Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

T.Nuvolari


0634

Klopt. Maar is om aan te geven dat het met zijn matige kwali, zijn matige snelheid, zijn spin en zijn onvermogen Massa serieus aan te vallen, naar Vettels maatstaven gewoon een povere race was.

Amsterdam 76ers

Citaat van: Makke op 24 juli 2011 - 22:42:09
Citaat van: Franky R. op 24 juli 2011 - 22:35:00
En ook al ben ik een Hamilton-fan (vraag maar eens hier en daar... ;) ), pas ik ervoor om hem te benoemen tot "met afstand de beste coureur van het veld". Daarvoor moet hij eerst nog een keertje (of vaker) WK worden.

Nop, dat kan je uiteraard niet zeggen. Je kan piloten wel indelen naar hun kwaliteiten, maar dan kom je steeds bij een paar piloten terecht. Enfin, volgens mij toch. Ik heb het gevoel dat er 3 piloten zijn die er net een tikkeltje bovenuit steken. Vettel, Hamilton en Alonso. Maar om nu te gaan oordelen wie beter is, volgens mij totaal onmogelijk. Zéker als ze in een verschillend team zitten.


Mee eens. Maar als je die 3 in een even snelle auto zet dan denk ik dat het Hamilton, Alonso en dan Vettel is.

Helaas zal dat nooit gebeuren en zie je dat de prestaties van de auto voor een groot deel bepaald wie er wint. Toch vind ik dat we met zijn allen heel erg blij moeten zijn met coureurs als Hamilton en ook Kobayasi. 2 coureurs die het lef hebben om brutaal in te halen. En ja, dat kan ook eens verkeerd aflopen maar ' fortune favours the bold' .

Daarom hielden we met zijn allen toch ook van Ayrton Senna? Die reed toch ook nooit plichtmatig zijn rondjes?

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 08:45:48
Klopt. Maar is om aan te geven dat het met zijn matige kwali, zijn matige snelheid, zijn spin en zijn onvermogen Massa serieus aan te vallen, naar Vettels maatstaven gewoon een povere race was.

Matige Kwali? 3de 0.137 achter Webber vind ik nu niet matig, het verschil in Spanje was groter. Hij rijdt ook de 3de snelste ronde en dat tijdens de 47ste en niet in één van de laatste 10 of 5 ronde. Die spin was dom ja, net als het niet inhalen van Massa een matige indruk gaf. Maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven omdat de man nu één keer niet 1ste of 2de is geworden. Met een wagen die niet goed aanvoeld qua balans toch 4de worden, vind ik niet geweldig slecht.

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 22:55:10
En toch slaagde Massa er in 2008 op een haar na wereldkampioen te worden, wist Button het in 2009 wel af te maken en leek Webber lang in de running voor de wereldtitel in 2010. Om maar even te zeggen dat F1 om meer draait dan gewoon 'de snelste piloot' te zijn. ;)

Klopt allemaal. Massa, Webber en Button zijn dan ook helemaal geen pannenkoeken. Maar Massa had toen wel een totaal gedemotiveerde teammaat en Button moest afrekenen met Rubinho. Laatst genoemde lijkt ME een sympathieke kerel, maar echt een hoge pet heb ik er niet van op. Toch niet als piloot.

Nu, ik had het ook niet echt over de 3 snelsten, maar de 3 grootsten. Ondanks het feit dat Webber vorig jaar aardig in de buurt bleef, plaats ik Vettel nog nog een trapje hoger. Net als Alonso en Hamilton. Zo'n zaken zijn natuurlijk subjectief, maar bon.

Senergy

Schumacher heeft toch een nieuw record in handen lijkt me na deze race.

Langste drift met een F1, alleen spijtig dat hij hem niet meer recht kreeg
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

com

Ik heb helaas niet de race kunnen zien. Maar zoals het hier op het forum lees blijkt dat Vettel ook maar een mens is die ook wel eens een slechte dag heeft . Het zou ook te mooi zijn als hij alles kan winnen. Maar ik denk dat hij er in Hongarije wel weer bij zit echt een baan voor hem. In het verleden lag de nurburgring hem ook niet zo.

