Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:35:17
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:24:38
@Wizard,


Je zegt het zelf al...sommigen kregen inters, terwijl anderen voor primes gingen... :)
Tot hoever wil je Hamilton daarvoor "verantwoordelijk" stellen?

Waarom kreeg Button slicks? En Hamilton 2 ronden later ook? De slicks van Button verklapt dat ze bij McLaren wisten dat het niet zou doorregenen (evenals de slicks bij overige coureurs) dus gaan ze Lewis niet op inters zetten als hij daar niet om vraagt. Maar goed, bij McLaren houden ze het hand graag boven het hoofd van Lewis dus het zou me niks verbazen als ze het boetekleed aantrekken. Maar het feit dat Button wel op slicks weg werd gestuurd verklapt dat ze wisten dat het een buitje zou betreffen en het niet zou doorregenen.
Button stopte helemaal niet, terwijl het team hem in eerste instantie ook opdracht had gegeven om gelijk met lewis naar binnen te komen!! Dit kun je hamilton echt niet verwijten. Bovendien stond hamilton op de supersofts waarmee ie sowieso niet het einde ging halen, dus voor hem was een gok iets aantrekkelijker dan voor Button. Als Hamilton weet dat het 1 of 2 ronden later stopt met regenen dan kiest ie toch ook niet voor inters, hij is niet achterlijk ofzo. voor t zelfde geld werkt het wel. Voor Hamilton zat er al niet meer in als P3 en uiteindelijk haalt ie plek 4, dus zo'n ramp is het ook weer niet.

0634

waarom ging Lewis eigenlijk op supersofts terug? Want dat was al een foute beslissing.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 17:58:39
waarom ging Lewis eigenlijk op supersofts terug? Want dat was al een foute beslissing.

Daar verschoot ik ook wel wat van. Nu, ik vond het ook wel vrij raar dat, in die fase, de softs sneller waren dan de super softs. Vettel ging duidelijk sneller dan Alonso en Button had ook weinig moeite met Hamilton.

T.Nuvolari

Leuke race, misschien wel één van de leukste op dit circuit.
Alle rijders gingen wel een keer van de baan en vond er bij de toppers niet echt iemand bovenuit steken. Verschil zat hem, zoals iedereen heeft gezien, in de bandenkeuze. Di Resta ook weer beresterk, net als Buemi.
Hamilton maakte een zware en gevaarlijke beslissing bij die actie tussen Rosber en Di Resta, drive through was wel het minste wat ze konden geven.
Op BBC wisten ze te vertellen dat inters Hamilton's eigen keuze was.

Wizard

@Makke: Inderdaad raar. Ik dacht dat je juist nadeel zou hebben met de softs vanwege de temperatuur.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 17:58:39
waarom ging Lewis eigenlijk op supersofts terug? Want dat was al een foute beslissing.
Waarschijnlijk omdat ze nog 'n vers setje over hadden dankzij Q2  ;D

Nee ... ff serieus.
In principe was dat "the way to go"
Alonso deed eigenlijk hetzelfde ,en de supersofts horen nu eenmaal sneller te zijn.
Vreemd genoeg was dit niet het geval.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 31 juli 2011 - 17:56:19
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:35:17
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:24:38
@Wizard,


Je zegt het zelf al...sommigen kregen inters, terwijl anderen voor primes gingen... :)
Tot hoever wil je Hamilton daarvoor "verantwoordelijk" stellen?

