Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 14:40:46
Dat is inderdaad "Het geluk" van RBR. Ze kunnen makkelijker counteren en door ontwikkelen om Mclaren en Ferrari weer moeilijk te maken.
Daarnaast is Vettel veel grotere coureur dan Button, al zal Vettel het moeilijk krijgen als hij niet van voor start.
Dat zeg jij. Ik vind dat de Button van 2009 niets minder deed dan de Vettel van de eerste helft van dit seizoen.

Wizard

Citaat van: Amsterdam 76ers op 25 juli 2011 - 08:52:24
Mee eens. Maar als je die 3 in een even snelle auto zet dan denk ik dat het Hamilton, Alonso en dan Vettel is.

Ligt eraan in welke auto, zet je ze in de snelste auto of in een minder snelle auto zoals de Mercedes (bijwijze van spreke)...

Niels_

Hoe je het dan ook draait of keert: zolang Vettel in de top 5 blijft finishen en de concurrenten onderling van plaats wisselen tussen plaats 1, 2 en 3 (zoals Hamilton, Alonso en Webber in dit geval) gaat hij zeker niet in de problemen komen. Wanneer McLaren of Ferrari plots met een geweldige update zou komen en boven de rest zou uitstijgen, dan kan het pas echt spannend worden.

Maar ik denk dat Ferrari en McLaren wel een heel seizoen min of meer op dezelfde snelheid zullen zitten. Zonder gekke toeren à la Francorchamps vorig jaar wordt Vettel gewoon wereldkampioen. Geen illusies maken. :P

Wizard

Citaat van: M@rc op 25 juli 2011 - 14:02:07
Misschien dat de stress van het thuis moeten presteren hem teveel is geworden. Maar het valt me op dat het hele Red Bull team met kleine mankementjes te kampen heeft de laatste paar GP's. Ook op de muur en in de pitboxen worden foutjes gemaakt. Te zelfzeker? Updates die niet goed uitpakken? Beetje zoals het verhaal van Brawn in 2009. Dan gaat het in ieder geval nog wel spannend worden voor het WK.  :)

Schijnspanning dan wel. Als Vettel scoort, wordt hij kampioen. En dat wordt hij ook.

Wizard

Citaat van: M@rc op 24 juli 2011 - 20:55:12
Vettel in die bloedsnelle Red Bull achter je houden is sterk, Vettel met remproblemen achter je houden wat minder.
Leuke race en in het hele veld waren er wel leuke duelletjes. Meer van dat in Hongarije.

Op het moment dat hij achter Massa reed kreeg hij de melding dat het weer goed zat en hij aan kon vallen. Die vlieger gaat dus niet op.

Wizard

Citaat van: Amsterdam 76ers op 24 juli 2011 - 20:52:34
Hamilton heeft vandaag laten zien dat hij met afstand de beste coureur van het veld is. Tevens heeft hij een hoop mensen (in Nederland) vandaag de mond gesnoerd. Alonso heeft laten zien een waardige 2e te zijn. Vettel is door de mand gevallen. Hij is goed als hij 1e staat maar zodra er ingehaald moet worden haakt hij af. Mensen die hier lovend over Button praten snap ik niet. F1 Races gaan om inhalen, niet om ronde na ronde achter elkaar aan te rijden en maar hopen dat degene voor je een fout maakt. Tuurlijk, op die manier ben je heel lief voor je banden maar op het eind koop je er niets voor. Als F1 coureur moet je lef hebben. Iets wat Lewis Hamilton goed heeft begrepen. Zonder hem zouden de GP's een stuk minder leuk zijn.

Vettel wordt wel heel erg snel afgeschreven. Iedereen heeft wel zijn mindere dagen, zo ook Vettel.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 15:07:32
Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 14:40:46
Dat is inderdaad "Het geluk" van RBR. Ze kunnen makkelijker counteren en door ontwikkelen om Mclaren en Ferrari weer moeilijk te maken.
Daarnaast is Vettel veel grotere coureur dan Button, al zal Vettel het moeilijk krijgen als hij niet van voor start.
Dat zeg jij. Ik vind dat de Button van 2009 niets minder deed dan de Vettel van de eerste helft van dit seizoen.
Oh, maar daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat in de basis Vettel toch net wat beter is dan Button. Ik geef ook direct toe dat ik Button te weinig krediet heb gegeven af gelopen jaren, al zit hij niet bij de top 3 van beste coureurs imo. Hij is denk ik de beste van Webber, Massa, Rosberg, Kubica en Button groepje. Al is Kubica niet helemaal goed in te schatten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 15:22:40
Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 15:07:32
Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 14:40:46
Dat is inderdaad "Het geluk" van RBR. Ze kunnen makkelijker counteren en door ontwikkelen om Mclaren en Ferrari weer moeilijk te maken.
Daarnaast is Vettel veel grotere coureur dan Button, al zal Vettel het moeilijk krijgen als hij niet van voor start.
Dat zeg jij. Ik vind dat de Button van 2009 niets minder deed dan de Vettel van de eerste helft van dit seizoen.
Oh, maar daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk dat in de basis Vettel toch net wat beter is dan Button. Ik geef ook direct toe dat ik Button te weinig krediet heb gegeven af gelopen jaren, al zit hij niet bij de top 3 van beste coureurs imo. Hij is denk ik de beste van Webber, Massa, Rosberg, Kubica en Button groepje. Al is Kubica niet helemaal goed in te schatten.
Hmm, daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat op pure snelheid Kubica veruit de snelste is van deze gasten. Van Massa weet ik dus echt niet wat ik moet denken. Als ik afga op zijn seizoen in 2008 zeg ik: Massa is de beste van dit groepje. Echter, sinds zijn crash vraag ik mij af of de wagen hem niet zo goed ligt of hij gewoon een deel van zijn kwaliteiten heeft verloren. Maar goed, die vraag stelt elke F1-fan zich wel denk ik.