T.Nuvolari

Denk ik ook. Hungaroring is ook meer een rijderscircuit waar de prestaties van de auto minder hard doorwegen.
Ik verwacht daar dus een zeer sterke Hamilton, Vettel en Alonso. Jongen maar snelle wolven als Kobayashi, Perez, Di Resta, Maldonado, die naar mijn mening meer brengt dan we van hem hebben verwacht, en misschien ook Kovalainen kunnen hier iets forceren. Rosberg moet hier ook het één en ander kunnen laten zien. 

0634

Citaat van: M@rc op 25 juli 2011 - 10:19:27
Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 08:45:48
Klopt. Maar is om aan te geven dat het met zijn matige kwali, zijn matige snelheid, zijn spin en zijn onvermogen Massa serieus aan te vallen, naar Vettels maatstaven gewoon een povere race was.

Matige Kwali? 3de 0.137 achter Webber vind ik nu niet matig, het verschil in Spanje was groter. Hij rijdt ook de 3de snelste ronde en dat tijdens de 47ste en niet in één van de laatste 10 of 5 ronde. Die spin was dom ja, net als het niet inhalen van Massa een matige indruk gaf. Maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven omdat de man nu één keer niet 1ste of 2de is geworden. Met een wagen die niet goed aanvoeld qua balans toch 4de worden, vind ik niet geweldig slecht.
We moeten ook niet overdrijven, maar hij was het hele weekend langzamer dan Webber. Dat is ook helemaal niet erg hoor, gebeurt de beste wel eens, maar alles bij elkaar opgeteld was hij dit weekend aanmerkelijk kwetsbaarder dan dat hij in lange tijd is geweest.

T.Nuvolari

Misschien dat de stress van het thuis moeten presteren hem teveel is geworden. Maar het valt me op dat het hele Red Bull team met kleine mankementjes te kampen heeft de laatste paar GP's. Ook op de muur en in de pitboxen worden foutjes gemaakt. Te zelfzeker? Updates die niet goed uitpakken? Beetje zoals het verhaal van Brawn in 2009. Dan gaat het in ieder geval nog wel spannend worden voor het WK.  :)

Folkert

Citaat van: com op 25 juli 2011 - 12:32:53
Ik heb helaas niet de race kunnen zien. Maar zoals het hier op het forum lees blijkt dat Vettel ook maar een mens is die ook wel eens een slechte dag heeft . Het zou ook te mooi zijn als hij alles kan winnen. Maar ik denk dat hij er in Hongarije wel weer bij zit echt een baan voor hem. In het verleden lag de nurburgring hem ook niet zo.
In het verleden lag nurnburg ring hem ook altijd goed. 2009 reed hij van 4 naar 2. Alleen Webber is vaak goed hier op Nurnburg. Ik denk juist dat Hongarije moeilijk word, omdat het een laagdownforce baan is en RBR daar minder mee kan winnen. Ik verwacht sterke Alonso en Hamilton. En ook Button die kan verrassen met zijn zachte rijstijl. 
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: M@rc op 25 juli 2011 - 14:02:07
Misschien dat de stress van het thuis moeten presteren hem teveel is geworden. Maar het valt me op dat het hele Red Bull team met kleine mankementjes te kampen heeft de laatste paar GP's. Ook op de muur en in de pitboxen worden foutjes gemaakt. Te zelfzeker? Updates die niet goed uitpakken? Beetje zoals het verhaal van Brawn in 2009. Dan gaat het in ieder geval nog wel spannend worden voor het WK.  :)

Naah, geloof ik niet zo. Jenson Button zei het een paar weken terug ook al: Brawn had destijds simpelweg de mogelijkheden niet om de wagen door te ontwikkelen en RBR heeft dat nu wel. Dan zal er best eens een mindere fase kunnen komen, maar zolang ze meedoen in de top5 voorzie ik nauwelijks problemen.

