Man van de race: Silverstone

Gestart door Enzo, 10 juli 2011 - 16:43:29

« vorige - volgende »

Wie vonden jullie de beste?

Alonso
11 (52.4%)
Vettel
1 (4.8%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
7 (33.3%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Schumacher
2 (9.5%)
Alguesuari
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

gloudiesaurus

Alonso! Hij was foutloos en snel :)

Vettel ook foutloos maar toch geen overwinning. En Schumacher en Hamilton waren ook goed bezig, alleen had Hamilton de pech met een slechte kwali. en had hij in de race nog enkele momenten, en Schumacher die voorvleugel he..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

monaco2011

Citaat van: Senergy op 11 juli 2011 - 14:33:46
Grootste flop van het weekend: RED BULL het team dat er prat op gaat NOOIT gebruik te maken van teamorders, want hun rijders mogen racen, het plezier van menig F1-kijker vergallen door Webber tot een duidelijke 2e rijder te bombarderen.
heeft niks met 2e rijder te maken. Het team wenste met een paar ronden te gaan gewoon niet 33 zekere punten op het spel te zetten. Met Turkije 2010 in het achterhoofd niet zo gek lijkt mij. Het ging echt niet om die 3 extra punten voor Vettel. Sommige F1 kijkers vergallen het voor zichzelf door altijd overal maar over te klagen. Webber heeft zn kansen in de wedstrijd wel gehad. Kijk als ze zoiets nou roepen in de eerste ronde, dan is het een ander verhaal, maar 2 of 3 ronden voor het eind nog 2 zekere podiumplaatsen op het spel zetten is gewoon niet slim

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 11 juli 2011 - 14:57:45
Citaat van: Senergy op 11 juli 2011 - 14:33:46
Grootste flop van het weekend: RED BULL het team dat er prat op gaat NOOIT gebruik te maken van teamorders, want hun rijders mogen racen, het plezier van menig F1-kijker vergallen door Webber tot een duidelijke 2e rijder te bombarderen.
heeft niks met 2e rijder te maken. Het team wenste met een paar ronden te gaan gewoon niet 33 zekere punten op het spel te zetten. Met Turkije 2010 in het achterhoofd niet zo gek lijkt mij. Het ging echt niet om die 3 extra punten voor Vettel. Sommige F1 kijkers vergallen het voor zichzelf door altijd overal maar over te klagen. Webber heeft zn kansen in de wedstrijd wel gehad. Kijk als ze zoiets nou roepen in de eerste ronde, dan is het een ander verhaal, maar 2 of 3 ronden voor het eind nog 2 zekere podiumplaatsen op het spel zetten is gewoon niet slim


Niet mee eens,


Met de DRS was Webber in een vloek en een zucht voorbij gegaan aan Vettel...
En Vettel had nog wel een defecte KERS! ::)

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 11 juli 2011 - 17:17:35
Citaat van: monaco2011 op 11 juli 2011 - 14:57:45
Citaat van: Senergy op 11 juli 2011 - 14:33:46
Grootste flop van het weekend: RED BULL het team dat er prat op gaat NOOIT gebruik te maken van teamorders, want hun rijders mogen racen, het plezier van menig F1-kijker vergallen door Webber tot een duidelijke 2e rijder te bombarderen.
heeft niks met 2e rijder te maken. Het team wenste met een paar ronden te gaan gewoon niet 33 zekere punten op het spel te zetten. Met Turkije 2010 in het achterhoofd niet zo gek lijkt mij. Het ging echt niet om die 3 extra punten voor Vettel. Sommige F1 kijkers vergallen het voor zichzelf door altijd overal maar over te klagen. Webber heeft zn kansen in de wedstrijd wel gehad. Kijk als ze zoiets nou roepen in de eerste ronde, dan is het een ander verhaal, maar 2 of 3 ronden voor het eind nog 2 zekere podiumplaatsen op het spel zetten is gewoon niet slim
Niet mee eens,


Met de DRS was Webber in een vloek en een zucht voorbij gegaan aan Vettel...
En Vettel had nog wel een defecte KERS! ::)
hoe kom je er bij dat hij een defect KERS had?? Ik heb dat nog nergens gelezen. Wat ik wel gelezen heb is dat Webber de orders genegeerd heeft en toch heb ik hem Vettel niet in een vloek en een zucht zien inhalen. Moet toegeven dat ik ze ook niet heb zien crashen, dus op zich was een teamorder niet nodig geweest, maar toch kan ik me goed voorstellen dat ze het doen. Het is tegenwoordig ook gewoon legaal. Wat mij betreft had het niet gehoeven, maar als ik Horner was geweest had ik het ook gedaan.

Wizard

Volgens mij was het juist Webber die zijn KERS niet heeft gebruikt. Of sla ik nu de plank mis? Even offtopic tussendoor, weet iemand waarom Red Bull zulke problemen kent met KERS? En waarom worden deze niet opgelost?

