Round 11: Formula 1 ENI Magyar Nagydíj 2011

Gestart door Franky R., 26 juli 2011 - 21:34:35

« vorige - volgende »

Gerard

Webber was samen met Rosberg de enige die de gok namen op inters te gaan.. Daardoor moesten zij een stop extra maken om weer slicks te halen.. Een gok die dit keer verkeerd uitpakte...
mja, achteraf gezien en beredeneerd is natiuurlijk alles beter in te schatten , en al helemaal vanaf de zijlijn...(zoals wij nu doen) ;)

Kootje

Citaat van: Gerard op 01 augustus 2011 - 20:00:27
Webber was samen met Rosberg de enige die de gok namen op inters te gaan..

En Hamilton niet te vergeten. ;)
Al moest hij sowieso nog 'n keer naar binnen om vers rubber te halen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 18:57:13
CitaatZou Button ook een call hebben gehad zou dat anders zijn.

Maar dat weet je dus niet. ???

Dat ze bij Ferrari erop gokken dat het niet doorregent ,wil niet zeggen dat ze bij McLaren diezelfde gok namen. :o

Zoals ik al zei:
Wie zegt mij dat Jenson niet één ronde later naar binnen gekomen zou zijn ?? :-\
Maar ja .... als 't dan tegen de verwachting in alweer droog is. ::)

Gokken? ;) Ik denk dat ze aan de hand van de telemetrie toch een redelijk tot goede prognose kunnen maken wat betreft eventuele regenval.

Kootje

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 20:15:56
Citaat van: Kootje op 01 augustus 2011 - 18:57:13
CitaatZou Button ook een call hebben gehad zou dat anders zijn.

Maar dat weet je dus niet. ???

Dat ze bij Ferrari erop gokken dat het niet doorregent ,wil niet zeggen dat ze bij McLaren diezelfde gok namen. :o

Zoals ik al zei:
Wie zegt mij dat Jenson niet één ronde later naar binnen gekomen zou zijn ?? :-\
Maar ja .... als 't dan tegen de verwachting in alweer droog is. ::)

Gokken? ;) Ik denk dat ze aan de hand van de telemetrie toch een redelijk tot goede prognose kunnen maken wat betreft eventuele regenval.
En die telemetrie / weerradar gaf dus aan dat het 10 minuten lang zou regenen. ::)

Wizard

#229
Alleen bij Hamilton, Webber en Rosberg zeker? Kom op, Kootje, je weet beter dan dit. Het regende, deze zou in de mate waarin die viel aanblijven en het was niet nodig om op inters te gaan. Hamilton zal misschien gedacht hebben, gezien beide in hun gevecht diverse malen van de baan gingen, dat het omslagpunt bereikt was en intermediates sneller zouden zijn. En gezien het 10 minuten zou blijven regenen kun je die gok dan wagen als je toch naar binnen moet. Maar het was geen must, dat was op de boordradio van of Alonso of Button te horen. En daarom werd Alonso ook op softs gezet. Zou meer/harder regen voorspeld worden door de telemetrie, had Ferrari Alonso echt niet op slicks de baan op gestuurd terwijl het begint te regenen. Men wist dus dat het niet zou doorregenen.

[edit]

Dit lees ik op: GPPITS.

Citaat
"We hadden een probleem met de radioverbinding. Ik kon mijn engineers horen, maar zij konden mij niet horen. Vroeg constant om meer informatie, maar ze konden me niet horen. Dus het was een heel moeilijk beslissing voor hen om mij binnen te halen", zo lichtte Hamilton toe

"Misschien hadden ze aan de pitsmuur wat informatie van mij gehoord, maar misschien was het een beetje info. Hoorde ik ze zeggen dat het was gaan regenen, dus we kozen om te gaan wisselen voor inters. Hoe dan ook, de banden verloren hun grip en werking zeer snel, omdat het ophield met regenen en de baan vrij snel opdroogde. Het was niet per se de beste beslissing te noemen, maar dat is autosport", zo zei de kampioen van 2008 gelaten.

