Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 10:37:02
Kom, Lewis is met zijn spin en de nasleep ervan natuurlijk wel voor een groot deel verantwoordelijk voor het niet winnen van de race. Want ook met de juiste bandenkeuze had hij door zijn eigen fout een uitdaging gehad. Dan kan je dus niet alles schuiven. Bovendien heeft een rijder zelf ook invloed op de banden.
Denk dat je me dan verkeerd hebt begrepen, want wil Lewis ook helemaal niet vrij pleiten. Zijn fout en zijn overhaaste actie hebben hem parten gespeelt. En banden is natuurlijk ook zijn keus, maar als het team zegt dat het blijft regenen kan je het hem niet kwalijk nemen. Hij is niet de man of banaan van de race, maar imo wel
Vermelding waard.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo



Franky R.

CitaatMisschien zag hij hem ook niet, zal best kunnen, maar het is natuurlijk zaak dat voordat je je wagen terugdraait de goede kant op, je wel even goed kijkt wat er allemaal op je af komt rijden. En dat deed hij niet. Dus als hij niet naar de baan voor hem keek, is dat niet slim. Dat had hij namelijk wel moeten doen.


Ja, dat kan...Maar we weten niet hoeveel je kunt zien vanuit zo'n diepe positie (headrest plus een 'brievenbus-view vanuit je helm). De auto van Lewis stond al 'verkeerd'. En ik snap best dat Lewis geen tijd wilde verliezen.


Inderdaad rij je een stukje terug om te kijken voor vrij baan, maar ja...Wij zitten niet in een F1-auto, onder druk, in gevecht voor punten of een overwinning... ;)

Enzo

Hier een mooi filmpje van het publiek, je ziet de KERS exploderen tegen de enkels van de marshall.


Wizard

Citaat van: Burorri op 01 augustus 2011 - 09:30:31
Met alle respect Wizard, maar waarom ga jij volgend jaar niet racen? Het lijkt wel of je anti Hamilton campagne aan het beginnen bent. Hem de foute bande keuze zo hard aan rekenen? Kom op dat is toch nergens voor nodig. Straks ga je Schumacher er nog van beschuldigen dat hij het heeft laten regenen.
Voor het zelfde geld bleef het wel regenen, en die kans zat er in. Dat hij op super soft ging was fout ja, maar konden ze van te voren weten dat die zo langzaam gingen?
Spin: fout van Hamilton en hele domme, maar daarmee vergooide hij niet zijn race. Dat deden zijn bande keuzes. DT? Niet nodig, ookal was het volgens de regels.
Maar hij is zeker niet de banaan van de race. Want dan wil ik Vettel, Alonso en de wedstrijdleiding ook graag nomineren, ntelast Jerome. Want Vettel laat zich wel erg makkelijk in een fout dwingen door Hamilton, terwijl hij meer dan comfortabel aan de leiding van het WK gaat. Vettel heeft Hamilton nergens verslagen, Hamilton versloeg Vettel wel. En ja de keuzes en DT werkte in voordeel van Vettel. Knap van Vettel, maar ga hem geen dingen aanschrijven waar hij niks deed.

Ach hou toch op met anti hier en anti daar. Sorry dat ik geen poster boven mijn bed heb hangen van Lewis, maar dat maakt mij nog niet anti. Sterker nog, niet dat ik een fan van hem ben maar zie Hamilton graag rijden en heb een hoge pet van hem op. En met zijn spin en daaropvolgende DT geeft hij de race zeker uit handen. Voor de rest, wat Jeroen zegt. En wat betreft Alonso heb je gelijk. Ook die maakte te veel fouten en liet het liggen. Waarom Vettel dan weer de banaan van de race zou zijn is mij een raadsel. Had zondag niet de snelste wagen maar verslaat zijn directe concurenten door de minste fouten te maken. Niet dat zijn race memorabel was, maar beter dan die van Hamilton en Alonso.

