Poll: Kritiek Lauda op Hamilton terecht?

Gestart door Franky R., 12 juni 2011 - 22:13:21

« vorige - volgende »

Is de kritiek van Lauda op Hamilton terecht?

Nee, die ouwe zeurt teveel!
17 (77.3%)
Ja, wat Hamilton doet kan niet!
2 (9.1%)
Een voorwaardelijke straf zou moeten, ja.
3 (13.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 18:26:25
ok, maar waar remde hij vol dan?? ik kan me eerlijk gezegd niks daarvan herinneren.
En Hamilton hield zich idd duidelijk niet aan 40.5 en volgens mij zit ie ook niet meer binnen 10 autolengte's achter de SC, maar dat terzijde

Bij de hairpin !!!  ::)
Nu kan je daar niet echt hard doorheen ,maar om net voor ,in en net na de hairpin zo goed als stil te gaan staan......  :-\
Bij elke safety car situatie deed Vettel dat op minimaal één van die drie plaatsen.



monaco2011

Citaat van: Jeroen op 16 juni 2011 - 18:34:37
Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 17:50:06
Maar verder is je ook niks opgevallen aan Vettel?? had hij vorig jaar niet de snelste wagen van het veld dan?
Vorig jaar pakte hij niet steeds pole. In kwalificatie is hij dus verbeterd. Sowieso is hij verbeterd. Dat ontken ik niet, al kon hij toen ook prima op kop rijden. Maar jullie hebben het toch over fouten maken bij inhaalacties etc? En die heb ik Vettel dit jaar nauwelijk nog zien doen. Dus of hij zich daarin heeft verbeterd zou ik niet weten.
ondanks dat we misschien nog niet heel veel inhaalactie's hebben gezien, kun je wel zien (of iig denk ik te zien) dat hij van zijn fouten heeft geleerd, laatste deel van het vorige seizoen en ook dit seizoen kwam hij op mij veel volwassener over. Het gaat niet specifiek over inhalen. Van een fout kun je op een hele boel manieren wat leren, uit kritiek kun je motivatie halen. Bij Vettel heb ik het idee dat hij behoorlijk gegroeid is in de afgelopen jaren, bij Hamilton heb ik juist het idee dat 2007 zn beste seizoen was en dat het daarna niet beter is geworden. En met zijn 'ik ben wie ik' houding ben ik bang dat dat ook nog wel eens lastig kon gaan worden. En dat zeg ik niet omdat ik Vettel fan ben of anti Hamilton, t is meer opbouwende kritiek, al leest ie dit natuurlijk niet zelf ;)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 18:36:47
Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 18:26:25
ok, maar waar remde hij vol dan?? ik kan me eerlijk gezegd niks daarvan herinneren.
En Hamilton hield zich idd duidelijk niet aan 40.5 en volgens mij zit ie ook niet meer binnen 10 autolengte's achter de SC, maar dat terzijde

Bij de hairpin !!!  ::)
Nu kan je daar niet echt hard doorheen ,maar om net voor ,in en net na de hairpin zo goed als stil te gaan staan......  :-\
Bij elke safety car situatie deed Vettel dat op minimaal één van die drie plaatsen.
Tuurlijk, hij moet ook wachten tot de afstand met de SC groot genoeg is om op zn gas te gaan. Probleem met de nieuwe regel is dat er al in de chicane voor start finish ingehaald mag worden dus heel veel keus heeft  hij verder ook niet.

Kootje

#78
Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 19:39:03
Tuurlijk, hij moet ook wachten tot de afstand met de SC groot genoeg is om op zn gas te gaan. Probleem met de nieuwe regel is dat er al in de chicane voor start finish ingehaald mag worden dus heel veel keus heeft  hij verder ook niet.

Maar dan hoeft hij nog steeds niet stil te gaan staan.  :-X

Maar goed ,we raken nu wel héél ver off-topic.
Daarnaast was het sowieso niet mijn bedoeling om hierover de discussie aan te gaan.
Ik plaatste de: "Je bent alleen Sutil vergeten die notabene achter de SC 'n aanrijding veroorzaakt.   Das pas stom..... ,en oh ja..... wie deed dat ooit ook op Fuji ??" opmerking ook alleen maar om aan te geven dat niet alleen Hamilton stomme fouten maakt.
Niet om de schuld van Sutil's aanvaring bij Vettel te leggen.
   

Gerard

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 19:18:41
Bij Vettel heb ik het idee dat hij behoorlijk gegroeid is in de afgelopen jaren,

Dat denk ik ook wel, al hebben we dit jaar nog niet gezien dat Vettel een inhaalrace moest inzetten om (weer) vooraan te komen  ;)
Nu maakte hij een foutje in de laatste ronde..
Of dit kwam omdat hij onder druk stond, :-\ of dat het "een foutje" was, weet ik niet, maar feit is wel dat we Seb weinig fouten hebben zien maken dit seizoen!
Ook in Monaco,waar hij ook onder druk sond van Alonso, reed hij foutloos..

Dus hij is inderdaad wel gegroeid!
Vorig jaar reed hij in op Webber, in Turkije, reed hij Button van de baan op Spa, en waarschijnlijk meer wat ik me nu even niet kan herinneren...

@ Kootje, je hebt gelijk... back OT dan maar? :)

Kootje

#80
Citaat@ Kootje, je hebt gelijk... back OT dan maar?

