Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Wizard

Kijk aan! Een kenner. ;) Inderdaad prima voorspeld!

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 15:58:21
Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 15:54:13
Overigens wel belachelijk dat Buemi niet bestraft is ??
Nu ben ik nooit zo'n voorstander van straffen bij 'n remfoutje of 'n iets te enthousiaste manouvre ,maar hier werd toch bewust Heidfeld van de baan gerost.

Te enthousiast verdedigen wordt niet altijd bestraft (zie Hamilton Silverstone) dus de wedstrijdleiding is consequent. ;)
Dat is meer vergelijkbaar met de acties van Massa deze race ,waarbij Rosberg en later ?? hem ruimte gaven en in leven lieten.
Iets wat Massa in Silverstone én Monaco niet deed bij Hamilton.
Dus als ze consequent waren geweest ,dan hadden ze Hamilton in Silverstone (onterecht) bestraft omdat ze dat in Monaco ook deden.

Deze actie van Buemi vond ik meer vergelijkbaar met Schumi's move op Barrichello in Hongarije vorig jaar.
Daar werd wel voor bestraft en dus is het consequent zijn wederom ver te zoeken.  ;)

Kootje

#107
Citaat van: janke op 24 juli 2011 - 15:59:39
Citaat van: janke op 23 juli 2011 - 19:18:54
Citaat van: Franky R. op 23 juli 2011 - 18:54:23
Netjes gedaan van Hamilton, maar idd. moet ik nog maar zien dat hij nog in de top 3 rijdt na de start. Idd. start de McLaren niet echt geweldig.


En dan heeft een Hamilton zeker kans. Alonso ook.  Kan maar zo gebeuren dat er maar één RBR op het podium staat. Als 3de.
Toch aardig voorspeld hè.
Jij mag vaker voorspellen.  ;D


Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 16:08:01
Deze actie van Buemi vond ik meer vergelijkbaar met Schumi's move op Barrichello in Hongarije vorig jaar.
Daar werd wel voor bestraft en dus is het consequent zijn wederom ver te zoeken.  ;)

Ik geloof niet in opzet in deze. Hamilton is Silverstone was bewuster, gegarandeerd. De wedstrijdleiding had hooguit een reprimande kunnen uitdelen in vorm van een waarschuwing. Beter kijken! Voor de rest was er weinig aan het handje behalve dat het niet handig was van Buemi. Dat zal niemand ontkennen. Maar om daar meteen een straf aan te koppen, nee. Wat mij betreft niet. Hulde voor de wedstrijdleiding die de coureurs hebben laten racen. Alles was binnen de perken en we hebben kunnen genieten van gevechten op het scherpst van de snede. Zou zou iedere race mogen zijn van mij!

Niels_

Prachtig is dat als je een hele race Vettel weet af te houden en je team het dan verneukt. Typisch. En dan hoor ik sommige al zeggen: "Massa was toch weer niet zo sterk".

Kootje

#110
Hamilton in Silverstone was 'n kwestie van iets te laat remmen.
Was de wedstrijdleiding consequent geweest ,hadden ze hem net als in Monaco bestraft.
Nu ben ik blij dat ze dit niet deden ,want ook in Monaco vond ik het onnodig.
( niet alleen bij Hamilton ,maar ook bij DiResta )
Ik ben sowieso geen voorstander van al die straffen voor "causing an avoidable collisean".

Maar als er dan toch bestraft moet worden voor "causing an avoidable collisean" ,dan was dat hier wel op z'n plaats geweest.
Sterker nog: Hier was het noodzakelijk omdat dit imo over de grens van het toelaatbare ging.
Dit vond ik meer 'n actie in de zin van: Ik druk hem van de baan zodat hij wel moet wijken.
Dat heeft in mijn ogen niets met "niet goed kijken" te maken ,aangezien Heidfeld duidelijk naast hem zat.
Net zoals dat vorig jaar met Schumi en Barri het geval was.

Kootje

#111
Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 16:24:15
Prachtig is dat als je een hele race Vettel weet af te houden en je team het dan verneukt. Typisch. En dan hoor ik sommige al zeggen: "Massa was toch weer niet zo sterk".
Of Massa was juist zéér sterk ,of Vettel zéér zwak.

