Poll: Kritiek Lauda op Hamilton terecht?

Gestart door Franky R., 12 juni 2011 - 22:13:21

« vorige - volgende »

Is de kritiek van Lauda op Hamilton terecht?

Nee, die ouwe zeurt teveel!
17 (77.3%)
Ja, wat Hamilton doet kan niet!
2 (9.1%)
Een voorwaardelijke straf zou moeten, ja.
3 (13.6%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

monaco2011

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 18:18:38
CitaatAls Hamilton als één van de grootsten de geschiedenis in wil gaan, dan zal hij titels moeten halen.

Voorlopig heeft hij er alvast ééntje ,en dat al in z'n 2e jaar.
Zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen.
Daar komt dan nog bij dat hij vanaf z'n debuutseizoen uitgezonderd 2009 elk jaar mee doet om de titel.
Hoeveel kunnen er dat zeggen ??
En dat terwijl de concurentie nu zéér groot is ,dus die 2e en 3e titel zie ik nog wel komen.
En dat moet genoeg zijn om tot de grootsten der aarde toe te treden.
Vergeet namelijk niet dat dit pas z'n 5e seizoen in F1 is hé.
probleem is dat veel mensen dat soort dingen juist wel vergeten. Uiteindelijk tellen alleen titels en overwinningen. Misschien wordt hij in de komende jaren ook wel overvleugeld door nieuwkomers, zoals nu ook al gebeurd door Vettel. Kan je zeggen dat het aan de auto ligt, wat zeker meespeeld, maar toch. Nu al gaan zeggen dat het één van de grootsten is of gaat worden gaat mij net iets te ver. Datzelfde geld uiteraard voor Vettel. Maar goed, iedereen heeft daar natuurlijk zn eigen 'maatstaven' voor. Wat mij betreft moet je dan toch iig 3 wereldtitels op zak hebben en daarom heen ook degelijk presteren (wat Hamilton nu dus wel doet)

0634

Hij wordt helemaal niet overvleugeld door Vettel... hoe kom je erbij zeg. Er kan er maar eentje kampioen worden en RedBull heeft de laatste tijd de beste auto. McLaren wordt hooguit overvleugeld (al vind ik dat veel te sterk aangezet) door RBR, maar Hamilton zeker niet door Vettel. Zat Lewis in een RBR naast Vettel, moest ik het nog maar zien. Zou wel gaaf zijn trouwens... ;)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 18:53:16
Hij wordt helemaal niet overvleugeld door Vettel... hoe kom je erbij zeg. Er kan er maar eentje kampioen worden en RedBull heeft de laatste tijd de beste auto. McLaren wordt hooguit overvleugeld (al vind ik dat veel te sterk aangezet) door RBR, maar Hamilton zeker niet door Vettel. Zat Lewis in een RBR naast Vettel, moest ik het nog maar zien. Zou wel gaaf zijn trouwens... ;)
qua overwinningen, titels  en poles, staat vettel inmiddels als 2,5 jaar jongere coureur al op gelijke hoogte of erboven (in t geval van poles). Heel knap wat Hamilton heeft gedaan, maar je ziet hoe snel iemand gelijkwaardige statistieken neer kan zetten. Daarom zal hij nog veel meer moeten gaan winnen de komende jaren wil hij daadwerkelijk bij de grootsten gaan horen. Dat wilde ik er maar mee zeggen.

0634

#108
Ja, maar dat zeg ik dus: dat is de auto. Kan zomaar andersom over een jaar of over twee jaar. Alonso heeft ook al jaren geen titel gepakt maar hij is allerminst overvleugeld door anderen. Althans, ik vind het nog steeds een absolute topper. Net zoals dat ik ook niet vind dat hij in 2005 en 6 Schumacher overvleugelde.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 juni 2011 - 19:02:15
Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 18:53:16
Hij wordt helemaal niet overvleugeld door Vettel... hoe kom je erbij zeg. Er kan er maar eentje kampioen worden en RedBull heeft de laatste tijd de beste auto. McLaren wordt hooguit overvleugeld (al vind ik dat veel te sterk aangezet) door RBR, maar Hamilton zeker niet door Vettel. Zat Lewis in een RBR naast Vettel, moest ik het nog maar zien. Zou wel gaaf zijn trouwens... ;)
qua overwinningen, titels  en poles, staat vettel inmiddels als 2,5 jaar jongere coureur al op gelijke hoogte of erboven (in t geval van poles). Heel knap wat Hamilton heeft gedaan, maar je ziet hoe snel iemand gelijkwaardige statistieken neer kan zetten. Daarom zal hij nog veel meer moeten gaan winnen de komende jaren wil hij daadwerkelijk bij de grootsten gaan horen. Dat wilde ik er maar mee zeggen.

Als je doet aan scorebordjournalistiek wel. Dus puur statistisch gezien, heb je gelijk, als je alles vanuit het juiste perspectief plaatst, niet.