Hij kreeg dus te horen dat het was gaan regenen. Overigens kan ik mij ook herinneren dat wij dit kregen te horen. Vond het nog tamelijk non-nieuws.

Kootje

#230
Ik weet alleen wat ik gezien heb en wat de coureurs verklaarden.
En wat ik gezien heb is 'n weerradar (welk team weet ik niet aangezien ik me op die monitor concentreerde) waarop duidelijk stond dat het 10 minuten zou regenen.

Die boordradio waar jij 't over hebt heb ik iig niet gehoord (wil ik niet mee zeggen dat hij er niet was) ,maar dat geeft voor mij niet meer aan dan dat het ene team 'n betere voorspelling hanteerde dan het andere.
En aangezien Hamilton te horen kreeg dat het bleef regenen ,ga ik ervan uit dat die boordradio bij Alonso was en dat Button 'n ronde later ook binnen zou komen.

Kijk ,dat Hamilton die gok neemt is begrijpelijk aangezien hij toch nog naar binnen moest.
Maar waarom zouden Webber en Rosberg die gok nemen ??
Zeker in het geval van Webber 'n gok ,want die had hij alleen maar te verliezen.
Daarom geloof ik niet zo in 'n gok bij deze jongens ,maar meer in mazzel bij die anderen die nog 'n rondje moesten wachten om binnen te komen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 21:18:25
Dit lees ik op: GPPITS.

Citaat
"We hadden een probleem met de radioverbinding. Ik kon mijn engineers horen, maar zij konden mij niet horen. Vroeg constant om meer informatie, maar ze konden me niet horen. Dus het was een heel moeilijk beslissing voor hen om mij binnen te halen", zo lichtte Hamilton toe

"Misschien hadden ze aan de pitsmuur wat informatie van mij gehoord, maar misschien was het een beetje info. Hoorde ik ze zeggen dat het was gaan regenen, dus we kozen om te gaan wisselen voor inters. Hoe dan ook, de banden verloren hun grip en werking zeer snel, omdat het ophield met regenen en de baan vrij snel opdroogde. Het was niet per se de beste beslissing te noemen, maar dat is autosport", zo zei de kampioen van 2008 gelaten.

Hij kreeg dus te horen dat het was gaan regenen. Overigens kan ik mij ook herinneren dat wij dit kregen te horen. Vond het nog tamelijk non-nieuws.

Had ik ook al gelezen op GPupdate dacht ik.
Maar ik lees daar niets in wat aangeeft dat ze bij McLaren dachten dat de regen niet door zou zetten.

Wizard

Moet dat dan persé expliciet vermeldt worden? Ik bedoel, als ik in mijn zwembroek op de rand van het zwembad sta, weet iedereen dat ik ga zwemmen. Zonder dat het persé uitgesproken moet worden. Zelfde geldt voor dit verhaal. Als McLaren zo overtuigd was van regen en de meerwaarde van Inters had men Button ook naar binnen getrokken met de melding dat het zou gaan doorregenen. Het feit dat 90% buiten bleef verraadt dat dit niet het geval was.

0634

Tja, dat vond ik nog opvallend van Martin Whitmarsh na afloop bij de BBC. Die meldde dat 'de helft van het veld voor inters koos en dus verkeerd gokte'...

Nou, volgens mij reed vrijwel iedereen gewoon door op slicks.