T.Nuvolari

Citaat van: Wizard op 25 juli 2011 - 15:12:57
Citaat van: M@rc op 24 juli 2011 - 20:55:12
Vettel in die bloedsnelle Red Bull achter je houden is sterk, Vettel met remproblemen achter je houden wat minder.
Leuke race en in het hele veld waren er wel leuke duelletjes. Meer van dat in Hongarije.

Op het moment dat hij achter Massa reed kreeg hij de melding dat het weer goed zat en hij aan kon vallen. Die vlieger gaat dus niet op.

Dan heb jij een andere vlieger gezien dan ik.

Lap 20: Massa is now eighth in the pitstop phase with Vettel tight up behind him.
Lap 26: Massa is now fourth, ahead of Vettel in fifth, who is warned of a possible problem with the Red Bull's brakes.
Lap 44: Vettel is told his brakes are now fine, perhaps after the team adjusted the cooling at his stop.

Komt eigenlijk nog bij dat het team Vettel vertelde geen onnodige risico's te nemen.

T.Nuvolari

#174
Citaat van: Amsterdam 76ers op 24 juli 2011 - 20:52:34Mensen die hier lovend over Button praten snap ik niet. F1 Races gaan om inhalen, niet om ronde na ronde achter elkaar aan te rijden en maar hopen dat degene voor je een fout maakt. Tuurlijk, op die manier ben je heel lief voor je banden maar op het eind koop je er niets voor. Als F1 coureur moet je lef hebben. Iets wat Lewis Hamilton goed heeft begrepen. Zonder hem zouden de GP's een stuk minder leuk zijn.

Button is nochtans één van de attractievste coureurs dit seizoen. Ik kan me meerdere mooie inhaalacties van hem voor de geest halen dit seizoen, waaronder een paar op diezelfde Hamilton. Ook gisteren kwam hij mooi terug van een slechte start, tot hij moest opgeven. Dit leek me weer eerder een rondje Hamilton de hemel inprijzen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 19:45:08
Je weet toch dat je jezelf ontiechelijk tegenspreekt door nu te zeggen dat Massa en leuk en goed deed daar waar je eerder aangaf, in een ander topic, dat hij nergens te bekennen was? Dat inhalen mogelijk was heeft de race bewezen, daarover kan geen discussie bestaan en los van het feit dat Massa Vettel achter zich wist te houden, maakte hij wel een move en versloeg Vettel...en dat in een race waar het, volgens jou, niet moeilijk is om iemand achter je te houden.... ;)
Het een hoeft niks met het ander te maken te hebben. Hij deed het leuk ja, maar was nog steeds nergens te bekennen. had dus misschien 1 plekje kunnen winnen als hij voor Vettel was geëindigd. Het gevecht  met die 2 was leuk en Massa deed het goed, dus respect en krediets voor hem, maar Vettel was deze race niet zo goed en Vettel staat in mijn boeken niet bekent (als het op gelijkwaardige banden aan komt.) als beste inhaler in gelijke omstandigheden. Daarbij had hij ook iets met zijn achterrem? Maar of dat nou iets beinvloed heeft weet ik niet. Kwam Rosberg ook leuk voorbij maar niet echt iets meer. De Ferrari is gewoonstuk sneller dan de Mercedes. Niet dat Massa het heel slecht heeft gedaan, maar hij kwam niet eens in de buurt van het podium.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#176
Hij reed leuk en GOED maar was nergens te bekennen. Ik lees deze zin hardop en mijn vrouw zit me quasi-verbaasd aan te kijken en schiet in de lach. Weg twijfel. Afijn, Vettel kende inderdaad wat probleempjes met de remmerij, maar hij kreeg een 'GO' toen hij achter Massa reed! Volgens Red Bull waren deze weer in orde. Ik vermoed dus dat de temperatuur iets wat te hoog was waardoor Vettel de rembalans tijdelijk heeft moeten veranderen. Dat kan!

