Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Kootje

#240
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:00:36
Waarom zou het niet knap zijn? Vettel is daar wakker en passeert de snellere McLaren in een STR die ook nog eens een kapmpioenrit rijdt.

Omdat Hamilton daar 'n fout maakte.
Hij kwam totaal verkeerd uit Juncao en stond praktisch stil.
Vandaar dat óók Glock (als ik me niet vergis) hem nog voorbij kon op dat zelfde stukje asfalt.

Maar ja ..... dat is dan samen met z'n ongeduld Hamilton's manco.
Onder druk bezwijkt hij nog al eens.
En ja .... Vettel maakte daar dankbaar gebruik van.
Maar noem dat nu geen inhaalactie ,want dat was 't niet.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:07:05
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 20:56:28
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 19:44:34
In je berichtje gericht aan Burorri.  ::)
Daarin deed je deze uitspraak:
"En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven."

diegene ,dus ik ook  :'(

Mwaaaa, kom op Kootje! Duidelijk actie-reactie! Dat behoeft verder geen uitleg, daarvoor ben je wijs genoeg. Maar ik bewonder je poging.
Blijkbaar ben ik A: niet zo wijs of B: heb ik iets gemist ???
Reactie waarop ??
Ik heb Burorri namelijk nergens zien roepen dat jij overdrijft ??

Maar ja .... dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.  ::) :-[

Ik vraag je wel vriendelijk om te lezen alvorens mij ergens van te betichten. Met hoeveel nuance dat ook gebeurd. Ik post namelijk "en overdrijven doe ik niet" dan zou een lampje moeten gaan branden dat ik dat met een reden typ. Niet omdat iemand dat niet zegt. Burorri zegt namelijk in een post daarboven dat ik zwaar overdrijf. Vandaar mijn reactie. Maar goed, is het te veel gevraagd om inhoudelijk te blijven want ik vind deze persoonlijke aanvalletjes een beetje infantiel en heb er weinig behoefte aan?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 26 juli 2011 - 20:56:37
@Wizard,


CitaatSchattig hoe je Hamilton wilt verdedigen maar het eigenlijk niet meer weet. Hamilton maakte géén fout maar had te weinig snelheid met zijn intermediates en nam beduidend minder risico's. Vettel gaf voor de race al te kennen geen rekening te houden met de titelstrijd en zijn kans zou grijpen. En dat deed Seb! En hoe!


Volgens mij weet jij het ook niet meer?
Hamilton nam idd. minder risico, als gevolg van 2007. Hij reed daar toen te behoudend, wat overduidelijk niet zijn stijl is!


Is het dan zo knap dat Vettel Hamilton verschalkte? Ben benieuwd naar je repliek!
Doordat Vettel Hamilton inhaalde was Massa ineens weer virtueel kampioen. Dus Hamilton reed daar echt niet behoudend, hij kon op dat moment gewoon niet sneller, het enige wat hij daar moest doen was Vettel achter zich houden. Of was ie er zo zeker van dat ie glock nog wel ff zou pakken in de laatste bocht?

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:09:43
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:00:36
Waarom zou het niet knap zijn? Vettel is daar wakker en passeert de snellere McLaren in een STR die ook nog eens een kapmpioenrit rijdt.

Omdat Hamilton daar 'n fout maakte.
Hij kwam totaal verkeerd uit Juncao en stond praktisch stil.
Vandaar dat óók Glock (als ik me niet vergis) hem nog voorbij kon op dat zelfde stukje asfalt.

Maar ja ..... dat is dan samen met z'n ongeduld Hamilton's manco.
Onder druk bezwijkt hij nog al eens.
En ja .... Vettel maakte daar dankbaar gebruik van.
Maar noem dat nu geen inhaalactie ,want dat was 't niet.

Nou, laat ik meegaan dat Hamilton een fout maakt. Vettel maakt hem niet en schiet voorbij. Hoe dan ook schaar ik dat in onder rijkwaliteit. Dus waarom zou dat moeten worden ontnomen van kracht? Ik ga Button's zege toch ook niet ondermijnen omdat Vettel onder druk bezwijkte? Ik jubel het toe.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 juli 2011 - 21:16:12
Doordat Vettel Hamilton inhaalde was Massa ineens weer virtueel kampioen. Dus Hamilton reed daar echt niet behoudend, hij kon op dat moment gewoon niet sneller, het enige wat hij daar moest doen was Vettel achter zich houden. Of was ie er zo zeker van dat ie glock nog wel ff zou pakken in de laatste bocht?

