Grand Prix: The Killer Years

Gestart door SDG, 25 juli 2011 - 18:50:19

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jozef op 31 juli 2011 - 00:54:14
Hij gaat er in elk geval harder van en zal ook minder turbulenties creëren waardoor achterliggers er gemakkelijker dicht bij kunnen blijven rijden (al wordt de slipstream er misschien wel weer kleiner van).

Open wielen hebben geen enkel praktisch nut, ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen daar zo gek van is.


Hou eens op?
Als je per se auto's met 'dichte wielen' wilt zien. Dan heb je voldoende keuze uit NASCAR, GT1, LMS, toerwagens of merkencups....


::)

0634

Citaat van: Jozef op 31 juli 2011 - 00:54:14
Hij gaat er in elk geval harder van en zal ook minder turbulenties creëren waardoor achterliggers er gemakkelijker dicht bij kunnen blijven rijden (al wordt de slipstream er misschien wel weer kleiner van).

Open wielen hebben geen enkel praktisch nut, ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen daar zo gek van is.
Omdat het Formule 1 is. Monaco of Ferrari heeft ook geen praktisch nut en zijn inwisselbaar, maar het is Formule 1. Net als open wielen en cockpits.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 08:21:06
Citaat van: Jozef op 31 juli 2011 - 00:54:14
Hij gaat er in elk geval harder van en zal ook minder turbulenties creëren waardoor achterliggers er gemakkelijker dicht bij kunnen blijven rijden (al wordt de slipstream er misschien wel weer kleiner van).

Open wielen hebben geen enkel praktisch nut, ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen daar zo gek van is.
Omdat het Formule 1 is. Monaco of Ferrari heeft ook geen praktisch nut en zijn inwisselbaar, maar het is Formule 1. Net als open wielen en cockpits.

Zo'n straaljager koepeltje over de coureur is ook sneller en veiliger, maar dat willen we toch ook niet.
Sommige dingen horen nou eenmaal bijde F1, zo ook open wielen imo.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 31 juli 2011 - 01:24:54
Citaat van: Jozef op 31 juli 2011 - 00:54:14
Hij gaat er in elk geval harder van en zal ook minder turbulenties creëren waardoor achterliggers er gemakkelijker dicht bij kunnen blijven rijden (al wordt de slipstream er misschien wel weer kleiner van).

Open wielen hebben geen enkel praktisch nut, ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen daar zo gek van is.
Hou eens op?
Als je per se auto's met 'dichte wielen' wilt zien. Dan heb je voldoende keuze uit NASCAR, GT1, LMS, toerwagens of merkencups....

::)
Sorry dat ik ook een mening had.

Jozef

Citaat van: Enzo op 31 juli 2011 - 10:30:08
Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 08:21:06
Citaat van: Jozef op 31 juli 2011 - 00:54:14
Hij gaat er in elk geval harder van en zal ook minder turbulenties creëren waardoor achterliggers er gemakkelijker dicht bij kunnen blijven rijden (al wordt de slipstream er misschien wel weer kleiner van).

Open wielen hebben geen enkel praktisch nut, ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen daar zo gek van is.
Omdat het Formule 1 is. Monaco of Ferrari heeft ook geen praktisch nut en zijn inwisselbaar, maar het is Formule 1. Net als open wielen en cockpits.

Zo'n straaljager koepeltje over de coureur is ook sneller en veiliger,

Ik denk dat dat helemaal niet veiliger is, probeer maar eens een coureur uit een auto te halen die op z'n kop ligt.

Monaco en Ferrari hebben wel praktisch nut: Monaco brengt geld in het laatje en Ferrari brengt een horde fans. Maar als we een kapje achter wielen hangen zoals ze nu dus in de IndyCar gaan doen, worden de races er echt niet minder spectaculair op. Ik kijk in ieder geval niet naar F!-races omdat ik dan anderhalf uur lang naar wielen kan zitten staren.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2011 - 20:08:22
Citaat van: Enzo op 31 juli 2011 - 10:30:08
Citaat van: Jeroen op 31 juli 2011 - 08:21:06
Citaat van: Jozef op 31 juli 2011 - 00:54:14
Hij gaat er in elk geval harder van en zal ook minder turbulenties creëren waardoor achterliggers er gemakkelijker dicht bij kunnen blijven rijden (al wordt de slipstream er misschien wel weer kleiner van).

Open wielen hebben geen enkel praktisch nut, ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen daar zo gek van is.
Omdat het Formule 1 is. Monaco of Ferrari heeft ook geen praktisch nut en zijn inwisselbaar, maar het is Formule 1. Net als open wielen en cockpits.

Zo'n straaljager koepeltje over de coureur is ook sneller en veiliger,

Ik denk dat dat helemaal niet veiliger is, probeer maar eens een coureur uit een auto te halen die op z'n kop ligt.

