Grand Prix van Europa, Valencia street circuit

Gestart door Enzo, 18 juni 2011 - 19:25:41

« vorige - volgende »

monaco2011

#165
Citaat van: Burorri op 27 juni 2011 - 20:35:37
Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 14:22:39
Citaat van: Gerard op 27 juni 2011 - 13:12:59
Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 13:01:28
Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 16:42:29
Citaat van: com op 26 juni 2011 - 16:40:05
Saaie race maar Vettel weer helemaal supriuur en een klasse appart. En ik denk dat er in silverstone niks gaat veranderen.
Vettel is zeker niet klasse apart, dat is Adrian Newey. Vettel doet wat Alonso, Hamilton en Rosberg ook kunnen doen in die auto.
Hoe goed was Schumacher dan wel niet, dat ie 5 jaar Newey verslagen heeft?  ;) 7 jaar zelfs

;D Je hebt wel humor monaco2011 ! Tenminste, ik mag aannemen dat het cinisch bedoeld is
???
cynisch weet ik niet, maar t is iig niet zoals ik denk, laat dat ff duidelijk zijn. Maar t is iig bullshit om succes aan één persoon op te hangen, Formule 1 is tegenwoordig ook een teamsport. Het succes van Red Bull is natuurlijk niet alleen Newey, maar uiteraard ook Vettel, net als Horner,  Matesnitzel (of hoe die gast ook heet) en de rest van het team. En voor Schumacher en Ferrari geldt uiteraard precies hetzelfde.
Maar k heb idd ook humor, dat klopt wel ;)
Precies, dus ook niet alleen Vettel. Laatste tijd word het beetje Vettel dit Vettel dat en hoe goed Vettel wel niet is. En hij is ook goed, maar hij is geen uniek talent en zeker 3 rijders kunnen op zijn minst wat hij kan in deze RB. Misschien nog wel beter. Daarom wilde ik ook eens een keer Newey in de schijnwerpers zetten, maar kennelijk kunnen mensen daar ook niet tegen en zeggen ze dat ik slecht verliezer ben.
jij wil newey niet in de schijnwerpers zetten, dat gelooft niemand hier denk ik. Je bent zo anti Vettel als het maar zijn kan en dat mag ook best, maar t moet niet vervelend en voorspelbaar gaan worden. Hoe weet jij nou dat er zeker 3 rijders zijn die dat ook kunnen?? ik zeg niet dat het niet zo is, maar waar haal je die info vandaan?? Ik denk dat op dit moment alleen Alonso het zou kunnen en er zullen zeker nog wel andere coureurs zijn die ook bovenaan hadden gestaan met deze auto, maar heel veel niet, daar zijn de verschillen ook gewoon te klein voor. Vettel/Red Bull is in de kwalificatie idd gewoon te sterk, maar daarmee krijgt ie maar 3 meter voorsprong en qua racepace kunnen McLaren en Ferrari vaak gewoon goed meekomen. Ik denk dat de meeste mensen hier de prestatie's van Vettel wel redelijk op waarde schatten hoor. Iig niemand die zegt dat hij er als coureur enorm bovenuit steekt ofzo. Sommigen zullen m momenteel de beste coureur vinden, anderen schatten misschien Alonso of Hamilton hoger in. Jij hoeft iig niet voor anderen te gaan bepalen wie ze goed moeten vinden en wie niet.

@Gerard: Hakkinen ging al heel wat jaartjes mee en ging toen ineens winnen. Vettel kwam heel jong in F1 en pakte al vrij snel zn overwinning. t is niet zo dat hij ineens uit de lucht is komen vallen.

