Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 19:06:28

Tuurlijk mag dat wel. :)
Maar dit zinnetje:
CitaatWant dat kan Vettel wél.
.....komt op mij over alsof wij geen andere mening mogen hebben.  :-X
Is 'n beetje zo van WANT DAT KAN VETTEL WEL.  KLAAR.  GEEN DISCUSSIE MOGELIJK.  :-\

Een beetje het zelfde als mijn mening af te schilderen als: BULLSHIT!!

**Iets met een pot en een ketel**

Citaat
Tuurlijk hoef jij mijn mening niet te delen ,maar om dan te roepen dat ik overdrijf vind ik 'n eerste aanzet tot persoonlijk worden.  :-[
Die snelle conclusie waar jij ons van beschuldigt is natuurlijk ook niet alleen maar gebasseerd op 1 race. ???
Ik bedoel .... hoeveel seizoenen doet hij al mee.  ::)
Dus hoezo ,'n te snelle conclusie ??  :o

Ik heb teruggelezen maar kan het niet vinden. Zeg ik dat je overdrijft of vind ik dat? In welke context staat het en waar? Want heb niet het idee dat ik offtopic ging en persoonlijk werd. Dat is althans niet mijn aard.

Citaat
Zoals ik al zei: IK BEGRIJP WAT JE BEDOELD  ;)

KIJK AAN, NU JE HET SCHREEUWT, DRINGT HET TOT ME DOOR. MIJN DANK IS GROOT. ;)

CitaatMaar goed ..... ,laten we er maar over ophouden.
Voordat er 'n slotje op komt. ;)
Jij hebt jouw mening ,ik de mijne ,en er uitkomen doen we toch niet.


Prima!!

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 19:31:50
Een beetje het zelfde als mijn mening af te schilderen als: BULLSHIT!!

**Iets met een pot en een ketel**


Daar heb jij dan weer gelijk in.  :-X
Was niet persoonlijk bedoeld .... ,mijn excuses.  :-[
Citaat

Ik heb teruggelezen maar kan het niet vinden. Zeg ik dat je overdrijft of vind ik dat? In welke context staat het en waar? Want heb niet het idee dat ik offtopic ging en persoonlijk werd. Dat is althans niet mijn aard.

In je berichtje gericht aan Burorri.  ::)
Daarin deed je deze uitspraak:
"En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven."

diegene ,dus ik ook  :'(
Citaat

KIJK AAN, NU JE HET SCHREEUWT, DRINGT HET TOT ME DOOR. MIJN DANK IS GROOT. ;)


Gelukkig maar.  :P :D ;D


0634

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 15:31:45
Hoe hij Hamilton, die op titelkoers was in Brazilië 2008 te kakken zette met zijn STR vond ik anders groots. Misschien niet direct een heroische duel maar gaf wel zijn visitekaartje af.
Mwa, Hamilton stond bijna stil... dan vond ik zijn zege in Monza dat jaar een stuk indrukwekkender.

CitaatOok vind ik hem sterk verdedigend rijdend. Wat ik overigens typerend vind is dat Hamilton en Alonso exact het zelfde werden toegedicht in hun 'jongere jaren'. Vooral Alonso werd na 2005-2006 afgeschilderd als een passieve maar berekende coureur wat alleen maar wint als hij vooraan start en rijdt. Exact 5 jaar later is Vettel het bokkie!!
Echt, totaal niet. Alonso vind ik inderdaad koel en berekend, net als bijvoorbeeld MS en Prost, maar daarop heeft hij van mij nooit kritiek gehad. Iedere coureur is anders. Vettel schaar ik echter niet onder het kopje koel en berekend. Maar onder het kopje: iedere ronde willen winnen. Als hij koel en berekend zou zijn geweest (een puntenrijder zeg maar) dan zou hij niet Button en Webber vorig jaar hebben geschaard in duels. Ook zou hij in Canada dan niet in paniek zich verremd hebben toen Button aan kwam rijden.

