Grand Prix van Europa, Valencia street circuit

Gestart door Enzo, 18 juni 2011 - 19:25:41

« vorige - volgende »

Enzo



Google Earth:

24 jun 2011
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

25 jun 2011
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00Kwalificatie

26 jun 2011

14:00 Race


De weersvooruitzichten: http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Valencia/4129223

Na het gigantische spektakel in Canada zijn de teams onderweg naar de volgend race. De grote prijs van Europa staat op de kalender in Valencia. De stad staat bekend om haar rijke cultuur en indrukwekkende architectuur. Maar ook om de grote prijs van Europa, welke hier sinds 2008 gehouden word.

Voor Valencia werd de Grote Prijs van Europa in Duitsland gehouden op de Nürburgring, maar mede door het vertrek van Michael Schumacher en de groeiende populariteit van Fernando Alonso, zijn ze destijds verhuisd naar Spanje. Niet dat de Spanjaard ooit de race gewonnen heeft, 2008 kwam op naam van zijn huidige teamgenoot Felipe Massa, 2009 viel ten prooi aan Rubens Barrichello en 2010 werd gewonnen door niemand minder dan Sebastian Vettel.

Zie hier de review van Valencia 2010:


Een goede kwalificatie sessie is essentieel in Valencia, want net als het stratencircuit van Monaco biedt dit circuit weinig mogelijkheden tot inhalen. Althans, dat is hoe we het gewend zijn van deze baan. Dit jaar worden we verwend met spektakel van DRS, KERS en de Pirelli banden, daarnaast mogen de heren net als in Montreal gebruik maken van twee DRS zones. Het circuit is zwaar voor de remmen en de betonnen barrières staan dicht langs de baan, twee gegevens die wel eens voor een onvoorziene situatie kunnen zorgen. Ongeacht dat dit niet het meest geliefde circuit is onder de fans, bestaat er een grote kans dat het dit jaar wel spannend gaat worden.

Op papier zullen de teams die goed in Canada en Monaco hebben gepresteerd, ook in Valencia goed voor de dag moeten komen. Fernando Alonso zal na zijn uitvalbeurt in Canada zinnen op revanche in zijn thuisland. De rijders van Mclaren zullen willen bewijzen dat ze de Red Bull ook tijdens een droge race kunnen  verslaan, met een extra oog op Hamilton die een ongelukkige twee races achter de rug heeft.

Toch zijn de piloten van Red Bull wederom weer favoriet voor de kwalificatie en overwinning , zeker in de naam van Sebastian Vettel. Dit zal de laatste race zijn waarin ze het verbannen ‘engine mapping’ kunnen gebruiken ten behoeve van de ‘blown diffuser’. Zal dit de laatste keer in dit seizoen zijn dat een Red Bull zo makkelijk pole pakt, of gaan ze na Valencia gewoon verder met domineren?

We gaan het volgend weekend meemaken tijdens de Grote Prijs van Europa in Valencia, veel plezier.


Kootje

Met 'n beetje geluk krijgen we de 1e leuke GP in Valencia.
Zelfs Barcelona was leuk dit jaar ,terwijl dat 'n overwegend saaie race is.
Ook op Monaco werd volop ingehaal en deden DRS en Pirelli hun taak goed.
Wat dat betreft kijk ik voor het eerst uit naar de race aldaar.

Btw: Is er ook al bekend waar de DRS zones komen ??

SDG

Citaat van: Kootje op 18 juni 2011 - 20:05:49
Met 'n beetje geluk krijgen we de 1e leuke GP in Valencia.
Zelfs Barcelona was leuk dit jaar ,terwijl dat 'n overwegend saaie race is.
Ook op Monaco werd volop ingehaal en deden DRS en Pirelli hun taak goed.
Wat dat betreft kijk ik voor het eerst uit naar de race aldaar.

Btw: Is er ook al bekend waar de DRS zones komen ??

