Man van de race: Silverstone

Gestart door Enzo, 10 juli 2011 - 16:43:29

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie de beste?

Alonso
11 (52.4%)
Vettel
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
7 (33.3%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Schumacher
2 (9.5%)
Alguesuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

0634

Tja, ik vond Hamilton's snelheid in de openingsfase, dus toen het nog nat was, niet zo verkeerd hoor.

Folkert

Was ook sarcastisch bedoelt. Hamilton ging als een speer in het begin.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Inderdaad.
Button kwam wat langzaam op gang ,maar reed uiteindelijk ook gewoon 'n strak tempo.
En ik denk dat Hamilton zeker 2e en wellicht zelfs nog wel 1e had kunnen worden als er genoeg benzine in had gezeten.

Wizard

Citaat van: Burorri op 14 juli 2011 - 12:38:15
Was ook sarcastisch bedoelt. Hamilton ging als een speer in het begin.
De inhoud van zijn brandstoftank ook.  :D :D :D :D


Folkert

Citaat van: Wizard op 13 juli 2011 - 16:04:19
Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 23:59:30
Citaat van: Wizard op 12 juli 2011 - 21:24:10
Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.

Mag ik vragen wat Hamilton beter heeft gedaan dan Alonso? Maakt 2 fouten meer (2 stuurfouten in de race met het geluk dat de eerder gelegen grindbak plaats heeft moeten maken voor asvalt), moest Vettel voor zich dulden. Toucher met Massa en als 4de finishen. Alonso verslaat beide Red Bulls, verslaat Hamilton met een auto, die in mijn opinie, niet beter is dan de McLaren/Red Bull. Op zaterdag vond ik hem ook wat aanprutsen waardoor hij als 10de mocht aanvangen. Al met al een matig weekend voor Hamilton. Als klap op de vuurpijl te gretig, te min berekenend geweest, waardoor hij te veel brandstof heeft verbruikt. Daarnaast vind ik zijn reactie na de race ook niet tof, alsof Hamilton altijd het haasje is in de ogen van de stewards en altijd ten onrechte. Ik begin steeds minder symphatie voor deze man te krijgen. Ik bewonder zijn vechtlust, maar springt zo nu en dan te wild om met zijn materiaal. Minder behoudend dan Button, die zelden met bandenproblemen of brandstof problemen kampt en zich volgens mij nog niet bij de stewards heeft moeten melden.
Klopt, die foutjes hadden anders kunnen aflopen. Maakt ze dit jaar sneller en lijkt niet meer zo smooth om te kunnen gaan met het racen als hij zelf zou willen. Denk dat het te maken heeft met het willen winnen, ook met een auto die niet snel genoeg is. Touche met Massa is even veel de fout van Massa als van Hamilton. Was het Hamilton geweest die Massa in wilde halen, zat hij weer bij de stewards.
Maar dat je vind dat de Ferrari niet de betere auto is vind ik rond uit belachelijk. Sorry dat ik het belachelijk vind, maar dit weekend was Ferrari(met name Alonso) verre weg de beste auto. Hij krijgt van mij eervolle vermelding, omdat hij super heeft gereden. Hamilton mooi ingehaald en mooi gevecht geleverd met Hamilton. Maar om Hamilton het brandstrof probleem aan te rekenen gaat mij wat ver. Hij is er 4de mee geworden en dat is hoe dan ook knap.
Kan zijn reacties na de race best begrijpen. Het is soms ook gewoon belachelijk.