Waarom kreeg Button slicks? En Hamilton 2 ronden later ook? De slicks van Button verklapt dat ze bij McLaren wisten dat het niet zou doorregenen (evenals de slicks bij overige coureurs) dus gaan ze Lewis niet op inters zetten als hij daar niet om vraagt. Maar goed, bij McLaren houden ze het hand graag boven het hoofd van Lewis dus het zou me niks verbazen als ze het boetekleed aantrekken. Maar het feit dat Button wel op slicks weg werd gestuurd verklapt dat ze wisten dat het een buitje zou betreffen en het niet zou doorregenen.
Button stopte helemaal niet, terwijl het team hem in eerste instantie ook opdracht had gegeven om gelijk met lewis naar binnen te komen!! Dit kun je hamilton echt niet verwijten. Bovendien stond hamilton op de supersofts waarmee ie sowieso niet het einde ging halen, dus voor hem was een gok iets aantrekkelijker dan voor Button. Als Hamilton weet dat het 1 of 2 ronden later stopt met regenen dan kiest ie toch ook niet voor inters, hij is niet achterlijk ofzo. voor t zelfde geld werkt het wel. Voor Hamilton zat er al niet meer in als P3 en uiteindelijk haalt ie plek 4, dus zo'n ramp is het ook weer niet.

Wel als je vanuit een comfortabele leidinggevende positie komt.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 17:58:39
waarom ging Lewis eigenlijk op supersofts terug? Want dat was al een foute beslissing.
geen idee, was zeker de foute strategie. Van Alonso begrijp ik het wel, die was zeker van plek 4, maar kon Webber niet voorbij komen, dus gooide hij/Ferrari zn strategie om, door 2 korte stints op zacht te doen. Misschien wilden ze bij McLaren het risico spreiden met 2 verschillende strategiën??

monaco2011

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 18:05:38
Citaat van: monaco2011 op 31 juli 2011 - 17:56:19
Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:35:17
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:24:38
@Wizard,


Je zegt het zelf al...sommigen kregen inters, terwijl anderen voor primes gingen... :)
Tot hoever wil je Hamilton daarvoor "verantwoordelijk" stellen?

Waarom kreeg Button slicks? En Hamilton 2 ronden later ook? De slicks van Button verklapt dat ze bij McLaren wisten dat het niet zou doorregenen (evenals de slicks bij overige coureurs) dus gaan ze Lewis niet op inters zetten als hij daar niet om vraagt. Maar goed, bij McLaren houden ze het hand graag boven het hoofd van Lewis dus het zou me niks verbazen als ze het boetekleed aantrekken. Maar het feit dat Button wel op slicks weg werd gestuurd verklapt dat ze wisten dat het een buitje zou betreffen en het niet zou doorregenen.
Button stopte helemaal niet, terwijl het team hem in eerste instantie ook opdracht had gegeven om gelijk met lewis naar binnen te komen!! Dit kun je hamilton echt niet verwijten. Bovendien stond hamilton op de supersofts waarmee ie sowieso niet het einde ging halen, dus voor hem was een gok iets aantrekkelijker dan voor Button. Als Hamilton weet dat het 1 of 2 ronden later stopt met regenen dan kiest ie toch ook niet voor inters, hij is niet achterlijk ofzo. voor t zelfde geld werkt het wel. Voor Hamilton zat er al niet meer in als P3 en uiteindelijk haalt ie plek 4, dus zo'n ramp is het ook weer niet.

Wel als je vanuit een comfortabele leidinggevende positie komt.
die comfortabele leidinggevende positie van slechts 2 seconden was schijn omdat hamilton sowieso nog moest stoppen (of uitrijden op supersofts). Dit was juist zn enige kans om nog te winnen.

