Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Franky R.





28 jul 2011
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training


29 jul 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie


30 jul 2011
14:00 Race


Na een race, waarbij Vettel nu eens niet in de top 3 voorkwam, gaan we naar Oost-Europa...Nml. de Hungaroring in Hongarije.


De Hungaroring is een circuit in de buurt van Mogyoród in Hongarije, waar sinds 1986 de Grand Prix Formule 1 gehouden wordt.


Het 4,38 km lange Hungaroring was voornamelijk beroemd om het feit, dat het gebrek aan inhaalmogelijkheden hier zeer zichtbaar was. Dat bleek in 1990, toen Thierry Boutsen van start tot finish aan de kop van een hele sliert wagens reed, inclusief die van een zeer gefrustreerde Ayrton Senna. We zijn benieuwd wat de DRS in combinatie met KERS hieraan kunnen veranderen.


De FIA maakte in ieder geval bekend dat de DRS-zone in Hongarije op het rechte stuk ligt. De DRS-zone start 70 meter na de apex van de bocht die het rechte stuk op leidt. Het detectiepunt - waar de afstand tussen twee auto's worden gemeten - ligt vlak voor de laatste bocht.


McLaren trok in de persoon van Lewis Hamilton de GP van Duitsland naar zich toe. De Brit heeft moeilijke maanden achter de rug met slechte resultaten. Bovendien kreeg hij veel kritiek te verduren na enkele overenthousiaste inhaalacties met slechte afloop. De overwinning in Duitsland kwam dus als geroepen, maar zal McLaren in staat zijn het niveau vast te houden? Of vallen ze weer terug achter RBR en Ferrari?


Onverwachte weersomstandigheden lijken de komende GP te beïnvloeden, aangezien er ten oosten van Boedapest het gaat gieten. Aankomend weekend kunnen de bezoekers het beste hun paraplu voor de Nurburgring mee nemen. Het zal waarschijnlijk een nat weekend worden, met 80% kans op regen op vrijdag en zaterdag.

0634

Laatste race voor het zomerreces! Lekker even twee races back to back. Ik hoop op regen :)!

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2011 - 21:54:06
Laatste race voor het zomerreces! Lekker even twee races back to back. Ik hoop op regen :) !


Als ik de weervoorspellingen zo bekijk, zou het moeten regenen inderdaad!

Gerard

#3
Mooie preview Franky!! (je eerste?)  8)
Ja, De Hungaroring.. Het Mickey Mouse baantje waar niet ingehaald kan worden,maar eigenlijk altijd spanning en spectakel is!
Buttons eerste overwinning in 2006, in de BAR... Het pitstop drama tussen Lewis en Alonso in 2007, midden jaren 90, toen Verstappen hier als een speer ging.. Hill die lang aan de leiding lag in de Arows...
Eigenlijk een draak van een race op papier,maar in de praktijk altijd leuk  :D

Nu met DRS,KERS en de Pirelli's verwacht ik ook nu weer spanning en sensatie
Ferrari,(lees Alonso), McLaren, (lees Lewis) en de Bulls zijn erg aan elkaar gewaagd op het moment
En als de temperauren nu niet zo hoog zijn als normaal op deze GP, kan Red Bull het wel weer lastig krijgen...

En inderdaad, de laatste race voor de zomer stop... Ook in mijn vakantie dus geen GP dit jaar.. :D

BEn erg benieuwd, wie eruit springt, maar ook wied de verrassing van de GP wordt...

gloudiesaurus

Een echt Red Bull circuit, vorig jaar waren ze hier supersnel. Regen zou niet slecht zijn denk, anders denk ik dat Red Bull hier opnieuw dominant is.

Lotus Renault gaat ook lekker in de bochten, dus die kunnen hier misschien verrassen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nee, ik geloof niet dat RBR dit jaar dominant zal zijn. Ik begrijp dat zij toch veel winst halen uit de snelle bochten en die heb je daar niet zoveel.

gloudiesaurus

Ik had juist begrepen dat Red Bull in de chicanes en bochten, door de goede aerodynamica en wegligging, heel veel won. Maar ik kan het mis hebben ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 26 juli 2011 - 22:31:26
Ik had juist begrepen dat Red Bull in de chicanes en bochten, door de goede aerodynamica en wegligging, heel veel won. Maar ik kan het mis hebben ;)

