Poll: Kritiek Lauda op Hamilton terecht?

Gestart door Franky R., 12 juni 2011 - 22:13:21

« vorige - volgende »

Is de kritiek van Lauda op Hamilton terecht?

Nee, die ouwe zeurt teveel!
17 (77.3%)
Ja, wat Hamilton doet kan niet!
2 (9.1%)
Een voorwaardelijke straf zou moeten, ja.
3 (13.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

0634

Citaat van: monaco2011 op 14 juni 2011 - 23:22:27

moet je eens goed op de lijn van de mercedes voor Alonso en Button letten (vooral de laatste onboard vanaf de mercedes), als Button gewoon diezelfde lijn had gereden had ie Alonso nooit geraakt, maar Button had gewoon teveel snelheid. Ik vind dit absoluut veel meer de fout van Button als die van Alonso. Nogmaals Alonso geeft ruimte, dan is het gewoon een beetje sneu als je er dan toch afgereden wordt. Natuurlijk moet het racen blijven, maar ook rechtvaardig. Aan de andere kant Button valt hiermee terug naar de laatste positie dus dat vind ik dan ook wel weer genoeg straf eigenlijk.
Button kan die lijn natuurlijk niet rijden aan de binnenkant. Beiden hadden kunnen inbinden. Beiden hadden kunnen remmen. Beiden deden dat niet. Prima, dan krijg je dit. Hoort bij racen.

Wizard

Ach, waarom moet altijd gezocht worden naar een schuldige? Gewoon een race-incident! Klaar.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 15 juni 2011 - 13:13:05
Ach, waarom moet altijd gezocht worden naar een schuldige? Gewoon een race-incident! Klaar.
Omdat rechtvaardigheid ook belangrijk, zeker voor (in dit geval) al die miljoenen Alonso fans die thuis zitten te kijken. Alonso geeft ruimte, Button schiet door, Alonso eruit, Button wint de race. Je kunt toch ook gewoon inhalen zonder iemand van de baan te rossen. Button is hier degene die de aanval inzet en die zn lijn niet kan houden en Alonso die een wijde lijn neemt op zn achterwiel (!) aantikt. Jullie mogen dat een racing incident vinden, ik vind van niet. Waarom zou je alles zo maar afdoen als racing incident??
En in t geval hamilton, als het 3x gebeurt in 2 races, dan is er geen sprake meer van een incident natuurlijk, k vind dat ze daar ook zeker naar moeten kijken.

0634

Het raceongeval omdat Alonso net zoveel schuld heeft als Button. Hij stuurt in of Button er niet naast zit, maar hij zat er toch echt. Gelukkig dat de stewards dat ook inzagen.

En wat betreft de miljoenen Alonso fans... die snappen denk ik ook dat dit autoracen is en dat dit soort dingen gebeuren. Soms knalt je teamgenoot in een muur en win je daardoor een race en soms probeert iemand je in te halen en raak je elkaar. Zo gaat dat.

monaco2011

#49
Citaat van: Jeroen op 15 juni 2011 - 17:06:41
Het raceongeval omdat Alonso net zoveel schuld heeft als Button. Hij stuurt in of Button er niet naast zit, maar hij zat er toch echt. Gelukkig dat de stewards dat ook inzagen.

En wat betreft de miljoenen Alonso fans... die snappen denk ik ook dat dit autoracen is en dat dit soort dingen gebeuren. Soms knalt je teamgenoot in een muur en win je daardoor een race en soms probeert iemand je in te halen en raak je elkaar. Zo gaat dat.


Alonso stuurt met een grote boog in, laat Button alle ruimte, da's heel wat anders dan insturen op de apex. Je ziet toch zelf ook wel dat Button een heel eind doorschiet?? En button is degene die voor de aanval kiest en daardoor in mijn ogen in principe ook  verantwoordelijk voor een eventuele aanrijding tenzij de verdediger de deur gewoon dicht gooit, maar dat zie ik Alonso dus echt niet doen. Je neemt niet alleen een risico voor jezelf, maar ook voor de ander, als het dan niet goed  gaat, dan hoef je wat mij betreft daar niet mee weg te komen. In dit geval loopt ie dan zelf ook een lekke band op en dat vind ik dan wel weer genoeg straf.
Wat betreft die miljoenen Alonso fans; ik denk dat je dat wel heel erg onderschat. De meerderheid zal dit niet als een race incident beschouwen denk ik. En ik ben veel eerder Button dan Alonso fan ;) Maar goed, we gaan hier niet uitkomen denk ik. Ik ben wel voor het uitdelen van straffen iigt, dat gebeurt in elke sport, mooiste zou zijn als het zonder kan, maar dat kan helaas niet.

