Man van de race: Silverstone

Gestart door Enzo, 10 juli 2011 - 16:43:29

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie de beste?

Alonso
11 (52.4%)
Vettel
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
7 (33.3%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Schumacher
2 (9.5%)
Alguesuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Dan zijn we het gewoon eens. ;)

0634


monaco2011

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 12:40:30
Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 09:38:51
Citaat van: Wizard op 22 juli 2011 - 21:20:00
Geef een definitie van competitief?
Competitief betekend niet dat je veruit de beste bent maar 'slechts' dat je in staat bent mee te doen om de voorste plaatsen. Aangezien Ferrari 1e werd in Engeland, waren ze per definitie competitief.

Aangezien Alonso op 0.3 van de pole staat in Duitsland, is Ferrari ook daar competitief, iig in kwali.


Als je dit kunt presteren bij een droogweer situatie, eens. Maar als een coureur door omstandigheden mee kan strijden om een overwinning zegt dat meer over de kwaliteiten van de coureur dan over de snelheid van een wagen. Al met al vind het te kort door de bocht om Alonso's optreden te ondermijnen door nu te doen alsof Ferrari superieur is. Want dat zijn ze niet. Snel ja, maar sneller dan Red Bull, nee. Dat het verschil kleiner is dan begin dit seizoen ben ik met iedereen eens, maar korterbij is er nog niet voorbij. Al met al zie ik Alonso ook geen kampioen worden. Hamilton heeft te veel punten gemorst, die gaat het ook niet redden. Maar goed, dat is erg offtopic en erg ver vooruit.
Alonso kwam vooral in het 2e deel opzetten, toen de baan droog was. Bovendien kon je t zaterdag al aan zien komen dat Ferrari wel eens voor de overwinning zou kunnen gaan, zo dicht op Red Bull in de kwalificatie en wetende dat Ferrari een relatief betere racepace heeft tov kwalificatiesnelheid.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 12:34:32
Citaat van: Burorri op 23 juli 2011 - 23:58:25
Maar je schiet er niks mee op, want de situatie met Schumacher is niet te vergelijken met Hamilton. Schumacher maakt een fout en elimineert nog een andere rijder. Hij was daar echt niet aan het inhalen, maar verremde zich of deed iets wat neit goed ging.
(en nee,Monaco is totaal niet te vergelijken.) Als Hamilton met zijn 2 foutjes iemand van de baan reed was het anders, maar dat was niet het geval.

Nogmaals, dat Hamilton door kon had niks te maken met zijn rijkwaliteiten, meer met het feit dat de grindbak daar weg is gehaald. En of een coureur nu wel of niet door kan vind ik geen definitie. Dat verandert niks aan de touché. Maar nogmaals, ik wil Hamilton niet afbranden maar er waren coureurs die foutloos reden en de race wel naar hun hand wisten te zetten. Alles bij mekaar opgeteld vind ik niet dat Hamilton het dan verdient om boven deze gesteld te worden. Daarmee doe je de prestaties van andere coureurs in mijn ogen te kort.
Het heeft wel met de kwaliteiten van Hamilton te maken, want er liggen geen grindbakken. Misschien reed hij anders als daar wel grindbakken lagen.
En ik wil de andere coureurs niet te kort doen, maar ik vind de prestatie van Hamilton gewoon best knap. 4de na als 10de te zijn vertrokken. En het benzine verbruik/hoeveelheid, kan je hem niet aanrekenen en heeft hij dus nog moeten inhouden ook. Anders had hij misschien nog voor de overwinning kunnen gaan. (ja ik weet het, dat is grote als, maar het had gekund.)

Citaat
Citaat van: Wizard op 23 juli 2011 - 21:44:35
Ik geloof niet echt dat je het helemaal begrijpt wat ik bedoel. Ferrari was in Silverstone gewoon de snelste. Op 1,5 tiende van pole en veruit het snelste in de race. Niemand heeft ook maar iets gezegd over volgende races. Ik iig doelde op het feit dat door de ban Ferrari ineens heel veel won. En dan nog, RBR is nog altijd heer en meester in kwalificaties, alleen zit Lewis nu heel dicht bij. We zullen morgen zien wat het word en of RBR hun kwalificatie snelheid weet te houden in de race. Dus te vroeg om te zeggen dat Ferrari niet sneller is.
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/264874/alonso-neemt-genoegen-met-vierde-startplek/

Of was Alonso het snelste? Want na de kwalificatie stonden de Red Bulls fier vooraan. Dan ben je niet langzamer...

Mja, dit wordt een gebed zonder einde langzaam maar zeker. Natuurlijk is Ferrari geen barrel maar Red Bull zijn ze gewoonweg niet voorbij. Dit is en blijft het te kloppen team. Dat Alonso de race naar zijn hand weet te zetten maakt de Ferrari niet ineens de snelste wagen. Zou dat wel het geval zijn waren ze zondag ook vanaf de eerste startrij vertrokken, evenals vandaag. Helaas is het nog steeds een Red Bull-show.
Ik denk dat jij nog steeds niet snapt(of wilt snappen) dat RBR de beste kwalificatie wagen heeft, in de race ligt alles dichter bij elkaar. Alonso reed ook aantal keer de snelste ronde en nergens blijkt dat Vettel of Webber sneller waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Hoe dan ook, Red Bull is het te kloppen team. Of is McLaren vandaag de absolute snelste omdat Hamilton aan de leiding gaat?

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 14:09:00
Hoe dan ook, Red Bull is het te kloppen team. Of is McLaren vandaag de absolute snelste omdat Hamilton aan de leiding gaat?
VAndaag wel. Maar Mclaren heeft updates.

Hamilton en Webber.....Geweldiggg!!!!!
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Aangezien Hamilton zijn McLaren 9,7sec sneller deed over de raceafstand dan de eerste Red Bull...  ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 14:09:00
Hoe dan ook, Red Bull is het te kloppen team. Of is McLaren vandaag de absolute snelste omdat Hamilton aan de leiding gaat?


Nou...er stonden toch coureurs van McLaren en Ferrari voor een RBR... :P

Wizard