Monaco en Ferrari hebben wel praktisch nut: Monaco brengt geld in het laatje en Ferrari brengt een horde fans. Maar als we een kapje achter wielen hangen zoals ze nu dus in de IndyCar gaan doen, worden de races er echt niet minder spectaculair op. Ik kijk in ieder geval niet naar F!-races omdat ik dan anderhalf uur lang naar wielen kan zitten staren.


Maar om dan te roepen dat open wielen geen praktisch nut hebben?


Ik zei het al eerder dat er meerdere klassen zijn. En onderscheid moet er toch zijn? Of wou je ook de wielen van een kart bedekken? Of een F3, FRenault, FF, F3 GP2...en weet ik welke klassen je allemaal hebt met open wielen?


T.Nuvolari

Er bestaat al een serie waar de wielen al voorzien zijn van spatlappen, de wagens even snel of zelfs sneller gaan, de techniek niet moet onderdoen voor de F1, en het talent in mijn ogen evenwaardig is aan datgene van de F1, namelijk de Le Mans Series.

Kootje

Citaat van: M@rc op 16 augustus 2011 - 11:31:37
Er bestaat al een serie waar de wielen al voorzien zijn van spatlappen, de wagens even snel of zelfs sneller gaan, de techniek niet moet onderdoen voor de F1, en het talent in mijn ogen evenwaardig is aan datgene van de F1, namelijk de Le Mans Series.

Precies !!!
Formule racerij is open-wheel racerij !!!
En dat dit net als 'n open cockpit eerder nadelig is dan voordelig ,maakt niets uit.
Ga je alles afdichten ,dan is het gewoon geen Formule auto meer.

Matthijs

CitaatOf wou je ook de wielen van een kart bedekken?
Bedekken niet nee, maar de wielen worden wel steeds meer beschermd, bijvoorbeeld door een brede achterbumper.

Het lijkt me heel lelijk om afgeschermde wielen te hebben, maar er zouden de afgelopen 15 jaar wel aanzienlijk minder doden door gevallen zijn. Allereerst in de kart (Thomas Knopper 2009), maar ook marshall Graham Beveridge zou nog hebben geleefd na de crash tussen Villeneuve en Ralf Schumacher in Melbourne 2001.

Matthijs

Maar met gesloten wielen hadden we ook nooit van deze spectaculaire crash kunnen genieten:

"Tik 'm aan ouwe!" (cameraman)

Matthijs

Helaas worden mijn bovenstaande posts kracht bijgezet door de werkelijkheid: Dan Wheldon zou wellicht nog hebben geleefd als de achterwielen waren beschermd...

0634

Dat kan. Maar het zou een zwarte dag zijn als Formule 1-wielen voortaan bedekt zouden worden.

gloudiesaurus

Heb de documentaire vanavond bekeken, en ik ben onder de indruk. Prachtige kleuren beelden van die oude F1 - bolides, schitterend...

En indrukwekkend ook, de vrouw van Rindt. Met de postume wereldbeker van Rindt nog midden in de kamer..

En die monteur die aan de bolide van Clarke werkte toen die crashte op Hockenheim...

Als je die verhalen ook hoort, van Jackie Stewart die crash en pas na 30 minuten wordt gevonden. Vervolgens door een non in een ziekenwagen naar het ziekenhuis wordt gereden terwijl men onderweg de weg nog kwijt raakt. Wat een tijden moeten dat geweest zijn.

Ook indrukwekkend de beelden van de lachende coureurs van toen, de helft van de coureurs die in beeld kwamen leeft nu niet meer en lieten het leven in het harnas....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Jeroen op 21 oktober 2011 - 06:13:43
Dat kan. Maar het zou een zwarte dag zijn als Formule 1-wielen voortaan bedekt zouden worden.

nog 'n cockpitkoepeltje erop, en je zit praktisch naar LeMans te kijken. ::)

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 28 oktober 2011 - 22:05:57
Heb de documentaire vanavond bekeken, en ik ben onder de indruk. Prachtige kleuren beelden van die oude F1 - bolides, schitterend...

En indrukwekkend ook, de vrouw van Rindt. Met de postume wereldbeker van Rindt nog midden in de kamer..

En die monteur die aan de bolide van Clarke werkte toen die crashte op Hockenheim...

Als je die verhalen ook hoort, van Jackie Stewart die crash en pas na 30 minuten wordt gevonden. Vervolgens door een non in een ziekenwagen naar het ziekenhuis wordt gereden terwijl men onderweg de weg nog kwijt raakt. Wat een tijden moeten dat geweest zijn.

Ook indrukwekkend de beelden van de lachende coureurs van toen, de helft van de coureurs die in beeld kwamen leeft nu niet meer en lieten het leven in het harnas....

Welke docu is dat ??