Wizard

Citaat van: Enzo op 01 augustus 2011 - 13:49:05
Hier een mooi filmpje van het publiek, je ziet de KERS exploderen tegen de enkels van de marshall.



Kak zeg! Dat had ik geen eens gezien! Aardige klapper als zo'n accu(?) explodeert. Wat me overigens opvalt is dat de baanmarshalls nauwelijks beschermende kledij dragen. Geen adembescherming, wel de rook inademen, en geen voldoende gelaatsbescherming. Knap dat ze zo om een auto durven te rennen met een blussertje.

Wizard

Citaat van: Burorri op 01 augustus 2011 - 11:02:47
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 10:37:02
Kom, Lewis is met zijn spin en de nasleep ervan natuurlijk wel voor een groot deel verantwoordelijk voor het niet winnen van de race. Want ook met de juiste bandenkeuze had hij door zijn eigen fout een uitdaging gehad. Dan kan je dus niet alles schuiven. Bovendien heeft een rijder zelf ook invloed op de banden.
Denk dat je me dan verkeerd hebt begrepen, want wil Lewis ook helemaal niet vrij pleiten. Zijn fout en zijn overhaaste actie hebben hem parten gespeelt. En banden is natuurlijk ook zijn keus, maar als het team zegt dat het blijft regenen kan je het hem niet kwalijk nemen. Hij is niet de man of banaan van de race, maar imo wel
Vermelding waard.

Lijkt me niet dat hem team regen voorspelde terwijl Button vrolijk op softs rijdt en ook andere op softs rondreden. Als het zou gaan doorregenen volgens de radar, zou men Button ook wel naar binnen hebben getrokken. Ik denk dat het omslagpunt net wel/net niet bereikt was waardoor sommige coureurs de gok waagde om op inters over te stappen. Deze gok bleek niet de beste.

Kootje

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 16:10:42
Citaat van: Enzo op 01 augustus 2011 - 13:49:05
Hier een mooi filmpje van het publiek, je ziet de KERS exploderen tegen de enkels van de marshall.



Kak zeg! Dat had ik geen eens gezien! Aardige klapper als zo'n accu(?) explodeert. Wat me overigens opvalt is dat de baanmarshalls nauwelijks beschermende kledij dragen. Geen adembescherming, wel de rook inademen, en geen voldoende gelaatsbescherming. Knap dat ze zo om een auto durven te rennen met een blussertje.

Het schijnt 'n gastank geweest te zijn die ontplofte nadat de uitlaten door oververhitting vlam vatten.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/265638/brand-bij-heidfeld-ontstond-door-te-hete-uitlaat/

Nu weet ik niet waarvoor er 'n gastank in 'n F1 auto zit ,maar als ik moet gokken zeg ik hydrolica ??'

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 16:13:26
Citaat van: Burorri op 01 augustus 2011 - 11:02:47
Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 10:37:02
Kom, Lewis is met zijn spin en de nasleep ervan natuurlijk wel voor een groot deel verantwoordelijk voor het niet winnen van de race. Want ook met de juiste bandenkeuze had hij door zijn eigen fout een uitdaging gehad. Dan kan je dus niet alles schuiven. Bovendien heeft een rijder zelf ook invloed op de banden.
Denk dat je me dan verkeerd hebt begrepen, want wil Lewis ook helemaal niet vrij pleiten. Zijn fout en zijn overhaaste actie hebben hem parten gespeelt. En banden is natuurlijk ook zijn keus, maar als het team zegt dat het blijft regenen kan je het hem niet kwalijk nemen. Hij is niet de man of banaan van de race, maar imo wel
Vermelding waard.

Lijkt me niet dat hem team regen voorspelde terwijl Button vrolijk op softs rijdt en ook andere op softs rondreden. Als het zou gaan doorregenen volgens de radar, zou men Button ook wel naar binnen hebben getrokken. Ik denk dat het omslagpunt net wel/net niet bereikt was waardoor sommige coureurs de gok waagde om op inters over te stappen. Deze gok bleek niet de beste.