Héhé  ;D ..... graag.
Al had ik daar eigenlijk m'n zegje wel over gedaan.  ::)
:-X

Kootje

#81
Dus toch nog maar ff off-topic verder.  :P

Citaat van: Monaco2011
Bij Vettel heb ik het idee dat hij behoorlijk gegroeid is in de afgelopen jaren

Citaat van: GerardDat denk ik ook wel, al hebben we dit jaar nog niet gezien dat Vettel een inhaalrace moest inzetten om (weer) vooraan te komen  ;)
Citaat

Niet dat ik wil beweren dat dit niet zo is hoor ,maar waar baseren jullie die "groei" op ?? ???
Ik zie het namelijk nog niet.  ::)

Citaat van: GerardNu maakte hij een foutje in de laatste ronde..
Of dit kwam omdat hij onder druk stond, :-\ of dat het "een foutje" was, weet ik niet

Dat denk ik toch wel.
Dat was 'n direct gevolg van het hogere tempo dat hij ging rijden toen Button dichterbij kwam.

Citaat van: Gerardmaar feit is wel dat we Seb weinig fouten hebben zien maken dit seizoen!
Ook in Monaco,waar hij ook onder druk sond van Alonso, reed hij foutloos..

Canada was z'n eerste echte fout tijdens 'n race ,.al vond ik wel dat hij zich in China erg makkelijk weg liet zetten door Hamilton.
In Monaco deed hij 't natuurlijk fantastisch ,al blijft de vraag of hij 't zonder "het geluk van" de code rood ook vol had gehouden.

Citaat van: GerardVorig jaar reed hij in op Webber, in Turkije, reed hij Button van de baan op Spa, en waarschijnlijk meer wat ik me nu even niet kan herinneren...

Volgens mij waren dat ze ook.
De rest van zijn falen lag in materiaalpech.

Gerard

#82
;) in china reed Lewis. Seb Lewis voorbij op een plek waar seb het totaal niet verwachtte, en had Seb volgens mij ook geen Kers...

als je dat zo vergelijkt, die race in China, en de races op Monaco en Canada... Is het toch wel een heeel groot verschil, hoe het voor Lewis uitpakte!
na China vond (bijna) iedereen Lewis helemaal geweldig, en een maand later wordt hij tot onder de enkels afgebrand... :(

robbert

Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 22:06:17
;) in china reed Lewis. Seb Lewis voorbij op een plek waar seb het totaal niet verwachtte, en had Seb volgens mij ook geen Kers...

als je dat zo vergelijkt, die race in China, en de races op Monaco en Canada... Is het toch wel een heeel groot verschil, hoe het voor Lewis uitpakte!
na China vond (bijna) iedereen Lewis helemaal geweldig, en een maand later wordt hij tot onder de enkels afgebrand... :(

niet moeilijk é, in China heeft hij een inhaalactie gedaan zonder brokken te maken. Maar de laatste 2 races moet hij telkens brokken maken om iemand voorbij te kunnen

Gerard

Ja, dat snap ik, maar om in een maand iemand van hero een zero te bombarderen, terwijl hij in het verleden héle mooie dingen heeft laten zien, vind ik zwaar overdreven!

robbert

je kan toch moeilijk iemand een held blijven vinden als hij telkens wil inhalen, brokken moet maken

Kootje

Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 23:22:29
Ja, dat snap ik, maar om in een maand iemand van hero een zero te bombarderen, terwijl hij in het verleden héle mooie dingen heeft laten zien, vind ik zwaar overdreven!

Gaat mij ook te ver.  >:(

Citaat van: robbert op 16 juni 2011 - 23:41:37
je kan toch moeilijk iemand een held blijven vinden als hij telkens wil inhalen, brokken moet maken

Ik zou niet weten waarom niet ??  ::)

Folkert

Citaat van: robbert op 16 juni 2011 - 23:41:37
je kan toch moeilijk iemand een held blijven vinden als hij telkens wil inhalen, brokken moet maken
Telkens? Het gebeurt nu 2 races achter elkaar waar bij hij betrokken is bij wat incidenten en iedereen doet alsof hij het weekelijks elke ronde minimaal 3 keer iemand van de baan kegelt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: robbert op 16 juni 2011 - 23:41:37
je kan toch moeilijk iemand een held blijven vinden als hij telkens wil inhalen, brokken moet maken

Villeneuve....een legende.....dus ja, het kan.

Wizard

Citaat van: Burorri op 16 juni 2011 - 17:10:39
Ik snap alle kritiek niet meer. Ja ok ik ben fan van Hamilton en hij rijd soms ook wat te aanvallend. Maar dit jaar en vorig jaar moest Hamilton meer rijden om kans te maken. Maar om 2007 hem zo aan te vallen vind ik wat overdreven. Hele jaar maakt hij geen fouten en laatste race helaas wel. Maar de andere maakte eerder dat jaar hun fouten. En hij heeft de titel niet verspilt door zijn aggresieve rijstijl.
Geef Hamilton de auto van vettel en hij word minimaal even makkelijk wereld kampioen. En als we toch zo bezig zijn: hoe goed zou vettel het nu doen in een McLaren?

Gebed zonder eind. Feit, Vettel zit niet in een McLaren.