Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Vettel in die bloedsnelle Red Bull achter je houden is sterk, Vettel met remproblemen achter je houden wat minder.
Leuke race en in het hele veld waren er wel leuke duelletjes. Meer van dat in Hongarije.

Amsterdam 76ers

Vettel had in de kwalificatie geen remproblemen. Hamilton wist hem ook toen achter zich te houden...

Gerard

Citaat van: Amsterdam 76ers op 24 juli 2011 - 21:24:18
Vettel had in de kwalificatie geen remproblemen. Hamilton wist hem ook toen achter zich te houden...

;D

rafael25


Folkert

Ik lees anders nergens over het remprobleem van Vettel. Heb Horners? intervieuw niet goed gevolgd, dus misschien dat ze daar wat zeiden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Amsterdam 76ers op 24 juli 2011 - 20:52:34
Hamilton heeft vandaag laten zien dat hij met afstand de beste coureur van het veld is. Tevens heeft hij een hoop mensen (in Nederland) vandaag de mond gesnoerd. Alonso heeft laten zien een waardige 2e te zijn. Vettel is door de mand gevallen. Hij is goed als hij 1e staat maar zodra er ingehaald moet worden haakt hij af. Mensen die hier lovend over Button praten snap ik niet. F1 Races gaan om inhalen, niet om ronde na ronde achter elkaar aan te rijden en maar hopen dat degene voor je een fout maakt. Tuurlijk, op die manier ben je heel lief voor je banden maar op het eind koop je er niets voor. Als F1 coureur moet je lef hebben. Iets wat Lewis Hamilton goed heeft begrepen. Zonder hem zouden de GP's een stuk minder leuk zijn.


Welkom op het forum...


En ook al ben ik een Hamilton-fan (vraag maar eens hier en daar... ;) ), pas ik ervoor om hem te benoemen tot "met afstand de beste coureur van het veld". Daarvoor moet hij eerst nog een keertje (of vaker) WK worden.


Als dat zo was, dan had Lewis nooit zijn frustratie's het boventoon laten voeren (Monaco 2011)!


Lewis Hamilton is wel absoluut een van de (helaas) weinige smaakmakers in de F1. Zie ook het gevecht vandaag tussen Hamilton en Webber. Hij vocht zich meteen een weg terug. Dat is wat de echte F1-fan wilt zien!



_Makke_

Citaat van: Franky R. op 24 juli 2011 - 22:35:00
En ook al ben ik een Hamilton-fan (vraag maar eens hier en daar... ;) ), pas ik ervoor om hem te benoemen tot "met afstand de beste coureur van het veld". Daarvoor moet hij eerst nog een keertje (of vaker) WK worden.

Nop, dat kan je uiteraard niet zeggen. Je kan piloten wel indelen naar hun kwaliteiten, maar dan kom je steeds bij een paar piloten terecht. Enfin, volgens mij toch. Ik heb het gevoel dat er 3 piloten zijn die er net een tikkeltje bovenuit steken. Vettel, Hamilton en Alonso. Maar om nu te gaan oordelen wie beter is, volgens mij totaal onmogelijk. Zéker als ze in een verschillend team zitten.

Franky R.

Citaat van: Makke op 24 juli 2011 - 22:42:09
Citaat van: Franky R. op 24 juli 2011 - 22:35:00
En ook al ben ik een Hamilton-fan (vraag maar eens hier en daar... ;) ), pas ik ervoor om hem te benoemen tot "met afstand de beste coureur van het veld". Daarvoor moet hij eerst nog een keertje (of vaker) WK worden.

Nop, dat kan je uiteraard niet zeggen. Je kan piloten wel indelen naar hun kwaliteiten, maar dan kom je steeds bij een paar piloten terecht. Enfin, volgens mij toch. Ik heb het gevoel dat er 3 piloten zijn die er net een tikkeltje bovenuit steken. Vettel, Hamilton en Alonso. Maar om nu te gaan oordelen wie beter is, volgens mij totaal onmogelijk. Zéker als ze in een verschillend team zitten.


Juist...


En toch ga ik je eventjes sarren....Alonso en Hamilton hebben wel in 1 team gereden en daar deed de debutant Hamilton het niet verkeerd tegenover de tweevoudige WK Alonso... ;)




Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/alonso_ontsnapt_aan_diskwalificatie/
http://www.gppits.net/nieuws/gridpenalty_buemi/


Straffen achteraf en eentje die net kon worden voorkomen.
BTW, als de FIA Webber had bestraft voor de lift aan Alonso, dan hadden ze zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.