Wizard

Volgens mij had Hamilton 5 seconde voorsprong op Button of ging hij inmiddels zo langzaam rond dat Button met rassenschrede kwam ingelopen? Hoe dan ook, nadat Hamilton softs had, had ik niet het idee dat hij minder snelheid had.  Maar goed, Hamilton heeft zelf al toegegeven te hard te pushen, te veel van zijn banden te vragen en te wijd te gaan waardoor hij in de rondte stond. Als een coureur dit zelf toegeeft valt er weinig te bespreken.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 18:25:21
Volgens mij had Hamilton 5 seconde voorsprong op Button of ging hij inmiddels zo langzaam rond dat Button met rassenschrede kwam ingelopen? Hoe dan ook, nadat Hamilton softs had, had ik niet het idee dat hij minder snelheid had.  Maar goed, Hamilton heeft zelf al toegegeven te hard te pushen, te veel van zijn banden te vragen en te wijd te gaan waardoor hij in de rondte stond. Als een coureur dit zelf toegeeft valt er weinig te bespreken.
we hadden het toch over zn strategie, niet over die spin?? En of het nou 2 of 5 seconden waren, Button en Vettel zaten vlak achter m en hoefden niet meer te stoppen. Door de foute strategie (met de supersofts ipv de softs) zat er niet meer in als een 3e plaats. Uiteindelijk doet Hamilton het met plek 4 nog niet zo heel slecht. De drive through en spin hebben m geen positie's gekost denk ik.

Wizard

Volgens mij heb je het mis. Voordat de regen naar beneden kwam reed Hamilton een seconde of 5 voor Button en daar reed Vettel een behoorlijk stuk achter. Als ik mij niet vergis een seconde of 10 achter Button. Dus een comfortabele voorsprong. En allen moesten nog stoppen. Hamilton gaat te wijd en slingert zijn McLaren in de rondte om vervolgens deze alsof hij zich alleen op het circuit bevindt te draaien en zijn weg te vervolgen. Los van zijn (of McLarens) verkeerde keuze geeft hij hiermee de race weg. En dat bekritiseer ik want Hamilton was sneller dan Button en Red Bull kwam er niet aan te pas. Gevolg is dat Vettel nu weer uitloopt daar waar Lewis deze met 2 vingers in de neus had kunnen winnen. Dus niet alleen bekritiseer ik dat, ook betreur ik dat. Ik zag liever Vettel in de rondte gaan en Hamilton afmaken waaraan hij begonnen was. Helaas bleef dat uit.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 18:50:33
Volgens mij heb je het mis. Voordat de regen naar beneden kwam reed Hamilton een seconde of 5 voor Button en daar reed Vettel een behoorlijk stuk achter. Als ik mij niet vergis een seconde of 10 achter Button. Dus een comfortabele voorsprong. En allen moesten nog stoppen. Hamilton gaat te wijd en slingert zijn McLaren in de rondte om vervolgens deze alsof hij zich alleen op het circuit bevindt te draaien en zijn weg te vervolgen. Los van zijn (of McLarens) verkeerde keuze geeft hij hiermee de race weg. En dat bekritiseer ik want Hamilton was sneller dan Button en Red Bull kwam er niet aan te pas. Gevolg is dat Vettel nu weer uitloopt daar waar Lewis deze met 2 vingers in de neus had kunnen winnen. Dus niet alleen bekritiseer ik dat, ook betreur ik dat. Ik zag liever Vettel in de rondte gaan en Hamilton afmaken waaraan hij begonnen was. Helaas bleef dat uit.


Zoals hoe Hamilton op de baan stond, had hij Di Resta niet zien aankomen...

Wizard

Franky, met alle respect, heb je de onboardbeelden überhaupt bekeken of verdedig je nu om te verdedigen?



Zeker weten dat hij Di Resta heeft gezien.

Gerard

Ik vond de DT ietwat overdreven,mahja, Lewis heeft zn excuus aangeboden dus zal zelf ook gevonden hebben dat hij iets deed wat niet door de beugel kon.. Omdraaien en verder gaan leek m veiliger dan wachten op de klap.... Vooral bij die 'blinde bocht (chicane)
maar goed, ik kan het fout hebben ;)
wat betreft de banden.. Eeuwig zonde dat Nico ? De gok nam op inters te gaan, aan de andere kqant, voor hetzelfde geld pakte het wel goed uit en was Rosberg op het podium geeindigd... Was het de beslissing van hem?? Denk het eigenlijk wel...