F1 Games..."Gouwe Ouwe"

Gestart door Franky R., 11 juli 2011 - 00:01:32

« vorige - volgende »

Kootje

Ik ben helaas 'n echte console gamer.

Want deze had ik graag eens gespeeld ,maar helaas is hij nooit op de PS2 ofzo verschenen.
Althans ..... niet dat ik weet.



Ik vind 'm er iig wel vet uitzien.
Zeker voor die tijd.



JimmySPA

Legends was idd erg gaaf! Oude Zandvoort zat erin echt een toppertje

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Heb het spel hier nog liggen, helaas was het spel alleen goed te spelen als je een stuurtje had en destijds een 3D grafische kaart.

Geluid was super, en je moest echt goed oefenen om een beetje met de rest van het veld mee te kunnen rijden... das wel anders als die games van nu! Bij F1 2010 kun je toch zo mee doen....

Jammer dat er voor die game nooit een vervolg is gemaakt voor de systemen van nu.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 24 augustus 2011 - 21:23:54
Heb het spel hier nog liggen, helaas was het spel alleen goed te spelen als je een stuurtje had en destijds een 3D grafische kaart.

Geluid was super, en je moest echt goed oefenen om een beetje met de rest van het veld mee te kunnen rijden... das wel anders als die games van nu! Bij F1 2010 kun je toch zo mee doen....

Jammer dat er voor die game nooit een vervolg is gemaakt voor de systemen van nu.


Goed oefenen?!
Man, je bedoelt teringhard trainen om een rondje zonder brokken te rijden!


En ik had/heb nog wel een stuurtje (van Trust. Mss. lag het daaraan... ??? ).


Heb het spel ook nog liggen, samen met GP3 (met Perfect GP-pakket om mods door te voeren) en GP4.


Maar eerst een pctje scoren op Marktplaats (min. dual core). Moet lukken voor ca. 125 euro zonder monitor. Dan wil ik het weer eens proberen.

Franky R.

Hou kon ik deze nou vergeten?!
De moeder aller race-games...Iedereen die in de jaren 1970 is geboren en van racen hield, had een Atari 2600 nodig en deze game uit 1982 van Namco;


Pole Position!



Bewegend beeld hier te zien;



Trouwens, het circuit waar we toen honderenden keren overheen rosten was gebaseerd op de GP-circuit van Fuji!


Niet raar want Namco is Japans!


Daarna kwam Pole Position II...


Naast Fuji kwamen er drie circuits bij; Indianapolis, Long Beach en Suzuka!



Betere graphics, explosies en wielspin waren de verbeteringen ten opzichte van de eerste versie!
Ook hiermee mijzelf talloze uren vermaakt!
:)

SDG

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 01:27:50
Hou kon ik deze nou vergeten?!
De moeder aller race-games...Iedereen die in de jaren 1970 is geboren en van racen hield, had een Atari 2600 nodig en deze game uit 1982 van Namco;


Pole Position!



Bewegend beeld hier te zien;



Trouwens, het circuit waar we toen honderenden keren overheen rosten was gebaseerd op de GP-circuit van Fuji!


Niet raar want Namco is Japans!


Daarna kwam Pole Position II...


Naast Fuji kwamen er drie circuits bij; Indianapolis, Long Beach en Suzuka!



Betere graphics, explosies en wielspin waren de verbeteringen ten opzichte van de eerste versie!
Ook hiermee mijzelf talloze uren vermaakt!
:)

Maar allee, wie zet er nu in godsnaam reclamepanelen vlak naast de omloop, zonder vangrails ertussen?  ::) :D

Franky R.

Citaat van: SDG op 12 oktober 2011 - 19:33:10

Maar allee, wie zet er nu in godsnaam reclamepanelen vlak naast de omloop, zonder vangrails ertussen?  ::) :D


Nou...kijk dit filmpje eens... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Q7pQANngPhM&feature=related


Alleen strobalen en bomen (!) die de grens tussen gras en baan aanduiden... :P

gloudiesaurus

Pole Position II was mijn eerste game, na Nigel Mansell 1992 op de gameboy..