Serieus!

Niels_

Citaat van: Makke op 24 juli 2011 - 22:42:09
Citaat van: Franky R. op 24 juli 2011 - 22:35:00
En ook al ben ik een Hamilton-fan (vraag maar eens hier en daar... ;) ), pas ik ervoor om hem te benoemen tot "met afstand de beste coureur van het veld". Daarvoor moet hij eerst nog een keertje (of vaker) WK worden.
Nop, dat kan je uiteraard niet zeggen. Je kan piloten wel indelen naar hun kwaliteiten, maar dan kom je steeds bij een paar piloten terecht. Enfin, volgens mij toch. Ik heb het gevoel dat er 3 piloten zijn die er net een tikkeltje bovenuit steken. Vettel, Hamilton en Alonso. Maar om nu te gaan oordelen wie beter is, volgens mij totaal onmogelijk. Zéker als ze in een verschillend team zitten.
Tja, ik denk dat iedereen daar zo over denkt. En toch slaagde Massa er in 2008 op een haar na wereldkampioen te worden, wist Button het in 2009 wel af te maken en leek Webber lang in de running voor de wereldtitel in 2010. Om maar even te zeggen dat F1 om meer draait dan gewoon 'de snelste piloot' te zijn. ;)

Niels_

Citaat van: Franky R. op 24 juli 2011 - 22:51:16
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_ontsnapt_aan_diskwalificatie/
http://www.gppits.net/nieuws/gridpenalty_buemi/


Straffen achteraf en eentje die net kon worden voorkomen.
BTW, als de FIA Webber had bestraft voor de lift aan Alonso, dan hadden ze zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.


Serieus!
Nu snap ik plots waarom Andrea Stella een beetje paniekerig deed over de board-radio bij Alonso. ;D

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 22:59:52
Citaat van: Franky R. op 24 juli 2011 - 22:51:16
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_ontsnapt_aan_diskwalificatie/
http://www.gppits.net/nieuws/gridpenalty_buemi/


Straffen achteraf en eentje die net kon worden voorkomen.
BTW, als de FIA Webber had bestraft voor de lift aan Alonso, dan hadden ze zich onsterfelijk belachelijk gemaakt.


Serieus!
Nu snap ik plots waarom Andrea Stella een beetje paniekerig deed over de board-radio bij Alonso. ;D
Dat zou een hoop verklaren, maar vond het wel gaaf te zien. Op een of andere manier zie ik het Webber en Button doen, maar Hamilton en Vettel minder snel. Maar dat is ook compleet uit de lucht gegrepen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 15:54:13
Overigens wel belachelijk dat Buemi niet bestraft is ??
Nu ben ik nooit zo'n voorstander van straffen bij 'n remfoutje of 'n iets te enthousiaste manouvre ,maar hier werd toch bewust Heidfeld van de baan gerost.

Volgens mij gebeurde hier hetzelfde als met Button en Hamilton in Canada. Buemi verwachtte Heidfeld niet aan die kant en had hem waarschijnlijk echt niet gezien. Daarom moest Heidfeld het ontgelden. Er was echter eerst wel een gat dus voor Heidfeld was het niet onlogisch om daarvoor te gaan. Exact hetzelfde als bij Button/Hamilton dus. Alleen dat de zichtbaarheid toen heel klein was door de regen, dat excuus had Button toen wel en Buemi nu niet. Dus toch een twijfelgevalletje.

T.Nuvolari

Citaat van: Amsterdam 76ers op 24 juli 2011 - 21:24:18
Vettel had in de kwalificatie geen remproblemen. Hamilton wist hem ook toen achter zich te houden...

Wat heeft Hamilton met de race van Massa te maken? Hamilton is die kerel in de zilveren wagen, Massa die in de rode.

Citaat van: Burorri op 24 juli 2011 - 22:31:45
Ik lees anders nergens over het remprobleem van Vettel. Heb Horners? intervieuw niet goed gevolgd, dus misschien dat ze daar wat zeiden.

Vettel moest voor halfweg zijn rembalans maximaal naar voren zetten omdat ze een probleem vermoedde met de achterste remmen. Hij kon na 3/4 race alles terug normaal zetten. Ik kan me voorstellen dat als je je niet lekker voelt in de wagen en je dan nog je rembalans moet gaan omgooien, je niet direct de meest geweldige race rijdt.

0634

Maar om dan met twee wielen in het gras te rijden... ;)