Nu wil ik niets aan Massa's prestatie afdoen ,maar Vettel liet nu precies zien waarop zijn criticasters altijd kritiek leveren.
Start hij op kop ,dan is hij onverslaanbaar.
Maar moet hij zich 'n weg door 't veld banen ,dan lukt het niet.

Eigenlijk dezelfdse kritiek die Massa ook altijd krijgt.
Nu liet Massa deze race zien daarin wel gegroeid te zijn ,maar Vettel niet.
Ik hou 't er dan ook op dat Vettel nog steeds dezelfde zwaktes heeft en Massa daar optimaal van profiteerde.
Erg jammer dat z'n team het uiteindelijk verklooid.

Folkert

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 15:57:12
Citaat van: Burorri op 24 juli 2011 - 15:52:39
Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 15:38:46
Citaat van: Burorri op 24 juli 2011 - 15:34:55
Hamilton, geweldig.

Maar.....hij had de snelste auto en Kobayashi komt van P17 en rijdt nu op P9!!! Dus ik ben héél erg benieuwd wie jouw man van de race gaat worden. Als ik Silverstone erbij neem en doorborduur op jouw gedachtegang, gaat het Koba worden.
Nou ja Alonso kan het niet worden en niemand mag Alonso kiezen als man van de race.

Als ik eerlijk ben zijn Hamilton, Webber, Alonso, Kobayashi en Sutil

Alonso mag ik dus niet kiezen omdat hij veel te veel fouten maakte en niet heeft gewonnen, Webber heeft 2 plekken verloren dus is per definitie slechter. Sutil.....goed gereden maar niet overtuigend.

Alonso reed niet het sterkst en maakte inderdaad 2 foutjes. Maar dat het een naam krijgt bij jou verbaasd me enorm. Want in Silverstone werd het compleet in de wind geslagen. Maar goed, Hamilton won op exact dezelfde wijze als Alonso op Silverstone deed, dus, voor jou is Hamilton niet de man van de race, voor mij wel. Gefeliciteerd Hamilton en fans!! Snaarstrak gereden, geen fouten gemaakt, en terecht gewonnen!!
Nou ja ik had Alonso vorige race ook eervolle vermelding gegeven. Ik liet vorige race de fouten van Hamilton opwegen tegen zijn prestatie en inhalen in de race.
Alonso maakte deze race ook 2 fouten, maar werd knap 2de. Mooie gevechten met Hamilton en Webber. Als mensen Alonso als man van de race kiezen hebben ze zeker genoeg redenen daartoe. Zelfs Webber zou ik begrijpen ookal won hij niet.


Als de wedstrijd leiding in Silverstone consequent geweest, hadden ze Massa gestraft.

Vettel is helemaal niet zo veel gegroeid als menig doen vermoeden. Vettel rijd net als Mastsa sterk als hij van pole start(eerste startrij) maar als dat niet lukt of hij komt bij de start achter iemand te rijden zie je direct zijn prestatie omlaag gaan. Vettel heeft in tegenstelling tot Alonso en Hamilton altijd de snelste en sterkste auto nodig om WK te worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 16:35:47
Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 16:24:15
Prachtig is dat als je een hele race Vettel weet af te houden en je team het dan verneukt. Typisch. En dan hoor ik sommige al zeggen: "Massa was toch weer niet zo sterk".
Of Massa was juist zéér sterk ,of Vettel zéér zwak.

Nu wil ik niets aan Massa's prestatie afdoen ,maar Vettel liet nu precies zien waarop zijn criticasters altijd kritiek leveren.
Start hij op kop ,dan is hij oncverslaanbaar.
Maar moet hij zich 'n weg door 't veld banen ,dan lukt het niet.

Eigenlijk dezelfdse kritiek die Massa ook altijd krijgt.
Nu liet Massa deze race zien daarin wel gegroeid te zijn ,maar Vettel niet.
Ik hou 't er dan ook op dat Vettel nog steeds dezelfde zwaktes heeft en Massa daar optimaal van profiteerde.
Erg jammer dat z'n team het uiteindelijk verklooid.


