Poll: Kritiek Lauda op Hamilton terecht?

Gestart door Franky R., 12 juni 2011 - 22:13:21

« vorige - volgende »

Is de kritiek van Lauda op Hamilton terecht?

Nee, die ouwe zeurt teveel!
17 (77.3%)
Ja, wat Hamilton doet kan niet!
2 (9.1%)
Een voorwaardelijke straf zou moeten, ja.
3 (13.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Kootje

#60
Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 15:24:13
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262296/ecclestone-vindt-kritiek-op-hamilton-onterecht/

Ik ben het vaak niet eens met die ouwe , maar hier heeft hij wel een punt!

Citaat"We willen coureurs toch zien racen? Laat ze dan ook racen", moppert Ecclestone in The Independent. "Lewis had misschien één of twee discutabele acties, maar kijk eens naar wat de andere coureurs allemaal doen. Niemand heeft het over wat er verderop in het veld gebeurt

Kijk naar Massa, Kobayashi,Heidfeld, Rosberg en niet te vergeten di Resta, die allemaal hun neus kapot reden op hun voorganger...

Inderdaad Gerard, laat Hamilton vooral lekker blijven rijden zoals hij nu doet.
Voor het zelfde geld gaan over 'n paar weken in Valencia z'n acties weer goed ,en dan roept iedereen weer hoe briljant hij wel niet is.  ;)

Je bent alleen Sutil vergeten die notabene achter de SC 'n aanrijding veroorzaakt.
Das pas stom..... ,en oh ja..... wie deed dat ooit ook op Fuji ?? ???
;D :D ;D

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 15:36:05
Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 15:14:55
Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 14:21:50
Er wordt over één heel belangrijk punt heen gekeken.
Waarom is juist Hamilton vaker betrokken bij incidenten ?? ???
Omdat hij 't ook wat vaker probeert !!!
Als je bedenkt dat hij 10% van alle inhaalacties op zijn naam heeft staan ,dan gaat er ook vaker iets mis natuurlijk.  ::)
en dat is wat mij betreft precies het probleem. Hoe vaak heb je bv Alonso iemand van achteren zien raken??

Tegenvraag: Hoe vaak heb je Alonso op onmogelijk geachte plaatsen iemand voorbij zien steken ??
Als je het niet probeert ,kan het ook niet fout gaan.  ::)

Citaat@burrori: Mooi dat je de vergelijking met Vettel maakt, die heeft vorig jaar ook bakken met kritiek gekregen en die lijkt er ook wat mee gedaan te hebben, na Spa heeft ie toch weinig meer fout gedaan.

Die kritiek na Turkije was ook volkomen terecht.
Je ziet hem daar duidelijk naar rechts sturen terwijl Webber daar rijdt.
Dat vind ik nog dommer dan 'n mislukte inhaalpoging.
Dat hij vervolgens na Spa niets meer fout heeft gedaan is knap ,maar ook logisch.
Als je praktisch altijd vooraan start ,hoef je het gevecht ook niet aan te gaan.


Maar goed ,ik denk echt dat als je per coureur naar het aantal inhaalpogingen dat ze geplaatst hebben kijkt ,en vervolgens 'n percentage los laat op de pogingen die fout gingen ,dat Hamilton echt niet veel slechter scoort dan Vettel ,Alonso of wie dan ook.
Ik denk zelfs dat hij beter scoort.  ;)
je moet niet op plaatsen inhalen waar het niet kan, tenzij het wel kan. Bij dat proberen zit juist het hele probleem, hij moet het niet proberen, hij moet er gewoon vrij zeker van zijn dat het lukt, tenminste als ie punten wil halen. Als het hem puur om het racen gaat en niet om punten, dan moet ie dit idd gewoon blijven doen.  Ik heb Alonso wel eens in de 130R in Japan Schumacher buitenom zien inhalen, maar dat was puur op eigen risico en is ook veel indrukwekkender om te zien dan zo'n je voorwieletje ergens halfslachtig tussenprikken.

monaco2011

#62
Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 15:39:18
Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 15:24:13
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262296/ecclestone-vindt-kritiek-op-hamilton-onterecht/

Ik ben het vaak niet eens met die ouwe , maar hier heeft hij wel een punt!

