Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Wizard

Ik denk dat dit een gebed zonder eind is. Je kunt een coureur pas ergens op veroordelen als het aantoonbaar is en dat is het niet. Zoals ik aangaf, dit seizoen verwacht ik een consoliderende Vettel net zoals Alonso dat deed in 2005 en Button in 2009. Ik heb verder geen handgrepen om onderbouwend te beweren dan wel aan te nemen dat Vettel minder goed dan deze 2 heren kan inhalen, omdat het minder vaak gebeurd. Dat geeft eerder aan dat Vettel zijn zaakjes op orde heeft. Schumacher heb ik ook jaren lang niet zien inhalen omdat het geölied liep. En zoals eerder gezegd, Hamilton is vaker te enthousiast en te gretig dus de Koning van het inhalen is hij zeker niet. En zo heeft iedere coureur wel wat...

Niels_

Op veiligheid rijden is gevaarlijk. Tis niet dat Button in 2009 nog zoveel over had op het einde.

Folkert

Hamilton is helemaal niet te vaak te gretig. Soms is hij dat wel en dat vind ik ook jammer en neem het hem ook kwalijk ( naja kwalijk, weet even het goede woord niet. ) maar koning van het inhalen is hij zeker wel. Daar zijn voorbeelden te over van.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#213
Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 17:48:44
Hamilton is helemaal niet te vaak te gretig. Soms is hij dat wel en dat vind ik ook jammer en neem het hem ook kwalijk ( naja kwalijk, weet even het goede woord niet. ) maar koning van het inhalen is hij zeker wel. Daar zijn voorbeelden te over van.
::) Voorbeelden die er van Vettel niet zijn. ;D

Citaat van: WizzardJe kunt een coureur pas ergens op veroordelen als het aantoonbaar is en dat is het niet. Zoals ik aangaf, dit seizoen verwacht ik een consoliderende Vettel net zoals Alonso dat deed in 2005 en Button in 2009. Ik heb verder geen handgrepen om onderbouwend te beweren dan wel aan te nemen dat Vettel minder goed dan deze 2 heren kan inhalen, omdat het minder vaak gebeurd. Dat geeft eerder aan dat Vettel zijn zaakjes op orde heeft.

Nee .... JIJ VINDT van niet.
Er zijn voorbeelden genoeg van Vettel's onkunde waar het inhalen betreft tegenover weinig voorbeelden waar hij z'n kunde daarin toont.
Nu hij dan eindelijk z'n criticasters (waaronder ik) de mond kon snoeren ,gaat hij volgens jou ineens consolideren ??

BULLSHIT !!!
Z'n blokkerende voorwielen ,z'n oververhitte remmen en z'n uitstapje naast de baan toonden aan dat hij wel degelijk op de limiet reed ,en dat doe je niet als je consolideert.

Wat ook BS is ,is dat er minder voorbeelden zijn van geslaagde inhaalacties omdat hij z'n zaakjes zo goed voor elkaar heeft.
Dat gaat alleen op voor dit jaar ,maar zeker niet voor z'n eerdere seizoenen.
En dan kan ik me nu eenmaal maar weinig (eigenlijk geen) noemenswaardige acties van hem herrinneren.
Althans ,niet die goed af liepen.

Maar goed ..... hij is nog jong en kan wellicht ook daarin nog groeien.
Tot nu toe vindt ik het iig z'n zwakke punt.


BTW: Button consolideerde niet in 2009 maar was gewoonweg niet meer bij machte.

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 17:48:44
Hamilton is helemaal niet te vaak te gretig. Soms is hij dat wel en dat vind ik ook jammer en neem het hem ook kwalijk ( naja kwalijk, weet even het goede woord niet. ) maar koning van het inhalen is hij zeker wel. Daar zijn voorbeelden te over van.

Er zijn ook genoeg voorbeelden dat het mis gaat. Dit seizoen al meerdere malen. Dus wat is de definitie van Koning van inhalen? Je auto in de auto van je concurent boren niet. Dus. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Hamilton een prima coureur en juich zijn wil om te winnen en daarbij behorende agresieve rijstijl toe. Maar dat het (te) vaak misgaat staat als een paal boven water.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 18:04:22
Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 17:48:44
Hamilton is helemaal niet te vaak te gretig. Soms is hij dat wel en dat vind ik ook jammer en neem het hem ook kwalijk ( naja kwalijk, weet even het goede woord niet. ) maar koning van het inhalen is hij zeker wel. Daar zijn voorbeelden te over van.
::) Voorbeelden die er van Vettel niet zijn. ;D

Citaat van: WizzardJe kunt een coureur pas ergens op veroordelen als het aantoonbaar is en dat is het niet. Zoals ik aangaf, dit seizoen verwacht ik een consoliderende Vettel net zoals Alonso dat deed in 2005 en Button in 2009. Ik heb verder geen handgrepen om onderbouwend te beweren dan wel aan te nemen dat Vettel minder goed dan deze 2 heren kan inhalen, omdat het minder vaak gebeurd. Dat geeft eerder aan dat Vettel zijn zaakjes op orde heeft.