0634

Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 14:18:16
Citaat van: com op 25 juli 2011 - 12:32:53
Ik heb helaas niet de race kunnen zien. Maar zoals het hier op het forum lees blijkt dat Vettel ook maar een mens is die ook wel eens een slechte dag heeft . Het zou ook te mooi zijn als hij alles kan winnen. Maar ik denk dat hij er in Hongarije wel weer bij zit echt een baan voor hem. In het verleden lag de nurburgring hem ook niet zo.
In het verleden lag nurnburg ring hem ook altijd goed. 2009 reed hij van 4 naar 2. Alleen Webber is vaak goed hier op Nurnburg. Ik denk juist dat Hongarije moeilijk word, omdat het een laagdownforce baan is en RBR daar minder mee kan winnen. Ik verwacht sterke Alonso en Hamilton. En ook Button die kan verrassen met zijn zachte rijstijl.
De kracht van RBR is met name de hogesnelheidsbochten inderdaad. Hoewel ze wel wonnen op Monaco, zij het maar net. En het gat is nu kleiner dan toen. Dus zo op het eerste gezicht zou ik gokken op een McLaren of een Ferrari.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 14:19:13
Citaat van: M@rc op 25 juli 2011 - 14:02:07
Misschien dat de stress van het thuis moeten presteren hem teveel is geworden. Maar het valt me op dat het hele Red Bull team met kleine mankementjes te kampen heeft de laatste paar GP's. Ook op de muur en in de pitboxen worden foutjes gemaakt. Te zelfzeker? Updates die niet goed uitpakken? Beetje zoals het verhaal van Brawn in 2009. Dan gaat het in ieder geval nog wel spannend worden voor het WK.  :)

Naah, geloof ik niet zo. Jenson Button zei het een paar weken terug ook al: Brawn had destijds simpelweg de mogelijkheden niet om de wagen door te ontwikkelen en RBR heeft dat nu wel. Dan zal er best eens een mindere fase kunnen komen, maar zolang ze meedoen in de top5 voorzie ik nauwelijks problemen.

Dat is inderdaad "Het geluk" van RBR. Ze kunnen makkelijker counteren en door ontwikkelen om Mclaren en Ferrari weer moeilijk te maken.
Daarnaast is Vettel veel grotere coureur dan Button, al zal Vettel het moeilijk krijgen als hij niet van voor start.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2011 - 14:20:31
Citaat van: Burorri op 25 juli 2011 - 14:18:16
Citaat van: com op 25 juli 2011 - 12:32:53
Ik heb helaas niet de race kunnen zien. Maar zoals het hier op het forum lees blijkt dat Vettel ook maar een mens is die ook wel eens een slechte dag heeft . Het zou ook te mooi zijn als hij alles kan winnen. Maar ik denk dat hij er in Hongarije wel weer bij zit echt een baan voor hem. In het verleden lag de nurburgring hem ook niet zo.
In het verleden lag nurnburg ring hem ook altijd goed. 2009 reed hij van 4 naar 2. Alleen Webber is vaak goed hier op Nurnburg. Ik denk juist dat Hongarije moeilijk word, omdat het een laagdownforce baan is en RBR daar minder mee kan winnen. Ik verwacht sterke Alonso en Hamilton. En ook Button die kan verrassen met zijn zachte rijstijl.
De kracht van RBR is met name de hogesnelheidsbochten inderdaad. Hoewel ze wel wonnen op Monaco, zij het maar net. En het gat is nu kleiner dan toen. Dus zo op het eerste gezicht zou ik gokken op een McLaren of een Ferrari.
Monaco was inderdaad ook net iets meer geluk dan kunde dat Vettel die won. Natuurlijk sterk gereden, maar de echte verhoudingen waren daar niet gezien. Hongarije word (hopelijk) weer prooi voor Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)