Kootje

CitaatNu al gaan zeggen dat het één van de grootsten is of gaat worden gaat mij net iets te ver. Datzelfde geld uiteraard voor Vettel. Maar goed, iedereen heeft daar natuurlijk zn eigen 'maatstaven' voor. Wat mij betreft moet je dan toch iig 3 wereldtitels op zak hebben en daarom heen ook degelijk presteren (wat Hamilton nu dus wel doet)
Zeggen dat hij een van de grootste is ,gaat inderdaad te ver ,maar de verwachting uitspreken dat hij één van de grootste wordt vind ik geen probleem.
Ook van Vettel durf ik die verwachting wel uit te spreken.

Wat de maatstaven daarvoor betreft verschillen we niet zo heel veel van mening ,al zijn er voor mij wel uitzonderingen.
Gilles Villeneuve schaar ik moeiteloos in het rijtje grootste aller tijden ,terwijl hij nog nooit WK is geweest.
Echter maak ik die uitzondering pas voor iemand als z'n carriere voorbij is ,terwijl Schumacher die status al voor z'n comeback had toen hij nog volop voor Ferrari  meedeed.

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 18:53:16
Zat Lewis in een RBR naast Vettel, moest ik het nog maar zien. Zou wel gaaf zijn trouwens... ;)

Dat is ook het grootste probleem van 'n klasse als F1.
Je bent teveel afhankelijk van het materiaal dat je krijgt.
Topcoureurs als Schumacher en Rosberg komen er niet aan te pas ,terwijl ze in 'n McLaren of Red Bull volop mee zouden strijden.
Een vergelijk tussen Vettel en Hamilton wordt dan ook pas mogelijk als ze beiden dezelfde auto hebben.
Persoonlijk schat ik Hamilton dan net iets hoger in ,maar het zou 'n close call zijn.
Lewis heeft iig één ding voor op Vettel ,en dat is dat hij al 2x 'n WK als teamgenoot heeft verslagen ,terwijl Vettel het met Webber moet doen.
En met alle respect ,maar Webber is niet van het kaliber Alonso of zelfs Button.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 19:15:40
CitaatNu al gaan zeggen dat het één van de grootsten is of gaat worden gaat mij net iets te ver. Datzelfde geld uiteraard voor Vettel. Maar goed, iedereen heeft daar natuurlijk zn eigen 'maatstaven' voor. Wat mij betreft moet je dan toch iig 3 wereldtitels op zak hebben en daarom heen ook degelijk presteren (wat Hamilton nu dus wel doet)
Zeggen dat hij een van de grootste is ,gaat inderdaad te ver ,maar de verwachting uitspreken dat hij één van de grootste wordt vind ik geen probleem.
Ook van Vettel durf ik die verwachting wel uit te spreken.

Wat de maatstaven daarvoor betreft verschillen we niet zo heel veel van mening ,al zijn er voor mij wel uitzonderingen.
Gilles Villeneuve schaar ik moeiteloos in het rijtje grootste aller tijden ,terwijl hij nog nooit WK is geweest.
Echter maak ik die uitzondering pas voor iemand als z'n carriere voorbij is ,terwijl Schumacher die status al voor z'n comeback had toen hij nog volop voor Ferrari  meedeed.

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 18:53:16
Zat Lewis in een RBR naast Vettel, moest ik het nog maar zien. Zou wel gaaf zijn trouwens... ;)

Dat is ook het grootste probleem van 'n klasse als F1.
Je bent teveel afhankelijk van het materiaal dat je krijgt.
Topcoureurs als Schumacher en Rosberg komen er niet aan te pas ,terwijl ze in 'n McLaren of Red Bull volop mee zouden strijden.
Een vergelijk tussen Vettel en Hamilton wordt dan ook pas mogelijk als ze beiden dezelfde auto hebben.
Persoonlijk schat ik Hamilton dan net iets hoger in ,maar het zou 'n close call zijn.
Lewis heeft iig één ding voor op Vettel ,en dat is dat hij al 2x 'n WK als teamgenoot heeft verslagen ,terwijl Vettel het met Webber moet doen.
En met alle respect ,maar Webber is niet van het kaliber Alonso of zelfs Button.
Webber en Button?? ik denk dat die wel redelijk aan elkaar gewaagd zijn. Als Webber vorig jaar een oude Barichello als teamgenoot had gehad was hij ook WK geweest. Maar met Alonso heb je natuurlijk een punt en dat is ook waar Hamilton zn status van nu voornamelijk aan te danken heeft. Maar uiteindelijk hadden ze toch evenveel punten en werd hamilton soms op grote achterstand gereden door Alonso, maar dat soort dingen worden ook weer vergeten. Maar goed, ik denk ook wel dat Hamilton nog steeds de potentie heeft om uiteindelijk bij de allergrootsten te gaan horen, maar of dat ook gaat gebeuren, daar ben ik nog niet zo zeker van. Er kan nl ook elk moment weer een nieuwe Alonso, Hamilton of Vettel opstaan die de boel gaat overklassen, verder ben je afhankelijk van materiaal etc. Maar goed, we gaan het zien, achteraf kun je sowieso dingen beter in hun perspectief plaatsen ;)

Kootje

Ik vind Button toch echt van 'n niveautje hoger dan Webber al is hij ook zeker geen Alonso.
Maar ja ,das voor eenieder anders hé ,waar leg je de norm ??