Folkert

#166
Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 22:46:28
Citaat van: Burorri op 27 juni 2011 - 20:35:37
Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 14:22:39
Citaat van: Gerard op 27 juni 2011 - 13:12:59
Citaat van: monaco2011 op 27 juni 2011 - 13:01:28
Citaat van: Burorri op 26 juni 2011 - 16:42:29
Citaat van: com op 26 juni 2011 - 16:40:05
Saaie race maar Vettel weer helemaal supriuur en een klasse appart. En ik denk dat er in silverstone niks gaat veranderen.
Vettel is zeker niet klasse apart, dat is Adrian Newey. Vettel doet wat Alonso, Hamilton en Rosberg ook kunnen doen in die auto.
Hoe goed was Schumacher dan wel niet, dat ie 5 jaar Newey verslagen heeft?  ;) 7 jaar zelfs

;D Je hebt wel humor monaco2011 ! Tenminste, ik mag aannemen dat het cinisch bedoeld is
???
cynisch weet ik niet, maar t is iig niet zoals ik denk, laat dat ff duidelijk zijn. Maar t is iig bullshit om succes aan één persoon op te hangen, Formule 1 is tegenwoordig ook een teamsport. Het succes van Red Bull is natuurlijk niet alleen Newey, maar uiteraard ook Vettel, net als Horner,  Matesnitzel (of hoe die gast ook heet) en de rest van het team. En voor Schumacher en Ferrari geldt uiteraard precies hetzelfde.
Maar k heb idd ook humor, dat klopt wel ;)
Precies, dus ook niet alleen Vettel. Laatste tijd word het beetje Vettel dit Vettel dat en hoe goed Vettel wel niet is. En hij is ook goed, maar hij is geen uniek talent en zeker 3 rijders kunnen op zijn minst wat hij kan in deze RB. Misschien nog wel beter. Daarom wilde ik ook eens een keer Newey in de schijnwerpers zetten, maar kennelijk kunnen mensen daar ook niet tegen en zeggen ze dat ik slecht verliezer ben.
jij wil newey niet in de schijnwerpers zetten, dat gelooft niemand hier denk ik. Je bent zo anti Vettel als het maar zijn kan en dat mag ook best, maar t moet niet vervelend en voorspelbaar gaan worden. Hoe weet jij nou dat er zeker 3 rijders zijn die dat ook kunnen?? ik zeg niet dat het niet zo is, maar waar haal je die info vandaan?? Ik denk dat op dit moment alleen Alonso het zou kunnen en er zullen zeker nog wel andere coureurs zijn die ook bovenaan hadden gestaan met deze auto, maar heel veel niet, daar zijn de verschillen ook gewoon te klein voor. Vettel/Red Bull is in de kwalificatie idd gewoon te sterk, maar daarmee krijgt ie maar 3 meter voorsprong en qua racepace kunnen McLaren en Ferrari vaak gewoon goed meekomen. Ik denk dat de meeste mensen hier de prestatie's van Vettel wel redelijk op waarde schatten hoor. Iig niemand die zegt dat hij er als coureur enorm bovenuit steekt ofzo. Sommigen zullen m momenteel de beste coureur vinden, anderen schatten misschien Alonso of Hamilton hoger in. Jij hoeft iig niet voor anderen te gaan bepalen wie ze goed moeten vinden en wie niet.

@Gerard: Hakkinen ging al heel wat jaartjes mee en ging toen ineens winnen. Vettel kwam heel jong in F1 en pakte al vrij snel zn overwinning. t is niet zo dat hij ineens uit de lucht is komen vallen.
Je hoeft het niet te geloven, maakt mij niet zo veel uit. Toch is het zo. Natuurlijk doet Vettel het goed, geef ik direct toe. En hij doet (nog) niks fout. (of minimaal dan) en dat is zeker een prestatie. Maar zijn dominantie komt toch echt voort uit zijn auto(60%) en minder uit zijn talent. Hij kan zich denk ik zo veel presteren dat hij niet op de max hoeft te gaan en als nog winnen. En pas sinds Barcalona kon Mclaren echt goed mee komen, daarvoor was RedBull nog de sterkere.

