Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Jozef

Hongarije en Monaco zijn wel degelijk vrij gelijkend, omdat het allebei circuits zijn met een lage gemiddelde snelheid en zonder lange rechte stukken.

Als je naar de voorbije jaren kijkt, zie je wel degelijk een zekere correlatie (telkens eerst Monaco, dan Hongarije):

2010: Webber - Webber
2008: Hamilton - Kovalainen (2x McLaren)
2007: Alonso - Hamilton (2x McLaren)
2005: Räikkönen - Räikkönen

In de jaren dat niet hetzelfde team won, was dat meestal door speciale omstandigheden in één van beide races. Zo was er in 2006 de rare regenrace die Button won, in 2003 de ook ietwat rare race die Alonso won. In 2009 weet ik niet precies wat er aan de hand was, Brawn pakte toen de 1-2 in Monaco maar was nergens te bespeuren in Hongarije.

Gerard

In 2009 werd Button 7de, na een matige race... ;)

Folkert

Citaat van: Jozef op 28 juli 2011 - 23:07:30
Hongarije en Monaco zijn wel degelijk vrij gelijkend, omdat het allebei circuits zijn met een lage gemiddelde snelheid en zonder lange rechte stukken.

Als je naar de voorbije jaren kijkt, zie je wel degelijk een zekere correlatie (telkens eerst Monaco, dan Hongarije):

2010: Webber - Webber
2008: Hamilton - Kovalainen (2x McLaren)
2007: Alonso - Hamilton (2x McLaren)
2005: Räikkönen - Räikkönen

In de jaren dat niet hetzelfde team won, was dat meestal door speciale omstandigheden in één van beide races. Zo was er in 2006 de rare regenrace die Button won, in 2003 de ook ietwat rare race die Alonso won. In 2009 weet ik niet precies wat er aan de hand was, Brawn pakte toen de 1-2 in Monaco maar was nergens te bespeuren in Hongarije.
Kan dus nog alle kanten op, want de winnaar van Monaco was niet per definitie de snelste of beste. Waren 3 rijders/teams die daar de dienste uit maakte en dat zal nu in Hongarije ook weer zijn en kan dus alle kanten op.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Gerard op 29 juli 2011 - 00:24:11
In 2009 werd Button 7de, na een matige race... ;)
Maar het verschil in competitiviteit van Brawn was in de eerste helft van dat jaar, waarin Monaco was, en de tweede helft, met Hongarije, enorm.

Gerard

Klopt Jeroen, beetje wat Vettel nu in de eerste 6 races had ;)

Ik denk dat het voornamelijk afhangt van de temperatuur...
Net als in Duitsland, waar het " koud" was, en Red Bull ook niet meer superieur was...

Ach, we zullen het wel zien..
ik kan wel gissen,maar we weten het niet!

Folkert

Mclaren lijkt heel goed te gaan en zouden wel eens voor 2de achter eenvolgedne win kunnen gaan
Trotse vader van Rosalie(L)


Wizard

Citaat van: Gerard op 29 juli 2011 - 00:24:11
In 2009 werd Button 7de, na een matige race... ;)

Klopt. Button kon na de update een stuk minder met de Brawn overweg dan voorheen.

Wizard

Citaat van: Burorri op 29 juli 2011 - 11:14:41
Mclaren lijkt heel goed te gaan en zouden wel eens voor 2de achter eenvolgedne win kunnen gaan

Dat blijkt uit? Want eerder roep je nog dat iedereen om de knikkers kan strijden. Waarom nu 'zo overtuigd' dat het een McLaren-show gaat worden?

_Makke_

Citaat van: Burorri op 29 juli 2011 - 11:14:41
Mclaren lijkt heel goed te gaan en zouden wel eens voor 2de achter eenvolgedne win kunnen gaan

Ach, dat zullen we morgen namiddag wel zien. Ik zou mijn geld hier toch op de drankenfabrikant. Ik verwacht ze niet zo dominant, maar ik gok wel dat ze met de zege aan de haal zullen gaan.

Folkert

Citaat van: Wizard op 29 juli 2011 - 13:26:01
Citaat van: Burorri op 29 juli 2011 - 11:14:41
Mclaren lijkt heel goed te gaan en zouden wel eens voor 2de achter eenvolgedne win kunnen gaan

Dat blijkt uit? Want eerder roep je nog dat iedereen om de knikkers kan strijden. Waarom nu 'zo overtuigd' dat het een McLaren-show gaat worden?
Waar zeg ik dat ik overtuigd ben? Ik zeg toch lijkt en zouden? Zeg nergens dat Mclaren zondag gaat winnen, alleen dat  het kan. En, dit is als ik me niet vergis eerste weekend waarin een mclaren op vrijdag al de snelste tijd laat noteren. Zegt wel iets natuurlijk. En nog steeds kan iedereen voor de knikkers gaan, maar Mclaren lijkt goede pace en wagen te hebben.

Jammer eigenlijk, had altijd wel respect voor jou, ookal waren we het vaak niet eens, maar nu lees je vaak dingen anders of geef je aan mijn woorden een draai.
Trotse vader van Rosalie(L)


Gerard

Kan het foilmpje niet zien... Youtube linkje??

Enzo

Citaat van: Gerard op 29 juli 2011 - 14:41:38
Kan het foilmpje niet zien... Youtube linkje??

Bij mij werkt ie wel?? ???
Nog andere die het niet kunnen bekijken?

Folkert

kan het gewoon kijken, dus ligt misschien aan de web brouwser die je gebruikt?
Trotse vader van Rosalie(L)