Over paydrivers en non-talenten...

Gestart door Franky R., 17 juli 2011 - 15:03:59

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jeroen op 17 juli 2011 - 20:56:48
Mwa, ik herinner me nog dat hij in de hozende regen knap 6e werd. Papa had een supermarktketen geloof ik, dus zeker een paydriver, maar hij heeft nog aardig wat puntje gesprokkeld meen ik.
99 races en 10 punten. Toch "Best knap" Kunnen niet veel mensen zeggen denk ik. Belgie 1998 is hij zelfs keer 5de geworden.
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Jeroen op 17 juli 2011 - 20:56:48
Mwa, ik herinner me nog dat hij in de hozende regen knap 6e werd. Papa had een supermarktketen geloof ik, dus zeker een paydriver, maar hij heeft nog aardig wat puntje gesprokkeld meen ik.

Hij had Parmalat (ook bekend van op het legendarische petje van Niki Lauda) als persoonlijke sponsor, naar ik meen.

T.Nuvolari

Diniz was verdienstelijk maar geen top. Toen kregen ook enkel de eerste 6 punten natuurlijk.
Van die 99 starts moest hij 57 keer opgeven. De eerste 4 seizoenen vooral door mechanische pech, de laatste 2 vooral door spins en crashes.

Ter vergelijking van zijn teamgenoten
1996 2 punten tov Panis met 13 (daar zat wel die heel gelukkige overwinning op Monaco bij)
1997 3 punten tov Hill met 7
1998 Gelijke punten met Salo 3
1999 3 punten tov Alesi met 2
2000 0 punten tov Salo met 6 (maar dan nog finished hij altijd in Salo's buurt)

Al bij al vallen die resultaten van Diniz dus mee. Allé, dat vind ik ervan.

gloudiesaurus

Diniz was wel een paydriver maar zeker niet F1-onwaardig, hij kon redelijk meekomen. Vooral in 1997 verbaasde hij me wel, hij was toen zeker niet veel minder dan Damon Hill (toch de regerend wereldkampioen toen)

Er zijn veel en veel slechtere paydrivers geweest... Ooit gehoord van Jean-Denis Délétraz?
Of Minardi kwam meer recentelijk nog met de testcoureurs zoals Sergei Zlobin of Chanoch Nissany...
Dat waren pas echt pay-drivers!

Enkele jaren terug zagen we het fenomeen pay-driver eigenlijk niet meer, heb nu het idee dat het weer een beetje terug komt. Anders had bijvoorbeeld Narain Karthikeyan dit jaar echt niet gereden. En dat Villa-verhaal bij HRT, dat gaat ook gewoon om geld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

ok jongens, ik ben overtuigd.. slecht voorbeeld...  :-\

Kootje

Citaat van: Gerard op 18 juli 2011 - 15:02:09
ok jongens, ik ben overtuigd.. slecht voorbeeld...  :-\

Betere voorbeelden:  ;)

Taki Inoui
Tarso Marquez
Alex Young
Norberto Fontana
Zsolt Baumgartner
Sakon Yamamoto  etc. etc.

Citaat van: gloudiesaurus op 18 juli 2011 - 14:28:26
En dat Villa-verhaal bij HRT, dat gaat ook gewoon om geld.

:o Is dat die Villa die WTCC rijdt ??
Doet daar aardig mee ,maar is nu ook niet echt 'n hoogvlieger te noemen. ::)

Senergy

Kom jongens jullie vergeten het grootste NON-talent dat ooit F1-gereden heeft te vermelden

YUJI IDE

Die kerel was levensgevaarlijk, de FIA heeft niets voor niets na een aantal races zijn licentie afgenomen.

En dat is tot nu toe een unicum dacht ik.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

SDG

#22
Citaat van: Senergy op 18 juli 2011 - 16:39:15
Kom jongens jullie vergeten het grootste NON-talent dat ooit F1-gereden heeft te vermelden

YUJI IDE

Die kerel was levensgevaarlijk, de FIA heeft niets voor niets na een aantal races zijn licentie afgenomen.

En dat is tot nu toe een unicum dacht ik.

Dan doet zijn naamgenoot Enzo Ide het dit jaar in het Europese GT3-kampioenschap toch een stuk beter.  :)

T.Nuvolari

Dan zijn er nog Barbazza, Lavaggi, of onze eigenste Philippe Adams.

Maar ook nog nontalenten als M.Schumacher, F.Alonso, M.Webber. Zonder hulp ook geen losers als Kobayashi, Vettel en Hamilton natuurlijk. Maldonado en Pérez maken af en toe wat foutjes, maar stellen als paydriver allerminst teleur, net als (het mag gezegd worden) d'Ambrosio. Er wordt ook veel verwacht van de laatste nieuwe paydriver, Ricciardo.