Nee .... jij vindt van niet.
Er zijn voorbeelden genoeg van Vettel's onkunde waar het inhalen betreft tegenover voorbeelden waar hij z'n kunde daarin toont.
Nu hij dan eindelijk z'n criticasters (waaronder ik) de mond kon snoeren ,gaat hij volgens jou ineens consolideren ??

BULLSHIT !!!
Z'n blokkerende voorwielen ,z'n oververhitte remmen en z'n uitstapje naast de baan toonden aan dat hij wel degelijk op de limiet reed ,en dat doe je niet als je consolideert.

Wat ook BS is ,is dat er minder voorbeelden zijn van geslaagde inhaalacties omdat hij z'n zaakjes zo goed voor elkaar heeft.
Dat gaat alleen op voor dit jaar ,maar zeker niet voor z'n eerdere seizoenen.
En dan kan ik me nu eenmaal maar weinig (eigenlijk geen) noemenswaardige acties van hem herrinneren.
Althans ,niet die goed af liepen.

Maar goed ..... hij is nog jong en kan wellicht ook daarin nog groeien.
Tot nu toe vindt ik het iig z'n zwakke punt.


BTW: Button consolideerde niet in 2009 maar was gewoonweg niet meer bij machte.

Laten vooropstellen dat jij en ik een compleet andere kijk hebben op de autosport. Want consolideren betekent in mijn ogen niet dat je het vuur NIET uit je auto trapt maar dat je niet alles op alles zet om je concurent te verschalken. Als het er niet inzit om er veilig voorbij te komen, probeer je het door de druk op de ketel te houden en je moment af te wachten. We moeten consolideren niet vergelijken met cruisen. Alonso was ook een stuk behoudender met betrekking tot een aanval plaatsen in 2005, maar haalde zeker het maximale uit z''n bolide. Dus zeker geen bullshit hooguit een andere kijk op. Pas als Vettel écht moet, pas dan kunnen we concluderen of hij echt te kort schier hierin. Tot nu toe kan ik mij daar niet helemaal in vinden. Alonso werd deze titel ook onterecht opgespeld maar heeft inmiddels bewezen absoluut te kunnen inhalen. Vettel gaat dat ook doen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 18:08:19
Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 17:48:44
Hamilton is helemaal niet te vaak te gretig. Soms is hij dat wel en dat vind ik ook jammer en neem het hem ook kwalijk ( naja kwalijk, weet even het goede woord niet. ) maar koning van het inhalen is hij zeker wel. Daar zijn voorbeelden te over van.

Er zijn ook genoeg voorbeelden dat het mis gaat. Dit seizoen al meerdere malen. Dus wat is de definitie van Koning van inhalen? Je auto in de auto van je concurent boren niet. Dus. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Hamilton een prima coureur en juich zijn wil om te winnen en daarbij behorende agresieve rijstijl toe. Maar dat het (te) vaak misgaat staat als een paal boven water.
Genoeg voorbeelden dat het fout ging? Denk dat 1 op de 20 acties van Hamilton fout gaat. Maar noem eens een aantal voorbeelden waar het echt mis gaat dit jaar. Of vorigaandw jaren. Je bent zwaar aan het overdrijven. en noem dan een coureur die het beter doet dan Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

CitaatLaten vooropstellen dat jij en ik een compleet andere kijk hebben op de autosport. Want consolideren betekent in mijn ogen niet dat je het vuur NIET uit je auto trapt maar dat je niet alles op alles zet om je concurent te verschalken. Als het er niet inzit om er veilig voorbij te komen, probeer je het door de druk op de ketel te houden en je moment af te wachten.

Das niet zo zeer 'n andere kijk op autosport maar meer 'n afwijkende definitie van het woord consolideren.
Consolideren betekend bij mij namelijk dat je genoegen neemt met je huidige positie.

