Man van de wedstrijd: Canada

Gestart door 0634, 12 juni 2011 - 23:27:46

« vorige - volgende »

Wie was de man van Canada

Button
19 (73.1%)
Vettel
2 (7.7%)
Webber
0 (0%)
Schumacher
4 (15.4%)
Petrov
0 (0%)
Massa
1 (3.8%)
Koba
0 (0%)
Alguersuari
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Buemi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Gerard

Oh ja, dat zeker Enzo! Maar een DNF ala Lewis deze race zie ik nu niet gebeuren bij Vetttel...
hij zal nu genoegen nemen met P2 , en voor 20 pnt gaan ipv te gaan voor P1 met het risico een crash...!

monaco2011

Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 21:43:45
Citaat van: M@rc op 13 juni 2011 - 21:24:00
Button! Webber, Schumacher, Massa, Kobayashi, en nog een paar verdienen ook allemaal een pluim.

Reed Vettel op cruisecontrol? Dan laat je ze toch niet zo dicht komen? Ik heb horen zeggen dat hijzelf verklaard heeft dat hij gewoon te onzeker was die laatste stint op een halfnatte baan met slicks.
cruisecontrol is natuurlijk ietwat overdreven, maar hij ging daarvoor duidelijk niet voluit.
Hieronder een lijstje met Vettel zn rondetijden, Button haalde Webber einde rondje 65 in volgens mij, kijk maar wat er daarna met de rondetijden van Vettel gebeurd.

62:  1:20.450
63:  1:20.307
64:  1:20.797
65:  1:20.347
66:  1:19.474
67:  1:17.837
68:  1:17.380
69:  1:17.217
70:  1:21.858 (inclusief fout)
Baan werd natuurlijk ook wel steeds sneller. Button reed op een gegeven moment ook 1:18,9 ofzo of misschien lage 1.20. Maar Vettel zei zelf dat hij niet veel sneller kon of durfde(Geloof ik). Maar goed, hij deed het niet slim imo. Met Button moet je altijd wel rekening houden, want eerder reed hij ook al snelle ronde tijden(weet niet helemaal zeker nog.) niet de live timing gevonden.

Maar goed, vandaag zag ik wel een Vettel die niet foutloos is. En dat doet me wel goed eerlijk gezegd. Natuurlijk reed hij super vandaag, maar ik geloof wel dat hij wat voordeel had met de SC en zijn pitstops. Zijn voorsprong was hij wel kwijt, maar volgens mij was dat rond de 10 seconde?
En of het slim was niet die banden te wisselen? Volgens mij wisselde hij die banden ook, maar later. Want op het moment dat mensen achter hem gewoon heel stuk sneller. Hij maakte de stop toen de rest al was opgevangen door de sc.

En je zag ook wat er gebeurde toen hij heel hard ging rijden ;)
[/quote]
de baan zal ook steeds iets sneller zijn geworden, maar bij de anderen zie je bij lange na niet zo'n groot 'verval', alleen bij Vettel en Button zie je ze zo hard aflopen. Bij Button omdat ie ineens vrij baan kreeg, bij Vettel omdat Button ineens wel heel snel dichterbij kwam. En idd, niet echt een slimme aanpak, maar da's achteraf altijd makkelijk zeggen. Met de banden van tegenwoordig moet je soms ook gewoon tactisch rijden, daar kun je niet altijd mee knallen. En idd, het doet mij ook eigenlijk wel goed dat hij ook foutjes maakt, dan zie je dus dat het normaal toch echt niet vanzelf gaat. Komt wel een beetje knullig over in zo'n laatste ronde, maar dit soort dingen wordt je misschien ook weer beter van.

Die 10 seconde, die reken je dan steeds ten opzichte van de nr 2?? Alle 4x bij elkaar opgeteld een halve minuut!! 2x tov Alonso, 1x Koba en 1x Schumacher. Maar Button heeft bv alleen bij de laatste SC al 75 seconden teruggekregen tov vettel. Maar als jij vind dat Vettel juist geluk heeft gehad met de SC dan ook prima hoor.

Folkert

Volgens mij was het beetje rond de 20-25 seconde voorsprong die hij verloren had, maar met de 2 "Gratis" stops kan je wel zeggen dat hij wel wat geluk heeft gehad met de SC. En ja, hij had wel de pech dat hij zijn voorsprong kwijt is geraakt, maar je kan die losse voorsprong niet cumulatief zien. Met zijn stops had hij weer tijd verloren, maar nu niet.
Hij had en geluk en pech met de SC.