Citaat"We willen coureurs toch zien racen? Laat ze dan ook racen", moppert Ecclestone in The Independent. "Lewis had misschien één of twee discutabele acties, maar kijk eens naar wat de andere coureurs allemaal doen. Niemand heeft het over wat er verderop in het veld gebeurt

Kijk naar Massa, Kobayashi,Heidfeld, Rosberg en niet te vergeten di Resta, die allemaal hun neus kapot reden op hun voorganger...

Inderdaad Gerard, laat Hamilton vooral lekker blijven rijden zoals hij nu doet.
Voor het zelfde geld gaan over 'n paar weken in Valencia z'n acties weer goed ,en dan roept iedereen weer hoe briljant hij wel niet is.  ;)

Je bent alleen Sutil vergeten die notabene achter de SC 'n aanrijding veroorzaakt.
Das pas stom..... ,en oh ja..... wie deed dat ooit ook op Fuji ?? ???
;D :D ;D
ha ha, en wie zn 'schuld' bleek dat uiteindelijk te zijn?? Ene Lewis Hamilton, maar aan je reactie te zien heb je dat gemist (is ook pas later na aanleiding van amateur video's duidelijk geworden). Ook niet heel handig van Vettel, maar als rookie mag je fouten maken

Kootje

#63
Citaatje moet niet op plaatsen inhalen waar het niet kan, tenzij het wel kan. Bij dat proberen zit juist het hele probleem, hij moet het niet proberen, hij moet er gewoon vrij zeker van zijn dat het lukt, tenminste als ie punten wil halen. Als het hem puur om het racen gaat en niet om punten, dan moet ie dit idd gewoon blijven doen.

Ik denk ook dat Lewis meer racer is dan puntenpakker ,maar juist daarom ben ik fan van hem.
Zo had je vroeger Senna vs Prost.
De aanvallende stijl van Senna lag mij beter dan de berekende van Prost.
(wil ik overigens niet mee beweren dat Hamilton de nieuwe Senna is)

CitaatIk heb Alonso wel eens in de 130R in Japan Schumacher buitenom zien inhalen, maar dat was puur op eigen risico en is ook veel indrukwekkender om te zien dan zo'n je voorwieletje ergens halfslachtig tussenprikken.

Die heb ik ook gezien ,maar dat soort acties heb ik vaker van Lewis gezien.
Dat zijn laatste mislukte pogingen dan halfslachtig waren ....oke ,maar ook hij heeft vaak genoeg buitenom ingehaald op plaatsen waarvan je zegt: WOW ,wist niet dat dit kon.

Citaatha ha, en wie zn 'schuld' bleek dat uiteindelijk te zijn?? Ene Lewis Hamilton, maar aan je reactie te zien heb je dat gemist (is ook pas later na aanleiding van amateur video's duidelijk geworden). Ook niet heel handig van Vettel, maar als rookie mag je fouten maken

Blij dat je dit keer wel kan lachen om m'n humor.  :)

Natuurlijk weet ik dat Lewis daar idioot hard op z'n rem ging staan ,maar dat deed Vettel nu ook waardoor Sutil z'n neus eraf reed.
Het vreemde vind ik dan wel weer dat men toen over Hamilton viel ,maar niemand nu over Vettel.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 16:06:53
CitaatIk heb Alonso wel eens in de 130R in Japan Schumacher buitenom zien inhalen, maar dat was puur op eigen risico en is ook veel indrukwekkender om te zien dan zo'n je voorwieletje ergens halfslachtig tussenprikken.