Deze heb ik helemaal grijs gespeeld!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Whaha, zie dit topic nu pas!! Leuk man! Atari 2600 heb ik ook nog gehad. Geen idee waar deze gebleven is. De consoles die ik daarna had, heb ik nu nog (op de PS1 ná). Diverse Sega's en Nintendo's!! Spellen als Pole Position heb ik grijs gespeeld, maar wat te denken van Super Monaco op de Sega Master System II??


T.Nuvolari

#24
Citaat van: Wizard op 13 oktober 2011 - 17:42:54
Whaha, zie dit topic nu pas!! Leuk man! Atari 2600 heb ik ook nog gehad. Geen idee waar deze gebleven is. De consoles die ik daarna had, heb ik nu nog (op de PS1 ná). Diverse Sega's en Nintendo's!! Spellen als Pole Position heb ik grijs gespeeld, maar wat te denken van Super Monaco op de Sega Master System II??



Die eerste heb ik nooit gespeeld, wel de 2de in de serie "Ayrton Senna's Super Monaco GP II" uren en uren spelplezier. Vooral de zogenaamde Master Mode heb ik veel gespeeld. Je begon als rookie bij het slechtste team en je moest dan een rivaal kiezen en uitdagen en als je een paar keer van hem kon winnen wisselde je van team ;Je moest dan zo proberen in het beste team te geraken








Jozef

Ik ben al een paar weken Grand Prix 4 aan het spelen. Ben te lui om me bezig te houden met mods dus ik rij gewoon met de 2001-auto's en -banen. ^^

Ik vind het toch echt een goede simulatie qua rijgedrag, leuk om mee te rijden. De AI is soms wel extreem irritant, doet soms dingen die in het echt niet mogen (2 keer van lijn wisselen bijvoorbeeld) maar ach. En Michael Schumacher is een volle seconde sneller dan de rest van het pak. ::)

Ik rij vaak quick races van 3 rondjes op Suzuka, als ik als 22ste start kan ik heel af en toe nog winnen, op level semi-pro (derde niveau van de vijf). :) Maar dan moet ik wel wat meeval hebben dat ze in de eerste twee ronden vooraan niet pijlsnel rijden. Als Schumacher weg is en 3 vrije rondjes kan rijden, kan ik hem niet pakken.

KVDracer

Mijn eerste F1 game was een game op de Commodore 64, vooral zwart-wit in vakjes.
Daarna wast het GP, denk ik, op een 486 computer. Maar het eerste echte game dat ik grijs gespeeld heb was GP 2, dan GP3 en nu is het F1-06 van op de PS2. Dit vind ik toch wel het beste spelletje dat ik tot nu toe gehad heb, vooral de carrieremode en het zoeken op afstellingen.

Regiotap



Pitstop op de Commodore 64. Je moest zelf je banden wisselen, en bijtanken. Geweldig spel.

Franky R.

Citaat van: Regiotap op 18 januari 2012 - 22:37:51


Pitstop op de Commodore 64. Je moest zelf je banden wisselen, en bijtanken. Geweldig spel.


Ten eerste...Welkom op het forum!
En dat spel pitstop heb ik ook gehad op de C64! Ja, ook ik vond het erg leuk om zelf banden te wisselen en tanken!


:)

Franky R.

Geen racespel, maar een F1-managersimulator ver voordat EA met F1-manager kwam.
F1-manager van de Italiaanse Simulmondo!

Was een zeer, zeer gaaf spel omdat je ook zelf je eigen motor kon ontwikkelen. Je kon dan kiezen uit een V8, V10 of V12 (koos natuurlijk altijd voor een V12... ::) )!





Er schijnt ook een deel 2 van zijn uitgebracht, maar die heb ik tot mijn spijt nooit kunnen achterhalen!