0634

Nee, eigenlijk niet. In het begin van het jaar kwamen de berichten naar buiten dat ze een 'start-only'-KERS systeem hadden. Daardoor was is een stuk lichter als die van anderen, maar was ie alleen te gebruiken bij de start. Maar dat is geloof ik alweer achterhaald. Daarna heb ik de RedBull/KERS perikelen niet meer zo gevolgd eigenlijk.

Wizard

Ik ben er wel benieuwd naar. Eens google raadplegen.

Kootje

Red Bull heeft in de basis het KERS systeem van Renault.
Dit nam echter teveel ruimte in ,en daarom hebben ze het zo veranderd dat het systeem wel passend werd.
Hierbij hebben ze zo'n 60% van het Renault KERS systeem gewijzigd.
Dit ging/gaat duidelijk ten koste van de betrouwbaarheid.

( lang geleden gelezen in 'n interview met Newey op F1today )

Enzo

Sterker nog, het was een bewuste keuze van Newey om in het basisontwerp geen rekening te houden met KERS. Dit omdat hij zijn aerodynamische ontwerp niet wilde beperken. Het is altijd de bedoeling geweest om dit later indien mogelijk ergens tussen te friemelen. Ze hebben een hoop overhittings problemen gehad hierdoor, wat ook de reden is van het defect.

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 11 juli 2011 - 19:20:44
Citaat van: Franky R. op 11 juli 2011 - 17:17:35
Citaat van: monaco2011 op 11 juli 2011 - 14:57:45
Citaat van: Senergy op 11 juli 2011 - 14:33:46
Grootste flop van het weekend: RED BULL het team dat er prat op gaat NOOIT gebruik te maken van teamorders, want hun rijders mogen racen, het plezier van menig F1-kijker vergallen door Webber tot een duidelijke 2e rijder te bombarderen.
heeft niks met 2e rijder te maken. Het team wenste met een paar ronden te gaan gewoon niet 33 zekere punten op het spel te zetten. Met Turkije 2010 in het achterhoofd niet zo gek lijkt mij. Het ging echt niet om die 3 extra punten voor Vettel. Sommige F1 kijkers vergallen het voor zichzelf door altijd overal maar over te klagen. Webber heeft zn kansen in de wedstrijd wel gehad. Kijk als ze zoiets nou roepen in de eerste ronde, dan is het een ander verhaal, maar 2 of 3 ronden voor het eind nog 2 zekere podiumplaatsen op het spel zetten is gewoon niet slim
Niet mee eens,


Met de DRS was Webber in een vloek en een zucht voorbij gegaan aan Vettel...
En Vettel had nog wel een defecte KERS! ::)
hoe kom je er bij dat hij een defect KERS had?? Ik heb dat nog nergens gelezen. Wat ik wel gelezen heb is dat Webber de orders genegeerd heeft en toch heb ik hem Vettel niet in een vloek en een zucht zien inhalen. Moet toegeven dat ik ze ook niet heb zien crashen, dus op zich was een teamorder niet nodig geweest, maar toch kan ik me goed voorstellen dat ze het doen. Het is tegenwoordig ook gewoon legaal. Wat mij betreft had het niet gehoeven, maar als ik Horner was geweest had ik het ook gedaan.


Dat zei stotterde Horner tegen de BBC na de race... ;)

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 12 juli 2011 - 11:45:53
Citaat van: monaco2011 op 11 juli 2011 - 19:20:44
Citaat van: Franky R. op 11 juli 2011 - 17:17:35
Citaat van: monaco2011 op 11 juli 2011 - 14:57:45
Citaat van: Senergy op 11 juli 2011 - 14:33:46
Grootste flop van het weekend: RED BULL het team dat er prat op gaat NOOIT gebruik te maken van teamorders, want hun rijders mogen racen, het plezier van menig F1-kijker vergallen door Webber tot een duidelijke 2e rijder te bombarderen.
heeft niks met 2e rijder te maken. Het team wenste met een paar ronden te gaan gewoon niet 33 zekere punten op het spel te zetten. Met Turkije 2010 in het achterhoofd niet zo gek lijkt mij. Het ging echt niet om die 3 extra punten voor Vettel. Sommige F1 kijkers vergallen het voor zichzelf door altijd overal maar over te klagen. Webber heeft zn kansen in de wedstrijd wel gehad. Kijk als ze zoiets nou roepen in de eerste ronde, dan is het een ander verhaal, maar 2 of 3 ronden voor het eind nog 2 zekere podiumplaatsen op het spel zetten is gewoon niet slim
Niet mee eens,


Met de DRS was Webber in een vloek en een zucht voorbij gegaan aan Vettel...
En Vettel had nog wel een defecte KERS! ::)
hoe kom je er bij dat hij een defect KERS had?? Ik heb dat nog nergens gelezen. Wat ik wel gelezen heb is dat Webber de orders genegeerd heeft en toch heb ik hem Vettel niet in een vloek en een zucht zien inhalen. Moet toegeven dat ik ze ook niet heb zien crashen, dus op zich was een teamorder niet nodig geweest, maar toch kan ik me goed voorstellen dat ze het doen. Het is tegenwoordig ook gewoon legaal. Wat mij betreft had het niet gehoeven, maar als ik Horner was geweest had ik het ook gedaan.


