Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Franky R.

@Kootje,


Lewis kreeg die DT wegens het rechtzetten van zijn auto voor de neus van anderen. I.i.g. moest Di Resta van de baan om een botsing te vermijden.


Ik vond het wel erg zwaar gestraft, want wie zegt dat Di Resta en Button niet van de baan moesten uitwijken indien Lewis zijn wagen had laten staan?


Maar goed, de stewards hebben hun beslissing al genomen...En idd. wat de pitstop voor inter een paniekreactie van Lewis. Het is ook vaak Lewis die klaagt over gebrek aan grip, wat te wijten is aan zijn rijstijl.


Maar achteraf is het altijd makkelijk praten... ;)

Gerard

@Kootje, toen Lewis spinde, draaide hij meteen zn auto om om weer verder te gaan
daarbij drukte hij di Resta van de baan (di restaa moest hem ontwijken)

maar... Meteen na de race heeft Lewis zn excuus aangeboden aan Paul..
vettel reed trouwens een puike race vond ik.. Kon aardig volgen en werd 2de

_Makke_

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 15:18:11
Hamilton van HERO to ZERO!! Zeer dure fout!!

Overdrijf anders.


Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:09:30
Vettel vond ik weer niet zo sterk.
Werd wederom in 'n foutje gedrukt ,en ook door Button liet hij zich aardig makkelijk piepelen.
Maakte sowieso wel veel foutjes ,net als Alonso.

Bwa, Vettel maakte een foutje helemaal in het begin van de race. Verder heb ik hem weinig verkeerd zien doen.

Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:09:30
Ennuh .... weet iemand waarvoor hij de drive-through kreeg ??  :o
Voor z'n spin ,offuh ...... ??   Ik heb 't gemist iig.

De spin inderdaad. Terecht. Hij bracht DiResta, die hij blijkbaar wel niet zag, in gevaar. Nuja, uiteindelijk kost hem dat maar 1 plaats. Hamilton zou sowieso achter Button en Vettel geëindigd zijn doordat ie nog op super softs stond. Dus door zijn spin, met de drive-through tot gevolg, en de foute bandenkeuze moest hij enkel Alonso voor laten gaan.

0634

Heerlijke race weer! Iedereen had zijn momentjes. Hoe Button het iedere keer weer flikt met dit soort omstandigheden is me een raadsel, maar petje af voor hem. Mooie zege!

Kootje

@Franky ,Gerard en Makke:

Zo'n vermoeden had ik al dat dat de reden was ,maar ik heb nooit in beeld zien staan dat hij daarvoor under investigation was of dat hij daarvoor 'n drive-through kreeg.
Pas toen Horner ?? aan Webber meldde dat Lewis die DT kreeg ,hoorde ik daar voor 't eerst van.

Kootje

Citaat van: Makke op 31 juli 2011 - 16:17:12
Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:09:30
Vettel vond ik weer niet zo sterk.
Werd wederom in 'n foutje gedrukt ,en ook door Button liet hij zich aardig makkelijk piepelen.
Maakte sowieso wel veel foutjes ,net als Alonso.

Bwa, Vettel maakte een foutje helemaal in het begin van de race. Verder heb ik hem weinig verkeerd zien doen.

Heb 'm daarna nog twee keer eraf zien gaan.  ::)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 16:22:47
Heerlijke race weer! Iedereen had zijn momentjes. Hoe Button het iedere keer weer flikt met dit soort omstandigheden is me een raadsel, maar petje af voor hem. Mooie zege!

Ja, absoluut!! Ijzer en ijzersterk in dit soort situaties. Mja, Button is sowieso niet een man die veel fouten maakt en erg constant. Ik kan niks anders dan een diepe buiging maken voor deze man. Hulde!

robbert

leuke race gezien, en een verdiende drive trough voor hamilton. Het kampioenschap is al beslist, maar de races blijven spannend.

0634

Ik las laatst dat Button voor het laatst ergens in 2008 een fout maakte waardoor hij uitviel. Dan ben je wel constant inderdaad.