Ach, de kritische media kan mij wat dat aangaat gestolen worden. Hamilton kreeg diezelfde kritiek vaker te voortduren en ook aan Alonso's kwaliteiten is hardop getwijfeld. Nogal wiedes dat je dominant vooraan minder fouten maakt dan dat je alles uit een bolide moet stampen. Helaas dat de media daar nog wel eens bovenop wil zitten om de kwaliteiten van een coureur hardop te betwijfelen. Laten we afspreken dat we voortaan het gezond verstand van deze criticaster ter discussie stellen. Vettel is gewoon een prima rijder. En waar gehakt wordt, vallen spaanders. Simpeler kan niet!

Gerard

#114
Zeer mooie race gezien,met een terechte winnaar!  :)
Veel actie op de baan, ook zonder de regen, en heel mooi racen aan de kop! Ik heb genoten! 8)

Kootje

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 16:41:02
Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 16:35:47
Citaat van: Scuderia91 op 24 juli 2011 - 16:24:15
Prachtig is dat als je een hele race Vettel weet af te houden en je team het dan verneukt. Typisch. En dan hoor ik sommige al zeggen: "Massa was toch weer niet zo sterk".
Of Massa was juist zéér sterk ,of Vettel zéér zwak.

Nu wil ik niets aan Massa's prestatie afdoen ,maar Vettel liet nu precies zien waarop zijn criticasters altijd kritiek leveren.
Start hij op kop ,dan is hij oncverslaanbaar.
Maar moet hij zich 'n weg door 't veld banen ,dan lukt het niet.

Eigenlijk dezelfdse kritiek die Massa ook altijd krijgt.
Nu liet Massa deze race zien daarin wel gegroeid te zijn ,maar Vettel niet.
Ik hou 't er dan ook op dat Vettel nog steeds dezelfde zwaktes heeft en Massa daar optimaal van profiteerde.
Erg jammer dat z'n team het uiteindelijk verklooid.


Ach, de kritische media kan mij wat dat aangaat gestolen worden. Hamilton kreeg diezelfde kritiek vaker te voortduren en ook aan Alonso's kwaliteiten is hardop getwijfeld. Nogal wiedes dat je dominant vooraan minder fouten maakt dan dat je alles uit een bolide moet stampen. Helaas dat de media daar nog wel eens bovenop wil zitten om de kwaliteiten van een coureur hardop te betwijfelen. Laten we afspreken dat we voortaan het gezond verstand van deze criticaster ter discussie stellen. Vettel is gewoon een prima rijder. En waar gehakt wordt, vallen spaanders. Simpeler kan niet!
Ik heb 't niet zozeer over de kritische media ,maar ook over kritische fans.
En ja .... je hebt gelijk dat Vettel gewoon 'n goede rijder is ,maar ook ik deel de kritiek dat hij pas echt goed is als hij vooraan start.
Moet hij zich naar voren vechten ,dan moet hij z'n meerdere erkennen in Alonso en Hamilton.

Nu roept menigeen al het hele jaar dat hij zo gegroeid is als coureur.
Vandaag had hij z'n kans dit te bewijzen.
Alleen heeft hij dat naar mijn mening niet gedaan.

Wizard

Soms zit het niet mee. Ik heb Vettel goede races zien rijden, en Alonso en Hamilton ook de domste dingen zien doen. Alleen ga ik daar niet direct een kaartje aan vastkleven. Nogmaals, Vettel is een prima coureur die weet hoe hij kampioen kan worden. En onder druk is hij sterk en foutloos. Hamilton heb ik onder druk ook al zien bezwijken. Dat Vettel geen actie zou plaatsen had ik al voorspeld. Dát heeft Vettel niet nodig. Ik vind het juist sterk dat hij dit geduld kan opbrengen en maximaliseert na omstandigheden i.p.v kosten wat het kost proberen langszij te komen met alle mogelijke gevolgen van dien. Alonso deed het zelfde in 2005, Button in 2009. Zat het tegen, rustig blijven en scoren. Je kunt niet altijd winnen.