Dat Alonso Hamilton soms op grote achterstand reed ,en dat ze evenveel punten hadden verandert niets aan het feit dat Hamilton Vice-WK was en Alonso 3e.
Hij heeft hem dus wel degelijk verslagen ,al is het minimaal.

Voor de rest ben ik het zowaar weer 'ns met je eens.  ;D


monaco2011

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 19:48:11
Ik vind Button toch echt van 'n niveautje hoger dan Webber al is hij ook zeker geen Alonso.
Maar ja ,das voor eenieder anders hé ,waar leg je de norm ??

Dat Alonso Hamilton soms op grote achterstand reed ,en dat ze evenveel punten hadden verandert niets aan het feit dat Hamilton Vice-WK was en Alonso 3e.
Hij heeft hem dus wel degelijk verslagen ,al is het minimaal.

Voor de rest ben ik het zowaar weer 'ns met je eens.  ;D
mooi, dan ga ik de kroeg in ;)

robbert

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 18:18:38
CitaatAls Hamilton als één van de grootsten de geschiedenis in wil gaan, dan zal hij titels moeten halen.

Voorlopig heeft hij er alvast ééntje ,en dat al in z'n 2e jaar.
Zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen.
Daar komt dan nog bij dat hij vanaf z'n debuutseizoen uitgezonderd 2009 elk jaar mee doet om de titel.
Hoeveel kunnen er dat zeggen ??
En dat terwijl de concurentie nu zéér groot is ,dus die 2e en 3e titel zie ik nog wel komen.
En dat moet genoeg zijn om tot de grootsten der aarde toe te treden.
Vergeet namelijk niet dat dit pas z'n 5e seizoen in F1 is hé.


ik denk dat we hier met een enorme fan van hamilton zitten ;)
Nee, inderdaad, hamilton heeft ook mooie dingen laten zien. Maar we moeten toegeven, hij heeft ook soms een neiging om te ver te gaan.

0634

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 19:14:26

Als je doet aan scorebordjournalistiek wel. Dus puur statistisch gezien, heb je gelijk, als je alles vanuit het juiste perspectief plaatst, niet.
En dan nog. Hoe is t over 10 jaar? Voor hetzelfde geld zit Lewis zometeen 5 jaar in de beste auto en draait hij de stats weer om.

0634

Citaat van: monaco2011 op 17 juni 2011 - 18:43:54
Wat mij betreft moet je dan toch iig 3 wereldtitels op zak hebben en daarom heen ook degelijk presteren (wat Hamilton nu dus wel doet)
Dat kan. Maar daarin zie je dus al de subjectiviteit van deze discussie, al is het leuk om die te voeren, want ik vind dat niet. Ik vind namelijk Nigel Mansell en Jim Clark ook behoren tot de grootsten ooit maar wonnen geen 3 titels. Zelfs van Alberto Ascari gaan verhalen dat hij tot de grootsten behoorden.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 20:34:41
Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 19:14:26

Als je doet aan scorebordjournalistiek wel. Dus puur statistisch gezien, heb je gelijk, als je alles vanuit het juiste perspectief plaatst, niet.
En dan nog. Hoe is t over 10 jaar? Voor hetzelfde geld zit Lewis zometeen 5 jaar in de beste auto en draait hij de stats weer om.

True, maar aan de hand van statistieken alleen, beoordeel ik geen coureur. Anders waren we snel klaar. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 17 juni 2011 - 19:48:11
Ik vind Button toch echt van 'n niveautje hoger dan Webber al is hij ook zeker geen Alonso.
Maar ja ,das voor eenieder anders hé ,waar leg je de norm ??

Nou ja, de norm is dat je niet alleen maar moet winnen omdat je zo'n goede wagen hebt (niet lullig bedoeld). De race zoals Button die afgelopen zondag reed heb ik Webber nooit zien rijden om eerlijk te zijn. Daarom schaal ik Button toch echt een treetje hoger in. Webber is Barrichello/DC niveau, Button zit daar boven (m.i.).

0634

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 20:39:30
Citaat van: Jeroen op 17 juni 2011 - 20:34:41
Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 19:14:26

Als je doet aan scorebordjournalistiek wel. Dus puur statistisch gezien, heb je gelijk, als je alles vanuit het juiste perspectief plaatst, niet.
En dan nog. Hoe is t over 10 jaar? Voor hetzelfde geld zit Lewis zometeen 5 jaar in de beste auto en draait hij de stats weer om.

True, maar aan de hand van statistieken alleen, beoordeel ik geen coureur. Anders waren we snel klaar. ;)
Nee, precies. Maar daarmee wou ik ook aangeven dat stats, zeker in F1, lang niet alles zeggen. Die zijn van zoveel dingen afhankelijk. ;)