Vettels grote kwaliteit is m.i. zijn geweldige snelheid, dat is zijn grote kracht. Dat is overigens verre van een diskwalificatie, want behoudens het feit dat hij nog in ontwikkeling is, is snelheid natuurlijk een sleutelwoord in de autosport.

Je hebt verschillende types coureurs: straatvechters als Mansell, Montoya of Hamilton. Dan heb je klassementsrijders als Schumacher, Alonso, Lauda of Prost. En dan heb je de snelle rakkers die iedere ronde willen winnen als Vettel of de Villeneuves. En voordat iedereen begint te roepen over wie beter is dan een ander: het zegt niets over het niveau. Alleen over het soort rijder.

CitaatNu is het héél eenvoudig: Vettel wordt kampioen als hij scoort. Ok? Dus gaat hij de komende GP's consoliderend rijden. Net als Alonso dat deed in 2005, net als Button dat deed in 2009. De commerciële belangen zijn anno 2011 zo groot dat een coureur het gewoonweg niet kan riskeren om een titel te verspelen omdat hij zijn autosporthart liet spreken. De media zou korte metten met hem maken. Daarnaast, je bent zo goed als je laatste race. Over 5 seizoenen spreekt men net als nu over Alonso, over een meervoudig wereldkampioen en niet over iemand die de laatste GP's berekenend WK werd. Omdat het kon, omdat de situatie er naar was.
Ja, eens natuurlijk. Daar zal je weinig discussie over krijgen. Maar dan kan ik nog steeds niet concluderen dat Vettel wél goed is in druk verkeer. Twee weken terug in Silverstone zie ik hem met meer snelheid achter Hamilton op versleten banden het voormalige pitstraight oprazen, komt ie uit de slipstream, en denk ik dat hij in Copse erlangs gaat, maar houdt hij toch weer in. Verder nauwelijks acties ondernomen. Ronde na ronde op superieure Pirelli's. Nu zie ik hetzelfde achter Massa. Het is niet overtuigend. En dan kan je zeggen: doet ie voor de titel, maar dan nog steeds kan ik niet zeggen dat ik wéét dat hij het wel kan, want ik heb als je iets niet doet met een reden is de conclusie natuurlijk niet dat je het wél zou kunnen.

Ik snap ook niet waarom ik dan meteen anti-Vettel zou zijn. Me dunkt dat ik ook positieve stukken over hem heb geschreven. Ik zie het meer als een punt waarop hij zichzelf nog kan verbeteren -en waarschijnlijk ook wel zal verbeteren-  zodat hij ooit tot de allergrootsten ooit gaat behoren.

0634

#228
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 18:04:22


BTW: Button consolideerde niet in 2009 maar was gewoonweg niet meer bij machte.
Button cosolideerde wel degelijk. Hij was niet meer bij machte om te winnen, maar zorgde ervoor dat hij maximaal scoorde. In de race in Brazilie, moest hij inhalen, en haalde hij er prompt vier in. Daarna consolideerde hij weer. Consolideren is niet winnen, maar zorgen dat je de maximale punten haalt en aanvalt als het echt moet. Dat deed Button in 2009 en mede door zijn vermogen om nooit in de fout te gaan leverde hem dat goud op.

Kootje

Volgens de Dikke van Dale

con·so·li·de·ren -deerde, h geconsolideerd ,hecht en duurzaam maken: zijn macht ~

Voor mij betekend dit zoveel als: Vasthouden aan -en genoegen nemen met.

Dat is niet wat Button deed.
Je zegt 't zelf al ,hij ging iedere race voor het maximale.  ::)
Maar ja ..... dat is niet per definitie de winst.
Als je 'n P6 auto hebt ,is P5 het absolute maximum. ???