En ja achteraf is dat makkelijk zeggen, maar dat had Vettel ook zelf kunnen bedenken. Met regen moet je voorzichtig rijden, klopt. Maar je moet niet rijden als of je al gewonnen hebt en dat deed Vettel dus wel.
Niet dat hij slecht reed, absoluut niet. Maar dit jaar lijkt alles hem mee te zitten tot nu toe. Ik hoop echt keer dat hij ook wat slechte races gaat krijgen. Maar ik verwacht komende races veel spannender. Mclaren en Ferrari lijken het gat te hebben gedicht met RBR en je ziet wat er met Vettel gebeurd als hij niet meer de snelste auto heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#48
Ik denk trouwens ook dat Button had gewonnen als Vettel geen fout had gemaakt. Hij zat binnen de 1 seconde en was Vettel voor bij gestoken.
Maar Button toch man van de race, was ook wel beetje op ramkoers met Alonso en Hamilton, maar dat mag geen naam hebben toch.

Uit nieuwsgierigheid: Wat isser met Michael Schumacher (lid) nou gebeurd? En wat was zijn onderschrift?

Schumacher heeft het natuurlijk heel goed gedaan, maar stond hij ook niet van begin af aan al op regen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Senergy

Ik vind dat Button het verdient heeft, maar toch verdienen Massa en Schumacher een eervolle vermelding.

Schumacher heeft echt het uiterste uit de wagen gehaald
en Massa had toch op het podium gestaan volgens mij als die HRT opzij had gegaan zoals hij moest en Massa niet op het nat moest zoals nu gebeurd is.

Ik snap niet dat die HRT eigenlijk op de ideale racelijn bleef rijden terwijl hij toch overduidelijk die Ferrarri in zijn spiegels had.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Gerard

Citaat van: Senergy op 14 juni 2011 - 12:51:04
Massa had toch op het podium gestaan volgens mij als die HRT opzij had gegaan zoals hij moest en Massa niet op het nat moest zoals nu gebeurd is.

Ik snap niet dat die HRT eigenlijk op de ideale racelijn bleef rijden terwijl hij toch overduidelijk die Ferrarri in zijn spiegels had.

Inderdaad, die HRT reed Massa wel heel erg in de weg, terwijl deze er geen straf voor kreeg!  >:(

Kootje

Volgens mij hoef je als achterblijver alleen maar vaart te minderen en ruimte te laten.
Dit betekend niet automatisch dat je van de ideale lijn af moet.
Mooi voorbeeld daarvan is de race op SPA waar Schumi in de regen achterop Coulthard klapte.
Behalve dat het onverantwoord was van David om in dat weer op dat punt alleen van 't gas te gaan ,zat hij niet fout.
Ook Khartikeyan deed ,tenzij nadien de regels aangescherpt zijn ,wat dat betreft dus niets fout.
Maar tot zover ik weet is dat niet het geval.

0634

Citaat van: Senergy op 14 juni 2011 - 12:51:04
Ik vind dat Button het verdient heeft, maar toch verdienen Massa en Schumacher een eervolle vermelding.

Schumacher heeft echt het uiterste uit de wagen gehaald
en Massa had toch op het podium gestaan volgens mij als die HRT opzij had gegaan zoals hij moest en Massa niet op het nat moest zoals nu gebeurd is.

Ik snap niet dat die HRT eigenlijk op de ideale racelijn bleef rijden terwijl hij toch overduidelijk die Ferrarri in zijn spiegels had.

Sorry hoor, maar daar was Massa gewoon dom bezig. Onnodige fout. Bovendien vond ik hem verder ook geen eervolle vermelding verdienen. Ik heb hem geen poging zien ondernemen om Koba in te halen. Behalve dan op de finishlijn, wat hij dan wel weer heel mooi deed.

Senergy

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 15:52:55
Citaat van: Senergy op 14 juni 2011 - 12:51:04
Ik vind dat Button het verdient heeft, maar toch verdienen Massa en Schumacher een eervolle vermelding.

Schumacher heeft echt het uiterste uit de wagen gehaald
en Massa had toch op het podium gestaan volgens mij als die HRT opzij had gegaan zoals hij moest en Massa niet op het nat moest zoals nu gebeurd is.

Ik snap niet dat die HRT eigenlijk op de ideale racelijn bleef rijden terwijl hij toch overduidelijk die Ferrarri in zijn spiegels had.

Sorry hoor, maar daar was Massa gewoon dom bezig. Onnodige fout. Bovendien vond ik hem verder ook geen eervolle vermelding verdienen. Ik heb hem geen poging zien ondernemen om Koba in te halen. Behalve dan op de finishlijn, wat hij dan wel weer heel mooi deed.

