Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 17:27:26
Jup zo is het helemaal.

Waar zeg ik dat? Zeg alleen dat hij knik mij niet bekent staat als beste inhaler en of dat aan de auoto ligt of niet maakt niet uit. Hamilton en kobayashi zijn gewoon coureurs die net dat beetje extra hebben om wel ergens in te halen. Als je echt sneller bent dan kan je inhalen. Webber bewees dat dit jaar ook. Vettel is goed hor maar met inhalen moet hij nog een en ander leren of durven.
Precies.
Zodra hij vooraan rijdt is hij amper te kloppen ,maar zichzelf voorbij gasten in ongeveer gelijkwaardige auto's knokken ,kan hij niet.
En dat geeft niet ,maar zo is het nu eenmaal wel.
En dat hij ook wel eens 'n inhaalrace gereden heeft zal best ,maar als je naar het grote geheel kijkt is dat gewoon niet z'n sterkste punt.

Niels_

Citaat van: SDG op 25 juli 2011 - 17:03:21
Citaat van: SDG op 24 juli 2011 - 10:21:54
Citaat van: gloudiesaurus op 23 juli 2011 - 21:14:36
http://www.gppits.net/nieuws/buemi_bestraft/

Jep Buemi terug gezet...

En Hamilton en zijn starts, het zou kunnen. Maar Alonso start ook altijd wel erg goed. Ik hoop iig. dat er na de 1e bocht niet 2 Red Bull's aan de leiding gaan :)

Afwijkende benzine? Wat moeten we daaronder verstaan? Rijdt Buemi dan met andere benzine dan Alguersuari of zo?

Nog even uppen. Iemand die mij hierover meer kan uitleggen?
Kwam erop neer dat ze bij Buemi het brandstofsysteem hadden veranderd omdat er tijdens de vrije trainingen op vrijdag een probleem was met de benzinepomp. Toro Rosso vermoedt dat er in een deel van het nieuwe systeem een chemische substantie is achtergebleven, dat de brandstof heeft vervuild. Beetje vaag dat zoiets kan, maar goed.

Gerard

Dat is inderdaad vaag! Betekent dus dat die pomp niet goed schoongespoeld was.. Duur foutje..

monaco2011

Citaat van: Kootje op 25 juli 2011 - 17:40:07
Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 17:27:26
Jup zo is het helemaal.

Waar zeg ik dat? Zeg alleen dat hij knik mij niet bekent staat als beste inhaler en of dat aan de auoto ligt of niet maakt niet uit. Hamilton en kobayashi zijn gewoon coureurs die net dat beetje extra hebben om wel ergens in te halen. Als je echt sneller bent dan kan je inhalen. Webber bewees dat dit jaar ook. Vettel is goed hor maar met inhalen moet hij nog een en ander leren of durven.
Precies.
Zodra hij vooraan rijdt is hij amper te kloppen ,maar zichzelf voorbij gasten in ongeveer gelijkwaardige auto's knokken ,kan hij niet.
En dat geeft niet ,maar zo is het nu eenmaal wel.
En dat hij ook wel eens 'n inhaalrace gereden heeft zal best ,maar als je naar het grote geheel kijkt is dat gewoon niet z'n sterkste punt.
dan hebben we een WK (en zometeen misschien wel 2 voudig WK) die niet kan inhalen. Ach ja, als jullie hetzelf maar geloven.

0634

Hij kan natuurlijk wel inhalen, ze kunnen allemaal wel inhalen. Anders rijdt je daar ook niet :).

Maar hij heeft nog niet echt heroische duels uit moeten hoeven vechten om zover bovenaan te kunnen staan. Dus ja, je kan, mits je een voortreffelijke wagen hebt, WK worden zonder echt veel te hoeven dueleren. En dat is tot nu toe in zijn loopbaan nog niet zijn sterkste kant gebleken. Maar goed, hij is nog jong.

com

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 21:25:34
Hij kan natuurlijk wel inhalen, ze kunnen allemaal wel inhalen. Anders rijdt je daar ook niet :).

Maar hij heeft nog niet echt heroische duels uit moeten hoeven vechten om zover bovenaan te kunnen staan. Dus ja, je kan, mits je een voortreffelijke wagen hebt, WK worden zonder echt veel te hoeven dueleren. En dat is tot nu toe in zijn loopbaan nog niet zijn sterkste kant gebleken. Maar goed, hij is nog jong.

Volgens mij ben je gewoon een beetje anti Vettel.
Maar dat mag , niks mis mee

0634

#186
Citaat van: com op 25 juli 2011 - 21:52:19

Volgens mij ben je gewoon een beetje anti Vettel.
Maar dat mag , niks mis mee
Valt wel mee eigenlijk. Best een leuk jong. Ik heb niet eens een hekel aan zijn vingertje, waar iedereen zo'n big issue van maakt.