Aangezien ik volgende week met vakantie ben in Valencia, kijk ik ook met iets meer belangstelling dan gewoonlijk naar deze race uit.  ;)

Enzo

Citaat van: SDG op 18 juni 2011 - 20:13:00
Citaat van: Kootje op 18 juni 2011 - 20:05:49
Met 'n beetje geluk krijgen we de 1e leuke GP in Valencia.
Zelfs Barcelona was leuk dit jaar ,terwijl dat 'n overwegend saaie race is.
Ook op Monaco werd volop ingehaal en deden DRS en Pirelli hun taak goed.
Wat dat betreft kijk ik voor het eerst uit naar de race aldaar.

Btw: Is er ook al bekend waar de DRS zones komen ??

Aangezien ik volgende week met vakantie ben in Valencia, kijk ik ook met iets meer belangstelling dan gewoonlijk naar deze race uit.  ;)

Nice, heb je kaarten?
Of kijk je mee vanuit het zwembad?   8)


Enzo


SDG

Citaat van: Enzo op 18 juni 2011 - 20:23:09
Nice, heb je kaarten?

Ja, ik zit op tribune M2, tussen bocht 6 en 7.

Citaat van: Of kijk je mee vanuit het zwembad?   8)



Dat moet één van de meest aangehaalde beelden ooit zijn van de race in Valencia...  :)

Kootje

#6
Citaat van: SDG op 18 juni 2011 - 21:02:16


Dat moet één van de meest aangehaalde beelden ooit zijn van de race in Valencia...  :)
Tot  nu toe leuker om naar te kijken dan de races aldaar.  ;)

Al is er aanwezig zijn sowieso leuk ,maakt dan niet zoveel uit waar 't is.

0634

Ik vrees dat Valencia ook in de 2011 uitvoering de saaiste van het jaar zal zijn... :-[

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 juni 2011 - 21:14:01
Ik vrees dat Valencia ook in de 2011 uitvoering de saaiste van het jaar zal zijn... :-[
Dat zit er op zich wel in ,maar je hebt saai en saai.
Zo dodelijk saai als de vorige 3 jaargangen waren zal het toch niet worden.

Enzo

Citaat van: SDG op 18 juni 2011 - 21:02:16
Ja, ik zit op tribune M2, tussen bocht 6 en 7.

Cool, veel plezier!  8)
We verwachten natuurlijk wel af en toe een nieuwtje vanaf de locatie, heb je daar internet tot je beschikking? :D




Gerard

Citaat van: SDG op 18 juni 2011 - 21:02:16
Citaat van: Enzo op 18 juni 2011 - 20:23:09
Nice, heb je kaarten?

Ja, ik zit op tribune M2, tussen bocht 6 en 7.

Citaat van: Of kijk je mee vanuit het zwembad?   8)



Dat moet één van de meest aangehaalde beelden ooit zijn van de race in Valencia...  :)

Gaaf SDG!! Veel plezier!! :)
Ik hoop dat het op het circuit minder saai is al we gewend zijn op TV.. :-\
Maar laten we nou eens optimistich zijn mensen.. met de Pirelli's, en het DRS moeten we nu toch eens een leuke race krijgen?


robbert

inderdaad, wees eens wat optimistisch en in plaats van telkens te janken dat het saai zal worden, gewoon de race afwachten. Ik denk ook dat het met hulp van de pirelli's en drs wel een aangename race gaan krijgen. Maar wees niet TE optimistisch, je kan niet verwachten dat het zo spectaculair als monaco en canada zal worden.

0634

Ja, wat is het nou... optimistisch zijn of toch weer niet té? ;)


robbert

Citaat van: Jeroen op 19 juni 2011 - 10:23:02
Ja, wat is het nou... optimistisch zijn of toch weer niet té? ;)

wat optimistisch zijn zoals, 'we gaan een leuke race krijgen', dat kan geen kwaad. Maar TE optimistisch zijn zoals, ' we gaan terug een superspannende spectaculaire race krijgen zoals in canada of monaco, dan zou wellicht de teleurstelling te groot zijn, en krijgen we weer reacties dat het oersaai is.

0634

Okee. Nou, we gaan het meemaken.

Maar al wordt het Canada deel 2, het blijft een flutbaan ;D.