Round 10: Grosser Preis Santander von Deutschland

Gestart door Enzo, 16 juli 2011 - 23:36:40

« vorige - volgende »

Enzo



22 jul 2011
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

23 jul 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

24 jul 2011
14:00 Race

Na een spannende race op het legendarische circuit van Silverstone, gaan we ons opmaken voor de 10de race van het seizoen. Het Formule 1 circus vertrekt naar het Eifelgebied voor de grote prijs van Duitsland, ditmaal gehouden op de Nürburgring.

Dit is het circuit waar Mark Webber zijn eerste race(2009) wist te winnen na een spannende strijd met Rubens Barrichello in de BrawnGP. Na een incident bij de start hadden beide rijders vrij baan en konden ze met grote stappen van de rest wegrijden. Webber kreeg een ‘drive through penalty’ waarna de race voor de Australiër bekeken leek. Maar niets was minder waar, Barrichello had problemen met z’n banden en Webber kon weer de aansluiting vinden. De Braziliaan pit voor vers rubber en Webber wint de race, zijn eerste overwinning in de formule 1. De Australiër moest 130 wedstrijden racen om de eerste plek te behalen.

Video:




Tevens is dit de thuisrace van de vele Duitse coureurs die momenteel actief zijn. Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Timo Glock en Adrian Sutil zullen allemaal een bijzondere prestatie willen neerzetten voor hun thuispubliek.

Ferrari heeft zich de afgelopen races erg sterk ontwikkeld, het Italiaanse team bekroonde hun harde werken met een de overwinning in Silverstone. De Italianen klonken na afloop strijdlustig en zullen proberen deze positieve lijn door te zetten. Al zal dit niet gemakkelijk zijn, de FIA is teruggekomen op haar eerdere beslissing om ‘off-throttle blowing’ te beperken. Deze laatste wijziging speelt naar verwachting meer in de hand van teams als Red Bull en McLaren, teams die een duidelijk verlies in prestatie kende na het verbod.

Zoals we gewend zijn kan het spoken op ‘de ring’, onverwachte weersomstandigheden zitten in een klein hoekje.  Aankomend weekend kunnen de bezoekers het beste een paraplu mee nemen. Het zal hoogstwaarschijnlijk een nat weekend worden, met 80% kans op regen alle drie de dagen lijkt het onvermijdelijk. 

Het weer: http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Nurburg/4102510

gloudiesaurus

Dat wordt Michael Schumacher in de Michael Schumacher bocht  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Ben altijd weer benieuwd waar de DRS zone komt te liggen.  :-\

Ik zou kiezen voor:
Detectiepunt vóór bocht 7 en het activatiepunt er direct na.
Zone eindigt bij bocht 10.

In dat geval kan coureur B daar 'n aanval wagen op coureur A.
Lukt dit ,dan kan A in bocht 13 of 1 'n tegenaanval plaatsen.
Lukt dit niet ,dan heeft hij 'n herkansing in bocht 13 of 1.

Zo is DRS in mijn opinie bedoeld.  ::)

Wat de GP zelf betreft durf ik geen uitspraken te doen.
De Red Bulls zullen weer oppermachtig zijn in Q ,maar in de race kan alles gebeuren.
Wat dat betreft zijn races in de Eiffel altijd onvoorspellend.
Zeker als de verwachtte regen doorzet.


Edwin90

Ik heb iets met de Nurburgring (en dan vooral de Nordschleife), Maandag (had beter het weekend erbij kunnen pakken ;)) ga ik op vakantie dus waarschijnlijk ook daar wel een kijkje nemen. Altijd leuk.

Voor de race hoop ik toch dat Mclaren en Ferrari een beetje partij kunnen bieden aan Red Bull. Maar ik heb goede hoop voor een leuke race.

Ik vind trouwens dat het 'nieuwe' gedeelte van de Ring meteen na start/finish niets toevoegt, maar een pleer overbodige bochten waar toch niet ingehaald kan worden. Erg jammer want de oude eerste bocht was altijd spektakel!

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2011 - 00:36:05
Dat wordt Michael Schumacher in de Michael Schumacher bocht  :)

Als die maar een beetje rustig doet en niet z'n vleugel er af rijdt, ben ik tevreden... ;D

robbert

Citaat van: Kootje op 17 juli 2011 - 10:32:43
Ben altijd weer benieuwd waar de DRS zone komt te liggen.  :-\

Ik zou kiezen voor:
Detectiepunt vóór bocht 7 en het activatiepunt er direct na.
Zone eindigt bij bocht 10.

In dat geval kan coureur B daar 'n aanval wagen op coureur A.
Lukt dit ,dan kan A in bocht 13 of 1 'n tegenaanval plaatsen.
Lukt dit niet ,dan heeft hij 'n herkansing in bocht 13 of 1.