Zo kun je het inderdaad ook bekijken. Los daarvan, als we meevaren met het statement van Franky doet hij niks anders dan het juiste licht op de situatie schijnen. Want hij zegt niks anders dan dat je niet gek gaat doen als je niet gek hoeft te doen. Daarmee onderstreept hij hetgeen wat ik roep over consolideren. Waarom onnodig risico nemen als je kampioen bent? Maar goed, de discussie is onuitkombaar en langgerekt. Mits er niks nieuw wordt geroepen vind ik het wel welletjes. Alleen Jeroen ben ik nog een reactie verschuldigd.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:16:05
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:07:05
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 20:56:28
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 19:44:34
In je berichtje gericht aan Burorri.  ::)
Daarin deed je deze uitspraak:
"En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven."

diegene ,dus ik ook  :'(

Mwaaaa, kom op Kootje! Duidelijk actie-reactie! Dat behoeft verder geen uitleg, daarvoor ben je wijs genoeg. Maar ik bewonder je poging.
Blijkbaar ben ik A: niet zo wijs of B: heb ik iets gemist ???
Reactie waarop ??
Ik heb Burorri namelijk nergens zien roepen dat jij overdrijft ??

Maar ja .... dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.  ::) :-[

Ik vraag je wel vriendelijk om te lezen alvorens mij ergens van te betichten. Met hoeveel nuance dat ook gebeurd. Ik post namelijk "en overdrijven doe ik niet" dan zou een lampje moeten gaan branden dat ik dat met een reden typ. Niet omdat iemand dat niet zegt. Burorri zegt namelijk in een post daarboven dat ik zwaar overdrijf. Vandaar mijn reactie. Maar goed, is het te veel gevraagd om inhoudelijk te blijven want ik vind deze persoonlijke aanvalletjes een beetje infantiel en heb er weinig behoefte aan?

Zoals ik al zei: Heb ik dat niet gelezen.  ::)
Blijkbaar heb ik daar dus overheen gelezen ,kan gebeuren nietwaar.  ???

Bovenstaande post was ,net als deze ,niet als aanvalletje bedoeld.
Jammer dat jij dat wel zo voelt.
Helaas vind je het ,zelfs na mijn excuses ,weer nodig om persoonlijk te worden door me nu INFANTIEL te noemen ??
Beetje jammer joh.  ;)


Wizard

@Jeroen: Onder druk presteren is niet de discussie. Inhalen wel of beter gezegd, de kennis en kunde. En in mijn opinie is Vettel niet vaak genoeg betrokken geweest in duels waarin hij de aanvallende partij was en overtuigend sneller. Natuurlijk kwam hij Massa niet voorbij maar deze reed meer dan redelijk, er was geen DRS-zone profijt en de Ferrari was snel genoeg om Red Bull voor te kunnen blijven. Los daarvan was Vettel het hele weekend niet snel genoeg en als klap op de vuurpijl had hij remproblemen tijdens de race. Dan is het vertrouwen niet optimaal en ga je niet vol enthousiasme je Red Bull ernaast knallen. Punten verzamelen luidt het devies en ook dat vind ik een kwaliteit. Red Bull bakte dat tijdens de race nog tussen zijn oren. Op basis van dit soort races ga ik niet aannemen dat Vettel niet kan inhalen of minder goed dan andere net zoals ik op basis van Monaco/Canada niet ga roepen dat Hamilton niet kan inhalen. En je weet als geen ander dat ik dat met hand en tand verdedigd heb daar waar driekwart forum hem aan de schandpaal nagelde. Dat ik het hier wel gebruik is om reactie los te weken. Kortzichtigheid beantwoorden met kortizichtigheid. Laten we Vettel eerst de kans geven om zich te bewijzen alvorens wij hem afschrijven. Alonso was ook erg passief in 2005 en niet koel en berekenend. Niet voor niks lag hij voortdurend onder schot op diverse fora (en dan bedoel ik niet door jou in persona).

Citaat
Ik snap ook niet waarom ik dan meteen anti-Vettel zou zijn. Me dunkt dat ik ook positieve stukken over hem heb geschreven. Ik zie het meer als een punt waarop hij zichzelf nog kan verbeteren -en waarschijnlijk ook wel zal verbeteren-  zodat hij ooit tot de allergrootsten ooit gaat behoren.

Huh? Waar beweer ik dat? Ik vind jou juist een meer dan redelijke forummer die los van zijn persoonlijke voorkeur een goed oordeel kan schetsen. Ik kan me daarom nauwelijks voorstellen dat ik jou een basher noem. Niemand trouwens.

