Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Gerard op 26 juli 2011 - 13:54:57
oeh monaco2011, waarom zo reageren als een wesp gestoken?
Ik zeg dan, wie de schoen past, trekke hem aan!  8)

Natuurlijk is een forum in het leven geroepen om te discuseren,maar waarom altijd en eeuwig maar door blijven gaan over iets waar je toch niet uitkomt? beetje onzinnig om elk topic, waar het ook over gaat, daarop uit te laten draaien ???

CitaatKijk, ik stoor me er weer aan dat jij regelmatig dit soort berichten in een discussie post,
regelmatig?? ben je een beetje in de war?


Laat maar... ik zal er niet naar kijken en alleen reageren op hetgeen wat daadwerkelijk OT is.... :P :-X
ik reageer niet als door een wesp gestoken, maar laat ons gewoon lekker discussiëren. En mocht het uit de hand lopen, dan zijn er altijd nog mods. Misschien ben ik in de war, maar volgens mij post je vaker van dit soort berichten als een discussie jou niet aanstaat, maar misschien verwar ik je met iemand anders. Dan zeg ik ook maar, wie de schoen past trekke hem aan ;)


Gerard

#197
Zoals eerder aangegeven , beste monaco2011, laat maar...

Je hebt je punt gemaakt, ik ook..
Ik zal er niet meer op deze manier op reageren, ook al vind ik het bloed iritant, maar okay..
Als er verder niemand is die het stoort, is het misschien ook niet noemenswaardig.. ???

O.T. dan maar weer :)

btw: wat vond je van die inhaal actie van Lewis op Alonso?? ;D

monaco2011

Citaat van: Gerard op 26 juli 2011 - 14:36:00
Zoals eerder aangegeven , beste monaco2011, laat maar...

Je hebt je punt gemaakt, ik ook..
Ik zal er niet meer op deze manier op reageren, ook al vind ik het bloed iritant, maar okay..
Als er verder niemand is die het stoort, is het misschien ook niet noemenswaardig.. ???

O.T. dan maar weer :)

btw: wat vond je van die inhaal actie van Lewis op Alonso?? ;D
Ik vond lewis een geweldige race rijden, dat vooropgesteld, maar die inhaalactie op Alonso weet ik niet wat ik daarvan moet vinden. In principe deed Webber precies hetzelfde de ronde ervoor alleen werd die wel goed verdedigd. Wat mij betreft meer een fout van Alonso dan een geniale actie van Hamilton. Maar goed, hij doet het wel en uiteindelijk bepalend voor de wedstrijd.

Gerard

#199
Het was een mooie inhaal actie, maar inderdaad, zoals DC al zei.. Lewis caught Alonso napping ;D Lewis had daar nog een geweldige uitspraak over in de nabeschouwing.. 'ik gaf Webber net genoeg ruimte om hem achter me te houden' :D
ik vond het een hele mooie!

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 21:25:34
Hij kan natuurlijk wel inhalen, ze kunnen allemaal wel inhalen. Anders rijdt je daar ook niet :).

Maar hij heeft nog niet echt heroische duels uit moeten hoeven vechten om zover bovenaan te kunnen staan. Dus ja, je kan, mits je een voortreffelijke wagen hebt, WK worden zonder echt veel te hoeven dueleren. En dat is tot nu toe in zijn loopbaan nog niet zijn sterkste kant gebleken. Maar goed, hij is nog jong.

Hoe hij Hamilton, die op titelkoers was in Brazilië 2008 te kakken zette met zijn STR vond ik anders groots. Misschien niet direct een heroische duel maar gaf wel zijn visitekaartje af. Ook vind ik hem sterk verdedigend rijdend. Wat ik overigens typerend vind is dat Hamilton en Alonso exact het zelfde werden toegedicht in hun 'jongere jaren'. Vooral Alonso werd na 2005-2006 afgeschilderd als een passieve maar berekende coureur wat alleen maar wint als hij vooraan start en rijdt. Exact 5 jaar later is Vettel het bokkie!! Nu is het héél eenvoudig: Vettel wordt kampioen als hij scoort. Ok? Dus gaat hij de komende GP's consoliderend rijden. Net als Alonso dat deed in 2005, net als Button dat deed in 2009. De commerciële belangen zijn anno 2011 zo groot dat een coureur het gewoonweg niet kan riskeren om een titel te verspelen omdat hij zijn autosporthart liet spreken. De media zou korte metten met hem maken. Daarnaast, je bent zo goed als je laatste race. Over 5 seizoenen spreekt men net als nu over Alonso, over een meervoudig wereldkampioen en niet over iemand die de laatste GP's berekenend WK werd. Omdat het kon, omdat de situatie er naar was.