Daardoor zijn ze juist op hogesnelheidsbochten in het voordeel, zie bijvoorbeeld: http://files.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=16520

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2011 - 22:15:22
Nee, ik geloof niet dat RBR dit jaar dominant zal zijn. Ik begrijp dat zij toch veel winst halen uit de snelle bochten en die heb je daar niet zoveel.
dr zijn genoeg snelle bochten (niet ultrasnel) en weinig lange rechte stukken, bovendien gingen ze vorig jaar ook erg goed daar, in quali meer dan een seconde sneller dan de concurrentie! Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen, maar t lijkt me wel een echt red bull circuit

Wizard

Op Monaco waren ze ook niet dominant. :) En regen is hier wel gewenst. Dus laten we hopen dat de weer Goden onze wens in vervulling laten gaan!


0634

Citaat van: monaco2011 op 27 juli 2011 - 01:22:23
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2011 - 22:15:22
Nee, ik geloof niet dat RBR dit jaar dominant zal zijn. Ik begrijp dat zij toch veel winst halen uit de snelle bochten en die heb je daar niet zoveel.
dr zijn genoeg snelle bochten (niet ultrasnel) en weinig lange rechte stukken, bovendien gingen ze vorig jaar ook erg goed daar, in quali meer dan een seconde sneller dan de concurrentie! Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen, maar t lijkt me wel een echt red bull circuit
Hey, ik zeg ook niet dat ze helemaal niet in het stuk voor zullen komen, ik zeg alleen dat ik denk dat ze niet dominant zullen zijn. Ze zullen gerust ergens vooraan rijden.

robbert

leuk eens een race op een zaterdag :P
Laat die regen maar wat later in de race komen, anders krijgen we weer een SC start of een rode vlag periode van meer dan een uur.

T.Nuvolari

De toppers natuurlijk weer vooraan, maar vooral McLaren en Hamilton dan. Verwacht ook veel van de rookies die dit jaar beter uit de verf komen dan we hadden gedacht. Maldonado doet de laatste paar races niet echt onder voor Barrichello, enkel dat eerste puntje ontbreekt nog, Pereze moet daar niet voor onder doen en Di resta is volgens mij een rastalent. Enkel d'Ambrosio is wat teruggezakt naar mijn mening, iets wat me ook opviel tijdens zijn GP2 periode.

Citaat van: robbert op 27 juli 2011 - 07:08:35leuk eens een race op een zaterdag :P

Goed gezien  ;D

Folkert

Citaat van: Gerard op 26 juli 2011 - 22:07:32
Mooie preview Franky!! (je eerste?)  8)
Ja, De Hungaroring.. Het Mickey Mouse baantje waar niet ingehaald kan worden,maar eigenlijk altijd spanning en spectakel is!
Buttons eerste overwinning in 2004, in de BAR... Het pitstop drama tussen Lewis en Alonso in 2007, midden jaren 90, toen Verstappen hier als een speer ging.. Hill die lang aan de leiding lag in de Arows...
Eigenlijk een draak van een race op papier,maar in de praktijk altijd leuk  :D

Nu met DRS,KERS en de Pirelli's verwacht ik ook nu weer spanning en sensatie
Ferrari,(lees Alonso), McLaren, (lees Lewis) en de Bulls zijn erg aan elkaar gewaagd op het moment
En als de temperauren nu niet zo hoog zijn als normaal op deze GP, kan Red Bull het wel weer lastig krijgen...

En inderdaad, de laatste race voor de zomer stop... Ook in mijn vakantie dus geen GP dit jaar.. :D

BEn erg benieuwd, wie eruit springt, maar ook wied de verrassing van de GP wordt...
Je bedoelt denk ik 2006;)

Ik verwacht ook geen dominantie van RBR. Met de laatste updates en vooruitgang van oa Ferrari en Mclaren verwacht ik hier een spannende strijd. Lewis zal gebrand zijn op de 3de overwinning dit jaar en ook Alonso zal er alles aan doen om de titel dichter bij te harken. Ook Vettel zal gebrand zijn om zijn slechte resultaat van afgelopen weekend weg te poetsen. Of was Lewis race snelheid eenmalig en zien we nu weer RBR feestje.

Ik heb er zin in.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#14
uuuhhh 2006.... oops... je hebt gelijk! Ik heb het aangepast :-[
Dank je voor de correctie  ;)