Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 16:59:06
Hoezo is Massa gegroeid dan? Zoveel inhaalacties heb ik hem niet zien doen. Hij reed verder prima, daar niet van, maar om nou te zeggen dat hij zich een weg door het veld baande, zoals jij beweert, heb ik niet gezien.

En Vettel? Tja, misschien had hij wat problemen met zijn wagen maar hij reed inderdaad zwak. Geen snelheid, geen inhaalacties, niets. Tja, dat heb je soms.
Ik zeg nergens dat Massa zich 'n weg door het veld baande ??  ???
Dan heb je de context waarin ik die uitdrukking gebruikte niet helemaal goed begrepen.

Maar wat z'n groei betreft ,heb ik Massa wel 'n aantal snaarstrakke acties zien maken die hij voorheen nooit zou plaatsen.
Toegegeven ... het waren er niet heel veel ,maar voor Massa begrippen ??  ;D
Nu zal hij dit nog vaker moeten doen om van 'n echte groei te spreken ,maar toch ....

Folkert

Als vettel op zeker en slim speelde om punten te scoren is het helemaal slece coureur. Makte fout op fout en had toch 1 van de snelste wagens.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 24 juli 2011 - 17:14:17
Als vettel op zeker en slim speelde om punten te scoren is het helemaal slece coureur. Makte fout op fout en had toch 1 van de snelste wagens.
Daarom geloof ik dat ook niet.
Daar blokkeerde hij toch net ff te vaak voor ,en z'n remmen raakten niet voor niets oververhit.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 17:01:09
Aan één kant heb je gelijk. Zeker. Aan de andere kant heeft Vettel inderdaad nog nooit bewezen goed te zijn als hij van achteren moet komen. Meestal gaat dat niet echt vloeiend bij hem. Dus óf hij was slim en koesterde de punten óf hij kan simpelweg niet beter.

Misschien niet maar iedereen heeft zijn sterkste en zijn zwakste kanten. Hamilton vind ik bijvoorbeeld net een tikkeltje te agresief als hij van achter moet komen. Soms pakt het goed uit, een andere keer weer niet. So be it! Button vind ik wat dat aangaat sterker. Op de één of andere manier lijkt hij vleugels te krijgen als het tegenzit. Een coureur die er in blijft geloven en het geduld kan bewaren. Zo heeft iedere coureur zijn zwakke en sterke punten.

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 17:13:11
Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 16:59:06
Hoezo is Massa gegroeid dan? Zoveel inhaalacties heb ik hem niet zien doen. Hij reed verder prima, daar niet van, maar om nou te zeggen dat hij zich een weg door het veld baande, zoals jij beweert, heb ik niet gezien.

En Vettel? Tja, misschien had hij wat problemen met zijn wagen maar hij reed inderdaad zwak. Geen snelheid, geen inhaalacties, niets. Tja, dat heb je soms.
Ik zeg nergens dat Massa zich 'n weg door het veld baande ??  ???
Dan heb je de context waarin ik die uitdrukking gebruikte niet helemaal goed begrepen.

Maar wat z'n groei betreft ,heb ik Massa wel 'n aantal snaarstrakke acties zien maken die hij voorheen nooit zou plaatsen.
Toegegeven ... het waren er niet heel veel ,maar voor Massa begrippen ??  ;D
Nu zal hij dit nog vaker moeten doen om van 'n echte groei te spreken ,maar toch ....

Massa zal ook niet meer groeien. Die is op z'n plaats gezet door Ferrari. ;) Desalniettemin vind ik Massa naar behoren presteren. Natuurlijk is hij geen Alonso maar doet prima dingen. Zijn taak als tweede viool heeft hij prima bekleedt en het was Ferrari die debet is dat Vettel voorbij kon aan Massa.

0634

Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 17:13:11

Ik zeg nergens dat Massa zich 'n weg door het veld baande ??  ???
Dan heb je de context waarin ik die uitdrukking gebruikte niet helemaal goed begrepen.


Nou ja, je zei dit:

CitaatMaar moet hij zich 'n weg door 't veld banen ,dan lukt het niet.

Eigenlijk dezelfdse kritiek die Massa ook altijd krijgt.
Nu liet Massa deze race zien daarin wel gegroeid te zijn ,maar Vettel niet.

Zoals ik het lees lukt het Vettel niet om zich een weg door t veld te banen, maar is Massa juist daarin gegroeid. Dan zeg je het toch? ;)

0634

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 17:19:43
Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 17:01:09
Aan één kant heb je gelijk. Zeker. Aan de andere kant heeft Vettel inderdaad nog nooit bewezen goed te zijn als hij van achteren moet komen. Meestal gaat dat niet echt vloeiend bij hem. Dus óf hij was slim en koesterde de punten óf hij kan simpelweg niet beter.

Misschien niet maar iedereen heeft zijn sterkste en zijn zwakste kanten. Hamilton vind ik bijvoorbeeld net een tikkeltje te agresief als hij van achter moet komen. Soms pakt het goed uit, een andere keer weer niet. So be it! Button vind ik wat dat aangaat sterker. Op de één of andere manier lijkt hij vleugels te krijgen als het tegenzit. Een coureur die er in blijft geloven en het geduld kan bewaren. Zo heeft iedere coureur zijn zwakke en sterke punten.
Alonso heeft geen zwakke punten. Althans, is mij nooit opgevallen.