Maar goed ...... nu raken we wel héél erg ver Off-Topic.  :-\ :-[

0634

Misschien omschreef ik het ongelukkig. Hij maximaliseerde en nam daarbij geen onnodige risico's. Probeerde nooit meer te halen dan wat z.i. maximaal was. Tenzij het nodig was, zoals in Brazilie. En zo geschiedde... Dus ja, Button consolideerde zijn WK-voorsprong. En zoals gezegd, heeft hij daar precies de juiste kwaliteiten voor aangezien hij al 3 jaar niet meer door eigen fout is uitgevallen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2011 - 19:53:39
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 15:31:45
Hoe hij Hamilton, die op titelkoers was in Brazilië 2008 te kakken zette met zijn STR vond ik anders groots. Misschien niet direct een heroische duel maar gaf wel zijn visitekaartje af.
Mwa, Hamilton stond bijna stil... dan vond ik zijn zege in Monza dat jaar een stuk indrukwekkender.

CitaatOok vind ik hem sterk verdedigend rijdend. Wat ik overigens typerend vind is dat Hamilton en Alonso exact het zelfde werden toegedicht in hun 'jongere jaren'. Vooral Alonso werd na 2005-2006 afgeschilderd als een passieve maar berekende coureur wat alleen maar wint als hij vooraan start en rijdt. Exact 5 jaar later is Vettel het bokkie!!
Echt, totaal niet. Alonso vind ik inderdaad koel en berekend, net als bijvoorbeeld MS en Prost, maar daarop heeft hij van mij nooit kritiek gehad. Iedere coureur is anders. Vettel schaar ik echter niet onder het kopje koel en berekend. Maar onder het kopje: iedere ronde willen winnen. Als hij koel en berekend zou zijn geweest (een puntenrijder zeg maar) dan zou hij niet Button en Webber vorig jaar hebben geschaard in duels. Ook zou hij in Canada dan niet in paniek zich verremd hebben toen Button aan kwam rijden.

Vettels grote kwaliteit is m.i. zijn geweldige snelheid, dat is zijn grote kracht. Dat is overigens verre van een diskwalificatie, want behoudens het feit dat hij nog in ontwikkeling is, is snelheid natuurlijk een sleutelwoord in de autosport.

Je hebt verschillende types coureurs: straatvechters als Mansell, Montoya of Hamilton. Dan heb je klassementsrijders als Schumacher, Alonso, Lauda of Prost. En dan heb je de snelle rakkers die iedere ronde willen winnen als Vettel of de Villeneuves. En voordat iedereen begint te roepen over wie beter is dan een ander: het zegt niets over het niveau. Alleen over het soort rijder.
als je sneller bent dan je voorganger en je hebt een achterstand in het kampioenschap, terwijl je concurrenten voor je rijden, dan moet je misschien wat hè??
Vettel heeft misschien idd nog niet genoeg bewezen een goede inhaler te zijn, maar dat wil niet direct zeggen dat dan het tegendeel waar is. Ik heb het al eerder gezegd, maar als je een auto hebt die in kwalificatie beter is als in de race, dan is inhalen sowieso of niet nodig of gewoon erg lastig, omdat je dan of vooraan staat of achter mensen staat die normaal gesproken een betere racepace hebben. En dan ook wil ik ook nog ff keer het punt aanhalen dat de Red Bull misschien helemaal niet zo'n geschikte auto is om mee in te halen aangezien het vaak ontbreekt aan topsnelheid en hun kracht vooral ligt in de downforce, die natuurlijk verstoord wordt door voorliggers.
Hoe dan ook, ik begrijp best dat Vettel de schijn wat tegen heeft, maar t is wel erg kortzichtig om daaruit te concluderen dat ie niet kan inhalen, want natuurlijk kan ie dat wel, anders rijdt je echt geen F1 en wordt je zeker geen WK. Hamilton staat dan wel te boek als geweldige inhaler, maar ik kan me toch van de afgelopen 12 maanden wel 5 incidenten herinneren waarbij of hij of zn voorligger uit de race ging.


Kootje

#232
@ Jeroen,

:)  Maximaliseren is 'n beter woord  ;)

Kootje

Citaatik kan me toch van de afgelopen 12 maanden wel 5 incidenten herinneren waarbij of hij of zn voorligger uit de race ging.