Franky R.

CitaatTaki Inoui
Tarso Marquez
Alex Young
Norberto Fontana
Zsolt Baumgartner
Sakon Yamamoto


Inoui...eens, nooit geweten wat die man bezielde


Marquez...redelijk in de lagere klasses, maar werd niet goed begeleid. Tevens had hij de pech naast supertalenten als Fisichella en Alonso te zitten.


Young...niet mee eens. Deed het zeer goed in de VS en de A1GP (beter dan Jos Verstappen, en die noemen we toch geen non-talent?).


Fontana...te snel gebracht en dus zijn talent verspild aan een hopeloze Sauber. Had beter kunnen rijpen in de F3000, nadat hij de F3-kampioenschap had gewonnen.


Baumgartner...niet mee eens, pakte een puntje met Minardi in 2004 waar teamgenoot Bruni het gehele jaar puntenloos bleef.


Yamamoto...Hm, ik vind dat deze man zijn mogelijkheden verspild door voor veel te veel geld voor armlastige teams te rijden. Met zo'n budget had hij zich beter bij kansrijkere teams kunnen inkopen.


Ide...had heus wel de ervaring. Reed jarenlang in de Nippon3000 klasse, met een tweede plaats in het eindklassement van 2005. Vandaar dat hij een superlicentie kreeg voor 2006.


Bovendien gaf de FIA aan Aguri een advies. De FIA heeft nooit gezegd dat Ide niet meer mocht rijden. Immers hadden ze op basis van 2005 Ide een licentie gegeven... ;)




De slechste F1-rijders IMHO;


Nissany
Deletraz
Pease (1967-69)
Sospiri (jaren in de F3000 gereden. En dan bedoel ik ook echt jaren!!!)
en Luca Badoer...ik bedoel; F1 tussen 1993 en 2009...enkel 58 GP's gereden...en nul punten!!!


Kom op!

0634

Met Badoer ben ik het dan weer niet eens. Vind je het gek dat ie nooit punten haalde. Reed voor Lola, Minardi en Forti. Hopeloze teams. Ik kan me nog herinneren dat hij op een prachtige vierde plek lag, toen zijn Minardi ineens de geest gaf. Huilend zakte hij op zijn knieen. Mooie beelden. Maar goed, kon best leuk rijden hoor.

Ik noem Giovanni Lavaggi dan liever.

janke

Een goed voorbeeld van een 'non talent' was toch wel Riccardo Paletti. Ingekocht door zijn vader bij Osella. In het jaarboek 1982 van Heinz Prüller zegt papa: Mijn zoon zal alle speelgoed krijgen wat hij hebben wil. Nou dat heeft hij, het werd zijn dood.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 19 juli 2011 - 07:02:24
Een goed voorbeeld van een 'non talent' was toch wel Riccardo Paletti. Ingekocht door zijn vader bij Osella. In het jaarboek 1982 van Heinz Prüller zegt papa: Mijn zoon zal alle speelgoed krijgen wat hij hebben wil. Nou dat heeft hij, het werd zijn dood.
Al kon hij daar op zich niet eens zoveel aandoen. Hij heeft Pironi op de drukke startgrid nooit gezien. Maar verder had hij inderdaad niet heel veel talent. Presteerde nauwelijks in lagere klassen.

robbert

non-talent, mss een reden om een nieuwe topic te openen en hier gewoon verder gaan onder silly season??

SDG

Citaat van: Jeroen op 19 juli 2011 - 06:53:01
Met Badoer ben ik het dan weer niet eens. Vind je het gek dat ie nooit punten haalde. Reed voor Lola, Minardi en Forti. Hopeloze teams. Ik kan me nog herinneren dat hij op een prachtige vierde plek lag, toen zijn Minardi ineens de geest gaf. Huilend zakte hij op zijn knieen. Mooie beelden. Maar goed, kon best leuk rijden hoor.

Ik noem Giovanni Lavaggi dan liever.

Het gegeven dat Badoer in zijn carrière steeds voor achterhoedeteams reed vertekent het beeld uiteraard volkomen. Indien hij ooit een kans had gekregen bij een beter team had zijn carrière er immers ongetwijfeld anders uitgezien. Idem voor bv. een rijder als Corrado Fabi. Formule 2-kampioen in 1982 (vóór Thierry Boutsen!), maar één jaar bij Osella volstond om zijn carrière volledig naar de vernieling te helpen.