En wat ik zeker neit doe is bepalen wie welke coureur goed mag vinden. Dat zie je echt verkeerd. Ik wil enkel mijn mening geven daarover. En als je denkt dat Alonso Vettel alleen zou kunnen evenaren in de auto, dan vergeet je toch wel wat Hamilton in 2007 heeft gedaan als Rookie. De eerste overwinning van Vettel kwam letterlijk uit de lucht vallen. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Een tijd geleden werd er hier over en weer gepraat over de onbetrouwbare Renault motor. Die ploffers hebben een tijd geleden Vettel en Webber punten gekost. Zoals al wordt aangehaald is het een samenspel van coureur/wagen/ontwikkeling en betrouwbaarheid. Je kunt dan wel een topcoureur zijn, maar als alle 3 andere zaken niet kloppen kun je het gewoon shaken. En ik vind ook dat een Alonso/Hamilton een RBR ook voorin zetten en er mee kunnen winnen. Die 2 zijn van een héél ander kaliber dan Webber. Ik ben geen fan van mister vingertje. Maar voorlopig lopen alle andere teams achter de feiten aan. En dat is ook Vettel zijn verdienste en niet alleen de auto.
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

Dit seizoen is er (tijdens de races) nog geen enkele motor geploft. ???

Vieze baas

Berouwbaarheid is sws heel hoog laatste jaren. Zelfde wat Trulli al zei (http://www.gppits.net/nieuws/trulli_betrouwbaarheid_slecht_voor_f1/). Ik vind het persoonlijk ook jammer dat er zo weinig uitvalt. Maakte de races vroeger toch een stuk onvoorspelbaarder.

Komt waarschijnlijk door de huidige regels dat alle onderdelen x aantal races mee moeten gaan. Mag van mij weer afgeschaft worden

Edwin90

Citaat van: Vieze baas op 28 juni 2011 - 18:08:41
Komt waarschijnlijk door de huidige regels dat alle onderdelen x aantal races mee moeten gaan. Mag van mij weer afgeschaft worden

Welkom op he forum!

Dat soort regelementen afschaffen gaat hem niet worden met het oog op kostenbesparen. En ik denk dat de teams het wel prima vinden zo. Renault zit echt niet te wachten op elke race 2 van de 6 motoren de lucht in te zien gaan. Om maar even een voorbeeldje te noemen.

Vieze baas

Citaat van: Edwin90 op 28 juni 2011 - 18:52:05
Citaat van: Vieze baas op 28 juni 2011 - 18:08:41
Komt waarschijnlijk door de huidige regels dat alle onderdelen x aantal races mee moeten gaan. Mag van mij weer afgeschaft worden

Welkom op he forum!

Dat soort regelementen afschaffen gaat hem niet worden met het oog op kostenbesparen. En ik denk dat de teams het wel prima vinden zo. Renault zit echt niet te wachten op elke race 2 van de 6 motoren de lucht in te zien gaan. Om maar even een voorbeeldje te noemen.

Bedankt

en ik weet dat het door de kostenbesparingen komt, neemt niet weg dat het minder spectaculair is. Een geplofte motor zo nu en dan was altijd wel mooi. Zorgt ook nog eens voor wat verrassende uitslagen.

meatball

Wat een rotcicuit toch,zelfs met het kunstmatige DRS gebeurde er vrijwel niets. >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

mennolouwerse

Citaat van: Gerard op 27 juni 2011 - 21:04:08
Inderdaad! Hakkinen had in 98 geen race gwewonnen, en hij reed dat jaar in de beste auto van het veld en voilla, hij werd dat jaar WK

mika was niet ineens een veel betere coureur, nee, het HELE PAKKET was er, en de hele combi, auto, rijder, alles klopte..

