Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Kootje

Wou deze eigenlijk bij BANAAN vd RACE plaatsen ,maar dat topic lijkt verdwenen. ::)

Dus dan maar hier.  ;)


;D ;D ;D ;D ;D

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 20:19:03
Citaat van: monaco2011 op 31 juli 2011 - 19:23:37
denk het niet. Hamilton was op de supersofts al langzamer dan Vettel, verloor gemiddeld zo'n seconde per ronde. Dus of HAmilton/McLaren had direct de strategie weer moeten omgooien, maar dan zou ie niet het voordeel van de verse banden hebben, of hij zou door moeten rijden met gevolg dat zn voorsprong als sneeuw voor de zon zou verdwijnen. De supersoft was dubbel in het nadeel, trager en sleet veel sneller.

misschien maar dan had hij wel aanmerkelijk versere banden gehad dan JB en SV. Dus hij had het nog spannend kunnen maken voor P2, m.i..

Maar we zullen het nooit weten...
nou, dat lijkt me heel sterk. Als je eerst een seconde per ronde verliest + tijd voor de extra pitstop, dan moet je heel veel goedmaken. Je kunt er zo een wiskundige formule op loslaten. Was onhaalbaar geweest.

Wizard

Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 20:19:45
Wou deze eigenlijk bij BANAAN vd RACE plaatsen ,maar dat topic lijkt verdwenen. ::)

Dus dan maar hier.  ;)


;D ;D ;D ;D ;D

Zelfs minder lomp dan ik dacht. Ik dacht dat hij de pitingang miste.

KVDracer

Was het niet ze dat wanneer ze de intermediates gebruikte, ze niet meer verplicht waren om de twee droge compounds te gebruiken? Of telt dit enkel wanneer ze de regenbanden gebruiken?

0634

Ze waren het ook niet verplicht. Maar Lewis had het einde nooit gehaald op de supersofts.

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 20:37:47
Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 20:19:45
Wou deze eigenlijk bij BANAAN vd RACE plaatsen ,maar dat topic lijkt verdwenen. ::)

Dus dan maar hier.  ;)


;D ;D ;D ;D ;D

Zelfs minder lomp dan ik dacht. Ik dacht dat hij de pitingang miste.

Dat had ik nou minder lomp gevonden.
In dat geval maak je tenminste nog 'n echte bocht.

Wizard

@Jeroen: Ik volg jullie niet helemaal. Lewis had het einde niet gehaald op de softs, duidelijk alsook Alonso die op supersofts reed. En toen kwam er regen: Alonso ging als eerste naar binnen voor softs, Hamilton volgde, die haalde inters, en Button alsook Vettel kwamen binnen voor nieuwe softst. Kortom, allen moesten toch nog stoppen? Niet alleen Lewis. Na de spin en dus tijdens de regen is de gehele top 5 binnen geweest en sommige zelfs 2 keer (Webber en Hamilton).

Kootje

Is dat zo ??
In dat geval heb ik de stops van Button en Vettel gemist.

Wizard

Ja kak, nu twijfel ik zelf. Volgens mij zijn Alonso, Button alsook Vettel binnen geweest voor vers rubber nadat het begon te regenen. Ik schold, in eerste instantie, nog op Ferrari omdat ze slicks onder de Ferrari van Alonso mikte. Button en Vettel zijn daarna toch nog binnengeweest?

Enzo

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 21:13:05
Ja kak, nu twijfel ik zelf. Volgens mij zijn Alonso, Button alsook Vettel binnen geweest voor vers rubber nadat het begon te regenen. Ik schold, in eerste instantie, nog op Ferrari omdat ze slicks onder de Ferrari van Alonso mikte. Button en Vettel zijn daarna toch nog binnengeweest?

Ik dacht dat Button en Vettel één stop minder hebben gemaakt dan de rest, maar het is lastig bijhouden dit seizoen, zeker met een regenrace.

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 21:13:05
Ja kak, nu twijfel ik zelf. Volgens mij zijn Alonso, Button alsook Vettel binnen geweest voor vers rubber nadat het begon te regenen. Ik schold, in eerste instantie, nog op Ferrari omdat ze slicks onder de Ferrari van Alonso mikte. Button en Vettel zijn daarna toch nog binnengeweest?