Die heb ik ook gezien ,maar dat soort acties heb ik vaker van Lewis gezien.
Dat zijn laatste mislukte pogingen dan halfslachtig waren ....oke ,maar ook hij heeft vaak genoeg buitenom ingehaald op plaatsen waarvan je zegt: WOW ,wist niet dat dit kon.
precies, dat moet ie ook vooral blijven doen. Dr komen natuurlijk ook weer circuits waar dat een stuk beter kan. En t voordeel van buitenom is dat je er niet zo snel iemand anders afrijdt en dat vind ik toch wel een heel belangrijk element.




Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 16:06:53
Citaatha ha, en wie zn 'schuld' bleek dat uiteindelijk te zijn?? Ene Lewis Hamilton, maar aan je reactie te zien heb je dat gemist (is ook pas later na aanleiding van amateur video's duidelijk geworden). Ook niet heel handig van Vettel, maar als rookie mag je fouten maken

Blij dat je dit keer wel kan lachen om m'n humor.  :)

Natuurlijk weet ik dat Lewis daar idioot hard op z'n rem ging staan ,maar dat deed Vettel nu ook waardoor Sutil z'n neus eraf reed.
Het vreemde vind ik dan wel weer dat men toen over Hamilton viel ,maar niemand nu over Vettel.

Wanneer deed Vettel dit dan?? Als de lampen van de SC uit zijn mag het gewoon hè!!! In geval van Hamilton was dat niet zo en moet je een min of meer strak tempo rijden achter de SC

Gerard

Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 16:06:53
dat deed Vettel nu ook waardoor Sutil z'n neus eraf reed.
Het vreemde vind ik dan wel weer dat men toen over Hamilton viel ,maar niemand nu over Vettel.


Sterker nog; Sutil reed in op Rosberg en haalde hem daardoor in achter de SC.. waarvoor hij (Sutil) een DT kreeg ??? niet terecht vind ik...


Folkert

Ik snap alle kritiek niet meer. Ja ok ik ben fan van Hamilton en hij rijd soms ook wat te aanvallend. Maar dit jaar en vorig jaar moest Hamilton meer rijden om kans te maken. Maar om 2007 hem zo aan te vallen vind ik wat overdreven. Hele jaar maakt hij geen fouten en laatste race helaas wel. Maar de andere maakte eerder dat jaar hun fouten. En hij heeft de titel niet verspilt door zijn aggresieve rijstijl.
Geef Hamilton de auto van vettel en hij word minimaal even makkelijk wereld kampioen. En als we toch zo bezig zijn: hoe goed zou vettel het nu doen in een McLaren?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Oja wie zegt dat vettel geleerd heeft van zijn fouten? Hij is niet echt meer in die situatie gereden en is mede dnkzij zijn auto de snelste. Dat vergelijk vind ik dus ook niet helemaal eerlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 16 juni 2011 - 17:12:26
Oja wie zegt dat vettel geleerd heeft van zijn fouten? Hij is niet echt meer in die situatie gereden en is mede dnkzij zijn auto de snelste. Dat vergelijk vind ik dus ook niet helemaal eerlijk.
In singapore bv kiest ie gewoon voor een 2e plek terwijl ie Alonso makkelijk kon volgen. Dit jaar heb m ook al heel aantal inhaalactie's zien doen voor positie (oa paar keer op Button). Maar vooral komt hij een stuk volwassener over. Natuurlijk is dat ook makkelijker als het allemaal lekker loopt, maar dat doet ie natuurlijk ook zelf. Of ie echt van zn fouten heeft geleerd moet de toekomst idd ook nog uitwijzen, maar t is op zich wel een mens eigen om van fouten te leren, maar je moet het wel willen en niet eigenwijs zijn.