Zo is DRS in mijn opinie bedoeld.  ::)

Wat de GP zelf betreft durf ik geen uitspraken te doen.
De Red Bulls zullen weer oppermachtig zijn in Q ,maar in de race kan alles gebeuren.
Wat dat betreft zijn races in de Eiffel altijd onvoorspellend.
Zeker als de verwachtte regen doorzet.

hopelijk gaat het niet stortregenen zoals in canada, dan heb je daar weer een sc start

Kootje

Citaat van: Enzo op 17 juli 2011 - 11:31:19
Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2011 - 00:36:05
Dat wordt Michael Schumacher in de Michael Schumacher bocht  :)

Als die maar een beetje rustig doet en niet z'n vleugel er af rijdt, ben ik tevreden... ;D

Dat zit er niet in.
Hij is bezig zich ook het rekord:
MEESTE VOORVLEUGELS GEBRUIKT TIJDENS ÉÉN SEIZOEN !!! toe te eigenen.  ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 17 juli 2011 - 13:19:59
Citaat van: Enzo op 17 juli 2011 - 11:31:19
Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2011 - 00:36:05
Dat wordt Michael Schumacher in de Michael Schumacher bocht  :)

Als die maar een beetje rustig doet en niet z'n vleugel er af rijdt, ben ik tevreden... ;D

Dat zit er niet in.
Hij is bezig zich ook het rekord:
MEESTE VOORVLEUGELS GEBRUIKT TIJDENS ÉÉN SEIZOEN !!! toe te eigenen.  ;D


Dat zal ene Andrea de Cesaris niet leuk vinden, dat MS zijn record tracht te pakken... ;D ;D ;D

Kootje

Citaat van: Franky R. op 17 juli 2011 - 15:04:59
Citaat van: Kootje op 17 juli 2011 - 13:19:59
Dat zit er niet in.
Hij is bezig zich ook het rekord:
MEESTE VOORVLEUGELS GEBRUIKT TIJDENS ÉÉN SEIZOEN !!! toe te eigenen.  ;D

Dat zal ene Andrea de Cesaris niet leuk vinden, dat MS zijn record tracht te pakken... ;D ;D ;D

Tsja ..... hij is nu eenmaal 'n paar rekords kwijtgeraakt.  :(
En aangezien hij die niet terug gaat krijgen en/of z'n bestaande rekords scherper gaat stellen.....
Dan moet je maar nieuwe mogelijkheden aanboren.  ;)

gloudiesaurus

VInd het trouwens wel opvallend dat er bij de Nurburgring tegenwoordig ook een heel pretpark staat, met een achtbaan net langs start/ finish. Ik vind het allemaal net/ niet ogen. Ze hadden wat dat betreft beter naar Suzuka kunnen kijken (met dat mooie reuzenrad langs het circuit).

Schumacher/ Rosberg/ Mercedes is toch wel het echte Duitse team. De Duitsers hebben qua landgenoten niets te klagen... ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2011 - 15:31:27
Schumacher/ Rosberg/ Mercedes is toch wel het echte Duitse team. De Duitsers hebben qua landgenoten niets te klagen... ;)
Dat hebben ze zeker niet.
Je vergeet nog Sutil ,Glock ,Heidfeld en de belangrijkste: Vettel.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2011 - 15:31:27
VInd het trouwens wel opvallend dat er bij de Nurburgring tegenwoordig ook een heel pretpark staat, met een achtbaan net langs start/ finish. Ik vind het allemaal net/ niet ogen. Ze hadden wat dat betreft beter naar Suzuka kunnen kijken (met dat mooie reuzenrad langs het circuit).

Schumacher/ Rosberg/ Mercedes is toch wel het echte Duitse team. De Duitsers hebben qua landgenoten niets te klagen... ;)


Ik vermoed dat de Duitsers juist naar Suzuka hebben gekeken. Laatst las ik ergens dat het gehele project uitliep op een miljoenenfiasco...


"Den Totalcrash der Landesregierung am Ring zahlt der Steuerzahler: 330 Millionen Euro werden verbraten"


Vandaar dat de prijzen voor een rondje op de oude Nordschleife werden verhoogd.


Quote:


Een tweede probleem is dat niet alleen het circuit getroffen is door de problemen.Heel de stad Nürburg en omgeving is afhankelijk van de Ring en Nordschleife, grofweg zijn het 43 grote bedrijven/instanties die er afhankelijk van zijn.
De meest waarschijnlijke beslissing is dat de Nordschleife gesloten gaat worden en dat de Ring (F1 Circuit) in nieuwe vorm verder gaat.De Nordschleife zal dan waarschijnlijk aan de natuur over gelaten worden of omgebouwd worden tot openbare weg voor de omgeving.

Ik hoop het niet, anders zal ik zeker een bezoekje brengen aan de Nordschleife!!!

robbert

en de overheid wil niet meer betalen voor de duitse gp. Zal deze dan ook in gevaar komen, zoals spa??

Gerard

#13
Als het inderdaad een heel nat weekend wordt, kan het nog wel eens een leuke race worden! Pirelli gaat hier nieuwe (SOFT) banden testen op Vrijdag, wat tot minder pitstops zou moeten leiden... Mwah, das nou weer jammer...
Anyhow, schumacher door zijn eigen bocht in een officiele GP, dat is wel bijzonder... 6 Duitste coureurs in een Duitse GP... mwah, ook best bijzonder...
Als McLaren,Ferrari en Mercedes hun zaakjes voor elkaar hebben, kan het een spannende race worden!
En als Heidfeld niet oppast, is dit zijn (voorlopig) laatste race!

T.Nuvolari

Dan mag hij afscheid nemen met een nieuw helmdesign.  ::)



Verder zullen het weer de ouwe getrouwe klanten vanvoor zijn. Verwacht weinig verrassingen en vooral een Duitser die zijn eerste thuis GP wint.