Grand Prix van Europa, Valencia street circuit

Gestart door Enzo, 18 juni 2011 - 19:25:41

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 17:47:21
CitaatIemand er al rekening mee gehouden dat het kan gaan regenen, gezien het regenachtige weer in Europa.

Dat zit er volgens de berichten niet in ,maar ..... je weet 't nooit.
In 'n week kan er nog 'n hoop veranderen.
Dat is waar, maar het weer in Europa is laatste tijd nogal regenachtig.  :P
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Laat die regen maar wegblijven, hoor. Per slot van rekening ben ik daar een weekje met vakantie, he.

Kootje

Citaat van: SDG op 20 juni 2011 - 14:15:44
Laat die regen maar wegblijven, hoor. Per slot van rekening ben ik daar een weekje met vakantie, he.
Precies.  ;)

Maar aan de andere kant ...... 2 uurtjes regen op de zondagmiddag overleef je ook wel weer.  :P

T.Nuvolari

Het waarschijnlijke scenario komende zondag: De polesitter gaat als eerste de eerste bocht in gevolgd door 23 andere coureurs en komt na 57 of 310,080 km als eerste de laatste bocht uit gevolgd door die 23 anderen in dezelfde volgorde.

CitaatThere have only been 4 recorded overtakes since the race was first held in 2008, with none of them in 2009.

_Makke_

#34
Citaat van: robbert op 19 juni 2011 - 21:26:05
Citaat van: Makke op 19 juni 2011 - 13:08:50
Ik ga dit jaar de race eens opnemen denk ik. Kan ik het eens opzetten wanneer ik de slaap niet kan vatten. Geen slaappil die daar tegen op kan.

ola makke is ook terug. Ja jij hebt dus wellicht de gp van monaco en spanje ook gemist. Zij zijn normaal ook zo saai, maar we hebben genoten.

Ik denk dat er nog een verschil is tussen de race in Valencia en de 2 andere. Maar bon. Verder zal ik speciaal voor jou alle 'grapjes' achterwege laten.

SDG

Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 14:27:21
Het waarschijnlijke scenario komende zondag: De polesitter gaat als eerste de eerste bocht in gevolgd door 23 andere coureurs en komt na 57 of 310,080 km als eerste de laatste bocht uit gevolgd door die 23 anderen in dezelfde volgorde.

CitaatThere have only been 4 recorded overtakes since the race was first held in 2008, with none of them in 2009.

Mits DRS op het lange rechte stuk gaan er daar dit jaar toch een paar bij komen, vermoed ik.

_Makke_

Citaat van: SDG op 20 juni 2011 - 14:33:54
Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 14:27:21
Het waarschijnlijke scenario komende zondag: De polesitter gaat als eerste de eerste bocht in gevolgd door 23 andere coureurs en komt na 57 of 310,080 km als eerste de laatste bocht uit gevolgd door die 23 anderen in dezelfde volgorde.

CitaatThere have only been 4 recorded overtakes since the race was first held in 2008, with none of them in 2009.

Mits DRS op het lange rechte stuk gaan er daar dit jaar toch een paar bij komen, vermoed ik.

Ik vrees dat dat gaat tegenvallen. Zelfs met DRS gaan we volgens mij weinig echte acties zien. Al hoop ik uiteraard dat ik me vergis.

Kootje

#37
Citaat van: Makke op 20 juni 2011 - 14:40:05
Citaat van: SDG op 20 juni 2011 - 14:33:54
Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 14:27:21
Het waarschijnlijke scenario komende zondag: De polesitter gaat als eerste de eerste bocht in gevolgd door 23 andere coureurs en komt na 57 of 310,080 km als eerste de laatste bocht uit gevolgd door die 23 anderen in dezelfde volgorde.

CitaatThere have only been 4 recorded overtakes since the race was first held in 2008, with none of them in 2009.

Mits DRS op het lange rechte stuk gaan er daar dit jaar toch een paar bij komen, vermoed ik.

Ik vrees dat dat gaat tegenvallen. Zelfs met DRS gaan we volgens mij weinig echte acties zien. Al hoop ik uiteraard dat ik me vergis.
Al wordt het aantal van 4 acties in deze jaargang alleen maar verdubbeld ,dan nog hebben we de mooiste editie ooit.  ;)

Overigens is bekend gemaakt waar de DRS zones komen:
Meetpunt - 130 meter voor bocht 8
DRS-zone 1 - begint 285 meter na bocht 10 en eindigt bij bocht 12
DRS-zone 2 - begint 35 meter na bocht 14 en eindigt bij bocht 17

robbert

Citaat van: Burorri op 20 juni 2011 - 13:44:00
Citaat van: Kootje op 19 juni 2011 - 17:47:21
CitaatIemand er al rekening mee gehouden dat het kan gaan regenen, gezien het regenachtige weer in Europa.

Dat zit er volgens de berichten niet in ,maar ..... je weet 't nooit.
In 'n week kan er nog 'n hoop veranderen.
Dat is waar, maar het weer in Europa is laatste tijd nogal regenachtig.  :P

laten we hopen dat het niet regent, of we krijgen terug hetzelfde scenario als in canada, een start achter SC en wellicht dan rode vlag

0634

Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 14:27:21
Het waarschijnlijke scenario komende zondag: De polesitter gaat als eerste de eerste bocht in gevolgd door 23 andere coureurs en komt na 57 of 310,080 km als eerste de laatste bocht uit gevolgd door die 23 anderen in dezelfde volgorde.

CitaatThere have only been 4 recorded overtakes since the race was first held in 2008, with none of them in 2009.
Ligt aan de Pirelli's. Als er een wirwar aan stops komt zal er wel wat veranderen.

T.Nuvolari

Inderdaad, maar die tellen dus niet als inhaalmanoeuvre.

Kootje

Een spektakelstuk zoals in China of Canada zal het niet worden ,maar de Pirelli's en DRS hebben er tot nu toe voor gezorgd dat er zelfs op Monaco en Barcelona leuke races waren.
Ik zie geen enkele reden waarom dat in Valencia ook niet kan gebeuren.

0634

Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 20:10:04
Inderdaad, maar die tellen dus niet als inhaalmanoeuvre.
Nee, maar dan zal de finish niet gelijk zijn aan de startopstelling ;).

robbert

Citaat van: Kootje op 20 juni 2011 - 20:29:29
Een spektakelstuk zoals in China of Canada zal het niet worden ,maar de Pirelli's en DRS hebben er tot nu toe voor gezorgd dat er zelfs op Monaco en Barcelona leuke races waren.
Ik zie geen enkele reden waarom dat in Valencia ook niet kan gebeuren.

voila, das nu eens duidelijk wat ik bedoel met optimistisch zijn.
Daar ga ik volledig in mee met kootje. Met die hulpmiddelen, kan het zeker leuk worden in valencia, maar spektakel als monaco en canada zal het niet zijn

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2011 - 20:29:50
Citaat van: M@rc op 20 juni 2011 - 20:10:04
Inderdaad, maar die tellen dus niet als inhaalmanoeuvre.
Nee, maar dan zal de finish niet gelijk zijn aan de startopstelling ;).
SCHERP  ;)