Dat zei stotterde Horner tegen de BBC na de race... ;)
toch grappig dat ze dat nog ff in beeld brachten tijdens dat 'gevecht', waarbij Vettel gewoon KERS gebruikte maar Webber niet. Misschien deed Webber het later in die ronde nog, maar dat van Vettel leek iig gewoon te werken.  En vreemd dat het verder nergens terug te vinden is. Misschien heb je het verkeerd gehoord??

Enzo

Ik heb ook niuks gehoord over een defecte KERS van één van beide.
Vettel's banden waren helemaal op, zoveel was duidelijk. Denk dat Webber hem wel had kunnen pakken als die wilde.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 13:47:00
Ik heb ook niuks gehoord over een defecte KERS van één van beide.
Vettel's banden waren helemaal op, zoveel was duidelijk. Denk dat Webber hem wel had kunnen pakken als die wilde.
idd, Vettel reed een extreem korte één na laatste stint om zo Hamilton voorbij te raken, maar daardoor werd zn laatste stint idd wel lang tov bv Webber. Webber zegt het wel geprobeerd te hebben,  maar kon daarbij natuurlijk niet veel risico nemen. Als hij voor een ander team had gereden, was ie er misschien wel voorbij gekomen

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 12 juli 2011 - 14:08:42
Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 13:47:00
Ik heb ook niuks gehoord over een defecte KERS van één van beide.
Vettel's banden waren helemaal op, zoveel was duidelijk. Denk dat Webber hem wel had kunnen pakken als die wilde.
idd, Vettel reed een extreem korte één na laatste stint om zo Hamilton voorbij te raken, maar daardoor werd zn laatste stint idd wel lang tov bv Webber. Webber zegt het wel geprobeerd te hebben,  maar kon daarbij natuurlijk niet veel risico nemen. Als hij voor een ander team had gereden, was ie er misschien wel voorbij gekomen
Was die stint zo extreem kort dan? Hij ging 1 ronde eerder naar binnen en kwam
Zo 2 sec voor Hamilton.
Of hij voor Webber was gebleven zonder team order zullen we nooit echt weten, maar de order blijft belachelijk. Hadden ze vorig jaar moeten doen. En vermoed dat ze het in een ander geval juist andersom hadden gedaan.

Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 12 juli 2011 - 16:19:23
Citaat van: monaco2011 op 12 juli 2011 - 14:08:42
Citaat van: Enzo op 12 juli 2011 - 13:47:00
Ik heb ook niuks gehoord over een defecte KERS van één van beide.
Vettel's banden waren helemaal op, zoveel was duidelijk. Denk dat Webber hem wel had kunnen pakken als die wilde.
idd, Vettel reed een extreem korte één na laatste stint om zo Hamilton voorbij te raken, maar daardoor werd zn laatste stint idd wel lang tov bv Webber. Webber zegt het wel geprobeerd te hebben,  maar kon daarbij natuurlijk niet veel risico nemen. Als hij voor een ander team had gereden, was ie er misschien wel voorbij gekomen
Was die stint zo extreem kort dan? Hij ging 1 ronde eerder naar binnen en kwam
Zo 2 sec voor Hamilton.
Of hij voor Webber was gebleven zonder team order zullen we nooit echt weten, maar de order blijft belachelijk. Hadden ze vorig jaar moeten doen. En vermoed dat ze het in een ander geval juist andersom hadden gedaan.

Maar man van de race: Hamilton. Hoeveel tijd hij heeft gewonnen door minder benzine aanboord te hebben weet ik niet, maar hij reed al vrij snel voor aan.

Eervolle vermelding is voor alonso. Wat een snelheid van ferrarI ineens.
één na laatste stint 9 ronden, laatste stint 16 ronden, bij hamilton bv was het 13 tegenover 15 en bij Webber 12/14. Maar goed, doet er verder ook niet zoveel toe, al lijkt het mij wel dat de banden het probleem waren op het eind.
Verder moet je  niet klagen over de teamorder van Red Bull: k zat net ff terug te lezen in het topic over Hockenheim vorig jaar en daar blijk jij gewoon min of meer voorstander te zijn van teamorders! En dit was wel een teamorder van een vrij licht kaliber. Bovendien ging het in dit geval ook echt puur om het teambelang!