Maar ik neem het Vettel verder ook niet kwalijk hoor, is een prima coureur. Maar daarom kan je wel constateren dat hij op bepaalde vlakken nog beter moet worden als hij als één van de grootsten ooit gezien wil worden. Want op dat niveau kom je niet door in de beste wagen pole te pakken en zeges binnen te halen. Dan moet je ook bepaalde kunststukjes uithalen die mensen zich voor altijd blijven herinneren. Zie Schumacher op Spa 95. Of Senna op Donington destijds. Mansell op Silverstone, etc. etc. Wat hij nu doet is knap, hartstikke knap. Maar nog niet bijzonder genoeg om als één van de besten ooit te worden bestempeld. Maar Vettel is nog jong, en heeft voldoende potentie. Op je 23e kan je eigenlijk ook niet bij dat selecte groepje horen.

Wizard

Dat ben ik met je eens maar exact dat zelfde vind ik ook van Lewis. Button vind ik wat dat aangaat net wat volwassender rijden en kan Hamilton daardoor prima bijbenen ondanks dat Hamilton in de basis een stuk sneller is.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2011 - 17:33:22
Zoals ik het lees lukt het Vettel niet om zich een weg door t veld te banen, maar is Massa juist daarin gegroeid. Dan zeg je het toch? ;)

Ik begrijp de verwarring ,dus ik vergeef je.  :P :D ;D

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat zowel Massa als Vettel die kritiek altijd krijgen.
Maw: beide coureurs kunnen niet inhalen.  ::)

Nu liet Massa zien dit ondertussen wel te kunnen ,terwijl Vettel dat duidelijk niet liet zien.
En dat is gelijk de "groei" bij Massa waar ik op doelde.  :)

rafael25

 ::)Hamilton zegt altijd na iedere race dat dit zijn beste race ooit is ::)

Gerard

Citaat van: rafael25 op 24 juli 2011 - 18:04:29
::)Hamilton zegt altijd na iedere race dat dit zijn beste race ooit is ::)
je bent toch ook zo goed als je laatste resultaat ::) ???

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 16:24:15
Prachtig is dat als je een hele race Vettel weet af te houden en je team het dan verneukt. Typisch. En dan hoor ik sommige al zeggen: "Massa was toch weer niet zo sterk".
Maar sterk was hij ook niet. En Vettel af houden? Ja deed hij leuk en goed, maar dat was deze race ook niet zo heel moeilijk. Jammer wel dat Idd Ferrari zijn race verpest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Je weet toch dat je jezelf ontiechelijk tegenspreekt door nu te zeggen dat Massa en leuk en goed deed daar waar je eerder aangaf, in een ander topic, dat hij nergens te bekennen was? Dat inhalen mogelijk was heeft de race bewezen, daarover kan geen discussie bestaan en los van het feit dat Massa Vettel achter zich wist te houden, maakte hij wel een move en versloeg Vettel...en dat in een race waar het, volgens jou, niet moeilijk is om iemand achter je te houden.... ;)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 24 juli 2011 - 19:12:20
Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 16:24:15
Prachtig is dat als je een hele race Vettel weet af te houden en je team het dan verneukt. Typisch. En dan hoor ik sommige al zeggen: "Massa was toch weer niet zo sterk".
Maar sterk was hij ook niet. En Vettel af houden? Ja deed hij leuk en goed, maar dat was deze race ook niet zo heel moeilijk. Jammer wel dat Idd Ferrari zijn race verpest.

Echt veel werk heeft Massa inderdaad niet gehad. Die DRS-zone haalde niet zo enorm veel uit. Ik denk dat er in bocht 1 meer inhaalpogingen waren dan in de bocht na de DRS-zone.

Nu, dat was voor Ferrari altijd nogal kut. Zelfs bij een even snelle pit-stop zit je nog met het risico van een unsafe release. Ik had zulk een situatie wel verwacht. Zéker omdat RedBull quasi altijd het best werkt in de pits.

Die soft's leken sneller dan de supersofts die er al een aantal ronden op zaten. Als ik van hun was gokte ik op een langer buiten blijven van Vettel. Pas buiten komen als Massa de pits is ingedraaid. Misschien hadden ze het zo wel kunnen klaarspelen.

Nu, Massa wordt de laatste races quasi altijd gekloot door de pitstops. Ze roepen die jongen altijd vrij laten binnen.

Amsterdam 76ers

Hamilton heeft vandaag laten zien dat hij met afstand de beste coureur van het veld is. Tevens heeft hij een hoop mensen (in Nederland) vandaag de mond gesnoerd. Alonso heeft laten zien een waardige 2e te zijn. Vettel is door de mand gevallen. Hij is goed als hij 1e staat maar zodra er ingehaald moet worden haakt hij af. Mensen die hier lovend over Button praten snap ik niet. F1 Races gaan om inhalen, niet om ronde na ronde achter elkaar aan te rijden en maar hopen dat degene voor je een fout maakt. Tuurlijk, op die manier ben je heel lief voor je banden maar op het eind koop je er niets voor. Als F1 coureur moet je lef hebben. Iets wat Lewis Hamilton goed heeft begrepen. Zonder hem zouden de GP's een stuk minder leuk zijn.