DC was toen een beetje wat Webber nu is...
meest recente voorbeeld, jenson butten in de brawn gp 2009. halve wege het seizoen won hij geen race meer omdat de concurrentie inliep.
de overwinningen van vettel zijn niet bijzonder in mijn ogen ( en nee ik ben niet anti vettel ) omdat dit jaar de rbr zo dominant is.
de overwinningen van vorig jaar waren veel specialer omdat mclaren ferrari en de rbr aan elkaar gewaagd waren.

ook heb ik het idee dat iedereen puur naar de raceuitslag kijkt in het geval van vettel/rbr.
ik denk dat webber zich niet meer op zijn plek voelt bij redbull en daarom oogt webber ook niet zo gemotiveerd als vorig jaar.
ik geloof niet dat vettel in 1 klap zover boven webber kan stijgen. mark moet gewoon weer vechten voor zijn plek bij redbull en dan weet ik zeker dat hij zich weer met vettel kan meten!

Franky R.

Citaat van: Vieze baas op 28 juni 2011 - 18:08:41
Berouwbaarheid is sws heel hoog laatste jaren. Zelfde wat Trulli al zei (http://www.gppits.net/nieuws/trulli_betrouwbaarheid_slecht_voor_f1/). Ik vind het persoonlijk ook jammer dat er zo weinig uitvalt. Maakte de races vroeger toch een stuk onvoorspelbaarder.

Komt waarschijnlijk door de huidige regels dat alle onderdelen x aantal races mee moeten gaan. Mag van mij weer afgeschaft worden


Welkom,


Vergeet ook niet dat dit imago-technisch gunstig is voor de fabrikanten. Het staat een beetje slordig dat je F1 motoren ploffen, terwijl je helemaal opnieuw bent begonnen met een nieuwe Laguna/CDI-diesel (Mercedes) en dan heb ik het nog niet gehad over in brand vliegende Ferrari's. Laatst ging er eentje op in vlammen aan de A6 (?)... ::)

janke

Citaat van: Edwin90 op 28 juni 2011 - 18:52:05
Citaat van: Vieze baas op 28 juni 2011 - 18:08:41
Komt waarschijnlijk door de huidige regels dat alle onderdelen x aantal races mee moeten gaan. Mag van mij weer afgeschaft worden

Welkom op he forum!

Dat soort regelementen afschaffen gaat hem niet worden met het oog op kostenbesparen. En ik denk dat de teams het wel prima vinden zo. Renault zit echt niet te wachten op elke race 2 van de 6 motoren de lucht in te zien gaan. Om maar even een voorbeeldje te noemen.

Allereerst welkom,

En dat was tot een tijd geleden toch de essentie van racen?? De grenzen opzoeken. Zeker weten dat Mercedes en Ferrari en Renault bijv. een raceblok héél  anders kunnen maken dan wat nu de FIA verplicht. Oftewel de teams zijn met handen en voeten gebonden aan het reglement. En dat is doodzonde voor het F1 circus in het algemeen. Opgeblazen versnellingsbakken/motoren. Dat gebeurde een tijd geleden regelmatig. En dan nog kon een coureur winnen. Hij begon vrolijk weer aan de volgende race en werd eventueel wereldkampioen. Wat ik al zei, Vettel moet zwaar crashen, anders is het dit jaar een gelopen zaak. Mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#176
Citaat van: mennolouwerse op 28 juni 2011 - 20:10:24
Citaat van: Gerard op 27 juni 2011 - 21:04:08
Inderdaad! Hakkinen had in 98 geen race gwewonnen, en hij reed dat jaar in de beste auto van het veld en voilla, hij werd dat jaar WK

mika was niet ineens een veel betere coureur, nee, het HELE PAKKET was er, en de hele combi, auto, rijder, alles klopte..