Kootje

#247
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:18:51
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:09:43
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:00:36
Waarom zou het niet knap zijn? Vettel is daar wakker en passeert de snellere McLaren in een STR die ook nog eens een kapmpioenrit rijdt.

Omdat Hamilton daar 'n fout maakte.
Hij kwam totaal verkeerd uit Juncao en stond praktisch stil.
Vandaar dat óók Glock (als ik me niet vergis) hem nog voorbij kon op dat zelfde stukje asfalt.

Maar ja ..... dat is dan samen met z'n ongeduld Hamilton's manco.
Onder druk bezwijkt hij nog al eens.
En ja .... Vettel maakte daar dankbaar gebruik van.
Maar noem dat nu geen inhaalactie ,want dat was 't niet.

Nou, laat ik meegaan dat Hamilton een fout maakt. Vettel maakt hem niet en schiet voorbij. Hoe dan ook schaar ik dat in onder rijkwaliteit. Dus waarom zou dat moeten worden ontnomen van kracht? Ik ga Button's zege toch ook niet ondermijnen omdat Vettel onder druk bezwijkte? Ik jubel het toe.
Sorry hoor ,maar daar heb je geen kwaliteit voor nodig.  ::)
Daar wil ik niet mee zeggen dat Vettel geen kwaliteit heeft ,maar om  'n kadootje wat hij dankbaar aanpakte als kwaliteit te bestempelen gaat mij wat ver.

Datzelfde geld ook voor Button's zege in Canada.
Knappe zege ,maar je kunt toch niet beweren dat hij Vettel op 'n mooie manier passeerde ??  :o

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:32:48
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:16:05
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:07:05
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 20:56:28
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 19:44:34
In je berichtje gericht aan Burorri.  ::)
Daarin deed je deze uitspraak:
"En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven."

diegene ,dus ik ook  :'(

Mwaaaa, kom op Kootje! Duidelijk actie-reactie! Dat behoeft verder geen uitleg, daarvoor ben je wijs genoeg. Maar ik bewonder je poging.
Blijkbaar ben ik A: niet zo wijs of B: heb ik iets gemist ???
Reactie waarop ??
Ik heb Burorri namelijk nergens zien roepen dat jij overdrijft ??

Maar ja .... dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.  ::) :-[

Ik vraag je wel vriendelijk om te lezen alvorens mij ergens van te betichten. Met hoeveel nuance dat ook gebeurd. Ik post namelijk "en overdrijven doe ik niet" dan zou een lampje moeten gaan branden dat ik dat met een reden typ. Niet omdat iemand dat niet zegt. Burorri zegt namelijk in een post daarboven dat ik zwaar overdrijf. Vandaar mijn reactie. Maar goed, is het te veel gevraagd om inhoudelijk te blijven want ik vind deze persoonlijke aanvalletjes een beetje infantiel en heb er weinig behoefte aan?

Zoals ik al zei: Heb ik dat niet gelezen.  ::)
Blijkbaar heb ik daar dus overheen gelezen ,kan gebeuren nietwaar.  ???

Bovenstaande post was ,net als deze ,niet als aanvalletje bedoeld.
Jammer dat jij dat wel zo voelt.
Helaas vind je het ,zelfs na mijn excuses ,weer nodig om persoonlijk te worden door me nu INFANTIEL te noemen ??
Beetje jammer joh.  ;)



Ik noem jou niet infantiel maar je aanvalletjes (dus je actie). Ook nu leg je ontiechelijk veel gewicht in de schaal omdat ik zeg het kinderachtig te vinden en prompt zitten we weer verwikkeld in een niet-inhoudelijke discussie. Om eerlijk te zijn heb ik hier totaal geen behoefte aan. Laat ik vooropstellen dan wel afsluiten met de woorden jou te respecteren en graag inhoudelijk verder discussiëer.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:38:10
Sorry hoor ,maar daar heb je geen kwaliteit voor nodig.  ::)
Daar wil ik niet mee zeggen dat Vettel geen kwaliteit heeft ,maar om  'n kadootje wat hij dankbaar aanpakte als kwaliteit te bestempelen gaat mij wat ver.

Datzelfde geld ook voor Button's zege in Canada.
Knappe zege ,maar je kunt toch niet beweren dat hij Vettel op 'n mooie manier passeerde ??