5 mislukte pogingen op de hoeveel gelukte ??

Sorry hoor ,maar daar kan Vettel (nog) niet aan tippen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 20:35:59
Citaatik kan me toch van de afgelopen 12 maanden wel 5 incidenten herinneren waarbij of hij of zn voorligger uit de race ging.

5 mislukte pogingen op de hoeveel gelukte ??

Sorry hoor ,maar daar kan Vettel (nog) niet aan tippen.
op gelijkwaardige auto's?? ik heb geen idee, ik wil ook niet beweren dat Hamilton niet de beste inhaler is van het veld, ik wil juist zeggen dat dit soort feitjes niet zoveel zeggen. Maar dat geld ook voor Vettel. De meeste mislukte inhaalpogingen komen echt niet voort uit onkunde, maar is meestal een samenloop van omstandigheden waarbij te ongeduldig zijn ook vaak een grote rol speelt.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 20:35:59
Citaatik kan me toch van de afgelopen 12 maanden wel 5 incidenten herinneren waarbij of hij of zn voorligger uit de race ging.

5 mislukte pogingen op de hoeveel gelukte ??

Sorry hoor ,maar daar kan Vettel (nog) niet aan tippen.

Hoeveel mislukte pogingen heeft Button of Alonso? Dat zegt dus wel wat over de kwaliteit van inhalen. Dat hij pogingen onderneemt en agresief aanvalt bekenent nog niet dat hij een ster is. Zelfs Kobayashi, die vaak zat inhaalt, presteert dit niet. Dus, even heeeeel kort door de bocht, wat een ramp, die Lewis. :D :D :D :D

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 19:44:34
In je berichtje gericht aan Burorri.  ::)
Daarin deed je deze uitspraak:
"En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven."

diegene ,dus ik ook  :'(

Mwaaaa, kom op Kootje! Duidelijk actie-reactie! Dat behoeft verder geen uitleg, daarvoor ben je wijs genoeg. Maar ik bewonder je poging.

Franky R.

@Wizard,


CitaatSchattig hoe je Hamilton wilt verdedigen maar het eigenlijk niet meer weet. Hamilton maakte géén fout maar had te weinig snelheid met zijn intermediates en nam beduidend minder risico's. Vettel gaf voor de race al te kennen geen rekening te houden met de titelstrijd en zijn kans zou grijpen. En dat deed Seb! En hoe!


Volgens mij weet jij het ook niet meer?
Hamilton nam idd. minder risico, als gevolg van 2007. Hij reed daar toen te behoudend, wat overduidelijk niet zijn stijl is!


Is het dan zo knap dat Vettel Hamilton verschalkte? Ben benieuwd naar je repliek!


Wizard

Waarom zou het niet knap zijn? Vettel is daar wakker en passeert de snellere McLaren in een STR die ook nog eens een kapmpioenrit rijdt. Doet verder geen afbreuk aan Hamiltons kampioenschap want hij deed wat hij moest doen. Een betere vraag zou zijn: Of Hamilton daar faalde door te consolideren/behoundend te rijden. En dan zeg ik 'nee'. Dit gedrag is JUIST inherent aan een kampioen. Weten wanneer je moet consolideren.

@Jeroen, ik ga morgen op je posting reageren! Is me nu te veel tekst en mag zo weer naar Essent. Opstarten die turbines. :D

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 20:56:28
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 19:44:34
In je berichtje gericht aan Burorri.  ::)
Daarin deed je deze uitspraak:
"En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven."

diegene ,dus ik ook  :'(

Mwaaaa, kom op Kootje! Duidelijk actie-reactie! Dat behoeft verder geen uitleg, daarvoor ben je wijs genoeg. Maar ik bewonder je poging.
Blijkbaar ben ik A: niet zo wijs of B: heb ik iets gemist ???
Reactie waarop ??
Ik heb Burorri namelijk nergens zien roepen dat jij overdrijft ??

Maar ja .... dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.  ::) :-[