Wizard

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 22:36:04
Ja, dat maak jij er van. Ik zeg nergens dat hij het helemaal niet kan, maar wel dat hij het minder goed doet als een Koba of Lewis. Maar goed, als jij niet wilt lezen en alles wilt bazeren wat je denkt dat iemand zegt, ach ja als je je zelf dan nog wel geloofd...

Tsja, vergelijk het eens met Hamilton in de kwakkelende McLaren, begin 2009. Ook niet bepaald foutloos en ging vaak de mist in, in zijn 'will to win'. Hamilton werd door fans en media geschilderd als de man die alleen met het beste materiaal kan presteren en niet zoals Senna, Schumacher en ook Alonso met minder materiaal konden presteren. Ik vind het kort door de bocht. Vettel is niet vaak in de positie terechtgekomen dat hij een flink robbertje moest dueleren om een overwinning of kampioenschap vast te stellen. Ook vind ik Vettel kranig op het moment dat hij bedreigd wordt. Zo verdedigde hij de snellere Webber knap in Silverstone en vond ik zijn actie op Massa in de pits afgelopen GP ook sterk. Zulk soort dingen zie je alleen een Alonso of Vettel küfen! ;)

Folkert

Nu noem je net het verkeerde voorbeeld. Silverstone was maar 2 ronde? Niet Boo der dus. En massa in de pit? Wat heeft hij daar laten zien? Heeft hij er voor gezorgd dat de moersleutel stuk ging? Die snap ik niet.

Als je voorbeeld wilt geven neem Monaco en barcalona, daar deed hij het veel knapper.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 22:58:54
Nou ja, was mooi maar Hamilton maakte wel een fout voor Vettel hem inhaalde. Dus niet echt goed voorbeeld. Moet ik wel zeggen dat ik van 2008 niet zo heel veel meer  herinner, maar goed. Verder heeft het niks met koppigheid van Webber te maken, maar goed. Vettel maakte daar een fout door te veel naar rechts te sturen/glijden/driften of wat dan ook.

Schattig hoe je Hamilton wilt verdedigen maar het eigenlijk niet meer weet. Hamilton maakte géén fout maar had te weinig snelheid met zijn intermediates en nam beduidend minder risico's. Vettel gaf voor de race al te kennen geen rekening te houden met de titelstrijd en zijn kans zou grijpen. En dat deed Seb! En hoe!

CitaatEn nogmaals hij kan wel inhalen, maar hij is daar minder goed in dan zijn concurenten, maar zoals jeroen alzei: hij is jong en het komt misschien later wel.

Ben ik niet met jullie eens. Omdat Vettel misschien minder vaak in deze situaties terecht is gekomen dan Hamilton en Alonso, maakt hem dat nog niet slechter. En dat is exact wat zowel jij als Jeroen doen terwijl je eigenlijk zou 'moeten' zeggen, "ik weet niet of Vettel evengoed kan inhalen annex dueleren, want hij is minder vaak terecht gekomen in zulk soort situaties". Daar sluit ik mij bij aan. Met de kanttekening dat ik Hamilton ook niet de allerbeste vind qua zuiver inhalen. Vaak te gretig, te enthousiast en niet zo berekenend als Alonso en geduldig als Button. Ik heb Lewis in zijn jacht op een positie best vaak de fout in zien gaan. Dus feitelijk kan ik de inhaalkwaliteiten van Hamilton bespreekbaar stellen alleen vind ik zulk soort discussies nergens over gaan. Vettel is samen met Alonsi en Hamilton de mannen van de toekomst. En we mogen als F1-fan onze lieve Heer op de blote knieën bedanken dat de F1 weer meerdere kampioenen kent, die mekaar kunnen beconcureren. Dat siert ons veel meer dan door op iedere slak zout te willen strooien en te muggenziften om eigenlijk helemaal niks.

Folkert

Kan me overigens niet zoveel meer herinneren wat er over hamilton werd gezegd in 2008&9, maar die auto was gewoon erg slecht. En ook hij heeft gepresteerd in een mindere auto.