DC was toen een beetje wat Webber nu is...
meest recente voorbeeld, jenson butten in de brawn gp 2009. halve wege het seizoen won hij geen race meer omdat de concurrentie inliep.
de overwinningen van vettel zijn niet bijzonder in mijn ogen ( en nee ik ben niet anti vettel ) omdat dit jaar de rbr zo dominant is.
de overwinningen van vorig jaar waren veel specialer omdat mclaren ferrari en de rbr aan elkaar gewaagd waren.

ook heb ik het idee dat iedereen puur naar de raceuitslag kijkt in het geval van vettel/rbr.
ik denk dat webber zich niet meer op zijn plek voelt bij redbull en daarom oogt webber ook niet zo gemotiveerd als vorig jaar.
ik geloof niet dat vettel in 1 klap zover boven webber kan stijgen. mark moet gewoon weer vechten voor zijn plek bij redbull en dan weet ik zeker dat hij zich weer met vettel kan meten!

Welkom,

Met alle respect voor je mening, maar je kunt Webber toch niet een topcoureur noemen. Dat hij kan sturen, ok. Maar een wereldtopper is het niet. Gevalletje net niet. Maar in de meer dan 60 jaar zijn die er altijd geweest. Moet zo blijven. Af en toe een race winnen is toch ook mooi. Moss/Amon/Patrese/Arnoux/Barrichello/Massa ik noem er maar een paar.

En onze Belg Ickx was ik vergeten, alsook Gilles. Je bent de beste of niet. Doet Mass zijn move/blunder niets aan toe. Gilles was een grote, maar te klein om een wk-winnaar te zijn.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 28 juni 2011 - 20:41:10
Welkom,

Met alle respect voor je mening, maar je kunt Webber toch niet een topcoureur noemen. Dat hij kan sturen, ok. Maar een wereldtopper is het niet. Gevalletje net niet. Maar in de meer dan 60 jaar zijn die er altijd geweest. Moet zo blijven. Af en toe een race winnen is toch ook mooi. Moss/Amon/Patrese/Arnoux/Barrichello/Massa ik noem er maar een paar.

En onze Belg Ickx was ik vergeten, alsook Gilles. Je bent de beste of niet. Doet Mass zijn move/blunder niets aan toe. Gilles was een grote, maar te klein om een wk-winnaar te zijn.
Als Gilles in 79 voor eigen kansen was gegaan had hij de titel toch gewoon gepakt.

En Chris Amon heeft nooit een race gewonnen ;).

janke

#178
Citaat van: Jeroen op 28 juni 2011 - 23:08:11
Citaat van: janke op 28 juni 2011 - 20:41:10
Welkom,

Met alle respect voor je mening, maar je kunt Webber toch niet een topcoureur noemen. Dat hij kan sturen, ok. Maar een wereldtopper is het niet. Gevalletje net niet. Maar in de meer dan 60 jaar zijn die er altijd geweest. Moet zo blijven. Af en toe een race winnen is toch ook mooi. Moss/Amon/Patrese/Arnoux/Barrichello/Massa ik noem er maar een paar.

En onze Belg Ickx was ik vergeten, alsook Gilles. Je bent de beste of niet. Doet Mass zijn move/blunder niets aan toe. Gilles was een grote, maar te klein om een wk-winnaar te zijn.
Als Gilles in 79 voor eigen kansen was gegaan had hij de titel toch gewoon gepakt.

En Chris Amon heeft nooit een race gewonnen ;).

Duidelijk, die ik noem zijn dan ook nooit een wk winnaar geweest. Amon werd zefs door Enzo Ferrari aan de kant gezet. Maar toch een groot racer. Kijk bij zijn wikipedia en zie wat hij wel gewonnen heeft. En wat '79 betreft?? Als dit en dat.  Nee Gilles had toen beter bij Lotus kunnen zitten. Dat geintje met die McLaren en Ferrari?? Zelfs Chapman hield het in '77 bij een distroyer wat Gilles aangaat. Maarja we houden het op noodlot. Uiteraard een groot racer.

@
BTW, dat gevoel heb ik ook bij Bellof. Het mocht niet zo zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/spaanse_gp_voortaan_in_valencia/


OMG, laat het een gerucht zijn...Tot 2021 op dat achterlijk, opgedirkte industrieterrein rijden..oh, nee.. >:(