Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 16:40:19
Een beetje onzin dat van die foutjes van Vettel en Button. Alons en Hamilton maakten er nog meer. Ik zag er geen een die foutloos reed, dus dat kunnen we rustig toeschuiven aan de omstandigheden. Hulde ook voor McLaren die hun rijders lekker liet knokken.
Voel me enigszins aangesproken ,maar wie heeft 't over fouten van Button ?? ;)

Ennuh..... ik zeg nergens dat Hamilton en Alonso het zoveel beter deden toch ?? ::)
Sterker nog ,ik noemde Alonso in één zin met Vettel in deze.

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 16:42:41
Briljant gevecht! Knap dat Button ineens wel Hamilton kan bevechten en gewoon wint.

Hoezo won hij dat gevecht ?? ???
Volgens mij lag Hamilton toch echt weer voor op Button toen hij in paniek inters ging halen.  :-\

Kootje

#151
Citaat van: Makke op 31 juli 2011 - 16:51:24
Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:27:50
@Franky ,Gerard en Makke:

Zo'n vermoeden had ik al dat dat de reden was ,maar ik heb nooit in beeld zien staan dat hij daarvoor under investigation was of dat hij daarvoor 'n drive-through kreeg.
Pas toen Horner ?? aan Webber meldde dat Lewis die DT kreeg ,hoorde ik daar voor 't eerst van.

Nope, is volgens mij ook nooit in beeld gekomen. Maar wel vermeld (het onderzoek als de conclusie) door Brundle en Coulthard.

Oke.
Ik kijk RTL ,en daar werd er niets over gezegd.
Althans niet totdat Webber Horner op de radio kreeg.

Overigens wel terecht die straf ,al ben ik geen voorstander.
Toen ik dat zag ,had ik al zo'n vermoeden.

JimmySPA

Toppertje van een race weer. Die Mclarens durven wel, echt te gaaf! Ik moet het niet te hard zeggen, want straks gaan ze Ferrari weer pesten maar ik begin het team weer een beetje te waarderen.  :o

Dus nu weten we wat we moeten hebben op Spa. Van start gaan op slicks. Een mega plens bui krijgen, die net geen SC of Red Flag veroorzaakt. Dan droog en vervolgens een net niet intermediate buitje.  ;D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:53:43
Hoezo won hij dat gevecht ?? ???
Volgens mij lag Hamilton toch echt weer voor op Button toen hij in paniek inters ging halen.  :-\

Hamilton lag toch vierde na zijn pitstop? En omdat Hamilton in paniek een verkeerde keuze maakt, Button zijn hoofd koel houd en dus aan de leiding rijdt, heeft hij het gevecht uiteindelijk gewonnen. De juiste keuzes maken in deze omstandigheden maakt een coureur compleet of juist niet. Want ook dan moet je kalm blijven en kunnen scoren. Hamilton heeft wat dat aangaat al vaker de plank misgeslagen in dit soort omstandigheden en moest zijn meerdere erkennen in Button. Maakt verder niks uit maar vandaag was Button gewoon snaarstrak. Laat me denken aan 5 jaar geleden. Hoewel Button toen enigszins geholpen werd door de wielmoer van Alonso. Maar goed, wel altijd sterk in deze omstandigheden.

Gerard

Button stopte eerder dit jaar bij een pitstop bij RBR wat hem een plaats of 2 kostte,maar verder maakt hij inderdaad nooit fouten!
Trouwens, Lewis blokkeerde de baan bij zijn spin, stond compleet dwars op de baan...had hij moeten blijven staan met als gevolg dat hij door een of meerdere coureurs werd aangereden? Ik weet niet wat er dan gezegd werd. ???
DT vond ik ietwat overdreven.. Waarschuwing was wat mij betreft genoeg geweest!

Franky R.

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:07:14
Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:53:43
Hoezo won hij dat gevecht ?? ???
Volgens mij lag Hamilton toch echt weer voor op Button toen hij in paniek inters ging halen.  :-\

Hamilton lag toch vierde na zijn pitstop? En omdat Hamilton in paniek een verkeerde keuze maakt, Button zijn hoofd koel houd en dus aan de leiding rijdt, heeft hij het gevecht uiteindelijk gewonnen. De juiste keuzes maken in deze omstandigheden maakt een coureur compleet of juist niet. Want ook dan moet je kalm blijven en kunnen scoren. Hamilton heeft wat dat aangaat al vaker de plank misgeslagen in dit soort omstandigheden en moest zijn meerdere erkennen in Button. Maakt verder niks uit maar vandaag was Button gewoon snaarstrak. Laat me denken aan 5 jaar geleden. Hoewel Button toen enigszins geholpen werd door de wielmoer van Alonso. Maar goed, wel altijd sterk in deze omstandigheden.


Er waren meerdere rijders die ook fouten maakten, hoor!


En Button bleef idd. koel, maar zoals gezegd...de omstandigheden pasten bij zijn nette rijstijl. Met de agressievere stijl van Hamilton kom je al snel grip tekort.


BTW, je doet of Hamilton die beslissing in zijn eentje heeft gemaakt. Het was wel in samenspraak met zijn engineer...Zo een blunder was het dus ook weer niet, want de weerrader gaf aan dat het zou blijven regenen.


Het regende dus op de baan en misschien wel vanwege de eerdere problematiek speelde Hamilton te veel op save...En dat pakte nu verkeerd uit.


Stel dat het net zo was gaan regenen als bij de start...Dat was Hamilton een koning geweest...Shit Happens.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:13:43
Er waren meerdere rijders die ook fouten maakten, hoor!