En Tja, de straf van Lewis... jammer voor de race maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:09:30
Vettel vond ik weer niet zo sterk.
Werd wederom in 'n foutje gedrukt ,en ook door Button liet hij zich aardig makkelijk piepelen.
Maakte sowieso wel veel foutjes ,net als Alonso.

Hoezo was Vettel niet sterk? Hij had niet de snelste auto maar verschalkt zowel Alonso, Webber als Hamilton om zo zijn voorsprong te vergroten. Natuurlijk had hij zo links en rechts zijn uitschieters maar deze hadden lang niet zo veel effect op de race als die van Alonso en Hamilton. Dus verricht Vettel goede zaken. En een cadeautje? Mwa, Button is altijd ijzersterk in dit soort races. Ik wil dat geen cadeautje noemen maar een kwaliteit.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 16:34:01
Ik las laatst dat Button voor het laatst ergens in 2008 een fout maakte waardoor hij uitviel. Dan ben je wel constant inderdaad.

En Tja, de straf van Lewis... jammer voor de race maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Echt heel erg slim was het ook niet, wel de snelste manier natuuurlijk. En of het nu echt nodig was om hem daarvoor te bestraffen waag ik te betwijfelen. Hij verloor al tijd genoeg. Aan de andere kant lag dit in de lijn der verwachting. Ik zag hem aankomen.

0634

#146
Een beetje onzin dat van die foutjes van Vettel en Button. Alons en Hamilton maakten er nog meer. Ik zag er geen een die foutloos reed, dus dat kunnen we rustig toeschuiven aan de omstandigheden. Hulde ook voor McLaren die hun rijders lekker liet knokken. 

Wizard

Briljant gevecht! Knap dat Button ineens wel Hamilton kan bevechten en gewoon wint.

Kootje

Citaat van: Wizard op 31 juli 2011 - 16:35:55
Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:09:30
Vettel vond ik weer niet zo sterk.
Werd wederom in 'n foutje gedrukt ,en ook door Button liet hij zich aardig makkelijk piepelen.
Maakte sowieso wel veel foutjes ,net als Alonso.

Hoezo was Vettel niet sterk? Hij had niet de snelste auto maar verschalkt zowel Alonso, Webber als Hamilton om zo zijn voorsprong te vergroten. Natuurlijk had hij zo links en rechts zijn uitschieters maar deze hadden lang niet zo veel effect op de race als die van Alonso en Hamilton. Dus verricht Vettel goede zaken. En een cadeautje? Mwa, Button is altijd ijzersterk in dit soort races. Ik wil dat geen cadeautje noemen maar een kwaliteit.

Hij verschalkt ?? ???
Volgens mij vernaggelde Hamilton zelf z'n race  ::)  en reden Alonso en Webber sowieso al achter hem.  :-\
En dan doet hij misschien wel goede zaken ,maar dat lag meer aan de fouten van Webber ,Alonso en Hamilton ,dan aan z'n eigen klasse.  :-X
( wil ik wederom niet mee zeggen dat hij geen klasse heeft )

Wat Button betreft heb je gelijk ,die komt in dit soort omstandigheden altijd bovendrijven.  8)
Maar nog minder als de fout van Vettel in Canada ,kun je de paniekwissel van Hamilton toch niet aan Button toeschrijven.
Kadootje dus. ::)

_Makke_

Citaat van: Kootje op 31 juli 2011 - 16:27:50
@Franky ,Gerard en Makke:

Zo'n vermoeden had ik al dat dat de reden was ,maar ik heb nooit in beeld zien staan dat hij daarvoor under investigation was of dat hij daarvoor 'n drive-through kreeg.
Pas toen Horner ?? aan Webber meldde dat Lewis die DT kreeg ,hoorde ik daar voor 't eerst van.

Nope, is volgens mij ook nooit in beeld gekomen. Maar wel vermeld (het onderzoek als de conclusie) door Brundle en Coulthard.