En bij genoegen nemen met ,ga je dus ook je tegenstander niet meer onder druk zetten en op de uiterste limiet rijden.   ( waarom zou je ook als je tevreden bent met je positie ?? )
Doe je dit wel ,dan ben je in mijn optiek dus niet aan het consolideren ,maar juist niet bij machte om 'n directe aanval te plaatsen.

Wizard

@Burorri: Oh, ik kan nu wel gaan roepen waar het fout ging, maar dan wordt het toch afgestreden, maar ik wil best een poging doen: Monaco (Massa + Maldonado), Canada: (Button). Om maar wat recente voorbeelden te noemen. En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven. Want dat kan Vettel wél. En wie nu beter is, meer risico neemt, vaker succesvol een duel afrond, is dat nu écht belangrijk? Wat moet bewezen worden? Dat Lewis de onbetwiste nummer 1 is, altijd foutloos en sterk op alle vlakken? Kom op zeg! Teruggekomen op Vettel, geef die knul eerst eens de kans om zich te bewijzen alvorens coureurs uit te vlakken.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 18:36:47
En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven. Want dat kan Vettel wél. ....... Teruggekomen op Vettel, geef die knul eerst eens de kans om zich te bewijzen alvorens coureurs uit te vlakken.

Wederom ..... dat VINDT JIJ !!!
Wij vinden van niet ,maar dat mag schijnbaar niet.  :(
Blijkbaar is jouw mening heilig en lees je alleen wat je wilt lezen.
Meerdere malen hebben we aangegeven dat Vettel 'n zéér goed coureur is.  :-\
We wijzen alleen op z'n zwakke punt.
Net als dat jij in jouw replieken op de zwakke punten van Hamilton wijst.  ::)
En ja .... die heeft hij ook.
Maar daarvan gaat Vettel niet beter inhalen.  ;D

Wizard

#220
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 18:30:42
Das niet zo zeer 'n andere kijk op autosport maar meer 'n afwijkende definitie van het woord consolideren.
Consolideren betekend bij mij namelijk dat je genoegen neemt met je huidige positie.

Plaats 1 in het kampioenschap? En daar handel je naar. Kortom: als een coureur risico moet nemen om zijn bolide langszij te planten en de stand in het kampioenschap dat niet eist, kun je inderdaad genoegen nemen met de huidige positie. Maar dat betekent niet achterover leunen en cruise control aan. Dan nog kun je het vuur uit je bolide trappen. Passief aanvallen is ook aanvallen. Hamilton heeft een agresieve stijl maar daar vraagt de situatie ook om. De McLaren schiet te kort, dus MOET hij wel stampen en risico nemen wil hij kans behouden. De situatie van Vettel is compleet anders en niet te vergelijk. Vettel zit op rozen en moet scoren. Niks anders dan scoren. Dan ga je geen dommigheden uithalen en een inhaalactie forceren met alle mogelijke gevolgen van dien. Pas dan ben je een niet kampioenwaardige kluns.

CitaatEn bij genoegen nemen met ,ga je dus ook je tegenstander niet meer onder druk zetten en op de uiterste limiet rijden.   ( waarom zou je ook als je tevreden bent met je positie ?? )
Doe je dit wel ,dan ben je in mijn optiek dus niet aan het consolideren ,maar juist niet bij machte om 'n directe aanval te plaatsen.

Jawel. Passief aanvallen en je concurent in de fout dwingen om zo veilig langszij te komen. Consolideren is in mijn ogen niet achterover leunend de race rijden alleen minder risico's nemen met betrekking tot het inhalen. Zo nam Alonso genoegen met de tweede stek in Imola, 2006 maar reed hij toch in het kielzoch van Schumacher zonder zijn Renault ernaast te prikken en risico te nemen. Een beter voorbeeld van consolideren kan ik niet 1,2,3 bedenken.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 18:44:59
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 18:36:47
En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven. Want dat kan Vettel wél. ....... Teruggekomen op Vettel, geef die knul eerst eens de kans om zich te bewijzen alvorens coureurs uit te vlakken.

Wederom ..... dat VINDT JIJ !!!
Wij vinden van niet ,maar dat mag schijnbaar niet.  :(

Ik vind van wel, maar schijnbaar mag dat niet.

