Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Wizard

Misschien.....dus er wordt niks bevestigd alsook gezegd na de race. Ik blijf het troebel vinden. Althans, het zijn niet de handgrepen waaruit ik Hamilton kan vrijpleiten. En gezien McLaren dezelfde informatie had als alle andere teams, doe ik dat ook niet. Daarnaast werd het eerst gegooid op de uitspraak dat het zou blijven regenen, daarna was het 'het regent' (wat we ook gehoord hebben) en nu is het weer de communicatie. De verhalen komen niet bepaald overeen met elkaar.

0634

Citaat van: monaco2011 op 01 augustus 2011 - 22:46:42
nee, als het team Hamilton niet kan horen, kan hij toch moeilijk zijn bandenkeuze doorgeven??
Nee, maar hij had ook door kunnen rijden, zoals de rest.

Franky R.

Hamilton had idd. ook kunnen doorrijden, maar zoals ik al eerder zei vraagt zijn rijstijl om grip, veel grip!


Dan zou je als coureur zijnde nadenken over de juiste banden, die qua omstandigheden het meeste grip bieden.


Dat is althans mijn verklaring voor het feit waarom Hamilton overstapte op inters.


Niet om hem vrij te pleiten, maar om aan te geven hoe de zaken zouden kunnen zijn gelopen.

Gerard

Interview met Button, in de nabeschouing van de BBC.. het team riep me naar binnen om inters te komen halen, ik heb dat genegeerd... (radiostilte van buttons kant) ???
toen Button eindelijk reageerde was Lewis binnen...
dussss

Franky R.

Citaat van: Gerard op 01 augustus 2011 - 23:31:38
Interview met Button, in de nabeschouing van de BBC.. het team riep me naar binnen om inters te komen halen, ik heb dat genegeerd... (radiostilte van buttons kant) ???
toen Button eindelijk reageerde was Lewis binnen...
dussss


He, dat is opvallend dan. Dan zou je zeggen dat Hamilton Button gehinderd heeft, maar dat Button optimaal ervan profiteerde?
:o

Gerard

#245
Button reed op dat moment achter Lewis... Ze wilden de rijders meteen achter elkaar binnen hebben .. Maar Button bleef dus 'buiten'

zal het linkje van het interview opzoeken... Staat op youtube.. :)

Gerard

#246
Mmm kan het linkje nu niet plaatsen..  (telefoon)  :-[ Zal het linkje even plaatsen via mn PC ;)

Gerard

#247
http://www.youtube.com/watch?v=HTLzxx2_zw0&sns=em (Vanaf ong. 3 min. wordt erover gesproken)

0634

Buttons eigen beslissing dus. Het maakt Buttons zege nog mooier.

T.Nuvolari

Button is een coureur die zelf de verantwoordelijkheid neemt als het op zulke beslissingen aankomt. Ik ken weinig andere rijders die dat doen. Alonso is er, natuurllijk, ook zoéén. Zo zou het ook moeten, Hamilton durft die beslissingen niet te nemen lijkt me.

Kootje

En daarmee gaat dus de aanname dat Button niet binnen geroepen werd mank.
;D ;D ;D

Bedankt Gerard.  ;)

Wizard

Dat geeft prima aan dat het dus geen noodzaak was! Het regende niet hard genoeg voor slicks en de vooruitzichten waren niet prangend genoeg om Button op inters te zetten.

Kootje

Citaat van: Wizard op 02 augustus 2011 - 18:24:30
Dat geeft prima aan dat het dus geen noodzaak was! Het regende niet hard genoeg voor slicks en de vooruitzichten waren niet prangend genoeg om Button op inters te zetten.

Dat geeft aan dat Button het niet nodig vond.
McLaren vond het dus wel nodig ,en in die zin kun je het Hamilton dus niet meer aanrekenen.

0634

Naja, Button voelt blijkbaar dat inters niet the way to go zijn en negeert zijn team. Hamilton niet. Of je hem dat kan verwijten denk ik niet, het is meer een extra applausje voor Button waard.

Kootje

#254
Hulde voor Button's beslissing het nog 'n rondje aan te kijken.
Dat pakte perfect uit.

Maar de hele discussie ging juist om het feit dat Hamilton zelf voor inters koos ,terwijl ze bij McLaren wisten dat het niet bleef regenen.
Toch fijn dat die fabel nu door Gerard definitief uit de wereld geholpen is.  ;D