Op de tv beelden waarbij de radar getoond werd ,was duidelijk te zien dat de verwachte duur vd regen 10 minuten was.  :-X
Dus wie zegt mij dat Button niet één rondje later naar binnen zou komen ?? ???
Maar ja .... toen was het alweer droog en dus niet meer nodig.

Ook volgens Hamilton heeft het team regen voorspeld ,en ik begrijp niet waarom je dit nu in twijfel trekt ??  :-\
Zeker niet omdat je bij andere topics de woorden van Lewis gebruikt om je punt kracht bij te zetten. ::)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/265565/hamilton-steekt-hand-in-eigen-boezem-na-spin/


Gerard

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 16:10:42
Citaat van: Enzo op 01 augustus 2011 - 13:49:05
Hier een mooi filmpje van het publiek, je ziet de KERS exploderen tegen de enkels van de marshall.



Kak zeg! Dat had ik geen eens gezien! Aardige klapper als zo'n accu(?) explodeert. Wat me overigens opvalt is dat de baanmarshalls nauwelijks beschermende kledij dragen. Geen adembescherming, wel de rook inademen, en geen voldoende gelaatsbescherming. Knap dat ze zo om een auto durven te rennen met een blussertje.
precies! Dat was ook de reden dat ik vond dat de SC ingezett had moeten worden! Kijk eens naar de snelheid waarmee Vettel de pits uitraaast, vlak langs de marshall.. En de brokstukken die rondvliegen!

Kootje

Citaat van: Franky R. op 01 augustus 2011 - 12:59:23
CitaatMisschien zag hij hem ook niet, zal best kunnen, maar het is natuurlijk zaak dat voordat je je wagen terugdraait de goede kant op, je wel even goed kijkt wat er allemaal op je af komt rijden. En dat deed hij niet. Dus als hij niet naar de baan voor hem keek, is dat niet slim. Dat had hij namelijk wel moeten doen.


Ja, dat kan...Maar we weten niet hoeveel je kunt zien vanuit zo'n diepe positie (headrest plus een 'brievenbus-view vanuit je helm). De auto van Lewis stond al 'verkeerd'. En ik snap best dat Lewis geen tijd wilde verliezen.


Inderdaad rij je een stukje terug om te kijken voor vrij baan, maar ja...Wij zitten niet in een F1-auto, onder druk, in gevecht voor punten of een overwinning... ;)

Het is vrij simpel.
Hamilton heeft DiResta niet gezien ,maar had hem wel moeten zien.
In z'n haast weer verder te racen heeft hij gewoon niet goed gekeken.
De DT was daarom (net als zoveel DT's dit jaar) onnodig maar reglementair gezien terecht.

Wizard

#221
Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 17:39:21
Ook volgens Hamilton heeft het team regen voorspeld ,en ik begrijp niet waarom je dit nu in twijfel trekt ??  :-\
Zeker niet omdat je bij andere topics de woorden van Lewis gebruikt om je punt kracht bij te zetten. ::)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/265565/hamilton-steekt-hand-in-eigen-boezem-na-spin/

Het zou zeker regenen, dat is een feit, alleen niet doorregenen. Volgens mij was dat op de boardradio van of Alonso of Button te horen, maar ik heb het gehoord. Iets in de trand: Blijf buiten en houd vol want het gaat niet doorregenen. Vandaar werd Alonso eerder ook op slicks weggestuurd. Dat was het moment dat het begon te regenen. En de baan was niet nat genoeg voor intermediates, daarom bleven de coureurs buiten. En daarom werd Button ook niet naar binnen gehaald! Want als het écht zou gaan doorzetten op de telemetrie, dan hadden ze Button heus wel ingefluisterd dat het binnen afzienbare tijd gaat kletteren en ook werd Alonso dan niet op slicks weggestuurd. Maar zoals ik al zei naderde het omslagpunt. Slicks en intermediates waren zo goed als evensnel. Dus dan kun je net wat meer voordeel krijgen met intermediates omdat het wat zou nadruppelen. Dat voordeel bleef uit. Ik zeg, gegokt en verloren! En ik geloof Hamilton op zijn woord dat McLaren heeft gezegd dat de regen zou aanhouden, maar ik geloof niet dat McLaren intermediates nodig achte. Want dan zou Button wel naar binnen zijn gehaald. En ja, hij heeft een call gehad maar geen dwingende. Het was dus niet dat hij naar binnen moest komen omdat de regen zou toenemen. Misschien dat we het Hamilton niet 100% kunnen aanrekenen, maar ik ga niet doen alsof Hamilton compleet los stond van deze keuze en McLaren hem verkeerde informatie influisterde. Zou Button ook een call hebben gehad zou dat anders zijn.