Zou kunnen ,maar ik heb 't niet gezien.  :-\

0634

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 20:49:02
@Jeroen: Ik volg jullie niet helemaal. Lewis had het einde niet gehaald op de softs, duidelijk alsook Alonso die op supersofts reed. En toen kwam er regen: Alonso ging als eerste naar binnen voor softs, Hamilton volgde, die haalde inters, en Button alsook Vettel kwamen binnen voor nieuwe softst. Kortom, allen moesten toch nog stoppen? Niet alleen Lewis. Na de spin en dus tijdens de regen is de gehele top 5 binnen geweest en sommige zelfs 2 keer (Webber en Hamilton).
Eh, even kijken, als ik het me goed herinner. Hamilton ging naar binnen voor inters, terwijl JB en Vettel doorreden en ook daarna niet meer binnen zijn geweest. Daarna moest LH dus weer naar softs, en ook nog een DT doen. Hamilton heeft uiteindelijk 6 keer in de pits gestaan en JB en Vettel 3 keer.

0634

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 19:38:29
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 19:05:14
Franky, met alle respect, heb je de onboardbeelden überhaupt bekeken of verdedig je nu om te verdedigen?



Zeker weten dat hij Di Resta heeft gezien.


Met alle respect, maar hoe weet jij waar Lewis naar keek?


Hij spint en vanaf 8 seconden (van het filmpje zet hij zijn spin in). Zijn neus stond i.i.g. niet richting de baan en pas als hij op het gas stampt zie je Di Resta in beeld verschijnen.


En Lewis kon ook die Williams hebben gezien en daarom van mening te zijn dat er geen auto meer aan zou komen? Ik vermoed dat hij net zo verrast was als Di Resta, getuige zijn reactie op 12 seconden...


Hoe vaak maak je het zelf niet mee in het verkeer? Je ziet 1 auto, maar het blijken er twee te zijn. En dan zit je nog niet eens onder druk in een F1.

Misschien zag hij hem ook niet, zal best kunnen, maar het is natuurlijk zaak dat voordat je je wagen terugdraait de goede kant op, je wel even goed kijkt wat er allemaal op je af komt rijden. En dat deed hij niet. Dus als hij niet naar de baan voor hem keek, is dat niet slim. Dat had hij namelijk wel moeten doen.

Ik kan de DT goed begrijpen dit keer.

Folkert

Met alle respect Wizard, maar waarom ga jij volgend jaar niet racen? Het lijkt wel of je anti Hamilton campagne aan het beginnen bent. Hem de foute bande keuze zo hard aan rekenen? Kom op dat is toch nergens voor nodig. Straks ga je Schumacher er nog van beschuldigen dat hij het heeft laten regenen.
Voor het zelfde geld bleef het wel regenen, en die kans zat er in. Dat hij op super soft ging was fout ja, maar konden ze van te voren weten dat die zo langzaam gingen?
Spin: fout van Hamilton en hele domme, maar daarmee vergooide hij niet zijn race. Dat deden zijn bande keuzes. DT? Niet nodig, ookal was het volgens de regels.
Maar hij is zeker niet de banaan van de race. Want dan wil ik Vettel, Alonso en de wedstrijdleiding ook graag nomineren, ntelast Jerome. Want Vettel laat zich wel erg makkelijk in een fout dwingen door Hamilton, terwijl hij meer dan comfortabel aan de leiding van het WK gaat. Vettel heeft Hamilton nergens verslagen, Hamilton versloeg Vettel wel. En ja de keuzes en DT werkte in voordeel van Vettel. Knap van Vettel, maar ga hem geen dingen aanschrijven waar hij niks deed.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Kom, Lewis is met zijn spin en de nasleep ervan natuurlijk wel voor een groot deel verantwoordelijk voor het niet winnen van de race. Want ook met de juiste bandenkeuze had hij door zijn eigen fout een uitdaging gehad. Dan kan je dus niet alles schuiven. Bovendien heeft een rijder zelf ook invloed op de banden.