0634

Citaat van: Kootje op 24 juli 2011 - 16:35:47

Of Massa was juist zéér sterk ,of Vettel zéér zwak.

Nu wil ik niets aan Massa's prestatie afdoen ,maar Vettel liet nu precies zien waarop zijn criticasters altijd kritiek leveren.
Start hij op kop ,dan is hij oncverslaanbaar.
Maar moet hij zich 'n weg door 't veld banen ,dan lukt het niet.

Eigenlijk dezelfdse kritiek die Massa ook altijd krijgt.
Nu liet Massa deze race zien daarin wel gegroeid te zijn ,maar Vettel niet.
Ik hou 't er dan ook op dat Vettel nog steeds dezelfde zwaktes heeft en Massa daar optimaal van profiteerde.
Erg jammer dat z'n team het uiteindelijk verklooid.
Hoezo is Massa gegroeid dan? Zoveel inhaalacties heb ik hem niet zien doen. Hij reed verder prima, daar niet van, maar om nou te zeggen dat hij zich een weg door het veld baande, zoals jij beweert, heb ik niet gezien.

En Vettel? Tja, misschien had hij wat problemen met zijn wagen maar hij reed inderdaad zwak. Geen snelheid, geen inhaalacties, niets. Tja, dat heb je soms.

0634

Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 16:57:18
Soms zit het niet mee. Ik heb Vettel goede races zien rijden, en Alonso en Hamilton ook de domste dingen zien doen. Alleen ga ik daar niet direct een kaartje aan vastkleven. Nogmaals, Vettel is een prima coureur die weet hoe hij kampioen kan worden. En onder druk is hij sterk en foutloos. Hamilton heb ik onder druk ook al zien bezwijken. Dat Vettel geen actie zou plaatsen had ik al voorspeld. Dát heeft Vettel niet nodig. Ik vind het juist sterk dat hij dit geduld kan opbrengen en maximaliseert na omstandigheden i.p.v kosten wat het kost proberen langszij te komen met alle mogelijke gevolgen van dien. Alonso deed het zelfde in 2005, Button in 2009. Zat het tegen, rustig blijven en scoren. Je kunt niet altijd winnen.

Aan één kant heb je gelijk. Zeker. Aan de andere kant heeft Vettel inderdaad nog nooit bewezen goed te zijn als hij van achteren moet komen. Meestal gaat dat niet echt vloeiend bij hem. Dus óf hij was slim en koesterde de punten óf hij kan simpelweg niet beter.

Kootje

#119
Citaat van: Wizard op 24 juli 2011 - 16:57:18
Soms zit het niet mee. Ik heb Vettel goede races zien rijden, en Alonso en Hamilton ook de domste dingen zien doen. Alleen ga ik daar niet direct een kaartje aan vastkleven. Nogmaals, Vettel is een prima coureur die weet hoe hij kampioen kan worden. En onder druk is hij sterk en foutloos. Hamilton heb ik onder druk ook al zien bezwijken. Dat Vettel geen actie zou plaatsen had ik al voorspeld. Dát heeft Vettel niet nodig. Ik vind het juist sterk dat hij dit geduld kan opbrengen en maximaliseert na omstandigheden i.p.v kosten wat het kost proberen langszij te komen met alle mogelijke gevolgen van dien. Alonso deed het zelfde in 2005, Button in 2009. Zat het tegen, rustig blijven en scoren. Je kunt niet altijd winnen.
Ik zeg ook niet dat hij geen goede coureur is hé ??
Of dat Alonso en Hamilton altijd foutloos zijn ??

Wat ik wel zeg (en dat is niet alleen nav deze race) is dat Vettel ,over het geheel genomen ,minder sterk is als hij zich 'n weg naar voren moet vechten.
Nu beweer jij dat hij 't niet eens probeerde vandaag ,maar daar geloof ik niet zo in.
Het feit dat hij meerdere malen 'n halfslachtige poging waagde zegt mij dat hij wel degelijk wou ,maar niet bij machte was.
En dan heb ik 't nog nioet eens over al die keren dat hij blokkeerde ,z'n remmen overhitte en zelfs nog ff spinde.
Dat gebeurt niet als je rustig aan doet hé ??