CitaatBlijkbaar is jouw mening heilig en lees je alleen wat je wilt lezen.
Meerdere malen hebben we aangegeven dat Vettel 'n zéér goed coureur is.  :-\
We wijzen alleen op z'n zwakke punt.
Net als dat jij in jouw replieken op de zwakke punten van Hamilton wijst.  ::)
En ja .... die heeft hij ook.
Maar daarvan gaat Vettel niet beter inhalen.  ;D

Ik mag het toch niet eens zijn met jullie kritiek? Wat is dat nou. Jammer dat inhoudelijke discussies een persoonlijke wending krijgen zodra uitkomen niet mogelijk is. Ik zeg ook nergens dat jullie Vettel compleet afbranden maar wel te snel een conclusie trekken. Er zijn mensen die vinden dat Vettel niet kan inhalen, prima, ik ben het daar niet mee eens. Dat hij het minder vaak nodig heeft om in te halen vind ik gepaster. De tijd zal het ons leren. 

Kootje

Ik begrijp prima wat je bedoeld ,maar dat is niet consolideren.  ::)
Tevens heb ik ook geen moment de indruk gekregen dat hij aan het consolideren (volgens jou definitie) was ??
Maar goed ,daarover zullen de meningen blijven verschillen ,en de enige die daar bevestiging over kan geven is Vettel zelf.
Al weet ik dan ook weer niet hoeveel waarde daar dan aan gehecht kan worden.
Coureurs (niet alleen Vettel) roepen nu eenmaal wel vaker maar wat.  ;)

Wizard

Nou ja, zolang je begrijpt dat ik er 'onnodig risico nemen op langszij te komen' mee bedoel, prima toch? Ik noem dat consolideren en nam als voorbeeld Alonso 2006 (Imola), die -uiteindelijk- genoegen nam met de tweede stek zonder Schumacher ook maar een meter te gunnen. Passief aanvallen als je er niet met de volle overtuiging langs kunt.

Kootje

#224
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 18:49:28
Citaat van: Kootje op 26 juli 2011 - 18:44:59
Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 18:36:47
En overdrijven doe ik niet, juist diegene die doen alsof Vettel totaal niet kan inhalen overdrijven. Want dat kan Vettel wél. ....... Teruggekomen op Vettel, geef die knul eerst eens de kans om zich te bewijzen alvorens coureurs uit te vlakken.

Wederom ..... dat VINDT JIJ !!!
Wij vinden van niet ,maar dat mag schijnbaar niet.  :(

Ik vind van wel, maar schijnbaar mag dat niet.

Tuurlijk mag dat wel. :)
Maar dit zinnetje:
CitaatWant dat kan Vettel wél.
.....komt op mij over alsof wij geen andere mening mogen hebben.  :-X
Is 'n beetje zo van WANT DAT KAN VETTEL WEL.  KLAAR.  GEEN DISCUSSIE MOGELIJK.  :-\

Citaat
Ik mag het toch niet eens zijn met jullie kritiek? Wat is dat nou. Jammer dat inhoudelijke discussies een persoonlijke wending krijgen zodra uitkomen niet mogelijk is. Ik zeg ook nergens dat jullie Vettel compleet afbranden maar wel te snel een conclusie trekken. Er zijn mensen die vinden dat Vettel niet kan inhalen, prima, ik ben het daar niet mee eens. Dat hij het minder vaak nodig heeft om in te halen vind ik gepaster. De tijd zal het ons leren.

Tuurlijk hoef jij mijn mening niet te delen ,maar om dan te roepen dat ik overdrijf vind ik 'n eerste aanzet tot persoonlijk worden.  :-[
Die snelle conclusie waar jij ons van beschuldigt is natuurlijk ook niet alleen maar gebasseerd op 1 race. ???
Ik bedoel .... hoeveel seizoenen doet hij al mee.  ::)
Dus hoezo ,'n te snelle conclusie ??  :o

Citaat van: Wizard op 26 juli 2011 - 18:56:39
Nou ja, zolang je begrijpt dat ik er 'onnodig risico nemen op langszij te komen' mee bedoel, prima toch? Ik noem dat consolideren en nam als voorbeeld Alonso 2006 (Imola), die -uiteindelijk- genoegen nam met de tweede stek zonder Schumacher ook maar een meter te gunnen. Passief aanvallen als je er niet met de volle overtuiging langs kunt.

Zoals ik al zei: IK BEGRIJP WAT JE BEDOELD  ;)


Maar goed ..... ,laten we er maar over ophouden.
Voordat er 'n slotje op komt. ;)
Jij hebt jouw mening ,ik de mijne ,en er uitkomen doen we toch niet.