Maar Hamiltons weekend was natuurlijk niet top, maar je kan hem van zaterdag moeilijk kwalijk nemen. Button was ook maar 7de.
Benzine verbruik en bandenslijtage zijn zeker weten dan wel deels deels een coureur aan te rekenen. Constistent en berekenend vormen nu eenmaal de sleutel tot een overwinning. Ferrari is nog lang niet op het niveau van Red Bull en McLaren. Het zijn hun die met het scepter zwaaien, wél heeft Ferrari een sprong voorwaarts gemaakt. Dat een Ferrari-coureur nu wint, staat hier los van. Zaterdag was het wederom een Red Bull feestje wat kenmerkend is aan hun snelheid. De pace van Alonso was fantastisch maar ook enkel en alleen Alonso toe te schrijven. Massa werd als vanouds door de Red Bulls en McLarens gepasseerd. Dus zo verschrikkelijk snel is die Ferrari nu ook weer niet. Zondag klopte gewoon alles voor Alonso. Hij was sneller in de regen, stopte op de juiste momenten, Ferrari blunderde eens een keer niet. De concurenten lieten in de gevechten wat tijd liggen dus loeihard stampen was voldoende. Een Hamilton die te veel tijd verliest in zijn gevecht met Vettel, 2 keer de apex mist en eraf schiet en ook nog eens Massa moet toucheren om zijn positie te behouden, rijdt hier zeker niet zijn beste race. Merkwaardig dat hij verkozen wordt tot man van de race. Juist hier vond ik zijn optreden wat zwakjes.
Ja ze zijn het wel aan te rekenen,maar het team moet daar wel genoeg benzine voor mee geven. Het verbruik ging kennelijk sneller dan gepland. Uit eindelijk heeft hij de race wel uit gereden op een degelijke 4de plek. Maar denk dat met berekend rijden Hamilton nogsteeds niet had gewonnen, want dan zou hij te langzaam zijn in ronde tijden om Alonso of Vettel bij te houden. Maar zaterdag heeft niks met zondag te maken, want daar is RBR al van af race 1 dominant. Maar om de snelheid van Alonso alleen aan Alonso te weiten gaat me veel te ver. Je doet nu net alsof de Ferrari een barrel is. En Massa word wel gepasseerd, maar die rijd ook niet sterk rond vind ik. Laat leuke dingen zien en verrast me hier en daar wel, maar Massa is geen graadmeter voor Ferrari's snelheid. Dat is Alonso. Maar om de race van Hamilton zwak te noemen kan ik echt niet inzien. Komt van een kansloze 10de plek en rijd zelfs 2de, tot hij benzine moet sparen om de finish te halen. Word nog 4de met brandstof sparen. Liet goeie snelheid en vechtlust zien in de eerste fase. Komt zeker in aanmerking voor man van de race. OF hij nou wel of niet zijn apax heeft gemist en is aangereden door Massa veranderd daar niks aan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Het team moet wel genoeg benzine meegeven? Mag ik vragen wie je favoriete coureur is? Gewoon even tussendoor.

Dat Massa geen graadmeter is en Alonso wel kan ik mij niet in vinden. Alonso haalt meer uit die wagen dan er werkelijk in zit. Hij is een coureur net als Senna en Schumacher dat waren. Gekscherend werd wel eens gezegd, "die kunnen nog winnen in een Minardi." Alonso is dit seizoen competitief in omstandigheden/banen waar de factor coureur het meeste gewicht in de schaal legt. Dus op straatcircuits en nat-droog omstandigheden. Ferrari is niet ineens, als Alonso vooraan rijdt, een competitieve wagen. Daarvoor was en is de achterstand te groot.

Folkert

Citaat van: Wizard op 20 juli 2011 - 18:13:41
Het team moet wel genoeg benzine meegeven? Mag ik vragen wie je favoriete coureur is? Gewoon even tussendoor.

Dat Massa geen graadmeter is en Alonso wel kan ik mij niet in vinden. Alonso haalt meer uit die wagen dan er werkelijk in zit. Hij is een coureur net als Senna en Schumacher dat waren. Gekscherend werd wel eens gezegd, "die kunnen nog winnen in een Minardi." Alonso is dit seizoen competitief in omstandigheden/banen waar de factor coureur het meeste gewicht in de schaal legt. Dus op straatcircuits en nat-droog omstandigheden. Ferrari is niet ineens, als Alonso vooraan rijdt, een competitieve wagen. Daarvoor was en is de achterstand te groot.
Hamilton, Kobayashi en DiResta. Ik geloof dat het team bepaald hoeveel benzine er nodig is. Zij gooien de wagen vol al zal de coureur wel invloed hebben op de hoeveelheid, maar zij zullen dat niet hoeven berekenen of bepalen. En ja ze hebben invloed hierop in de race, maar met goede berekeningen zal een coureur bijna altijd op het max kunnen gaan. Anders heeft het geen zin.
Kan me wel vinden in dat Alonso ook niet echt een graadmeter is, maar aan Massa kan je helemaal geen maat zetten. Rijd te ver achter Alonso. Zal dan wel ergens in het midden liggen. (in mijn ogen meer richting de snelheid van Alonso.)
Maar om te zeggen dat Ferrari niet een competitieve wagen heeft is onzin. Zeker in Engeland toonde Ferrari heel veel snelheid. Heeft rest van het seizoen niks mee te maken. Vettel kon Alonso niet bij benen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Geloof me, nu McLaren en Red Bull terug de off-throttle diffusers mogen gebruiken zal het weer een stukje minder zijn.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 20 juli 2011 - 23:16:05
Geloof me, nu McLaren en Red Bull terug de off-throttle diffusers mogen gebruiken zal het weer een stukje minder zijn.
Daar ben ik nog niet helemaal zeker van. Ferrari zal zeker mee doen. Wel minder dan in Engeland, maar ze hebben stappen gemaakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Daar ben ik het wel mee eens. Ze zullen niet de allersnelste zijn, maar zitten dichter bij RBR dan in australie.