Qua snelheid reken ik hem tot de allerbeste. Misschien zelfs wel de állersnelste van allemaal. Maar ik heb gewoon nog nooit races van hem gezien met grote heroische duels. Deels komt dat omdat hij, m.n. dit jaar, dat nog niet heeft hoeven doen, maar deels ook omdat hij dan niet echt overtuigend is geweest tot nu toe. Gisteren zag ik nauwelijks een halve poging en ook vorig race op Silverstone achter Hamilton met totaal versleten banden komt hij er niet langs. Dat zijn momenten waarop je het óók moet laten zien.

Hamilton vind ik op dat onderdeel beter, al overdrijft hij het soms weer. Alonso is wat allrounder, maar mist tov Vettel, denk ik, net een toefje snelheid, al blijft dat een pure inschatting want ze rijden in andere wagens. Maar ik heb Vettel best hoog zitten en hij zal ook nog beter worden, lijkt me.

Waar ik wel een hekel aan heb is dominantie. De Schumacher jaren waren voor mij de saaiste jaren. Maar ik moet zeggen dat Vettel dan wel het WK domineert maar in races nooit zomaar even een halve minuut of zoiets wegrijdt. Dus het blijft ondanks de WK stand in races altijd spannend.

Dus nee, ik heb echt geen hekel aan hem. Maar ik hoef hem toch ook niet te verheerlijken. Als ik zeg dat ik hem daarin niet overtuigend vind, dan mag dat toch zeker.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 21:25:34
Hij kan natuurlijk wel inhalen, ze kunnen allemaal wel inhalen. Anders rijdt je daar ook niet :).

Maar hij heeft nog niet echt heroische duels uit moeten hoeven vechten om zover bovenaan te kunnen staan. Dus ja, je kan, mits je een voortreffelijke wagen hebt, WK worden zonder echt veel te hoeven dueleren. En dat is tot nu toe in zijn loopbaan nog niet zijn sterkste kant gebleken. Maar goed, hij is nog jong.
nee, omdat ie niet vaak in dat soort situatie's terecht is gekomen en daarnaast denk ik dat de karakteristieken van de Red Bull daar ook niet echt aan meewerken. Als je een auto hebt die in kwalificatie beter is als in de race dan kom je normaal gesproken al helemaal niet aan inhalen toe, andersom juist wel (Ferrari, McLaren). Webber heeft in principe hetzelfde probleem, die haalt ook amper iemand in zonder brokken te maken (misschien beetje overdreven en China was een uitzondering natuurlijk, waar ie een groot voordeel had met zn banden). Misschien hebben jullie wel gelijk, ik vind het alleen veels te vroeg om zoiets te zeggen. In de Torro Rosso heeft ie wat dat betreft al genoeg laten zien. Was hij niet degene die Hamilton inhaalde vlak voor het einde in Brazilië 2008??
Wat tegen hem spreekt zijn natuurlijk Turkije en Spa, maar vooral Spa had weinig met inhalen te maken, en Turkije was natuurlijk wel een geval apart. Als Button net zo koppig was als Webber hadden Hamilton een paar ronden later ook Button eraf gereden.
Maar goed, op zich begrijp ik wel goed dat de niet Vettel fans er toch iets uit willen pikken en dan is dit natuurlijk voor hen een goed punt. Ik kan iig niet direct hun ongelijk bewijzen, ik vind het alleen wel ietwat kortzichtig, maar goed

0634

Citaat van: monaco2011 op 25 juli 2011 - 22:00:32
Misschien hebben jullie wel gelijk, ik vind het alleen veels te vroeg om zoiets te zeggen.
Kijk, hier heb je natuurlijk wel een punt. Hij is ook nog jong, maar dat zei ik er ook bij. Maar ik heb het ook over de Vettel van nu. Uiteindelijk denk ik dat als Vettel over een jaar of 15 gaat golfen hij één van de besten allertijden kan zijn. Dat vind ik hem nu nog niet, maar dat hoeft toch ook niet op zijn 24e? (of 23e, geen idee eigenlijk...)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 25 juli 2011 - 21:05:44
Citaat van: Kootje op 25 juli 2011 - 17:40:07
Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 17:27:26
Jup zo is het helemaal.

Waar zeg ik dat? Zeg alleen dat hij knik mij niet bekent staat als beste inhaler en of dat aan de auoto ligt of niet maakt niet uit. Hamilton en kobayashi zijn gewoon coureurs die net dat beetje extra hebben om wel ergens in te halen. Als je echt sneller bent dan kan je inhalen. Webber bewees dat dit jaar ook. Vettel is goed hor maar met inhalen moet hij nog een en ander leren of durven.
Precies.
Zodra hij vooraan rijdt is hij amper te kloppen ,maar zichzelf voorbij gasten in ongeveer gelijkwaardige auto's knokken ,kan hij niet.
En dat geeft niet ,maar zo is het nu eenmaal wel.
En dat hij ook wel eens 'n inhaalrace gereden heeft zal best ,maar als je naar het grote geheel kijkt is dat gewoon niet z'n sterkste punt.
dan hebben we een WK (en zometeen misschien wel 2 voudig WK) die niet kan inhalen. Ach ja, als jullie hetzelf maar geloven.
Ja, dat maak jij er van. Ik zeg nergens dat hij het helemaal niet kan, maar wel dat hij het minder goed doet als een Koba of Lewis. Maar goed, als jij niet wilt lezen en alles wilt bazeren wat je denkt dat iemand zegt, ach ja als je je zelf dan nog wel geloofd...
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 25 juli 2011 - 22:00:32
Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 21:25:34
Hij kan natuurlijk wel inhalen, ze kunnen allemaal wel inhalen. Anders rijdt je daar ook niet :).