Onnodig vond ik het helemaal niet, hij moest zo snel mogelijk voorbij die HRT, om vervolgens aan te vallen, hij was sneller onderweg op dat moment.
Spijtig genoeg zijn de regels niet helemaal duidelijk omtrent het lappen van een tegenstander op de website van de FIA staat dat men bij de eerst volgende mogelijkheid de snellere rijder moet voorbij laten.
Nu het was de eerste mogelijkheid en hij bleef rijden waar hij reed (+ niet echt snel doordat hij de vorige bocht reeds verkeerd had genomen) hij had ook helemaal geen reden om niet aan de kant te gaan voor Massa.

Hij was op dat moment niet in gevecht met een andere rijder, had zijn eerdere bocht toch al gemist dus het eventuele tijdverlies door het opzij gaan had niet veel uitgemaakt.
Hij reed op dat moment zelfs nog met intermediates (dus snel op de natte lijn gaan rijden had voor hem zowieso beter geweest om zijn banden af te koelen.)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaatop de website van de FIA staat dat menbij de eerst volgende mogelijkheid de snellere rijder moet voorbij laten.
Nu het was de eerste mogelijkheid en hij bleef rijden waar hij reed (+ niet echt snel doordat hij de vorige bocht reeds verkeerd had genomen) hij had ook helemaal geen reden om niet aan de kant te gaan voor Massa.

Maar daar ga je dus al.
Er staat nergens dat hij van de ideale lijn af moet.
Vaart minderen en ruimte laten zodat de snellere auto ervoorbij kan is voldoende.


monaco2011

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 15:52:55
Citaat van: Senergy op 14 juni 2011 - 12:51:04
Ik vind dat Button het verdient heeft, maar toch verdienen Massa en Schumacher een eervolle vermelding.

Schumacher heeft echt het uiterste uit de wagen gehaald
en Massa had toch op het podium gestaan volgens mij als die HRT opzij had gegaan zoals hij moest en Massa niet op het nat moest zoals nu gebeurd is.

Ik snap niet dat die HRT eigenlijk op de ideale racelijn bleef rijden terwijl hij toch overduidelijk die Ferrarri in zijn spiegels had.

Sorry hoor, maar daar was Massa gewoon dom bezig. Onnodige fout. Bovendien vond ik hem verder ook geen eervolle vermelding verdienen. Ik heb hem geen poging zien ondernemen om Koba in te halen. Behalve dan op de finishlijn, wat hij dan wel weer heel mooi deed.
die HRT die kwam net vanuit het gras het circuit weer opgestuiterd, die heeft Massa waarschijnlijk helemaal niet gezien, dat is ook waardoor die hele situatie onstaat. Je kunt dat Massa misschien wel gedeeltelijk kwalijk nemen, maar hij wordt daar ook gewoon verrast door de situatie. Verder had Massa totaal geen moeite om Alonso te volgen in het nat en was hij in de kwali ook al net zo snel. Dat heb ik lang niet van m gezien, vond mooi om m weer eens in zn oude vorm terug te zien, dus zeker wel een eervolle vermelding wat mij betreft.

JimmySPA

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 15:52:55
Sorry hoor, maar daar was Massa gewoon dom bezig. Onnodige fout. Bovendien vond ik hem verder ook geen eervolle vermelding verdienen. Ik heb hem geen poging zien ondernemen om Koba in te halen. Behalve dan op de finishlijn, wat hij dan wel weer heel mooi deed.

Zoals hierboven geschreven, Massa werd verrast in die situatie. En dan nog even met slicks het water op, succ6 dat houd niemand. Schade viel gelukkig mee. Fout van Vettel in de laatste ronde had net zo kunnen aflopen alleen was het toen alweer een stuk droger en een andere plek...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Citaat van: JimmySPA op 14 juni 2011 - 18:59:11
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 15:52:55
Sorry hoor, maar daar was Massa gewoon dom bezig. Onnodige fout. Bovendien vond ik hem verder ook geen eervolle vermelding verdienen. Ik heb hem geen poging zien ondernemen om Koba in te halen. Behalve dan op de finishlijn, wat hij dan wel weer heel mooi deed.

Zoals hierboven geschreven, Massa werd verrast in die situatie. En dan nog even met slicks het water op, succ6 dat houd niemand. Schade viel gelukkig mee. Fout van Vettel in de laatste ronde had net zo kunnen aflopen alleen was het toen alweer een stuk droger en een andere plek...
Daarom was het ook niet bijster intelligent van Massa om daar in te halen. Zoals Button Hamilton niet zag, was het zeer goed mogelijk dat die Indier Massa niet zag. Dit was in ieder geval geen beste plek om in te halen.

Forza F1

Schumacher!   8)

Prachtig ---FOUTLOOS--- gereden! En dat met die tergend trage Mercedes  :-\

Chevy

By far Button. Geen twijfel. Met 6 'pitsstops' zo'n prestatie neerzetten, onwaarachtig goed.