0634

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 15:14:55


@burrori: het gebeurt niet alleen 3x in 2 races, maar t is gewoon een rode draad in Hamilton zn carriere, dus wat mij betreft wel iets meer dan incidenten. Maar goed, hij moet vooral zo doorgaan. Mooi dat je de vergelijking met Vettel maakt, die heeft vorig jaar ook bakken met kritiek gekregen en die lijkt er ook wat mee gedaan te hebben, na Spa heeft ie toch weinig meer fout gedaan. Spa was trouwens wel heel ongelukkig, dat was nog geen eens een aanval, beetje vergelijkbaar met Kimi en Sutil in Monaco 2008 (of 2009)
Als je in de snelste wagen van het veld vooraan rijdt zal je ook niet snel de fout in gaan met inhalen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 16 juni 2011 - 17:29:27
Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 15:14:55


@burrori: het gebeurt niet alleen 3x in 2 races, maar t is gewoon een rode draad in Hamilton zn carriere, dus wat mij betreft wel iets meer dan incidenten. Maar goed, hij moet vooral zo doorgaan. Mooi dat je de vergelijking met Vettel maakt, die heeft vorig jaar ook bakken met kritiek gekregen en die lijkt er ook wat mee gedaan te hebben, na Spa heeft ie toch weinig meer fout gedaan. Spa was trouwens wel heel ongelukkig, dat was nog geen eens een aanval, beetje vergelijkbaar met Kimi en Sutil in Monaco 2008 (of 2009)
Als je in de snelste wagen van het veld vooraan rijdt zal je ook niet snel de fout in gaan met inhalen.
Maar verder is je ook niks opgevallen aan Vettel?? had hij vorig jaar niet de snelste wagen van het veld dan?

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 16:26:46
Wanneer deed Vettel dit dan?? Als de lampen van de SC uit zijn mag het gewoon hè!!! In geval van Hamilton was dat niet zo en moet je een min of meer strak tempo rijden achter de SC

Dat deed hij zo'n beetje elke keer op het moment dat de safetycar lichten uitgingen.
Dat hij vanaf dan het tempo mag bepalen ,betekend niet dat hij vol mag remmen.

FIA sporting regulations - article 40 Safety Car

40.5
No car may be driven unnecessarily slow ,erratically or in a manner which could be potentially dangerous to other drivers or any person at any time whilst the safetycar is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track ,the pit entry or the pit lane.

40.11
When the clerk of the course decides it is save to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal tothe teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of the lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and ,if necessary ,fall more than ten car lenghts behind it.
In order to avoid the likehood of accidents before the safety car returns to the pits ,from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manouvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.


volledige reglementen:  http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 18:08:46
Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 16:26:46
Wanneer deed Vettel dit dan?? Als de lampen van de SC uit zijn mag het gewoon hè!!! In geval van Hamilton was dat niet zo en moet je een min of meer strak tempo rijden achter de SC

Dat deed hij zo'n beetje elke keer op het moment dat de safetycar lichten uitgingen.
Dat hij vanaf dan het tempo mag bepalen ,betekend niet dat hij vol mag remmen.

FIA sporting regulations - article 40 Safety Car

40.5
No car may be driven unnecessarily slow ,erratically or in a manner which could be potentially dangerous to other drivers or any person at any time whilst the safetycar is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track ,the pit entry or the pit lane.

40.11
When the clerk of the course decides it is save to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal tothe teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of the lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and ,if necessary ,fall more than ten car lenghts behind it.
In order to avoid the likehood of accidents before the safety car returns to the pits ,from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manouvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.


volledige reglementen:  http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html
ok, maar waar remde hij vol dan?? ik kan me eerlijk gezegd niks daarvan herinneren.
En Hamilton hield zich idd duidelijk niet aan 40.5 en volgens mij zit ie ook niet meer binnen 10 autolengte's achter de SC, maar dat terzijde

0634

Pfff, gaan we over dit soort dingen al neuzelen? Kom op nou zeg.

0634

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 17:50:06
Maar verder is je ook niks opgevallen aan Vettel?? had hij vorig jaar niet de snelste wagen van het veld dan?
Vorig jaar pakte hij niet steeds pole. In kwalificatie is hij dus verbeterd. Sowieso is hij verbeterd. Dat ontken ik niet, al kon hij toen ook prima op kop rijden. Maar jullie hebben het toch over fouten maken bij inhaalacties etc? En die heb ik Vettel dit jaar nauwelijk nog zien doen. Dus of hij zich daarin heeft verbeterd zou ik niet weten.