Kootje

#222
CitaatZou Button ook een call hebben gehad zou dat anders zijn.

Maar dat weet je dus niet. ???

Dat ze bij Ferrari erop gokken dat het niet doorregent ,wil niet zeggen dat ze bij McLaren diezelfde gok namen. :o

Zoals ik al zei:
Wie zegt mij dat Jenson niet één ronde later naar binnen gekomen zou zijn ?? :-\
Maar ja .... als 't dan tegen de verwachting in alweer droog is. ::)

robbert

ferrari heeft nu eens juistgegokt. Meestal zitten ze er altijd naast en eindigen ze veel verder dan een podium

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 18:50:42
Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 17:39:21
Ook volgens Hamilton heeft het team regen voorspeld ,en ik begrijp niet waarom je dit nu in twijfel trekt ??  :-\
Zeker niet omdat je bij andere topics de woorden van Lewis gebruikt om je punt kracht bij te zetten. ::)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/265565/hamilton-steekt-hand-in-eigen-boezem-na-spin/

Het zou zeker regenen, dat is een feit, alleen niet doorregenen. Volgens mij was dat op de boardradio van of Alonso of Button te horen, maar ik heb het gehoord. Iets in de trand: Blijf buiten en houd vol want het gaat niet doorregenen. Vandaar werd Alonso eerder ook op slicks weggestuurd. Dat was het moment dat het begon te regenen. En de baan was niet nat genoeg voor intermediates, daarom bleven de coureurs buiten. En daarom werd Button ook niet naar binnen gehaald! Want als het écht zou gaan doorzetten op de telemetrie, dan hadden ze Button heus wel ingefluisterd dat het binnen afzienbare tijd gaat kletteren en ook werd Alonso dan niet op slicks weggestuurd. Maar zoals ik al zei naderde het omslagpunt. Slicks en intermediates waren zo goed als evensnel. Dus dan kun je net wat meer voordeel krijgen met intermediates omdat het wat zou nadruppelen. Dat voordeel bleef uit. Ik zeg, gegokt en verloren! En ik geloof Hamilton op zijn woord dat McLaren heeft gezegd dat de regen zou aanhouden, maar ik geloof niet dat McLaren intermediates nodig achte. Want dan zou Button wel naar binnen zijn gehaald. En ja, hij heeft een call gehad maar geen dwingende. Het was dus niet dat hij naar binnen moest komen omdat de regen zou toenemen. Misschien dat we het Hamilton niet 100% kunnen aanrekenen, maar ik ga niet doen alsof Hamilton compleet los stond van deze keuze en McLaren hem verkeerde informatie influisterde. Zou Button ook een call hebben gehad zou dat anders zijn.
ik heb het al eerder gezegd, maar Button had er juist alle belang bij om door te rijden omdat hij op een winnende strategie stond. Voor hem was de gok veel groter geweest. Hamilton moest toch sowieso nog naar binnen en mocht de regen hebben doorgezet had hij de grand prix waarschijnlijk gewonnen. Vond het van Webber veel dommer eigenlijk, die hoefde niet meer te stoppen in principe en die wordt 5e ipv 3e.