Natuurlijk. Zo vond ik Alonso ook een goed resultaat vergooien. Maar met de snelste wagen comfortabel vooraan rijden als één van de beste rijders van het huidige veld legt dat net wat meer gewicht in de schaal als je het mij vraagt. Daarmee pleit ik andere niet vrij.

CitaatEn Button bleef idd. koel, maar zoals gezegd...de omstandigheden pasten bij zijn nette rijstijl. Met de agressievere stijl van Hamilton kom je al snel grip tekort.


BTW, je doet of Hamilton die beslissing in zijn eentje heeft gemaakt. Het was wel in samenspraak met zijn engineer...Zo een blunder was het dus ook weer niet, want de weerrader gaf aan dat het zou blijven regenen.

Nee nee! Heb je op BBC gekeken? En waarom denk je dat Alonso binnenkwam voor nieuwe slicks terwijl sommige intermediates kregen ondergeschroeft?

CitaatHet regende dus op de baan en misschien wel vanwege de eerdere problematiek speelde Hamilton te veel op save...En dat pakte nu verkeerd uit.


Stel dat het net zo was gaan regenen als bij de start...Dat was Hamilton een koning geweest...Shit Happens.

Inderdaad, maar het was niet zo gaan regenen bij de start en dus is Hamilton vandaag niet een Koning.

Franky R.

@Wizard,


Je zegt het zelf al...sommigen kregen inters, terwijl anderen voor primes gingen... :)
Tot hoever wil je Hamilton daarvoor "verantwoordelijk" stellen?

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 17:07:14
Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:53:43
Hoezo won hij dat gevecht ?? ???
Volgens mij lag Hamilton toch echt weer voor op Button toen hij in paniek inters ging halen.  :-\

Hamilton lag toch vierde na zijn pitstop? En omdat Hamilton in paniek een verkeerde keuze maakt, Button zijn hoofd koel houd en dus aan de leiding rijdt, heeft hij het gevecht uiteindelijk gewonnen.

Oke ,ik dacht dat je op het "echte" gevecht doelde.
Het duel dat ze op de baan uitvochten nadat eerst Lewis spinde en waarin later Button z'n apex mistte.

Kootje

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 17:13:29
Trouwens, Lewis blokkeerde de baan bij zijn spin, stond compleet dwars op de baan...had hij moeten blijven staan met als gevolg dat hij door een of meerdere coureurs werd aangereden

Volgens de regels had hij idd moeten blijven staan totdat de baan vrij was om te keren.
Nu stond hij wel op zo'n manier dat hij DiResta wellicht nooit gezien heeft  ::)  ,maar Hamilton kennende hoeft dat niet het geval te zijn.  ;D

_Makke_

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 17:13:29
Trouwens, Lewis blokkeerde de baan bij zijn spin, stond compleet dwars op de baan...had hij moeten blijven staan met als gevolg dat hij door een of meerdere coureurs werd aangereden? Ik weet niet wat er dan gezegd werd. ???
DT vond ik ietwat overdreven.. Waarschuwing was wat mij betreft genoeg geweest!

Ik vond die terecht. Als hij blijft staan kan het ook voor een gevaarlijke situatie zorgen, maar dan ziet DiResta dat reeds wanneer hij de chicane induikt. Nu wou Hamilton zijn race hervatten en dat maakt het mijns inziens een stuk gevaarlijker voor DiResta die plots moet uitwijken en het natte gras op moet rijden. Voor't zelfde geld was zijn race daar beëindigd.

Nope, hij moest blijven staan. De regels daaromtrent zijn ook vrij duidelijk.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:24:38
@Wizard,


Je zegt het zelf al...sommigen kregen inters, terwijl anderen voor primes gingen... :)
Tot hoever wil je Hamilton daarvoor "verantwoordelijk" stellen?

Hierin moet ik toch met Wizzard meegaan.
In dit soort situaties is het doorgaans de coureur die de beslissing neemt om op inters over te gaan.
De engineer kan alleen advies geven omtrend de weersverwachting.

Wizard

#162
Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 17:24:38
@Wizard,


Je zegt het zelf al...sommigen kregen inters, terwijl anderen voor primes gingen... :)
Tot hoever wil je Hamilton daarvoor "verantwoordelijk" stellen?

Waarom kreeg Button slicks? En Hamilton 2 ronden later ook? De slicks van Button verklapt dat ze bij McLaren wisten dat het niet zou doorregenen (evenals de slicks bij overige coureurs) dus gaan ze Lewis niet op inters zetten als hij daar niet om vraagt. Maar goed, bij McLaren houden ze het hand graag boven het hoofd van Lewis dus het zou me niks verbazen als ze het boetekleed aantrekken. Maar het feit dat Button wel op slicks weg werd gestuurd verklapt dat ze wisten dat het een buitje zou betreffen en het niet zou doorregenen.

0634

Citaat van: Gerard op 31 juli 2011 - 17:13:29
Button stopte eerder dit jaar bij een pitstop bij RBR wat hem een plaats of 2 kostte,maar verder maakt hij inderdaad nooit fouten!
Trouwens, Lewis blokkeerde de baan bij zijn spin, stond compleet dwars op de baan...had hij moeten blijven staan met als gevolg dat hij door een of meerdere coureurs werd aangereden?
Hij stond niet dwars, hij stond achterstevoren. En ja,hij had moeten wachten inderdaad. Met alle adrenaline kan ik me overigens zeer goed voorstellen dat je dat niet doet, maar hij dwong Di Resta op het natte gras. Ik kan met de DT goed voorstellen in dit geval. Voor hetzelfde geld kwakt di Resta in de vangrails.