn team. Hamilton niet. Of je hem dat kan verwijten denk ik niet, het is meer een extra applausje voor Button waard.
Extra applausje voor Button inderdaad, voelt altijd prima aan hoe de baan is en hoe de baan 2,3 ronde later zal zijn. Maar dan vind ik niet dat je zulke bande keuzes keihard moet afstraffen als dom, als het verkeerd gaat. Het is en blijft een gok in zulke omstandigheden. Button "Gok" bijna altijd goed en dat maakt de zege inderdaad nog mooier, maar Hamiltons prestatie niet meer Banaan achtiger.
Geen goede race, maar ook geen slechte race. En ja zijn spin was niet handig, maar die maakte iedereen op een gegeven moment. Vettel zat te harken, Alonso leek wel een offroad kampioen, Massa gaf vangrails een kusje. Dat hij zijn wagen zo snel recht zette na zijn spin...soit snap ik wel. Als jij op dat moment dat je kijkt niets ziet, waarom dan nog langer wachten tot je iets ziet? Niet handig, maar beetje overbodig. Al snap ik de redenatie.

Trouwens, Jeroen. Als ik me niet vergis zei je dat Hamilton meer foute maakte dan de rest? Maar buiten de spin en recht zetten van de auto, welke foute maakte hij nog meer?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 16:07:35
Citaat van: Burorri op 01 augustus 2011 - 09:30:31
Met alle respect Wizard, maar waarom ga jij volgend jaar niet racen? Het lijkt wel of je anti Hamilton campagne aan het beginnen bent. Hem de foute bande keuze zo hard aan rekenen? Kom op dat is toch nergens voor nodig. Straks ga je Schumacher er nog van beschuldigen dat hij het heeft laten regenen.
Voor het zelfde geld bleef het wel regenen, en die kans zat er in. Dat hij op super soft ging was fout ja, maar konden ze van te voren weten dat die zo langzaam gingen?
Spin: fout van Hamilton en hele domme, maar daarmee vergooide hij niet zijn race. Dat deden zijn bande keuzes. DT? Niet nodig, ookal was het volgens de regels.
Maar hij is zeker niet de banaan van de race. Want dan wil ik Vettel, Alonso en de wedstrijdleiding ook graag nomineren, ntelast Jerome. Want Vettel laat zich wel erg makkelijk in een fout dwingen door Hamilton, terwijl hij meer dan comfortabel aan de leiding van het WK gaat. Vettel heeft Hamilton nergens verslagen, Hamilton versloeg Vettel wel. En ja de keuzes en DT werkte in voordeel van Vettel. Knap van Vettel, maar ga hem geen dingen aanschrijven waar hij niks deed.

Ach hou toch op met anti hier en anti daar. Sorry dat ik geen poster boven mijn bed heb hangen van Lewis, maar dat maakt mij nog niet anti. Sterker nog, niet dat ik een fan van hem ben maar zie Hamilton graag rijden en heb een hoge pet van hem op. En met zijn spin en daaropvolgende DT geeft hij de race zeker uit handen. Voor de rest, wat Jeroen zegt. En wat betreft Alonso heb je gelijk. Ook die maakte te veel fouten en liet het liggen. Waarom Vettel dan weer de banaan van de race zou zijn is mij een raadsel. Had zondag niet de snelste wagen maar verslaat zijn directe concurenten door de minste fouten te maken. Niet dat zijn race memorabel was, maar beter dan die van Hamilton en Alonso.
Je hoeft ook geen poster boven je bed te hebben, maar je kan ook eens wat minder overdrijven. En het is gewoon heel toevallig dat Hamilton slechte race rijd en direct je topic van banaan van de wedstrijd van de grond komt en direct Hamilton kiest. Daarnaast geef je Massa wel eervolle vermelding als Man van de wedstrijd. Dat van Vettel was natuurlijk als illustratie van hoe makkelijk iemand dan tot banaan van de wedstrijd kan worden gekozen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Denk dat je spoken ziet Burrori... ::)
En al was Hamilton de aanleiding voor Wizard om dit topic te openen, maakt toch niks uit??

Folkert

Citaat van: Enzo op 03 augustus 2011 - 12:13:54
Denk dat je spoken ziet Burrori... ::)
En al was Hamilton de aanleiding voor Wizard om dit topic te openen, maakt toch niks uit??
Ik zie altijd spoken, maar ze zien mij nooit  :'(

Maar van mij mag hij, hij is natuurlijk in zijn recht dat te doen, maar ik verbaas me af en toe over zijn manier van posten hier.(net zoals velen dat misschien van mij vinden.)
Maar dan mag ik er toch ook wat van zeggen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 12:19:17
Maar dan mag ik er toch ook wat van zeggen?

Als je dat in de helft van je posts gaat doen, liever niet eigenlijk.

Folkert

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2011 - 12:29:34
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 12:19:17
Maar dan mag ik er toch ook wat van zeggen?

Als je dat in de helft van je posts gaat doen, liever niet eigenlijk.
Dat is dan jammer, want ik blijf het doen zolang ik het nodig vind :). Natuurlijk wel lettende dat het niet te storend word.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 10:51:16
Trouwens, Jeroen. Als ik me niet vergis zei je dat Hamilton meer foute maakte dan de rest? Maar buiten de spin en recht zetten van de auto, welke foute maakte hij nog meer?
Volgens mij zei ik dat over Alonso.

Lewis maakte niet zozeer meer fouten als wel grotere en, voor de zege, fatale.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2011 - 12:44:30
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2011 - 10:51:16
Trouwens, Jeroen. Als ik me niet vergis zei je dat Hamilton meer foute maakte dan de rest? Maar buiten de spin en recht zetten van de auto, welke foute maakte hij nog meer?
Volgens mij zei ik dat over Alonso.

Lewis maakte niet zozeer meer fouten als wel grotere en, voor de zege, fatale.
Ok, dan heb ik je denk ik verkeerd begrepen. En daar heb je zeker gelijk in. Van af dat moment ging alles down the drain, helaas.
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Kan iemand mij overigens bevestigen of dit de allereerste keer was sedert zijn comeback dat Michael Schumacher weer heel eventjes aan de leiding van een GP reed? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Enzo

Citaat van: SDG op 03 augustus 2011 - 14:37:29
Kan iemand mij overigens bevestigen of dit de allereerste keer was sedert zijn comeback dat Michael Schumacher weer heel eventjes aan de leiding van een GP reed? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Nee klopt, dit was de eerste keer.
Helaas niet eens één lap want hij kwam meteen binnen voor z'n pitstop.

Gerard

Hij reed geen complete ronde aan de leiding, dus het zal niet de boeken in gaan alszodanig ;)

0634

Het gaat niet zozeer om een complete ronde maar om wie er als eerste over startfinish komt.