Maar goed, zo kun je overal wel een reden voor verzinnen en het weg willen wuiven. Massa heeft een hoop terechte kritiek voor zijn kiezen gehad en zijn positie wordt herhaaldelijk besproken. Ondanks de druk wat op z'n schouders rust, rijdt hij kranig en sterk in een iets wat nerveuze Ferrari. Althans, bij Massa. Tijdens de onboard was te zien dat hij flink moest corrigeren met accelereren. Alonso had hier beduidend minder last van. Hoe dan ook, Massa versloeg Vettel op een cruciaal moment en wist hem achter zich te houden. En of Vettel dan op z'n sterkst was of niet laat ik in het midden. Zoals je zelf al aangeeft reed Massa leuk en goed en verdient hij respect en krediet. Nou, die krijgt hij van mij door middel van een eervolle vermelding. Dus zijn we het eens met elkaar.

SDG

Citaat van: SDG op 24 juli 2011 - 10:21:54
Citaat van: gloudiesaurus op 23 juli 2011 - 21:14:36
http://www.gppits.net/nieuws/buemi_bestraft/

Jep Buemi terug gezet...

En Hamilton en zijn starts, het zou kunnen. Maar Alonso start ook altijd wel erg goed. Ik hoop iig. dat er na de 1e bocht niet 2 Red Bull's aan de leiding gaan :)

Afwijkende benzine? Wat moeten we daaronder verstaan? Rijdt Buemi dan met andere benzine dan Alguersuari of zo?

Nog even uppen. Iemand die mij hierover meer kan uitleggen?

monaco2011

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 15:49:33
Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 19:45:08
Je weet toch dat je jezelf ontiechelijk tegenspreekt door nu te zeggen dat Massa en leuk en goed deed daar waar je eerder aangaf, in een ander topic, dat hij nergens te bekennen was? Dat inhalen mogelijk was heeft de race bewezen, daarover kan geen discussie bestaan en los van het feit dat Massa Vettel achter zich wist te houden, maakte hij wel een move en versloeg Vettel...en dat in een race waar het, volgens jou, niet moeilijk is om iemand achter je te houden.... ;)
Het een hoeft niks met het ander te maken te hebben. Hij deed het leuk ja, maar was nog steeds nergens te bekennen. had dus misschien 1 plekje kunnen winnen als hij voor Vettel was geëindigd. Het gevecht  met die 2 was leuk en Massa deed het goed, dus respect en krediets voor hem, maar Vettel was deze race niet zo goed en Vettel staat in mijn boeken niet bekent (als het op gelijkwaardige banden aan komt.) als beste inhaler in gelijke omstandigheden. Daarbij had hij ook iets met zijn achterrem? Maar of dat nou iets beinvloed heeft weet ik niet. Kwam Rosberg ook leuk voorbij maar niet echt iets meer. De Ferrari is gewoonstuk sneller dan de Mercedes. Niet dat Massa het heel slecht heeft gedaan, maar hij kwam niet eens in de buurt van het podium.
euhm, dat ie vooraan rijdt ligt altijd aan de auto, maar dat ie niet in kan halen (wat ie overigens best  kan) zou daar niet aan kunnen liggen?? sterke punt van de red bull is de downforce, als er een auto voor je rijdt dan wordt dat nogal verstoord. Ferrari en McLaren hebben misschien weer wat meer topsnelheid en mechanische grip, wat ze tijdens het inhalen misschien weer helpt. Ik weet niet of het zo is, maar ik heb wel sterk het idee dat de karakteristieken van een auto ook erg bepalend zijn. Verder moet je ook een beetje 'geluk' hebben dat jouw auto op de inhaalpunten een voordeel heeft tov de auto voor je.  Red bull zn voordeel ligt vooral in hogesnelheidsbochten, wat natuurlijk geen goed inhaalpunt is en bovendien wordt zoals ik al eerder zei dat voordeel altijd min of meer teniet gedaan doordat de auto ervoor de luchstroom beinvloed. Nogmaals, ik weet niet of dit helemaal klopt, maar ik denk wel dat we het ook een beetje in die richting moeten zoeken.

Folkert

Jup zo is het helemaal.

Waar zeg ik dat? Zeg alleen dat hij knik mij niet bekent staat als beste inhaler en of dat aan de auoto ligt of niet maakt niet uit. Hamilton en kobayashi zijn gewoon coureurs die net dat beetje extra hebben om wel ergens in te halen. Als je echt sneller bent dan kan je inhalen. Webber bewees dat dit jaar ook. Vettel is goed hor maar met inhalen moet hij nog een en ander leren of durven.
Trotse vader van Rosalie(L)