Maar hij heeft nog niet echt heroische duels uit moeten hoeven vechten om zover bovenaan te kunnen staan. Dus ja, je kan, mits je een voortreffelijke wagen hebt, WK worden zonder echt veel te hoeven dueleren. En dat is tot nu toe in zijn loopbaan nog niet zijn sterkste kant gebleken. Maar goed, hij is nog jong.
nee, omdat ie niet vaak in dat soort situatie's terecht is gekomen en daarnaast denk ik dat de karakteristieken van de Red Bull daar ook niet echt aan meewerken. Als je een auto hebt die in kwalificatie beter is als in de race dan kom je normaal gesproken al helemaal niet aan inhalen toe, andersom juist wel (Ferrari, McLaren). Webber heeft in principe hetzelfde probleem, die haalt ook amper iemand in zonder brokken te maken (misschien beetje overdreven en China was een uitzondering natuurlijk, waar ie een groot voordeel had met zn banden). Misschien hebben jullie wel gelijk, ik vind het alleen veels te vroeg om zoiets te zeggen. In de Torro Rosso heeft ie wat dat betreft al genoeg laten zien. Was hij niet degene die Hamilton inhaalde vlak voor het einde in Brazilië 2008??
Wat tegen hem spreekt zijn natuurlijk Turkije en Spa, maar vooral Spa had weinig met inhalen te maken, en Turkije was natuurlijk wel een geval apart. Als Button net zo koppig was als Webber hadden Hamilton een paar ronden later ook Button eraf gereden.
Maar goed, op zich begrijp ik wel goed dat de niet Vettel fans er toch iets uit willen pikken en dan is dit natuurlijk voor hen een goed punt. Ik kan iig niet direct hun ongelijk bewijzen, ik vind het alleen wel ietwat kortzichtig, maar goed
Nou ja, was mooi maar Hamilton maakte wel een fout voor Vettel hem inhaalde. Dus niet echt goed voorbeeld. Moet ik wel zeggen dat ik van 2008 niet zo heel veel meer  herinner, maar goed. Verder heeft het niks met koppigheid van Webber te maken, maar goed. Vettel maakte daar een fout door te veel naar rechts te sturen/glijden/driften of wat dan ook.

En nogmaals hij kan wel inhalen, maar hij is daar minder goed in dan zijn concurenten, maar zoals jeroen alzei: hij is jong en het komt misschien later wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

O...M....G...  :o

Deze discussie voeren jullie al een maand of wat en komt in ieder topic weer terug.
Maakt niet uit waar het over gaat, er wordt dusdanig gedraaid dat het weer op hetzelfde uitkomt...
en er komt maar geen einde aan :-\

(zucht)

Folkert

Jep en dat zal nog wel even door gaan. Zolang men elkaar maar respect heeft voor elkaar is het toch niet erg?
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Gerard op 26 juli 2011 - 08:51:25
O...M....G...  :o

Deze discussie voeren jullie al een maand of wat en komt in ieder topic weer terug.
Maakt niet uit waar het over gaat, er wordt dusdanig gedraaid dat het weer op hetzelfde uitkomt...
en er komt maar geen einde aan :-\

(zucht)
ik ben nog geen eens twee maanden lid en ik kan me niet herinneren dat ik deze discussie eerder gevoerd heb. Ik heb maar 3x iets gepost in dit topic en geen dingen die ik eerder heb gezegd volgens mij. Kijk, ik stoor me er weer aan dat jij regelmatig dit soort berichten in een discussie post, het hoeft toch niet altijd helemaal naar jouw zin te zijn?? Een forum is oa om te discussiëren.

Gerard

#194
oeh monaco2011, waarom zo reageren als een wesp gestoken?
Ik zeg dan, wie de schoen past, trekke hem aan!  8)

Natuurlijk is een forum in het leven geroepen om te discuseren,maar waarom altijd en eeuwig maar door blijven gaan over iets waar je toch niet uitkomt? beetje onzinnig om elk topic, waar het ook over gaat, daarop uit te laten draaien ???

CitaatKijk, ik stoor me er weer aan dat jij regelmatig dit soort berichten in een discussie post,
regelmatig?? ben je een beetje in de war?


Laat maar... ik zal er niet naar kijken en alleen reageren op hetgeen wat daadwerkelijk OT is.... :P :-X