Wizard

Ja. Op 3 na! Webber, die gaf toe verkeerd te hebben ingeschat, Rosberg niks van gelezen en bij Hamilton iets met communicatie. ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 21:18:25
Alleen bij Hamilton, Webber en Rosberg zeker? Kom op, Kootje, je weet beter dan dit. Het regende, deze zou in de mate waarin die viel aanblijven en het was niet nodig om op inters te gaan. Hamilton zal misschien gedacht hebben, gezien beide in hun gevecht diverse malen van de baan gingen, dat het omslagpunt bereikt was en intermediates sneller zouden zijn. En gezien het 10 minuten zou blijven regenen kun je die gok dan wagen als je toch naar binnen moet. Maar het was geen must, dat was op de boordradio van of Alonso of Button te horen. En daarom werd Alonso ook op softs gezet. Zou meer/harder regen voorspeld worden door de telemetrie, had Ferrari Alonso echt niet op slicks de baan op gestuurd terwijl het begint te regenen. Men wist dus dat het niet zou doorregenen.

[edit]

Dit lees ik op: GPPITS.

Citaat
"We hadden een probleem met de radioverbinding. Ik kon mijn engineers horen, maar zij konden mij niet horen. Vroeg constant om meer informatie, maar ze konden me niet horen. Dus het was een heel moeilijk beslissing voor hen om mij binnen te halen", zo lichtte Hamilton toe

"Misschien hadden ze aan de pitsmuur wat informatie van mij gehoord, maar misschien was het een beetje info. Hoorde ik ze zeggen dat het was gaan regenen, dus we kozen om te gaan wisselen voor inters. Hoe dan ook, de banden verloren hun grip en werking zeer snel, omdat het ophield met regenen en de baan vrij snel opdroogde. Het was niet per se de beste beslissing te noemen, maar dat is autosport", zo zei de kampioen van 2008 gelaten.

Hij kreeg dus te horen dat het was gaan regenen. Overigens kan ik mij ook herinneren dat wij dit kregen te horen. Vond het nog tamelijk non-nieuws.
als ze hamilton niet konden horen, kan  het dus onmogelijk zijn keuze zijn geweest.. het is soms zo simpel

Wizard

Misschien hadden ze aan de pitsmuur wat informatie van mij gehoord, maar misschien was het een beetje info.

Niks concreets dus. Daarnaast een beetje vreemd allemaal, nietwaar? Na de race heb ik Hamilton hier niet over gehoord tijdens zijn interview aan BBC en ineens komt dit verhaal als argument. Spijt me dat ik het een beetje troebel vind en daar mijn conclusies aan verbind.

0634

Citaat van: monaco2011 op 01 augustus 2011 - 22:37:52
als ze hamilton niet konden horen, kan  het dus onmogelijk zijn keuze zijn geweest.. het is soms zo simpel
Hoezo? Omdat de radio niet lekker werkt kan je niet doorrijden en moet je de pits in?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2011 - 22:40:15
Misschien hadden ze aan de pitsmuur wat informatie van mij gehoord, maar misschien was het een beetje info.

Niks concreets dus. Daarnaast een beetje vreemd allemaal, nietwaar? Na de race heb ik Hamilton hier niet over gehoord tijdens zijn interview aan BBC en ineens komt dit verhaal als argument. Spijt me dat ik het een beetje troebel vind en daar mijn conclusies aan verbind.
dit verhaal had ik zondag direct na de race al gehoord. Ik snap ook niet waarom jij zo nodig die bandenkeuze aan Hamilton wilt toerekenen terwijl je helemaal niet weet of het zo is. Het feit dat Button wel doorreed en Hamilton inters kreeg kun je op meerdere manieren uitleggen, dus da's absoluut geen reden om aan te nemen dat het dan Hamilton beslissing was. Op zich logisch dat McLaren in zo'n situatie 2 verschillende strategiën hanteerd, zo wisten ze iig vrij zeker dat één van hun rijders de grand prix ging winnen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 01 augustus 2011 - 22:42:59
Citaat van: monaco2011 op 01 augustus 2011 - 22:37:52
als ze hamilton niet konden horen, kan  het dus onmogelijk zijn keuze zijn geweest.. het is soms zo simpel
Hoezo? Omdat de radio niet lekker werkt kan je niet doorrijden en moet je de pits in?
nee, als het team Hamilton niet kan horen, kan hij toch moeilijk zijn bandenkeuze doorgeven??