Nee, maar het is wel een gevolg van. Vettel reed in Brazilië een meer dan redelijke race. Met een STR tussen Raikkonen en Hamilton finishen vind ik meer dan prima. En dat heeft zeker met kwaliteit te maken, waarmee anders? Zo goed was die STR niet, zeker niet beter dan de Ferrari en McLaren. Dus een meer dan redelijk resultaat/prestatie. Ik zou niet weten waarom ik dat niet aan de coureur zelf zou kunnen linken. Zo kunnen we overal wel een argument voor zoeken en doet nooit iemand het goed.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:38:19
Ik noem jou niet infantiel maar je aanvalletjes (dus je actie). Ook nu leg je ontiechelijk veel gewicht in de schaal omdat ik zeg het kinderachtig te vinden en prompt zitten we weer verwikkeld in een niet-inhoudelijke discussie. Om eerlijk te zijn heb ik hier totaal geen behoefte aan. Laat ik vooropstellen dan wel afsluiten met de woorden jou te respecteren en graag inhoudelijk verder discussiëer.
Das voor mij hetzelfde.
Maar goed ..... back to Formula 1 !!!

Ennuh ..... RESPECT  ;)


Kootje

#252
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:45:14
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 21:38:10
Sorry hoor ,maar daar heb je geen kwaliteit voor nodig.  ::)
Daar wil ik niet mee zeggen dat Vettel geen kwaliteit heeft ,maar om  'n kadootje wat hij dankbaar aanpakte als kwaliteit te bestempelen gaat mij wat ver.

Datzelfde geld ook voor Button's zege in Canada.
Knappe zege ,maar je kunt toch niet beweren dat hij Vettel op 'n mooie manier passeerde ??

Nee, maar het is wel een gevolg van. Vettel reed in Brazilië een meer dan redelijke race. Met een STR tussen Raikkonen en Hamilton finishen vind ik meer dan prima. En dat heeft zeker met kwaliteit te maken, waarmee anders? Zo goed was die STR niet, zeker niet beter dan de Ferrari en McLaren. Dus een meer dan redelijk resultaat/prestatie. Ik zou niet weten waarom ik dat niet aan de coureur zelf zou kunnen linken. Zo kunnen we overal wel een argument voor zoeken en doet nooit iemand het goed.

Ik zeg ook niet dat Vettel geen kwaliteit heeft hé ??

Laten we even teruggaan naar het begin:
-oa ik beweerde dat Vettel niet zo goed kan inhalen.
-toen kwam jij met het voorbeeld Brazilie 2008 ,z'n actie op Hamilton
-doordat Hamilton daar 'n fout maakte en praktisch stilviel kon Vettel langszij komen
-die bewuste actie getuigt niet van kwaliteit en overtuigd mij niet van z'n inhaalcapaciteiten.

Dat hij zich als 4e of 5e klasseert getuigt wel van kwaliteit ,maar daar ging het dus niet om.
Dat staat helemaal niet ter discussie namelijk.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 21:22:19
Citaat van: monaco2011 op 26 juli 2011 - 21:16:12
Doordat Vettel Hamilton inhaalde was Massa ineens weer virtueel kampioen. Dus Hamilton reed daar echt niet behoudend, hij kon op dat moment gewoon niet sneller, het enige wat hij daar moest doen was Vettel achter zich houden. Of was ie er zo zeker van dat ie glock nog wel ff zou pakken in de laatste bocht?

Zo kun je het inderdaad ook bekijken. Los daarvan, als we meevaren met het statement van Franky doet hij niks anders dan het juiste licht op de situatie schijnen. Want hij zegt niks anders dan dat je niet gek gaat doen als je niet gek hoeft te doen. Daarmee onderstreept hij hetgeen wat ik roep over consolideren. Waarom onnodig risico nemen als je kampioen bent? Maar goed, de discussie is onuitkombaar en langgerekt. Mits er niks nieuw wordt geroepen vind ik het wel welletjes. Alleen Jeroen ben ik nog een reactie verschuldigd.
sorry, dit begrijp ik niet helemaal meer. Prima als Hamilton wil consolideren, maar het enige wat er nog te consolideren viel was die 5e plek, die Vettel m daar afpakte. 6e was niet genoeg voor hem. Uiteindelijk komt het dankzij Glock nog goed, maar verder was het juist een voorbeeld van wanneer je niet moet consolideren ;)

0634

Citaat van: monaco2011 op 26 juli 2011 - 20:32:22

Hoe dan ook, ik begrijp best dat Vettel de schijn wat tegen heeft, maar t is wel erg kortzichtig om daaruit te concluderen dat ie niet kan inhalen, want natuurlijk kan ie dat wel, anders rijdt je echt geen F1 en wordt je zeker geen WK.
Dat zei ik letterlijk een paar posts geleden. Blijkbaar lees je daar dan weer overheen helaas. Maar goed, ik hou erover op.