Wizard

Citaat van: Burorri op 20 juli 2011 - 22:50:52
Zeker in Engeland toonde Ferrari heel veel snelheid. Heeft rest van het seizoen niks mee te maken. Vettel kon Alonso niet bij benen.

Eén zwaluw maakt geen zomer!! Zie bijvoorbeeld Hongarije 2003. Silverstone ligt Ferrari goed, ze zijn snel in de regen, dat bij elkaar opgeteld presteert Alonso optimaal in Silverstone. Als Ferrari er in Duitsland niet aan te pas zal komen, verbaast het mij niet.

Kootje

#72
Citaat van: Burorri op 20 juli 2011 - 23:17:34
Citaat van: Scuderia91 op 20 juli 2011 - 23:16:05
Geloof me, nu McLaren en Red Bull terug de off-throttle diffusers mogen gebruiken zal het weer een stukje minder zijn.
Daar ben ik nog niet helemaal zeker van. Ferrari zal zeker mee doen. Wel minder dan in Engeland, maar ze hebben stappen gemaakt.
Ik vraag 't me echt af ??
Ik denk (net als Scuderia91) dat Ferrari vanaf nu gewoon weer 't 3e team op de grid is.

Citaat van: Jeroen op 21 juli 2011 - 06:37:43
Daar ben ik het wel mee eens. Ze zullen niet de allersnelste zijn, maar zitten dichter bij RBR dan in australie.
Dat klopt ,maar er bij komen is één ,er voorbij is 'n ander.
Het was duidelijk dat de ban op de OTEM in het voordeel van Ferrari werkte.
Nu deze ban weer uitgeband is ,verwacht ik dat ze hooguit McLaren voorbij zijn gestreefd.
Maar Red Bull is nog te ver weg.

0634

Citaat van: Wizard op 21 juli 2011 - 16:03:43
Citaat van: Burorri op 20 juli 2011 - 22:50:52
Zeker in Engeland toonde Ferrari heel veel snelheid. Heeft rest van het seizoen niks mee te maken. Vettel kon Alonso niet bij benen.

Eén zwaluw maakt geen zomer!! Zie bijvoorbeeld Hongarije 2003. Silverstone ligt Ferrari goed, ze zijn snel in de regen, dat bij elkaar opgeteld presteert Alonso optimaal in Silverstone. Als Ferrari er in Duitsland niet aan te pas zal komen, verbaast het mij niet.
Silverstone is historisch gezien juist zeker geen Ferrari-baan, en in de regen rijdt Ferrari ook helemaal niet zo snel. Dat bleek ook in Engeland. Alonso werd sneller naarmate het droger werd.

Ik ben het met je eens dat RedBull dit weekend de grote favoriet is, maar de zege in Engeland ophangen aan Alonso is overdreven. Die Ferrari heeft gewoon dikke vette stappen gemaakt en zit een stuk dichterbij RBR dan in het begin van het jaar.

Wizard

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ook is er geen flinke update geweest. Ik denk dat 'het verbod' van de off-throttle diffusers meer van invloed zijn geweest dan dat Ferrari sprongen voorwaarts heeft gemaakt. Maar goed, daar kunnen we zo lang over soebatten als het breed is. De meningen daarover blijven verdeelt. Ik vond Ferrari een fantastische race rijden en het hele weekend waren ze competitief. Of in het verleden dit circuit hun op het lijf stond geschreven vind ik verder een non-argument. Tijden veranderen en de Ferrari lijkt lang niet meer zo stijf als in het verleden. Om ontopic te gaan en meteen ook het slotwoord: Daar Hamilton foutjes maakte en niet kon maximaliseren vind ik hem niet de man van de race.