0634

Inderdaad. Daar komen we zeker niet uit.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 15 juni 2011 - 01:33:27
Citaat van: Burorri op 15 juni 2011 - 00:13:30
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:08:46
Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Mee eens.

Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.


Dat is precies mijn punt. Nu krijg ik helemaal oneerlijk gevoel van Monaco. Button had nu natuurlijk niet moeten bestraft worden. Dat is onzin, zoals ik als eerste al zei. Maar laten we eerlijk wezen: Hamilton werd wel bestraft en DiResta ook en dat vind ik nog meer onzin.


oneerlijk, oneerlijk?? wat dacht je van Massa en Maldonado dan?? en hamilton krijgt zelfs een straf die m niks kost.. zo oneerlijk allemaal. En dan biedt ie ook nog aan iedereen zn excuses aan.
Oja das inderdaad waar. Door onnodige insturen van Massa en Maldonado heeft Hamilton onterecht straf gekregen. Dat Hamilton zijn excuses aan bied toont wel wat van Hamilton, maar daarmee geeft hij niet toe dat hij helemaal fout was.

En waarom als het 3 keer in 2 races gebeurt is het geen incident meer? Hamilton toont iig ballen, die meer dan de helft van het veld niet heeft. Dat het mis gaat zo nu en dan, kan je net zo veel aan Massa, Button, Webber en Maldonado aanreken. Die hadden het ook kunnen voorkomen.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 16 juni 2011 - 00:54:41
Citaat van: monaco2011 op 15 juni 2011 - 01:33:27
Citaat van: Burorri op 15 juni 2011 - 00:13:30
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:08:46
Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Mee eens.

Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.


Dat is precies mijn punt. Nu krijg ik helemaal oneerlijk gevoel van Monaco. Button had nu natuurlijk niet moeten bestraft worden. Dat is onzin, zoals ik als eerste al zei. Maar laten we eerlijk wezen: Hamilton werd wel bestraft en DiResta ook en dat vind ik nog meer onzin.


oneerlijk, oneerlijk?? wat dacht je van Massa en Maldonado dan?? en hamilton krijgt zelfs een straf die m niks kost.. zo oneerlijk allemaal. En dan biedt ie ook nog aan iedereen zn excuses aan.
Oja das inderdaad waar. Door onnodige insturen van Massa en Maldonado heeft Hamilton onterecht straf gekregen. Dat Hamilton zijn excuses aan bied toont wel wat van Hamilton, maar daarmee geeft hij niet toe dat hij helemaal fout was.

En waarom als het 3 keer in 2 races gebeurt is het geen incident meer? Hamilton toont iig ballen, die meer dan de helft van het veld niet heeft. Dat het mis gaat zo nu en dan, kan je net zo veel aan Massa, Button, Webber en Maldonado aanreken. Die hadden het ook kunnen voorkomen.
Een incident is iets eenmaligs, 3x iemand van achteren aantikken/in de zijkant rijden is geen incident meer (2x bij een herstart na SC). Stoer hoor dat ie ballen heeft, ik denk dat vooral de rest iets meer 'verstand' heeft. Als Hamilton dat ook wat meer krijgt, zonder daardoor zn snelheid te verliezen zie ik m nog wel eens weer WK worden. Anders moet ik nog zien. De kritiek die je overal hoort komt echt niet helemaal uit de lucht vallen hoor, al wordt het soms wel erg overdreven (misschien ook wel door mij trouwens)

robbert

ik durf wedden, moest hamilton in de plaats van button in canada zijn. En zo helemaal van achteren moest komen, dat hij zeker al enkele van de baan heeft getikt

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 02:33:06
Citaat van: Burorri op 16 juni 2011 - 00:54:41
Citaat van: monaco2011 op 15 juni 2011 - 01:33:27
Citaat van: Burorri op 15 juni 2011 - 00:13:30
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:12:42
Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:08:46
Citaat van: Burorri op 14 juni 2011 - 20:06:48
Maar in alle eerlijkheid: button had ook straf moeten krijgen na incident met Alonso.

Que? Button kon geen kant meer op. Die aanrijding was onvermijdelijk en imo een duidelijk race-incident.

