Over paydrivers en non-talenten...

Gestart door Franky R., 17 juli 2011 - 15:03:59

« vorige - volgende »

Senergy

Citaat van: SDG op 18 juli 2011 - 20:07:18
Dan doet zijn naamgenoot Enzo Ide het dit jaar in het Europese GT3-kampioenschap toch een stuk beter.  :)

Enzo Ide is dan ook geen Japanner, maar een Belg  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 19 juli 2011 - 00:16:22
en Luca Badoer...ik bedoel; F1 tussen 1993 en 2009...enkel 58 GP's gereden...en nul punten!!!

Tja, dat is dan weer scorebordjournalistiek. Badoer debuteerde in 1993 naast Alboreto en was regelmatig de snellere van de 2. Het jaar daarvoor veegde diezelfde Alboreto nog de baan met Aguri Suzuki. Een naam welke ik dan weer niet terugvind in de lijstjes. Ook Montermini was Badoer in 1996 niet de baas. Ik vond hem gelijk aan Pier Luigi Martini. Ook geen hoogvlieger maar wel F1-waardig. Badoer was dat ook absoluut. Mja, in een Forti, Lola en Minardi valt nu eenmaal weinig eer te behalen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 20 juli 2011 - 16:14:02
Citaat van: Franky R. op 19 juli 2011 - 00:16:22
en Luca Badoer...ik bedoel; F1 tussen 1993 en 2009...enkel 58 GP's gereden...en nul punten!!!

Tja, dat is dan weer scorebordjournalistiek. Badoer debuteerde in 1993 naast Alboreto en was regelmatig de snellere van de 2. Het jaar daarvoor veegde diezelfde Alboreto nog de baan met Aguri Suzuki. Een naam welke ik dan weer niet terugvind in de lijstjes. Ook Montermini was Badoer in 1996 niet de baas. Ik vond hem gelijk aan Pier Luigi Martini. Ook geen hoogvlieger maar wel F1-waardig. Badoer was dat ook absoluut. Mja, in een Forti, Lola en Minardi valt nu eenmaal weinig eer te behalen.


Aguri werd nog derde in Japan...dan is het nog vrij logisch dat hij niet in de 'lijstjes' voorkomt... ;)


Het gegeven dat Badoer in zijn carrière steeds voor achterhoedeteams reed vertekent het beeld uiteraard volkomen. Indien hij ooit een kans had gekregen bij een beter team had zijn carrière er immers ongetwijfeld anders uitgezien. Idem voor bv. een rijder als Corrado Fabi. Formule 2-kampioen in 1982 (vóór Thierry Boutsen!), maar één jaar bij Osella volstond om zijn carrière volledig naar de vernieling te helpen
Citaat


Klopt, maar Badoer heeft die kans toch gekregen...en nog wel van Ferrari!

gloudiesaurus

Helaas was hij al te oud toen de kans van Ferrari kwam, bovendien had hij toen heel lang niet gereden...
Badoer is een van de coureurs die misschien wel de meeste kilometers maakte voor Ferrari, maar helaas voor hem bijna allemaal op de testbaan in Fiorano.

Ik denk overigens dat hij geen echte topper zou zijn geworden, maar misschien een middenmotor met af en toe wat uitschieters.

Ik herinner me vooral de race op de Nurburgring waar hij 5e lag, uitviel, en huilend uitstapte.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Het gesprek liep inmiddels wat erg ver offtopic. Bij deze gesplitst. :)

Gerard

Tja, paydrivers.. Het is triest als men geld boven talentt verkiest.. Zie Hulkenberg nu.. Die staat (ondanks dat hij elke klasse waarin hij reed won) nu aan de kant... :( waarom? Omdat Williams het geld van Maldonado wel heel goed kon gebruiken...

0634

Mja, maar Maldonado is zo gek nog niet. En ja, als er dan een zak geld op zijn achterbank staat dan begrijp ik Williams' keuze best.

Kijk, er is wel wat verschil tussen Mazzacane in je wagen zetten of Maldonado. Zo triest vind ik het dan ook niet. Eén rijder in je wagen zetten puur voor het talent en eentje die iets minder talent heeft maar wel geld. Voor middenmootteams vind ik het geen gek idee.

Dat dat jammer is voor Hulkenberg zal best. Maar er zijn nou eenmaal meer talenten die nooit doorbreken dan die wel doorbreken. En tja, hoe goed hij precies is is me nog niet helemaal duidelijk. We onthouden de laatste races en de pole. Maar het was vorig jaar ook niet allemaal hosanna hoor. Logisch in een rookie-jaar, maar hij moet ook weer worden neergezet als de nieuwe Senna.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 21 juli 2011 - 21:12:28
Klopt, maar Badoer heeft die kans toch gekregen...en nog wel van Ferrari!

Beetje onredelijk, nietwaar? Na 10 jaar noodgedwongen instappen vind ik niet gelijk aan een kans krijgen. Ik neem aan dat je dat wel met mij eens bent en dan schilderen we de bovenstaande opmerking af als sarcasme. ;)

0634


Wizard

Laten we het hopen, tenzij GP-pits écht wanhopig opzoek is naar nieuwe redacteurs...... ;) ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 22 juli 2011 - 16:10:36
Citaat van: Franky R. op 21 juli 2011 - 21:12:28
Klopt, maar Badoer heeft die kans toch gekregen...en nog wel van Ferrari!

Beetje onredelijk, nietwaar? Na 10 jaar noodgedwongen instappen vind ik niet gelijk aan een kans krijgen. Ik neem aan dat je dat wel met mij eens bent en dan schilderen we de bovenstaande opmerking af als sarcasme. ;)


Idd. sarcastisch bedoeld, maar zeg het nou eerlijk! Er is een reden geweest dat Badoer niet af kwam van die achterhoede teams.


Kijk naar Alonso en Webber...ook begonnen bij Minardi.


CitaatLaten we het hopen, tenzij GP-pits écht wanhopig opzoek is naar nieuwe redacteurs......
Van mij mag je het proberen, hoor! :)

Schumivill

#41
Patrick Friesacher is ook met de noorderzon verdwenen,net als Nicolas Kiesa.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Franky R.

Citaat van: Schumivill op 22 juli 2011 - 23:20:39
Patrick Friesacher is ook met de noorderzon verdwenen!


Ja, die speelde blufpoker met Stoddart...Ik dacht dat hij de helft oid had betaald, maar gedurende seizoen geen sponsors kon vinden om de rest van het geld te betalen?

janke

Albers- van de Poele- Gachot- Doornbos. Ga eens graven, dan vind je er wel meer. Het net niet. Maar daarmee heb je wel een vol veld. Nu toch ook nog?? En ik kan niet zo sturen/remmen op hoge snelheden zoals die gasten. Anders had ik er wel gestaan.  :D
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 22 juli 2011 - 23:16:22
Idd. sarcastisch bedoeld, maar zeg het nou eerlijk! Er is een reden geweest dat Badoer niet af kwam van die achterhoede teams.

Er was een reden dat hij het nog relatief lang heeft volgehouden in de F1. ;) Maar goed, dat Badoer niet de nieuwe Senna was, was me duidelijk.

CitaatKijk naar Alonso en Webber...ook begonnen bij Minardi.

Alonso werd daar geparkeerd door Renault net als Massa bij Sauber werd gestald. Dat is anders dan jezelf opwerken van een achterhoede team tot een racewinnaar.