Zal nog eens terug zOeken, maar weet zeker dat vlak voor vettel Hamilton inhaalde, kubica in de weg reed. Maar zo geweldig is het dus ook weer niet, als ik jou repliek zo lees dat zijn banden op waren.

Maar zal straks wat uitgebreider reageren
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 15:54:33
Nu noem je net het verkeerde voorbeeld. Silverstone was maar 2 ronde? Niet Boo der dus. En massa in de pit? Wat heeft hij daar laten zien? Heeft hij er voor gezorgd dat de moersleutel stuk ging? Die snap ik niet.

Als je voorbeeld wilt geven neem Monaco en barcalona, daar deed hij het veel knapper.

Waarom kan ik mij herinneren dat Massa voorbij werd gestoken bij het inkomen pitstraat? Misschien niet de laatste ronde dan wel eerder. En hoeveel ronden een duel duren vind ik niet van belang. Daar is geen definitie voor en ga ik geen eens bediscussiëren. Een duel is een duel.

Folkert

#206
Omdat je vaker dingen herinnert die niet kloppen? En tuurlijk
Maken het aantal ronde wel uit. Hoe meer hoe moeilijker het is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 16:06:23
Zal nog eens terug zOeken, maar weet zeker dat vlak voor vettel Hamilton inhaalde, kubica in de weg reed. Maar zo geweldig is het dus ook weer niet, als ik jou repliek zo lees dat zijn banden op waren.

Eerst roep je dat Hamilton een fout maakt, dan weet je het niet en nu reed Kubica in de weg... Ik vind het prima dat je een voorkeur hebt voor een rijder maar denk aan je geloofwaardigheid. In mijn optiek ben je stevig op weg deze te verliezen door Hamilton structureel te verdedigen en iedere vorm van kritiek weg te willen wuiven. Fan zijn betekent ook kritisch mogen zijn en vooral reëel. No offence, jouw feestje verder! Ontopic: Hamilton wordt ingehaald door Kubica voordat Vettel hem voorbij steekt maar reed niet in de weg:  KLIK!!

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2011 - 16:09:18
Omdat je valen dingen herinnert die niet kloppen? En tuurlijk
Maken het aantal ronde wel uit. Hoe meer hoe moeilijker het is.

Ik vind van niet. Duel is duel. Daar zijn geen maatstaven voor. Villeneuve en Arnoux vochten ook de laatste 3 ronden een duel uit wat door de meeste fans wordt betiteld als het gevecht van de eeuw in de autosport. Dus volgens jou was dat ook geen duel? Ik denk dat weinig F1-fans deze mening van jou zullen delen.

Kootje

#209
Citaat van: WizzardHoe hij Hamilton, die op titelkoers was in Brazilië 2008 te kakken zette met zijn STR vond ik anders groots. Misschien niet direct een heroische duel maar gaf wel zijn visitekaartje af. Ook vind ik hem sterk verdedigend rijdend.

Daar maakte Lewis wel degelijk 'n foutje waar zowel Vettel als Glock van profiteerden.
Hij kwam namelijk véél te wijd uit Juncao waardoor hij even moest liften.
Dus zo'n briljante actie was dat niet van Vettel.

Dat Vettel wel goed verdedigend rijdt staat helemaal niet ter discussie.
Het gaat hier om zijn aanvallende kwaliteiten.
En daar mis ik nog het een en ander aan.

CitaatBen ik niet met jullie eens. Omdat Vettel misschien minder vaak in deze situaties terecht is gekomen dan Hamilton en Alonso, maakt hem dat nog niet slechter.

Het gaat er niet om dat hij minder vaak moet inhalen.
Het gaat erom wat er gebeurt als hij dat wel moet doen.
En dan vind ik toch ook dat hij daarin achterblijft op Alonso en Hamilton.
Waar zij nog weleens met briljante en gedurfde manouvres komen blijft Vettel gewoon achter.
Daarnaast gaat het bij hem wel erg vaak spectaculair fout.
En dat vind ik dan weer kwalijker (bij gebrek aan 'n beter woord) dan het wheelbangen van Hamilton.

CitaatDus feitelijk kan ik de inhaalkwaliteiten van Hamilton bespreekbaar stellen alleen vind ik zulk soort discussies nergens over gaan.

Die mag je ook ter discussie stellen ,en feitelijk gezien deed je dat ook al.
Maar goed ,wat mij meer verbaasd is dat je dan toch de discussie aan gaat.