Mee eens.

Maar waar zit hem dan 'tr verschil tussen dit race incident en Hamilton vs Maldonado 2 weken terug ??
Toen zat Hamilton er ook gewoon naast en kon hij geen kant meer op.
In dat licht vind ik ook dat Button bestraft had moeten worden.


Dat is precies mijn punt. Nu krijg ik helemaal oneerlijk gevoel van Monaco. Button had nu natuurlijk niet moeten bestraft worden. Dat is onzin, zoals ik als eerste al zei. Maar laten we eerlijk wezen: Hamilton werd wel bestraft en DiResta ook en dat vind ik nog meer onzin.


oneerlijk, oneerlijk?? wat dacht je van Massa en Maldonado dan?? en hamilton krijgt zelfs een straf die m niks kost.. zo oneerlijk allemaal. En dan biedt ie ook nog aan iedereen zn excuses aan.
Oja das inderdaad waar. Door onnodige insturen van Massa en Maldonado heeft Hamilton onterecht straf gekregen. Dat Hamilton zijn excuses aan bied toont wel wat van Hamilton, maar daarmee geeft hij niet toe dat hij helemaal fout was.

En waarom als het 3 keer in 2 races gebeurt is het geen incident meer? Hamilton toont iig ballen, die meer dan de helft van het veld niet heeft. Dat het mis gaat zo nu en dan, kan je net zo veel aan Massa, Button, Webber en Maldonado aanreken. Die hadden het ook kunnen voorkomen.
Een incident is iets eenmaligs, 3x iemand van achteren aantikken/in de zijkant rijden is geen incident meer (2x bij een herstart na SC). Stoer hoor dat ie ballen heeft, ik denk dat vooral de rest iets meer 'verstand' heeft. Als Hamilton dat ook wat meer krijgt, zonder daardoor zn snelheid te verliezen zie ik m nog wel eens weer WK worden. Anders moet ik nog zien. De kritiek die je overal hoort komt echt niet helemaal uit de lucht vallen hoor, al wordt het soms wel erg overdreven (misschien ook wel door mij trouwens)
In dat Licht hadden ze Vettel vorig jaar dus ook nauwlettender in de gaten moeten houden en er beter na kijken. Kom nou zeg. omdat het 3 keer gebeurt is het geen incident meer? Dat is de grootste onzin. En als hij dus volgens jou meer verstand zou krijgen (en dus niet meer altijd probeert in te halen als hij een kans ziet), zie ik hem niet zo snel WK worden dan dat hij er voor gaat. Het gaat nu 2 races mis, maar voor zelfde geld was het gelukt en was hij een held. Kijk naar Schumacher, die deed nagenoeg precies het zelfde als Hamilton, maar daar ging het wel goed omdat Hamliton en Rosberg oplette en niet instuurde. Massa en Maldonado stuurde wel in omdat ze koste wat het kost hun plek wilde houden.

Ik moet nog maar zien of Vettel WK kan worden als hij niet de dominante auto heeft. De kritiek komt natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen, maar de kritiek die hij nu krijgt is grote onzin.
Vergelijk de afgelopen ongelukken nou eens met die van Vettel vorig jaar en dan valt dat van Hamilton nog best mee.

Maar kom nou, een incident is niet eenmalig, want dat zou betekenen dat niemand in het veld ooit meer een aanrijding mag hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Er wordt over één heel belangrijk punt heen gekeken.
Waarom is juist Hamilton vaker betrokken bij incidenten ?? ???
Omdat hij 't ook wat vaker probeert !!!
Als je bedenkt dat hij 10% van alle inhaalacties op zijn naam heeft staan ,dan gaat er ook vaker iets mis natuurlijk.  ::)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 14:21:50
Er wordt over één heel belangrijk punt heen gekeken.
Waarom is juist Hamilton vaker betrokken bij incidenten ?? ???
Omdat hij 't ook wat vaker probeert !!!
Als je bedenkt dat hij 10% van alle inhaalacties op zijn naam heeft staan ,dan gaat er ook vaker iets mis natuurlijk.  ::)
en dat is wat mij betreft precies het probleem. Hoe vaak heb je bv Alonso iemand van achteren zien raken?? Vorig jaar gooide Hamilton ook in 2 opeenvolgende races zn WK weg, in 2007 ook. Z'n inhaalactie's leveren meer spektakel op dan punten, uiteindelijk kost het m alleen maar.

@burrori: het gebeurt niet alleen 3x in 2 races, maar t is gewoon een rode draad in Hamilton zn carriere, dus wat mij betreft wel iets meer dan incidenten. Maar goed, hij moet vooral zo doorgaan. Mooi dat je de vergelijking met Vettel maakt, die heeft vorig jaar ook bakken met kritiek gekregen en die lijkt er ook wat mee gedaan te hebben, na Spa heeft ie toch weinig meer fout gedaan. Spa was trouwens wel heel ongelukkig, dat was nog geen eens een aanval, beetje vergelijkbaar met Kimi en Sutil in Monaco 2008 (of 2009)

Gerard

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262296/ecclestone-vindt-kritiek-op-hamilton-onterecht/

Ik ben het vaak niet eens met die ouwe , maar hier heeft hij wel een punt!

Citaat"We willen coureurs toch zien racen? Laat ze dan ook racen", moppert Ecclestone in The Independent. "Lewis had misschien één of twee discutabele acties, maar kijk eens naar wat de andere coureurs allemaal doen. Niemand heeft het over wat er verderop in het veld gebeurt

Kijk naar Massa, Kobayashi,Heidfeld, Rosberg en niet te vergeten di Resta, die allemaal hun neus kapot reden op hun voorganger...


Kootje

Citaat van: monaco2011 op 16 juni 2011 - 15:14:55
Citaat van: Kootje op 16 juni 2011 - 14:21:50
Er wordt over één heel belangrijk punt heen gekeken.
Waarom is juist Hamilton vaker betrokken bij incidenten ?? ???
Omdat hij 't ook wat vaker probeert !!!
Als je bedenkt dat hij 10% van alle inhaalacties op zijn naam heeft staan ,dan gaat er ook vaker iets mis natuurlijk.  ::)
en dat is wat mij betreft precies het probleem. Hoe vaak heb je bv Alonso iemand van achteren zien raken??

Tegenvraag: Hoe vaak heb je Alonso op onmogelijk geachte plaatsen iemand voorbij zien steken ??
Als je het niet probeert ,kan het ook niet fout gaan.  ::)

Citaat@burrori: Mooi dat je de vergelijking met Vettel maakt, die heeft vorig jaar ook bakken met kritiek gekregen en die lijkt er ook wat mee gedaan te hebben, na Spa heeft ie toch weinig meer fout gedaan.

Die kritiek na Turkije was ook volkomen terecht.
Je ziet hem daar duidelijk naar rechts sturen terwijl Webber daar rijdt.
Dat vind ik nog dommer dan 'n mislukte inhaalpoging.
Dat hij vervolgens na Spa niets meer fout heeft gedaan is knap ,maar ook logisch.
Als je praktisch altijd vooraan start ,hoef je het gevecht ook niet aan te gaan.


Maar goed ,ik denk echt dat als je per coureur naar het aantal inhaalpogingen dat ze geplaatst hebben kijkt ,en vervolgens 'n percentage los laat op de pogingen die fout gingen ,dat Hamilton echt niet veel slechter scoort dan Vettel ,Alonso of wie dan ook.
Ik denk zelfs dat hij beter scoort.  ;)

monaco2011

Citaat van: Gerard op 16 juni 2011 - 15:24:13
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262296/ecclestone-vindt-kritiek-op-hamilton-onterecht/

Ik ben het vaak niet eens met die ouwe , maar hier heeft hij wel een punt!

Citaat"We willen coureurs toch zien racen? Laat ze dan ook racen", moppert Ecclestone in The Independent. "Lewis had misschien één of twee discutabele acties, maar kijk eens naar wat de andere coureurs allemaal doen. Niemand heeft het over wat er verderop in het veld gebeurt

Kijk naar Massa, Kobayashi,Heidfeld, Rosberg en niet te vergeten di Resta, die allemaal hun neus kapot reden op hun voorganger...
Hamilton kan beter kijken naar Alonso, Vettel, Button en Webber dat zijn zn concurrenten. Wat die anderen doen doet er helemaal niet toe. Van mij mag Hamilton best zo door rijden, maar voor m zelf is dat gewoon niet verstandig als ie WK wil worden. En in een race als zondag gebeurt er natuurlijk altijd van alles, als Monaco niet voor Canada was geweest had je ook echt niemand over Hamilton gehoord, maar t is wel frapant dat je na Monaco zo aan een wedstrijd begint.